• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Handjes in de lucht voor de Lexus RC

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 november 2013 om 07:42 – 33 Reacties

Lexus RC Coupe


Vorig jaar, op de Autosalon van Parijs, presenteerde Lexus het LF-CC-studiemodel. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder, en zijn de laatste conceptrandjes er af. Maak kennis met de Lexus RC.

Bijna de gehele voorzijde van de RC wordt in beslag genomen door de spindle-grille-monstrositeit, die aan de onderzijde de volledige bumper heeft opgegeten. Het is een designdingetje dat nou eenmaal een karakteristieke stempel op je modellen drukt. Waar Peugeot ophield met het tekenen van grote muilen, gaat Lexus verder. Je moet er van houden.

In de schaarse resterende ruimte ontwaren we een set vlijmscherpe koplampen met hieronder een soort van Nike-logo’s in LED-jes (Lexus noemt het zelf L-vormige verlichting). Ook aan de achterzijde is er met het lineaal flink gesneden in de lampunits, en zien we de LED’s eronder een stuk verder doorlopen de kofferklep in. Een designelement dat we nog niet kenden.

De achterbumper is groot, hoekig, voorzien van gestapelde horizontale roosters, en welhaast LFA-achtig. Het geprononceerde spoilerkontje loopt in één lijn door vanuit de heupen, en ‘leunt’ als het ware op de achterlichten. Lexus heeft er wijs aan gedaan deze nog een stuk platter te maken dan de meer verticale kofferklep op het concept.

De RC meet 4.695 x 1.840 x 1.395 mm, en heeft een wielbasis van 2.730 mm. Op de persfoto’s staat hij op 10-spaaks 19 inch velgen, maar je schijnt hem ook met vijfspaaks 18-inchers te kunnen krijgen.

Meer informatie volgt op een later moment, dan wordt ook bekend met welke aandrijflijnen de Lexus RC in Europa leverbaar zal zijn. Wij gokken in Nederland op een RC 300h, waarin een 2,5 liter viercilinder gecombineerd met een hybride-aandrijflijn zorgt voor een CO2-uitstoot van ergens onderin de 100 gram/km-regionen. Totdat de RC F er is uiteraard.

Lexus presenteert de RC op de Tokyo Motor Show, alwaar hij vergezeld wordt door de reeds bekende LF-NX. Zojuist werd bekend dat deze een 2 liter turbo-benzinemotor onder de kap heeft. Zoals verwacht.


Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Gespot - Lexus RC F steelt de show tussen de BMW's
  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Hybride, Lexus, rc, rood, tokyo-2013

Vorig bericht: « Badr Hari geeft zijn moeder GEEN Lamborghini Aventador
Volgend bericht: Video: Jaguar doet stoer met AWD in ijskoud Canada »

Lees Interacties

Reacties

  1. spot007 zegt

    4 november 2013 om 08:01

    lijkt me wel wat!

    Login om te reageren
  2. gedwongenleaser zegt

    4 november 2013 om 08:01

    Poeh hey, die is lekker!

    Login om te reageren
  3. 4x4wheels zegt

    4 november 2013 om 08:17

    Zeer mooi, alleen nog even de grille van de LF-CC overnemen, deze doet me denken aan een 308 station..

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      4 november 2013 om 08:17

      @4x4wheels: (foto 2 vanaf opzij)

      Login om te reageren
  4. michelyman zegt

    4 november 2013 om 08:17

    Je krijgt toch wel een afstandsbediening erbij?

    Maar echt een gave bak!

    Login om te reageren
  5. brekkenbats zegt

    4 november 2013 om 08:21

    In mijn ogen een ontieglijk kekke wagen!

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    4 november 2013 om 08:21

    Nette auto, zonder meer. Kost dat?

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    4 november 2013 om 08:26

    Lexus heeft hem echt prachtig gemaakt!

    Login om te reageren
  8. azuli zegt

    4 november 2013 om 08:44

    Welke Lexus willen we zsm in 2014 getest zien op Autoblog? Deze dus!

    Wat een bijzonder mooie coupe is dit geworden.

    Login om te reageren
  9. gv93 zegt

    4 november 2013 om 08:58

    Ziet er leuk uit, alleen die voorkant is een beetje te. Die hockeystick koplampen vind ik persoonlijk niks.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      4 november 2013 om 09:14

      @gv93: Helemaal mee eens. Achterkant valt nog net te doen, maar neus is er wat mij betreft over.

      En profil is het wel echt een snoepje en het interieur vind ik ook echt mooi, zeker ook in deze kleurstelling.

