• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heico Polestar 2 is precies zoals ‘ie moest zijn

Auteur: willeme, gepost 30 april 2021 om 08:02 – 35 Reacties

Heico Polestar 2

De Heico Polestar 2 lost het grootste probleem van de auto op. Eindelijk.

De hele crossover-rage begint een beetje vreemde vormen aan te nemen. In sommige contreien beweegt iedereen zich voort in dit soort overbodige auto’s. Te groot, te zwaar, te onhandig en uiteraard met de aerodynamische beperkingen die bij zo’n auto horen. Omdat alle crossovers weinig moeten kosten om te bouwen, voetgangersprotectie moeten bieden en ‘zuinig’ moeten zijn, zien ze er ook allemaal hetzelfde uit.

Met name bij de auto’s die nauwelijks tot de crossover-categorie behoren, is het cringy. Een Citroen C3 Aircross is zeker geen SUV, ook al zegt de rode broeken-brigade van wél. En wat is er aan de hand met de Polestar 2? Dat is echt een alleraardigste auto. Het lijkt een soort interpretatie te zijn van de Volvo S40, maar dan staat ‘ie ‘hoog’ op zijn poten. Zonder dat daar enige aanleiding voor is. Op marketing termen als ‘Urban Jungle’ na, dan.

Heico Polestar 2

Gelukkig wordt dat vandaag rechtgezet. De Heico Polestar 2 is namelijk eindelijk hier. Nou ja, het gaat niet om een compleet aangepakte auto, maar een paar subtiele upgrades die ‘m (veel) beter maken.

Het meest in het oog springende detail bij deze Polestar zijn de VOLUTION-velgen. Hier moeten we een diepe buiging maken voor de tuner uit Hessen, want de vijfspaaks velgen zijn tijdlozer dan de bicolor-wielen die Volvo tegenwoordig aanbiedt. Die velgen zagen we onlangs al voorbij komen. Ze hadden een paar maanden geleden al enkele upgrades (afbeeldingen boven) en daarbij misten we één belangrijke modificatie.

  • Heico Polestar 2
  • Heico Polestar 2

Verlaging

Het gaat in dit geval om de verlaging. Want dat was eigenlijk het grootste ‘nadeel’ aan de standaardversie van deze elektrische auto. De Heico Polestar 2 is namelijk leverbaar met twee soorten onderstellen. De meest eenvoudige manier is om te opteren voor de Heico Sport Springs. Dit setje kost je 454 euro inclusief BTW, exclusief montage. Deze verlaagd de Polestar 2 rondom met 30 millimeter.

  • Heico Polestar 2
  • Heico Polestar 2
  • Heico Polestar 2

Een tweede optie is een schroefset. Deze kun je niet alleen in hoogte instellen, maar ook qua rebound en compressie. Het voordeel is dat je nu dus precies kunt bepalen hoe hoog de Heico Polestar 2 staat. De vooras kun je tussen 20 tot millimeter verlagen en de achteras van 5 tot 35 millimeter. Deze set is iets duurder: 2.650 inclusief btw en exclusief montage.

Meer kleine modificaties vind je op de website van de Duitse Volvo-tuners.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Nieuwe Polestar Re:Move heeft achterwielaandrijving
  • NPO programma's nu te kijken in je Polestar
    NPO programma's nu te kijken in je Polestar
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, heico, Polestar, polestar-2, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « GP Portugal 2021: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Video: achteruit rijden is moeilijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    30 april 2021 om 08:37

    Van mij mogen ze 1 of 2 maatjes kleiner. Verder eens wat die 2-kleurige velgen betreft. Kill it with fire,

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      30 april 2021 om 08:38

      oké, niet velgen maar wielen.

      Login om te reageren
  2. volvo-s60-adept zegt

    30 april 2021 om 08:42

    Die velgen zijn inderdaad tijdloos, dat design is al jaren praktisch ongewijzigd. Ik vind ‘t mooi 👌

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      30 april 2021 om 12:04

      Lijken inderdaad oude velgen uit de VAG-collectie. Die lagen in 2012 al op mijn Polo Slowmotion met de winterbandjes.

