De Hamilton Verstappen-saga is nog niet klaar. Sterker nog, het moddergooien zal deze week vrolijk verdergaan.
Al tijdens de GP van Saudi-Arabië 2021 werd duidelijk dat dit een race was waar nog lang over gesproken gaat worden. En dat gebeurde ook en sterker nog: dat gebeurt nog steeds. Want tijdens de race speelden er zo veel dingen dat we een hoop nog niet behandeld hebben.
Want waarom gingen de herstarts zo knullig? Waarom kreeg Verstappen een dubbele straf voor een enkel vergrijp waarvoor de positie werd teruggegeven? Waarom wist Hamilton eerst niet waarom Verstappen in ronde 37 langzaam reed en bij de stewards ineens wel?
Hyped
Daar hebben we voorlopig nog geen antwoord op. Simpelweg omdat die waarschijnlijk deze week pas gesteld gaan worden. Wel wist Lewis Hamilton het een en ander mee te delen aan Lawrence Baretto van Formula 1:
Het gevecht is zo intens. Ik ben al 10 jaar met dit team, ik heb daarin passie gezien de afgelopen jaren. Ik heb nog nooit meegemaakt wat ik vandaag bij ze heb gezien in de pitstraat aan het einde van de race. De energie daarvan was op een ander niveau. We zijn allemaal ‘hyped’.
Lewis Hamilton, is bijzonder blij met het team.
Hamilton: Verstappen heeft eigen regels
Maar het gaat verder. Want alsnog moet Hamilton iets zeggen over Verstappen. Het gevecht is natuurlijk heel erg hard, maar volgens Hamilton komt dat voornamelijk door Verstappen. Hij zou er zijn eigen regels op nahouden.
Het gevecht is zo spectaculair. Dat waardeer ik. Het is zo moeilijk op de baan. Het is zo lastig om met een coureur te racen die er andere regels op nahoudt. Tjsa. Ik probeerde met alles wat ik in mij had om het op de juiste, eerlijke manier te doen. In elk geval, we slaagden als een team.
Lewis Hamilton, is niet blij met Max Verstappen.
Overigens valt er voor Hamilton zeker wat te zeggen. Verstappen reed bijzonder agressief. Denk aan een fout corrigeren na een matige start, een inhaalactie proberen te pareren, Hamilton voor laten gaan om er meteen weer langs te gaan én een (vermeende) brake-test. Aan de andere kant, als Verstappen niet met hand en tand verdedigd had, was Hamilton al lang wereldkampioen dit jaar. Enfin, volgende week is dan eindelijk het zinderende slotstuk!
dawwg zegt
Hamilton is een azijnzeiker die weet dat ie de zwakkere coureur is; het straalt er gewoon vanaf !
maarteno zegt
tjah, en Lewis rijdt met de regelgever in z’n zakken…
Qatar: ja er was niet echt een gevaar MAAR er stond 1 mannetje met 2 gele vlaggen dus Bottas en Max jullie krijgen grid penalty (en ik snap het hoor, vind die straf niet onterecht).
Saudi Arabie: jaaaa maar dubbel geel verdween een paar seconden later, dus Lewis hoeft geen straf. (wie heeft er nu z’n eigen regels?!!?)
Ik bedoel de plek terug bij de 2e herstart voor Max was gewoon terecht. Dus Max krijgt er gewoon straf voor, dus hoezo andere regels? Echter die botsing was minstens zoveel Lewis z’n fout als dat van Max. Beide dom en onhandig bezig, maar voor hetzelfde geld was er iets mis geweest met Max z’n auto en had z’n bak vast kunnen slaan. Met dat gedrag van Lewis was hij er nog harder op geklapt. Dus Lewis was net zo goed stom bezig…
En goh, wat vreemd. Garry Connelly is weer eens present en Max krijgt overal de schuld van en elke actie van Lewis / Mercedes is gewoon of wordt niet eens onderzocht.
