• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HARTGE 135i Coupé

Auteur: autoblogger, gepost 23 september 2008 om 11:18 – 31 Reacties

Doe eens burnen
Hartge bood reeds wat kitjes voor de 1-serie, nu komen ze met een powerboost van 44 pk voor de BMW 135i.

Dankzij een nieuwe direct-injectie systeem en een aangepaste ECU gaat het vermogen van de 135i Coupé naar 350 pk. Het max koppel is 480 Nm (op 2950 rpm). De sprint van 0 naar 100 km/u doet de 135i van HARTGE een halve seconde sneller, de topsnelheid is 280 km/h.

Aan de buitenkant zijn er uiteraard ook diverse aanpassingen gedaan, denk aan een voorspoiler, dakspoiler, achterspoiler, diffuser en side sills. Velgen zijn beschikbaar in 20″ met Pirelli PZero Nero banden (245 / 30 ZR 20 voor en achter).

HARTGE has given the world’s first inline six-cylinder engine with twin turbo-chargers and a second generation direct-injection system a power boast of 44 hp – and that at the same time as maintaining its extremely good fuel consumption of only 9.2 litres per 100 kilometres (EU combined). HARTGE not only offers an additional ECU, which transforms the 3-litre engine of the compact BMW 135i Coupé into a powerhouse generating a massive 257 kW (350 hp) at 5660 rpm and 480 Nm (lb-ft 354) at 2950 rpm, and naturally also the chance to enjoy unlimited driving pleasure at speeds of up to 280 km/h. For the dash from 0 to 100 km/h (0 – 62 mph), the 135i Coupé from HARTGE is half a second faster than its standard brother while the 25 mm lower sports suspension guarantees safety thanks to even greater directional stability and outstanding handling on twisting roads.

The interaction of the visually appealing aerodynamic parts – front spoiler lip, roof spoiler, lip for boot lid, rear diffuser and side sills – brings about a significant improvement in negative lift at high speeds. Simply chic: The set of CLASSIC 2 aluminium wheels in the dimension 9 x 20″ offset 40 fitted with Pirelli PZero Nero tyres (245 / 30 ZR 20 front and rear). The 135i Coupé from HARTGE is a car that should not only be seen and driven but also heard. And this is possible thanks to a sonorous exhaust note, which emerges from the dual round tail pipes of the stainless steel rear silencer embedded in the left and right of the diffuser.
Other HARTGE accessories help make the car more individual. They include: A decal set in metallic anthracite, a set of carbon (silver or black) casings for exterior mirrors, emblems for the bonnet and boot lid and a HARTGE insignia (140 x 32 mm).

For all models, HARTGE offers an attractive 3-spoke leather steering wheel with silver (or black) carbon inserts. This material is also used for the HARTGE steering wheel cover for vehicles with BMW 3-spoke sports airbag steering wheel with (and without) multi function and for interior trim for the dash board, gear lever panelling and door handles. HARTGE offers an illuminated gear knob, including an alcantara gaiter for the 6-speed manual gear box and the handbrake handle in a tasteful combination of leather and aluminium. Fully in aluminium, however, is the three-piece set of pedals, ideal for skilful heeling and toeing, while silver metallic dial, red needle and a speedometer reading up to 300 km/h underscore the sporting impression created by this exciting Coupé that, fully equipped by HARTGE, costs exactly € 48,162.14, excluding VAT. It goes without saying that all HARTGE components can also be retrofitted individually.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Prijzen vernieuwde 8 Serie
    Prijzen vernieuwde 8 Serie bekend (plus diesel cabrio!)
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 135i, BMW, hartge, tuning

Vorig bericht: « Lancia Ypsilon VERSUS
Volgend bericht: De auto van Mugabe is eindelijk klaar! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jinxed zegt

    23 september 2008 om 11:25

    Een beetje chiptuner haalt er al 58 pk extra uit.

    Login om te reageren
  2. roy zegt

    23 september 2008 om 11:32

    350 pk… dit komt wel heel dicht bij een m3. Bodykit vind ik niet mooi, veel te opzichtig. Alleen de difuser met 4 uitlaten vind ik wel ruig.

    Login om te reageren
  3. MurcieBoy zegt

    23 september 2008 om 11:38

    ziet er niet uit, enige pluspunt zijn die 44 pk´tjes wat ook al niet echt overweldigend is

    Login om te reageren
  4. is-Music zegt

    23 september 2008 om 11:38

    De achterkant mogen ze van mij wel doorvoeren op de 135i Performance, ziet er bruut uit, zo’n mini-M3 ;)

    De rest mogen ze allemaal houden, wat een meuk zeg :/

    Login om te reageren
  5. Fout zegt

    23 september 2008 om 11:41

    Een heel snel lelijk eentje

    Login om te reageren
  6. Hylke zegt

    23 september 2008 om 11:58

    Diep respect voor de fotograaf zonder hoofd!

    Login om te reageren
  7. skip zegt

    23 september 2008 om 12:01

    nog een paar pk’s erbij en hij kan het grote broer pas echt zwaar gaan maken !!! dat zal nu in de tussensprintjes ook al wel lukken, 80 nm meer :s. nice work !

    Login om te reageren
  8. MLTB zegt

    23 september 2008 om 12:13

    Dit lijkt wel een “M1” zo :P ( De Motorsport versie van de 1-serie dus hehe.. )

    Maar de velgen en de achterkant zijn een beetje te overdone. Die actieshoot dat hij vanaf de voorkant genomen is en die bocht doorkomt is daarintegen wel ok!