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    30 april 2021 om 08:44

    Als gewoonte probeer ik tijdens het rijden altijd door de achteruit voor mijn voorligger te kijken om te zien wat er gebeurt vóór mijn voorligger. Dn kun je makkelijker reageren en anticiperen op plotselinge situaties. Door het grote aantal SUV’s XUV’s Cross UV’s en SUX’s is dat, rijdend in een “normale” auto bijna niet meer onmogelijk. Nog een reden waarom hoge auto’s het verkeer minder veilig maken.

    Login om te reageren
    • krisp zegt

      30 april 2021 om 08:49

      Consequentie is dat je meer afstand gaat houden, waardoor er én minder capaciteit op de weg is (wat resulteert in files) én mensen denken ‘hé, een gat’ en erin duiken. En met een beetje pech is dat weer een SUV. Ik vind het ook niets.

      Login om te reageren
      • Jetlag zegt

        30 april 2021 om 10:32

        Wat een flauwekul.
        Je vindt SUV’s niks? Helemaal dikke prima. koop je ‘m niet.
        Maar je aversie beargumenteren met het feit dat JIJ niet goed vooruit kan kijken ‘goes nowhere about’!
        Zo ben jij weer een ander “tot last”. Jouw auto dan ook maar in de ban? Pas je dus aan de omstandigheden aan, door inderdaad afstand te houden.
        En dat dat weer files zou veroorzaken, is helemaal kolder, het bevordert juist de doorstroming. De wegcapaciteit wordt beperkt omdat er oa. te weinig afstand gehouden wordt en omdat elke Hollander een eigen rijstrook eist (lees: onnodig links rijdt “omdat het kan”).

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          30 april 2021 om 13:41

          Het is niet de reden maar een van de redenen waarom SUV’s onzin zijn. Wat krisp terecht zegt is dat afstand houden geen optie is. Mensen halen je dan gewoon in. Het gaat hier even niet om onnodig links rijden, dat is een andere discussie.

          Dat mensen te weinig afstand houden? Dat zou best eens zo kunnen zijn. Maar het probleem is volgens mij dat ze, door te weinig afstand te houden, niet snel genoeg kunnen reageren op de verkeerssituatie voor hen. Of eigenlijk altijd te hard remmen. En dat is nu juist de grote veroorzaker van files. Je ziet remlichten voor je en dus trap je op de rem. Logisch. Maar als je de verkeerssituatie voor je eerder had gezien, doordat je dóór de auto van je voorligger heen had kunnen kijken, dan had je snelheid kunnen minderen door bijvoorbeeld van het gas f te gaan. Resultaat: minder automobilisten die in een reflex remmen, minder files.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 april 2021 om 15:24

        Haha. Afstand houden veroorzaakt files? Ga je even je rijbewijs inleveren op het gemeentehuis of moet je het nog halen?
        Afstand houden voorkomt files! Afstand houden voorkomt rem acties. rem acties veroorzaken steeds meer remacties en dat veroorzaakt files. De manier om files te voorkomen en op te lossen is juist afstand houden. Duikt er iemand in de ruimte voor je, dan moet je daar niet als een gefrustreerde Max Verstappen op zondagmiddag op reageren maar gewoon ietsjes gas terugnemen om je afstand weer te pakken.

        Login om te reageren
    • fapfap zegt

      30 april 2021 om 10:33

      Als het bijna niet meer onmogelijk is, wat is dan het probleem?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        30 april 2021 om 13:35

        you got me.

        Login om te reageren
  4. ericc zegt

    30 april 2021 om 09:21

    Is dat de toekomst van tuning? Velgen en verlaging? 😞

    Login om te reageren
  5. Charles Taycan 4S zegt

    30 april 2021 om 09:36

    Stuk fraaier dan zo een hoog schip!👌

    Login om te reageren
    • probono zegt

      30 april 2021 om 18:35

      @Charles Taycan 4S: net als een cross turismo, ook zo’n hoog schip .

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        30 april 2021 om 21:23

        @probano, haha! Grapjas!😜

        Login om te reageren
  6. Jetlag zegt

    30 april 2021 om 10:17

    Grappig, hoe er met twee maten gemeten wordt. Zo wordt dit soort tuning compleet belachelijk gemaakt en zo is het weer helemaal geaccepteerd.
    Toegegeven, ik vond de Polestar 2 al een fraaie auto, maar zoals ‘ie hier staat vind ik ‘m helemáál gaaf.
    Ikwillum en dan precies zó!