mashell zegt
Hahaha, Je hebt de oranje bril nog op. Hamilton rijdt een stuk netter dan Verstappen, aan wie je wel heel erg duidelijk kunt zien dat hij onder druk staat. De zwakkere coureur in deze in duidelijk Verstappen, die nog leren dat op acties reacties volgen.
sportabgasanlage zegt
Lewis heeft in ’t verleden ook vaak genoeg laten zien dat hij een klootzak kan zijn op de baan, dus hij is een mega hypocriet.
sportevo zegt
Voorbeeld waaruit dat blijkt?
SpeedGeek zegt
Nou dat is wel een makkelijke toch? Hongarije 2007 waar hij Hamilton de opdracht van het team negeerde om Alonso er langs te laten waarop Alonso vervolgens wraak nam.
Abu Dhabi 2016 waar Hamilton bewust team orders negeert en “langzamer” gaat rijden zodat Rosberg moest verdedigen tegen de Ferrari’s.
Nou vind ik dat niet erg hoor maar iedere rijder is een klootzak. Ik weet zeker dat je van elke rijder op de grid genoeg voorbeelden kunt vinden.
chrisvis zegt
@SpeedGeek: die eerste moet je al ver gaan zoeken he, 2007 was zijn debuutjaar. Bij Rosberg daar was het gewoon het mentale spelletje he…geloof dat de race erna Spa al was en dan heeft Nico toch maar mooi Lewis de pas afgesneden…vond dit zelf toen wel meer onsportief dan even op de rem te gaan de race ervoor
chrisvis zegt
@chrisvis:* enkele races ervoor spa was moest dit zijn
SpeedGeek zegt
Dit was geen zoekwerk he. Ik uit hiermee ook niet mijn haat jegens Hamilton he, want die heb ik niet. Ik geef alleen maar aan dat er van iedere coureur wel wat te vinden is he…….
roadster1976 zegt
@chrisvis: dit jaar genoeg! In kwali een opwarmronde zo langzaam doen dat verstappen bijna niet zijn ronde kon starten. Gisteren treuzelen bij de startopstelling bij opwarmronde. Dat mag allemaal maar het is ook niet netjes of sportief. Als je echt wil dat het op baan gebeurd dan moet je dat ook niet doen. Ik vind jammer dat hamilton gelijk mekkert als het even niet gaat. Heeft ie niet nodig. Verstappen was gisteren te wild. Zeker. Maar dat is de eerste keer dit seizoen. Helemaal prima
RiKe zegt
@sportevo: 2x Albon afgelopen jaar. En dat is wat me nog even snel te binnen schiet, er is veel meer.
sportevo zegt
Albon in Brazilië 2019 was een domme fout en dat gaf hij ook toe. Oostenrijk 2020 is lastiger maar ben je meteen een klootzak als je tijdens een inhaalactie iemand aantikt? Dan rijden er een hoop klootzakken in de autosport rond, mijzelf incluis.
Verstappen heeft ook wel eens iemand omgetikt (Vettel in China 2018(?)), dat zijn geen klootzakken acties in mijn optiek.
917 Porsche + Audi zegt
@sportevo: Baku 2017 toen Lewis achter de safety car op de rem ging staan en Vettel bij hem inreed, Toen was het voor hamilton de fout van jawel hoor … VETTEL natuurlijk.
sportevo zegt
Baku was tijdens een safetycar situatie waarin Hamilton remde (opwarmen remmen en banden) en Vettel er tegenaan reed. Vervolgens gaat Vettel ernaast rijden en stuurt in op Hamilton en daar krijgt hij een straf voor wat mij logisch lijkt.
bernoulli zegt
Verstappen rijdt wat onbenulliger. Hamilton meer sneaky. Maar onder aan de streep is Hamilton wel de slimste.