    Login om te reageren
  9. Pol zegt

    23 september 2008 om 12:27

    Dat is wat anders hé. Zo’n BMW 1 dan die brol van Saab.
    Als je ooit met een BMW gereden hebt dan wil je nooit met een Saab rijden.

    Login om te reageren
  10. Ganz Geil zegt

    23 september 2008 om 12:30

    zeer lelijk, belachelijk dat BMW dit ooit heeft durven te produceren!
    Hartge probeert er optisch wat leuks van te maken, HELAAS zeg ik dan!
    Motorisch is wel geil, rij je toch 30 km/u harder dan alle elektronisch begrensde duitsers !

    Login om te reageren
  11. RobertJ zegt

    23 september 2008 om 12:31

    @Pol, tuurlijk, tuurlijk, beetje met modder gooien… :s

    De BMW 1 rijdt best goed, vooral heerlijk strak, maar hij is gewoon niet erg mooi.

    Login om te reageren
  12. Deefeketje zegt

    23 september 2008 om 12:45

    maar die achterkant ziet er toch goed uit hoor!

    Login om te reageren
  13. Willem vd Velde zegt

    23 september 2008 om 13:13

    Brute bak, maar hij blijft lelijk :(

    Login om te reageren
  14. jorden zegt

    23 september 2008 om 13:16

    laten we het maar bij de extra pk’tjes houden! De standaard 1-coupé vind ik geweldig! (ja ik durf dat zeggen ;)) nadat ik hem een paar keer heb zien rijden moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  15. guzmann zegt

    23 september 2008 om 13:30

    Hopelijk ook zonder tupperware te bestellen!? En dan gewoon de M-sport kit eronder. De vermogenstoename is idd wel wat subtiel voor een tubomotor….

    Login om te reageren
  16. guzmann zegt

    23 september 2008 om 13:30

    Turbomotor dus…

    Login om te reageren
  17. rijzerlo zegt

    23 september 2008 om 13:34

    Ik zou beginnen een fatsoenlijke bmw te halen, zo’n 135 bijna-bmw is gewoon te kansloos voor woorden, maar daar heeft bmw toch al wel een handje van, kijk maar naar de X3, verkozen tot meest nutteloze auto ooit…

    Login om te reageren
  18. jdm zegt

    23 september 2008 om 13:43

    Dan maar beginnen met géén BMW

    Login om te reageren
  19. rijzerlo zegt

    23 september 2008 om 14:10

    Ja dat is natuurlijk een nog veel betere optie

    Login om te reageren
  20. FabianVTR16V zegt

    23 september 2008 om 16:03

    Ik denk dat ik dan een van de weinigen ben die de 1 coupe toch wel mooi vindt……
    Heb hem zondag een paar keer op “de ring” gespot en moet zeggen dat hij in het echt toch wel mooi is !
    En een 135i is dan natuurlijk helemaal lekker 8)
    350pk vindt ik trouwens weer niet zo heel bijzonder aangezien er tuners zijn die er meer uithalen.
    Bodykit is ook iets te opzichtig, dan liever het M pakket !

    Login om te reageren
  21. sanders-amg zegt

    23 september 2008 om 16:30

    wat een mokes lelijk ding…

    Login om te reageren
  22. Emile_Benz zegt

    23 september 2008 om 16:34

    @ sanders-amg: ach ja, BMW hè… :wink:

    Login om te reageren
  23. tuurlijk zegt

    23 september 2008 om 16:36

    Ik heb liever een 135i coupe met een origineel BMW preformance pakket er op.

    Login om te reageren
  24. BoB zegt

    23 september 2008 om 17:21

    wacht maar tot Ericsson(Amuse Powerhouse) hun engineering op dit bakje loss laat!

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    23 september 2008 om 17:30

    Voor de prijs van de 135i is hij gewoon onverslaanbaar.
    60pk en 100nm erbij heb je al voor paar honderd euries. Dan wordt die gewoon een waanzinnig bommetje voor een zeer lage prijs.

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    23 september 2008 om 17:59

    1 van de meest geslaagde retro-modellen (3serie ronde koplampen periode) van afgelopen jaar ..

    Login om te reageren
  27. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    23 september 2008 om 18:50

    mijn 135i met complete performance is al meer dan genoeg ;) !

    Login om te reageren
  28. MrSelected zegt

    23 september 2008 om 19:09

    Apart om te lezen dat iedereen hem lelijk vindt. Ik vind het juist echt een mooie auto, echt een briljante wagen als totaal. De 1-coupe is een soort opvolger van de E30 2-deurs sedan. En dan is dit de ‘gepeperde’ versie!

    Kan niet anders zeggen dan: Geweldig!

    Login om te reageren
  29. Willem vd Velde zegt

    23 september 2008 om 19:13

    Die kromme dorpel, die strakke lijn boven langs, waardoor het lijkt alsof ze een dak hadden die niet op de auto pastte, en het zo hebben opgelost. Dan is die in z’n geheel te smal, raar auto’tje.

    Login om te reageren
  30. Gerben zegt

    23 september 2008 om 19:43

    Idd in het echt is hij veel mooier als op de foto.

    Leuke, frisse verschijning die wat meer doet denken aan de jaren 70,80 3-serie dan de huidige opgeblazen 3.

    maar op foto ziet die doorgezakte deurnaad er echt niet uit.

    tip voor BMW: trek die voorkant ervan bij de volgende update ietsje rechter.

    Login om te reageren
  31. Pieter-Jan zegt

    24 september 2008 om 09:28

    Geen V10!?! Zo kennen we Hartge niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North