    Login om te reageren
  7. sonnybonds zegt

    30 april 2021 om 10:25

    Nog steeds een grote plastic gril. Jammer hoor. doet audi toch beter

    Login om te reageren
    • 900T16S zegt

      30 april 2021 om 17:40

      Is bij Audi toch kunststof met kippengaas?

      Login om te reageren
    • piebepost zegt

      1 mei 2021 om 09:44

      Welk materiaal dacht jij dat Audi hanteerde?

      Login om te reageren
  8. sntial zegt

    30 april 2021 om 10:32

    Ik zie ze vaak rondrijden en ik blijf ze een lelijk ding vinden. Als Volvo met Polestar niet-Volvo-liefhebbers over de streep wou trekken is het hen niet gelukt.

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      30 april 2021 om 11:06

      @sntial: Waar baseer je het op dat dat niet gelukt is?

      Of bedoelde je: “Als Volvo met Polestar SNTIAL over de streep wilde trekken, dan is het hen niet gelukt.”
      If so, who cares.

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        30 april 2021 om 11:28

        ok fanboy

        Login om te reageren
        • Jetlag zegt

          30 april 2021 om 13:39

          Yep, if someone asks critical questions, pull the FANBOY CARD!
          Shot fired and you won.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            30 april 2021 om 15:26

            Yep, als iemand het persoonlijk in plaats van inhoudelijk maakt dan heeft deze de discussie verloren. Daarmee wordt de zwakte getoond, die benoem je en het is over.

            Login om te reageren
            • Jetlag zegt

              30 april 2021 om 15:53

              @mashell: Ben toch wel benieuwd wie je mbt “het persoonlijk ipv inhoudelijk maken” ‘aankijkt’.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                30 april 2021 om 18:10

                Degene die jou “fanboy” noemde natuurlijk.

  9. HZW zegt

    30 april 2021 om 10:37

    En hoe groot zijn deze velgen dan 20/21 inch. ??
    De verlaging ziet er prima uit, maar de wielen zijn veel te groot, te veel velg te weinig band.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    30 april 2021 om 10:41

    Ik denk dat een betere manier om de auto te verlagen zou zijn om het wiel (en de omtrek) flink kleiner te maken. Dan hou je veerweg over en ligt het zwaartepunt lager. Alleen door een andere afrol omtrek gaan systemen in de war.. dus die zouden ook software matig moeten worden aangepast.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      30 april 2021 om 12:10

      Bij velgen met een grotere diameter zie je daarom banden met een lagere wang; het tweede getal in je bandenmaat. Dus met 16″ heb je bijv. 195/55 R16 en met 18″ heb je 195/45 R18. Dan blijft de omtrek nagenoeg gelijk.

      Bij hele grote veranderingen van wielmaat (van 15″ naar 20″), moet inderdaad (tegenwoordig) software (vroeger tandwieltjes) worden aangepast, zodat je snelheidsmeter en kilometerteller niet te veel afwijken.

      Login om te reageren
  11. MartijnGizmo zegt

    30 april 2021 om 11:05

    “Het lijkt een soort interpretatie te zijn van de Volvo S40″… nou, zoek de plaatjes van de Volvo 40.2 Concept er nog maar even bij. ;)

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      30 april 2021 om 11:09

      Haha, mijn idee ook, toen ik het las.
      Het is exact dát, wat in eerste instantie de bedoeling van het model was.

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      30 april 2021 om 12:54

      Is bijna een 1 op 1 kopie.

      Login om te reageren
      • Jetlag zegt

        30 april 2021 om 13:50

        @HZW: Niet wetende of het een serieuze opmerking was, tuin ik er maar in door te antwoorden:
        De Volvo 40.2 Concept was in eerste instantie ook bedoeld als V40 opvolger, voordat het aan Polestar ‘afgedankt’ werd.
        https://www.autoblog.nl/zo-gaat-de-nieuwe-xc40-van-volvo-eruitzien

        Login om te reageren
  12. sportabgasanlage zegt

    30 april 2021 om 12:13

    @willeme paarse broeken ken ik wel uit de marketing, maar rode broeken zijn studentes die openstaan voor een one-night-stand of oude rijke witte mannen met een zeilboot ;-)

    Login om te reageren
  13. piebepost zegt

    1 mei 2021 om 09:38

    Over 2 à 3 jaar koop ik oon mooi tweedehandsje en de eerste rit die ik daarmee zal ondernemen is naar de verenboer. Die rijhoogte vernaggelt het hele ontwerp.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North