Een voordeel voor Max: er komt een moment dat Hamilton met pensioen gaat. Misschien zelfs wel zondag als hij de GOAT is. Want zou hij echt zin hebben in volgend jaar? Iedereen op nul, Russell naast zich en Verstappen met rode vlekken.
mashell zegt
Ik zou het niet vreemd vinden inderdaad als Hamilton na 8 wereldtitels het wel genoeg vindt. Overigens is dan met pensioen gaan wel de ultieme sneer naar Verstappen, wat die in de toekomst ook nog presteert (hoe het met Red Bull ontwikkeling van de motor verder gaat is heel onzeker) er zal dan altijd aan hem kleven: maar hij kon Hamilton niet verslaan…
weereentankleeg zegt
@mashell: ik denk dat dat we meevalt. Ik denk eerder dat het andersom zal zijn, HAM weet dat hij alleen VER heeft kunnen verslaan door hem eraf te jassen op Silverstone (al dan niet per ongeluk).
Zonder dat incident waarbij HAM de schuldige is, was VER al kampioen geweest.
rolov zegt
@mashell: hij kon de FIA en de merc niet verslaan. Ik denk niet dat hij waker ligt van lewis
pa045 zegt
Max is de coureur met de zwakkere auto. Zeker niet de zwakkere coureur. En gelukkig al helemaal niet zo een huilebalk als Lewie.
chrisvis zegt
@pa045: tot Silverstone was de red bull de rappere auto…
pa045 zegt
@chrisvis: de Red Bull was rapper wanneer Max de bestuurd. perez hobbelde toen ook al achter Bottas aan.
osmo zegt
Geen fan van Hamilton, maar inderdaad je ziet dat Hamilton veel koeler is en dat Max meer last heeft van de druk. Begrijpelijk ook gezien het zijn eerste kans op een wereldtitel is en het voor Hamilton stilaan routine is.
Specht zegt
@osmo: Hamilton is veel koeler omdat hij weet dat de FIA hem toch wel matst. Dat heeft ie na 7 wereldtitels allang gemerkt. Overigens vind ik die titels met Mercedes nul waarde hebben. Geef een willekeurige coureur een superieure auto en een tandeloze bukkende teammaat en zelfs Bassie en Adriaan zouden domineren.
mashell zegt
Waarom moet er toch zo op Hamilton afgegeven worden? Die man is 7x wereldkampioen. Ging van een team waar hij kampioen werd naar het zieltogende Mercedes dat zelfs Schumacher (de enige andere 7 voudig wereldkampioen) niet vlot kreeg en kreeg die wagen winnend. Hamilton kan naast races winnen ook nog maatschappelijk betrokken zijn, hij durft in landen met een primitieve cultuur met een regenboogvlag op z’n helm te rijden. Die man is een held, overduidelijk de grootste die F1 ooit gezien heeft.
karhengst zegt
Helemaal eens betreffende Hamilton, al moet ik wel zeggen dat het toch enigszins tegenstrijdig is eerst met je regeonbooghelm in dat land rond te rijden, om vervolgens de loftrompet te steken over hoe geweldig het land en het publiek is.
Doet toch enigszins afbreuk aan één van beide statements. Voor zover die laatste nog waarde had.
jelmer zegt
Hamilton is een geweldig coureur, die ook erg handig is: geduldig als het nodig is (bijvoorbeeld Turkije ’20) en staat er als het moet (bijvoorbeeld kwalificatie). Dat wordt ook mogenlijk gemaakt door het team en de geweldige auto en specifiek de motor. Dat geeft marge en is verantwoordelijk voor minimaal de helft van zijn wereldtitels. Het is daarin niet de courreur. Ja, je moet er staan, maar in 2019 en 2020 werd Bottas tweede in het kampioenschap – genoeg gezegd. Als Hamilton onder druk staat heeft hij ook een vervelende rand: denk aan het achterwiel van Albon (Brazilië en Oostenrijk) en Verstappen (Silverstone). Dat is geen toeval. Dat maakt zijn goede gedrag op de baan hypocriet: hij kan het zich veroorloven. Buiten de baan doet hij natuurlijk knap werk, zoals recent zijn regenbooghelm in regimes waar dat gewaagd is.
