
De prijzen van de BMW M3 en M4 zijn bekend. Dit mag je neertellen voor de dikste 3 en 4 Serie.
Zijn we nog maar net bekomen van die 4 Serie Cabrio prijs, komt BMW opeens met de M3 en M4 prijzen. Wat je mening van de modellen ook is, het is prima voer voor discussie op deze vrijdagmiddag. Want met de prijzen paraat is het makkelijker inschatten. De nieuwe BMW M3 en M4, of toch iets van die twee andere merken?
Net als de M5, M8 en zo nog een aantal modellen komen de M3 en M4 in twee smaakjes. Als ‘gewone’ en als Competition. Negen van de tien klanten zal ongetwijfeld voor de Competition gaan. Net als dat de meeste klanten ook een Porsche 911 Turbo S verkiezen boven de Turbo. Het prijsverschil is ook niet krankzinnig groot moeten we zeggen.

Voor 124.376 euro mag u instappen. Dan heb je de BMW M3. De M4 is met 128.179 euro enkele duizenden euro’s duurder. De BMW M3 Competition en M4 Competition prijzen liggen op 129.269 euro en 131.862 euro.

Er is keuze uit een M Steptronic 8-traps automaat of een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Dit laatste is uniek in het segment. De concurrentie is helemaal afgestapt van de handbak. De genoemde prijzen van de BMW M3 en M4 zijn voor de varianten met achterwielaandrijving. De M xDrive versies volgen pas in de zomer van 2021.
Concurrentie
Mercedes-AMG heeft de C63 en de C63S. Audi heeft de RS5. De C63 AMG begint bij 120.982 euro. De C63 S komt uit op 130.344 euro. De Audi RS5 is er vanaf 120.490 euro voor de Sportback
Moest heel erg wennen aan die neus maar vind ‘m nu gewoon dik!
@foramen: Het zelfde hier
Ik kan er maar niet aan wennen. Misschien heeft het meer tijd nodig. En de achterkant vind ik ook al niet mooi. Doet mij enorm aan een Aziatisch design denken door die achterlichten (vooral Lexus). En dat past niet bij het geheel. Ten opzichte van de schoonheid die ik de vorige 4-serie GC vond, kan dit mij (nog) niet bekoren.
@foramen: gelukkig smaken verschillen. Is niks moois aan. Gewoon een enorme design blunder. Veel mensen zullen deze gewoon overslaan. Subaru had ook ooit een “frogeye”. Die werd ook niet of nauwelijks verkocht. Na een geüpdate versie gingen ze weer als warme broodjes. Zoals ik al zei: smaken verschillen. Er zijn ook mensen die een volle vrouw aantrekkelijk vinden. Heb ik ook niks mee.Maar leven en laten leven..
@tvr1974: je moet hem in het echt zien!
@foramen: ik begin er ook aan te wennen en ik moet hem ook nog in het echt zien. Dan valt het vaak ook wel mee. Komt denk ik ook door de nummerplaat die op eerdere foto’s uit de fabriek ontbrak.
Dan kies je toch gelijk voor de Mercedes met v8?
@katoenboer: Nu het nog kan wel ja. Volgend jaar wordt dat een 4 cilinder hybride, blok van de A45s.
ja maar die is waarschijnlijk dan ook een stuk goedkoper ivm de verminderde uitstoot. Sowieso verrassend dat de m4 een uitstoot heeft van 234 gr, terwijl de mild-hybrid m440i slechts 170 gr produceert met beiden een 6 cilinder onder de kap. De M440I begint op 80K, zou dus eerder de Alpina B4 even afwachten. Als die ook met een mild-hybrid systeem komt zal die in NL waarschijnlijk goedkoper zijn dan de M4 …
@por100: ik zou sowieso voor de B3 touring gaan.
@mennok: En waar kan ik die bestellen?
@kareljansen: Ik heb het al gevonden, maar hou het wel bij de m340i.. Wat een bizar lelijke voorbumper zit er op die machine zeg!
Raar eigenlijk. 2 deuren meer kost je een paar duizend euro minder… Is voor de rest toch dezelfde auto?
Nog een stuk fraaier ook.
Dat is waar. Alleen nog zo’n anti tuning voorbumper met een kleine grille en ik wil em!
@cossiekiller: helemaal niet raar. De 4 is een coupé, die is per definitie duurder gewoon omdat je coupé met een extra lange e uitspreekt. Bij de vorige 1 serie kreeg je net als bij een coupé mooie grote portieren met vensters zonder randen. Maar omdat het een driedeurs was en geen coupé en omdat driedeurs minder klinkt als vijfdeurs was deze goedkoper. Heel logisch allemaal…
In US of A is die dan wel goedkoper dan. Want daar is het een ‘koep’. Haha
Ik heb dat ook nooit begrepen.
Zelfs als vervente BMW-fan vraag ik me toch serieus af wie er met deze prijzen in NL deze M3 verkiest boven een C63.
Mocht je toch een BMW willen, kies dan gewoon voor de Alpina B3 met dezelfde motor, maar wel een normaal snuitje.
De enige reden die ik zou zien is de handbak, waar het meerendeel in NL toch niet (meer) voor kiest.
Alfa Quadrifoglio, iemand?
Ikke ikke ikke
Dat is Deens voor niet niet niet.
Ik zou het zelf wel doen
@piedlourd: ik ben geen Deen ?
@nick007: zeker weten!
Ik kies voor de B3 Touring!
Iedereen wacht op de Touring natuurlijk. Die is al aangekondigd en is de mooiste en meeste praktische variant.
@mashell: de mooiste? Is die al volledig gepresenteerd?
Voor deze prijs ben je helaas nog niet klaar. Eerst even een nieuwe voorbumper bestellen bij Evolve in 2021.
Ik zal wel oud zijn maar ik vond de E46 M3 al prijzig met €75/80K.
Wat een geld zeg…
@duderuud: ik meen me te herinneren dat je voor 125k een M5 V10 op de oprit had staan.
Heftig verschil in 15 jaar
@gekkehenk: valt mee. De nieuwe 3 is waarschijnlijk effectief haast net zo groot als die M5 en heeft ook gewoon 500 pk.
Voor mij graag zo’n groene M3 sedan op die gave gouden competition wielen. Doe maar met handbak, gewoon om er van te genieten nu het nog kan. Dan moet natuurlijk wel de oranje vis komen aan het eind van de maand, anders blijft het bij een schaalmodelletje.
Zou 100k in de zak houden en new i20 N line kiezen in max 100/120 km/h landen?
In de States zijn de auto’s gewoon voor de helft goedkoper. Gewoon belachelijk wat er hier in NL aan BPM betaald dient te worden.
@sollie1984: Niet eens helemaal in de States, Duitsland is ook al een heel stuk goedkoper
Ja idd, in Duitsland gaan ook de jahreswagens van M/AMG/RS voor belachelijk lage prijzen weg.
Van mij mag hij 10 miljoen kosten, als dat nodig is om dit gedrocht van de weg te houden. Het zal vast goed rijden, maar die voorkant is echt een aanslag op m’n ogen
Iedereen kiest altijd voor een Alpina, maar waarom zie ik er nooit een rijden?
@rovadepo: Omdat het importeren flink problemen op kan leveren.
Ik durfde het niet aan (twijfelde tussen een M140i en B3).
Dus na wat opties 1,5 ton. Dit soort auto’s waren altijd mijn droom. Nooit van gekomen. Rij nu een 911 GTS 2018. Beter, sneller en veel minder afschrijving.
Zeker voor dat geld, houden ze ‘m maar. Wat een gedrocht.