• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamilton: “straf was volledig mijn eigen schuld”

Auteur: Author, gepost 17 april 2017 om 08:53 – 20 Reacties


LH44 laat zich in Bahrein van een milde kant zien.

Lewis Hamilton probeerde gisteren tijdens de GP van Bahrein op sneaky wijze de Red Bull van Daniel Ricciardo te hinderen achter de safety car. Raceleider Vettel dook de pits in, waarna Mercedes noodgedwongen beide coureurs tegelijk binnen moest roepen voor een setje vers rubber. Bottas was als eerste aan de beurt en Hamilton maakte van de situatie gebruik door met een slakkengang de pits in te rijden, om zo Ricciardo te hinderen.

Helaas voor Mercedes verliep de stop van Bottas niet al te vlot, dus Hamilton verloor sowieso tijd. Later kwam daar nog eens een tijdstraf van vijf tellen bij wegens het hinderen van Ricciardo. Je zou kunnen stellen dat die tijdstraf roet in het eten van Hamilton gooide aangezien hij iets meer dan zes tellen achter winnaar Vettel eindigde, al is natuurlijk de vraag hoeveel gas de Ferrari in de laatste rondjes nog gaf.

“Completely my fault with the safety car. I didn’t know if I could catch up Vettel but the penalty made it twice as hard. Apologies to the team, but we still got good points for the team and still had a great fight.”

We hebben er doorgaans geen problemen mee om kritiek te uiten op de flamboyante Hamilton, maar in dit geval moeten we toegeven dat het de coureur siert dat hij de hand in eigen boezem steekt. Bovendien wordt de titelstrijd er alleen maar spannender op, dus nu nog effe wat meer tegenstand vanuit Red Bull/TAG Heuer en het wordt een geweldig seizoen!

Ook interessant!

  • Video: Hamilton wint alsnog met overmacht
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Lewis hamilton aangepakt
    Hamilton zegt tabee tegen iedereen
  • Video: Verstappen pakt Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Vergeten racer: de Alfa Scighera GT
Volgend bericht: Yes! De nieuwe Mercedes G wordt een zeecontainer »

Lees Interacties

Reacties

  1. deVia zegt

    17 april 2017 om 09:25

    Oké, het was inderdaad niet chique, maar wat had hij anders kunnen doen? Hij moest tenslotte wachten op bottas? Anders had hij de pitbox naast MB gehinderd of niet?

    Login om te reageren
    • ewoudhoed zegt

      17 april 2017 om 09:34

      @deVia: Mercedes heeft de eerste box in pitlane dus dat is niet het geval. Echter lijkt het mij inderdaad niet de bedoeling dat je daar zo gaat staan

      Login om te reageren
      • deVia zegt

        17 april 2017 om 09:35

        @ewoudhoed: the more you know :) cheers

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        17 april 2017 om 11:21

        @ewoudhoed: er is geen regel tegen het in de rij staan bij de pitstop. je verliest er makkelijk 5 seconde mee omdat het pitstop team 2 keer achter elkaar een perfecte stop moet doen, wat in dit geval 2 maal mislukte. maar in de regels mag het wel.

        Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      17 april 2017 om 12:43

      @deVia: als de box bezet is, moet je gewoon nog een rondje rijden, lijkt mij. Dat is dan je “straf” voor een slechte timing…

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      17 april 2017 om 14:59

      @deVia: De pech van Mercedes:

      Bij de startopstelling werkte een van de dekens om de banden van Bottas niet, een van de redenen dat VET op zijn huid bleef zitten omdat BOT zijn banden niet genoeg op temperatuur kreeg.

      Bij de 1e pitstop van BOT was de stroom uitgevallen van de compressor voor de wielmoersleutels waardoor deze te langzaam draaiden ( niet genoeg druk). BOT verloor hierdoor 4 sec met de pitstop. Met als gevolg dat HAM moest inhouden om niet stil te staan achter BOT. Gevolg van het inhouden van HAM leverde hem dus weer 5 sec straf op.

      Uiteindelijk leverde dat VET de winst op na berekeningen van Mercedes.

      Login om te reageren
  2. flatsix010 zegt

    17 april 2017 om 09:38

    Je kan ook in je eigen pitbox stilstaan

    Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    17 april 2017 om 09:50

    Wel netjes van hem, vooral ook om excuses aan te bieden aan zijn team. Goeie insteek.

    Login om te reageren
  4. stfu zegt

    17 april 2017 om 10:02

    Zou wat zijn als ie het zou verdedigen. Hij wist dondersgoed wat ie aan het doen was.

    Login om te reageren
  5. toniominestrone zegt

    17 april 2017 om 10:16

    Gegokt en verloren, valt mij wel op dat Hamilton en Vettel (in iedergeval voor de buitenwereld ) er een goede verstandhouding op na houden.

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    17 april 2017 om 10:16

    Misschien moet ie excuses maken aan RIC ipv aan z’n team. Sneu gedrag zeg.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      17 april 2017 om 10:49

      @E34M5Touring: ^ dit!

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      17 april 2017 om 11:02

      @E34M5Touring: it’s all in the game.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      17 april 2017 om 12:42

      @E34M5Touring: hoort bij de sport, je ziet het in het voetbal met schwalbes, in het wielrennen door niet af te lossen , tijd rekken bij het judo etc.

      Login om te reageren
  7. racerx zegt

    17 april 2017 om 11:21

    Gegokt en verloren, prima toch? That’s racing!

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    17 april 2017 om 12:14

    Wel goed dat hij ondanks diva gedrag toch ook het boetekleed aantrekt

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    17 april 2017 om 14:48

    Ik zal ongetwijfeld in de minderheid zijn, maar ik vind de straf die hij kreeg echt totaal onnodig. Zijn actie was weliswaar niet heel sportief, maar hij bracht niemand in gevaar met zijn actie. Moeten we Hamilton dan ook maar bestraffen omdat Max er niet voorbij kwam? Of Max nog een straf geven omdat Hamilton hem niet voorbij kwam in Australië?

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      17 april 2017 om 15:23

      @Edge: ik vond het ook een beetje overdreven, maar alleen omdat Ric er verder geen tijd door verloren heeft want het was tijdens Safety Car, daarnaast was hij na de pitstop voor Ham.

      Echter, ik denk dat eerder dat dit een signaal is van de wedstrijdleiding, zodat men zoiets de volgende keer niet meer doet. En met dit in gedachte vind ik het wel een goede beslissing.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 april 2017 om 11:06

      @edge: Ophouden op de baan mag (lees: iets onder de ‘delta rondetijd’ rijden tijdens de safety car).
      Ophouden in de pit (met of zonder safety car) is tegen de regels, vertelde Horner aan Channel 4.
      Of de regels nou juist zijn, valt nog wat voor te zeggen, maar dit soort dingen horen besproken te zijn: gaatje van 3-5 sec bouwen op de baan en normaal doen in de pit.
      Dat je daar een keer niet aan denkt als coureur, snap ik. Daarvoor is het excues terecht.
      Hamilton moet al hebben zitten te stomen in zijn auto toen Vettel al weg ‘mocht’ en hij maar vast zat achter Bottas.

      Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    17 april 2017 om 16:00

    Ik zag het probleem niet echt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North