Overigens: de Mercedes was opvallend minder snel als in Brazilië. Toch de spoiler?
soes750 zegt
@karhengst: kijk, jij hebt goed opgelet. Dat is precies wat hij doet. Geen fan van zowel Verstappen als Hamilton, maar Hamilton praat iedereen naar de mond. Max zegt wat hij denkt. Al die jaren saaie optochten hebben we nu wel gehad. Racen willen we zien, met het mes tussen de tanden. Op het randje en soms een beetje erover heen. Dat is spectaculair. Niet een saaie optocht waarbij de Team X het hele veld op 2 rondjes zet. Dat is geen topsport… dat is doodsaai en dodelijk voor de sport. Er zijn niet voor niets zo veel fans bij sinds er weer (wat) strijd is. Dat wordt de komende jaren nog wat groter met een Russel, Norris, Lecrerc, Sainz. Maar in godsnaam laat ze allemaal stoppen met janken en straffen en ga gewoon racen. Het zou toch de koningsklasse onwaardig zijn als je kunt zeggen dat NASCAR, Indycar en bijvoorbeeld Le mans series leuker is om naar te kijken dan Formule 1. ( en heel eerlijk, dat is nu ook al zo)
Niels zegt
Wow, das gedurfd een regenboog helm…
rogers zegt
Ik wil het niet noemen de zwakkere coureur maar de coureur met de mindere auto. Reb Bull auto is duidelijk minder snel dan de Mercedes vanaf Silverstone. Ziet ook vanaf dat moment dat Max meer moet “overdriven” / risico nemen. Soms pakt het goed uit (start Mexico) en soms ook niet..
joost1234 zegt
@mashell: de Mercedes is gewoon sneller klaar. Max moet veel meer trucs uithalen anders is hij sowieso kansloos
dijan zegt
dawwg , zwakkere coureur die 7x wereldkampioen is . ?????
weereentankleeg zegt
@dijan: als je afgelopen jaren met een auto rijdt die vele malen sneller is dan de rest kan iedereen daarin kampioen winnen. Of was het toeval dat Russel in de Merc de race ging winnen met ruime voorsprong, tot de pitstop compleet mis ging?
De ene keer dat RUS in de merc heeft gereden, reed hij vooraan ipv altijd achteraan. Go figure
dijan zegt
Er hebben meer collega s van Lewis in de Mercedes gereden b.v. Bottas en zijn nooit wereldkampioen geworden .
ouwedibbes83 zegt
@dijan: Nico Rosberg reed samen met Lewis in de MB en werd kampioen. Daarna kwam Bottas.
kevin1989 zegt
@dawwg: Max Verstappen is natuurlijk ook geen lieverdje, vind je van wel dan? Wat ik wel gekscherend vind is dat Hamilton zelf ook aardig hypocriet is en vaak genoeg eigen regels heeft. Echter als ik dat als Nederlander benoem is er een zogenaamde oranje bril en wordt het weggewuifd. Zien die mensen dan ook niet dat Hamilton precies hetzelfde doet? Lijkt een beetje op tijdrekken in voetbal. Zelf altijd doen maar als een ander het doet is de wereld te klein. Benieuwd naar volgende week!!
kevin1989 zegt
@kevin1989: ah de reactie van Marshal had ik gemist, dat bedoelde ik in mijn reactie.
Rick-dos zegt
Ach dat doet iedereen ook Hamilton en Mercedes. De één doet het alleen wat slimmer dan de ander. Ook qua team doet Mercedes het gewoon slimmer. In Brazilië een penalty pakken wetende dat je een veel sterkere motor hebt.