      Login om te reageren
  10. Wesley zegt

    4 november 2013 om 09:13

    Typisch, toen ik ‘m zag rijden had ik mn twijfels over de achterzijde, het front kwam wel goed. Maar als ik ‘m nu zo zie vind ik de achterzijde juist erg geslaagd, het front dan weer niet…

    Login om te reageren
  11. LJ zegt

    4 november 2013 om 09:16

    Ziet er goed uit! Doe mij die maar;-)

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    4 november 2013 om 09:26

    Ziet er ok uit op de foto’s. Toch vind ik dat in de realiteit het interieur van een moderne Lexus het telkens net niet is, fout materiaal gebruik, vreemde randjes etc. Maar zelfs al zou ik daar over twijfelen, dan maakt dat front het helemaal duidelijk. Wat een ontzettend afstotelijk iets is dat, maakt de hele auto een absolute no-go.

    Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    4 november 2013 om 09:31

    Op zich ziet het er aan de buitenkant op de foto redelijk uit, maar dan zie ik dat interieur en dan straalt dat Japanse goedkoopheid je weer tegemoet….

    Login om te reageren
  14. jrk68 zegt

    4 november 2013 om 09:31

    Wel een gruwelijk gave coupé voor het premium segment.
    Wat mij betreft hebben meine freunde hier qua looks geen antwoord op, wat een saaie hap zijn de C-coupé, A5 en de 4-serie i.v.m. deze RC.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      4 november 2013 om 16:25

      @jrk68: we zullen aan de verkoopcijfers wel gaan zien, of deine Freunde het ook met je eens zijn. Ik in ieder geval niet, al vind ik dit wel een mooie auto

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        4 november 2013 om 16:58

        @melkkoe:
        Tja, kwaliteit en schoonheid zijn niet de dingen die het meest verkopen.
        Meelopen met de massa en vooral niet je kop boven het maaiveld uitsteken, dat verkoopt.
        Vandaar dat er hier zoveel vormloos grijs blik van bedenkelijke kwaliteit gehuurd wordt.
        Stel je eens voor, dat je iemand uit moet leggen wat je rijdt en hoe je tot die keuze bent gekomen….

        Ik moet dat trouwens dagelijks en dat levert dan weer keel leuke gesprekken op.

        Login om te reageren
  15. Praeses zegt

    4 november 2013 om 09:51

    Wat een ontzettend mooie auto, holy shit!

    De nieuwe IS vond ik in de praktijk toch wel tegenvallen, maar dat apparaat… Wow!

    Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    4 november 2013 om 09:52

    Het lijkt wel een rijdend Casino. Zoveel ledjes, lampjes, lijntjes, hoekjes. Roy Donders zou hem zo als company car nemen.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    4 november 2013 om 10:00

    Wauw wat een bak. Hier zou ik de 4-serie voor laten staan.

    Login om te reageren
  18. Simpson zegt

    4 november 2013 om 10:18

    Ik vind dat smoeltje een beetje te braaf. Daar had de sc430 ook al last van, in mijn ogen

    Login om te reageren
  19. pikes83 zegt

    4 november 2013 om 10:20

    Ziet er atletisch uit in tegenstelling tot de 4serie, hoewel ik dat ook een prachtige auto vind.

    Login om te reageren
  20. pagani86 zegt

    4 november 2013 om 10:30

    Zo dat is een gave bak.

    Login om te reageren
  21. str8six zegt

    4 november 2013 om 10:36

    Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar leuke auto, wel een beetje druk qua design.

    Login om te reageren
  22. potver7 zegt

    4 november 2013 om 10:43

    Zelfs de mistpitjes in de rand van de grille hebben ze van Peugeot afgekeken…

    Toyota ontwerpt al jaren voor ieder werelddeel een aangepaste neus (en vaak ook achterkant). Eigenlijk zou Lexus ook zoiets moeten doen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 november 2013 om 12:30

      @potver7: Aanpassen naar de markt is niet Premium…

      Login om te reageren
  23. workhardplayhard zegt

    4 november 2013 om 11:21

    Erg fraai, hoop dat ze er veel van gaan verkopen!

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    4 november 2013 om 12:32

    Contradictorisch, maar ik zou naar een tuner gaan voor een bescheidener grille…

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    4 november 2013 om 12:35

    Zonde van de naam, en zonde dat kopers in dat segment vaak liever iets statigers willen want het is wel een frisse wagen. Mooi niet echt, maar wel fris.

    Login om te reageren
  26. mout zegt

    4 november 2013 om 14:30

    Mag ik wel even laten opnotuleren dat Audi de fauwte trend van single-frame-giga-grills heeft gezet? Hoe erg dat uitpakt is verder een kwestie van kleur: chroom is erg, matgrijs laat het minder opvallen, en in lakkleur is er weinig aan de hand.

    Login om te reageren
  27. Tommy2 zegt

    4 november 2013 om 18:07

    Lexus is goed bezig. Niet helemaal mijn smaak maar het geheel ziet er wel goed uit.

    Login om te reageren
  28. md89 zegt

    5 november 2013 om 12:14

    Méér foto’s =)

    http://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20131104_622085.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North