Gister was het ook gewoon dom van RBR om Verstappen op de medium band te zetten na de tweede rode vlag. Ze hebben zelf geroepen dat de hardere band beter is dan de zachtere band omdat de zachtere banden zich als een ‘diva’ gedragen. Nu kunnen ze er misschien op gegokt hebben dat er weer een rode vlag zou komen maar dat zou dan wel een hele grote gok zijn geweest.
kevin1989 zegt
@Rick-dos: helemaal mee eens. Zegt genoeg bij degene die het maar vanuit één hoek bekijken. Jammer is dat. Komt overigens ook vaak terug in andere onderwerpen.
flyerbunch zegt
@Rick-dos: die zachtere medium band had hen tot het einde kunnen brengen. Max zei na de race dat het na die 5sec penalty nog weinig zin had om nog aan te vallen voor P1 omdat hij toch P2 zou worden. Er was geen mogelijkheid meer om die penalty nog goed te maken. Horner zei daarnaast ook dat de auto van Max dermate was beschadigd (diffuser, vleugel en achterband) door Lewis dat het geen zin had om risico’s te nemen voor een DNF. Er zat namelijk ook een scheur in de achterband. Achteraf praten is makkelijk uiteraard, maar we zullen zien wat de laatste race brengt. May the best man win!
ouwedibbes83 zegt
@Rick-dos: ik dacht dat hij juist de medium had genomen om beter te kunnen aanvallen, die prachtige herstart was denk ik mede daardoor mogelijk. Al wel eerder in het seizoen creëerde RB met zo’n afwijkende keuze een kans als ze achter liggen.
Robert zegt
Stel hè, voor een moment, stel dat Verstappen doet wat Hamilton hem flikte in Silverstone.. Damn, wat zou dat een zoete wraak zijn…
bernoulli zegt
Als Max zoiets flikt zondag, dan eindigt hij net als Schumacher in 1997 en is Bottas vice-kampioen.
Niels zegt
@bernoulli: Want dan worden de regels en straffen weer aangepast? Lewis heeft volgens mij een 1je achter zijn naam staan op Silverstone, maar kan het mis hebben…
koeckenbacker zegt
“Being a racing driver means you are racing with other people and if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver because we are competing.”
bernoulli zegt
Jammer alleen dat Lewis mikte op dit ‘gap’:
https://maxf1.net/wp-content/uploads/2021/03/Red-Bull-RB16B-diffuser-zoom-Photo-Red-Bull.jpg
flyerbunch zegt
De hele race was (ook qua organisatie) een rommeltje! Dat Lewis zich altijd als de onschuldige weet neer te zetten is een psychologisch spelletje samen met Mercedes en ze komen gewoon weer weg met alles! Vroeger kon je zeggen dat Ferrari de FIA in de pocket had, maar nu is Mercedes de hoofdsponsor! Max staat nu te boek als onsympathiek en agressief en met die Connelly als steward zal Max het geweten hebben ook. Als Max maar een vinger uitsteekt naar Lewis volgende race zal hij genadeloos worden afgestraft en zal de hele wereld het hebben geweten!
SpiderIV zegt
Ach NL taalgebied en veel oranje brillen. Denk dat het eigenlijk allemaal heel simpel is.
Zoals WillemE het in de laatste alinea eigenlijk ook aangeeft. De MB is gewoon een stukje beter dan de RB.
Als VER zich “keurig” zou gedragen dan is het simpel en wint HAM makkelijk.
De kwaliteit van VER samen met het op en net over de limiet rijden is nodig om in de buurt te blijven van HAM. En dan graag met wat hulp van anderen en bekende en onbekende kart-truckjes.
Zonder dat gedrag is VER gewoon gezien.
Blijft een mooi spektakel
hanstadema zegt
Goed verwoord. Het lijkt wel of het overgrote deel van de zich met F1 bemoeiende mensheid in deze deugwereld, liever een wekelijkse optocht achter Lewis ziet. Max vecht om te winnen. Een uitstervend ras. Door hem is het F1-circus leuk om te volgen. Spannend! Ga ervoor Max!
mark997gt3 zegt
Couldn’t agree more.
Mercedes can de gentleman zijn omdat ze al 7 jaar achtereen alles makkelijk winnen. Max en RB winnen alleen door het talent van Max gecombineerd met slimmigheid en wat geluk. En aan geluk ontbrak het nogal dit seizoen.
Ik zou als RB ook pissed off zijn als Mercedes uiteindelijk met de allerbeste auto wint doordat ze Max 2 keer van de baan hebben gerost. Als Hamilton hem wint blijft het voor mij een besmet kampioenschap!
mashell zegt
Nou, nou. In de eerste helft van het seizoen was de Red Bull duidelijk de snellere auto. Mercedes is nu weer duidelijk dominant maar is dat niet heel het seizoen geweest.
spiderman zegt
Hamilton moet niet zo janken, racen doe je op het circuit en dat gaat op de limiet. Hij vergeet maar even dat hij Max op zeker moment ook gewoon buiten de baan drukte (zonder straf), dat hij veel te veel afstand nam bij het opwarmen waardoor Max met kouder rubber moest herstarten, dat hij toevallig geen gridstraf kreeg voor het negeren van geel bij de training (kostte Max eerder 5 plaatsen) en dat hij zelf Max aanreed toen die afremde om hem voorbij te laten. De F1 is nog steeds duidelijk een Brits feestje met bijzondere voorrechten voor Sir Lewis. Go Max, go!
karhengst zegt
Kennelijk was het een formatieronde, geen warm-up ronde, dus die vlieger ging niet op. Daar heeft Mercedes gewoon heel slim, smerig haast, de regels juist gehanteerd. En om nou te zeggen dat Max netjes en opzichtig aan de kant ging voor Hamilton, is ook wel wat kort door de bocht.
Maar met de hoeveelheid boter op het hoofd van Hamilton valt inderdaad wel een aardig Full English ontbijtje te bakken.
sportevo zegt
Hamilton drukte inderdaad Verstappen eraf bij het inhalen en kreeg daar geen straf voor. Waar gebeurde dat toch nog eerder? Oh ja, Brazilië en wie kreeg daar toen geen straf voor? En dat vonden ze bij Red Bull terecht dus moeten ze nu niet zeuren.
En de reden dat hij geen straf kreeg voor het gele vlag incident is omdat er feitelijk geen gele vlag was. Lees de FIA documenten er maar op na.
Jetlag zegt
“Van de baan drukken”, zoals Max in Brazilië ook ongestraft bij Lewis deed en alle Max-hooligans in extase bracht?
That’s racing (schijnt).
banderas zegt
Als Max ingehaald wordt of niet voorbij kan, duwt ie gewoon z’n auto ergens tussen of voor en hopen dat niemand crasht. Dat doet ie nu eenmaal. Het loont vaak maar is ook dubieus te noemen vaak.
cossiekiller zegt
Het schijnt dat de FIA zijn naam gaat veranderen in MIA tegen de volgende race.
rogers zegt
Dus ipv Ferrari International Assistance in Mercedes International Assistance. Dat kan nu ook wel nu Jean Todt vertrekt bij de FIA.
heckblende zegt
missing in action?
bassrt zegt
Heb helaas heel de race niet kunnen zien, maar wel net de highlights op youtube van de race. Lekker veel actie en een titanenstrijd van groot formaat. Dit is wat je wilt zien toch twee super getalenteerde mensen die strijden om een wereldtitel op eenzame hoogte.
Ben het er niet overal mee eens. Zowel met beslissingen van de FIA, als acties van Hamilton en Verstappen. En dit allemaal omtrent de inhaalactie van Hamilton op Verstappen eerste bocht in ronde 37.
Initieel wat Verstappen daar doet is helemaal prima. Binnenkant verdedigen en de bocht breed maken. Alleen dan moet die wel de bocht halen en niet doorschieten wat er nu gebeurde. Dat gebeurt steeds vaker en verliest die veel respect van vele mensen.
Dat die daarvoor zijn plek terug moet geven is meer dan terecht en probeert die ook netjes. Dat Hamilton tussen bocht 26 en 27 achter Verstappen blijft rijden en er tegen aan rijd is gewoon te gek voor woorden. Beste coureurs van de wereld zeggen ze altijd en dat dit gebeurt is echt slecht. Snap het hele DRS verhaal er achter is allemaal leuk en aardig, maar als iemand ergens je de kans geeft om voorbij te gaan en je neemt die niet en rijd vervolgens nog tegen die gene aan vind ik het onterecht dat Verstappen hiervoor een douw krijgt van 10 seconde en 2 strafpunten op zijn licensie.
Ook die 5 seconde van leaving the track and gaining an advantage is onterecht. Verstappen laat hem voorbij weer in bocht 26-27 en haalt hem meteen weer in. Hamilton is er helemaal voorbij en daarmee is de plek terug gegeven. Dat vervolgens daar Hamilton niet verdedigd en de deur vol open laat staan is zijn probleem.
Zou dit het resultaat anders maken dan de race nu gegeven heeft? Denk het niet. Het laatste raceweekend wordt heel interessant. Wellicht gaan de motoren vol open zover het kan om ieder het laatste beetje voordeel te geven. Op dit moment ziet het in mijn mening slecht uit voor Verstappen. Mercedes met Hamilton achter het stuur zijn te sterk denk ik. Mocht dat zo zijn zou ik zeggen Verstappen kies slim en stuur niet in bij bocht 1. Anders als er geen gekke dingen gebeuren denk ik dat Hamilton het kampioenschap gaat pakken als nog.
karhengst zegt
Een klein subtiel tikje bij 300 km/h moet toch ook voldoen? Wel zo leuk om zelf de wedstrijd uit te kunnen rijden. Die 10 seconden tijdstraf kan er dan ook wel van af.
sportevo zegt
‘Ook die 5 seconde van leaving the track and gaining an advantage is onterecht. Verstappen laat hem voorbij weer in bocht 26-27 en haalt hem meteen weer in. Hamilton is er helemaal voorbij en daarmee is de plek terug gegeven.’
Spa 2008, Hamilton remt Raikkonen uit in de Busstop, remt te laat, snijdt de chicane af, komt voor Raikkonen op de baan, laat hem meteen voorbij, duikt direct in de slipstream en remt hem alsnog uit voor La Source.
Dat is niet je plek teruggeven volgens de wedstrijdleiding en leverde Hamilton 25 seconden op.
Jetlag zegt
“als iemand ergens je de kans geeft om voorbij te gaan en je neemt die niet”, dan geef je gas en gaat voor de winst. Klaar.
Je gaat in iedergeval geen brake test geven, klaar!
Op basis van data, is de straf beargumenteerd. Case: Closed
superfunky zegt
Ik heb maar 3 vragen:
– als 33 een straf krijgt voor remmen, waarom dan geen straf voor 44 voor tegen je opponent aanrijden?
– waar is de straf voor 44 voor het van de baan drukken van 33? De ronde ben ik ff kwijt, maar de beelden bij Ziggo waren duidelijk;
– als voor die actie een reprimande is gegeven (wat RD zei), dan is dat de 2e reprimande van het weekend en dan zeggen de regels: volgende race 10 plekken straf. Waar is die straf? Wordt vrijdag pas bekend?
realhustler zegt
F1 zakt heel rap af naar een soap. Laten ze aub op de baan racen, binnen de witte lijnen. En stoppen met moddergooien, stoppen
dreigen met protesten die toch niet komen. Het is een grote klucht geworden. Laten we aub praten over technologie, strategie etc.