• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hele dikke diesel, Volkswagen Touareg R50

Auteur: robbie, gepost 4 oktober 2007 om 10:29 – 53 Reacties

Volkswagen Touareg R50


Of je er op zit te wachten weet ik niet, maar Volkswagen komt met een extra sportieve variant van de Touareg V10 TDI. En dat is na de Golf R32 en Passat R36 het derde R model van Volkswagen.

Exacte specifiacaties zijn nog niet bekend, maar VW zegt dat het vermogen royaal boven de 313 pk en 750 Nm van de reguliere V10 TDI uit zal komen. Dus daar kan je helemaal een Boeing mee trekken! De R50 zal officieel onthuld worden op 11 oktober in Australie tijdens de AIMS in Sydney (via worldcarfans).

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Touareg R50 bestuurder
    Touareg R50 bestuurder rijdt 208 km/u om auto te sparen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Column Lotte: Plassen bij Shell
Volgend bericht: Noble M400 Video bonanza »

Lees Interacties

Reacties

  1. sosa zegt

    4 oktober 2007 om 10:39

    Heerlijke auto die de concurentie aangaat met de porsche cayenne.

    Login om te reageren
  2. ML320 CDI zegt

    4 oktober 2007 om 10:45

    Porsche cayenne?? nee dat denk ik niet. Denk eerder met de Mercedes ML420CDI, de Q7 4.2 TDI en de BMW 3.0sd.

    Login om te reageren
  3. Appelflap zegt

    4 oktober 2007 om 10:46

    Kan je nagaan een bugatti heeft een koppel van 1250 NM. De V10 heeft al 750 NM. Laat staan deze R50 :D

    Login om te reageren
  4. evo zegt

    4 oktober 2007 om 10:55

    De 500 pk Audi-diesel?

    Login om te reageren
  5. Silverarrow zegt

    4 oktober 2007 om 10:59

    Moet spontaan denken aan deze reclame:
    http://nl.youtube.com/watch?v=oSsCcIDAiTI :D

    Login om te reageren
  6. Antoine zegt

    4 oktober 2007 om 11:02

    Wat een geweldige auto zeg!!! zier er super uit (niet vol met tuperware) en een beestachtige motor.

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    4 oktober 2007 om 11:03

    @evo, nope de 5 liter V10. Vandaar ook de naam R50 = 5 liter motor :D

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    4 oktober 2007 om 11:04

    Ooooo, staat die 50 daarvoor ;)

    Login om te reageren
  9. D.D.B. zegt

    4 oktober 2007 om 11:17

    Zo! Daar wordt je wel even stil van! “Doe mij die maar” zullen we maar zeggen. Briljant!

    Login om te reageren
  10. KoboC zegt

    4 oktober 2007 om 11:20

    @sosa: Een porsche cayenne??? Is dat niet gewoon een toureag met eeen andere badge dan?

    Waar gaat het heen met de pk-strijd? Beetje waanzin om alle auto’s steeds maar meer vermogen te geven. Ik zie liever de prijzen omlaag gaan. In de file heb je niks aan die 313pk… Maar als ik dan een SUV met teveel pk’s zou willen, dan zou het een toureag zijn.

    Login om te reageren
  11. Barry330cd zegt

    4 oktober 2007 om 11:24

    Toch liever de X5 met 286 PK diesel, is gewoon een fijnere auto met betere wegligging, comfort en verbruik plus echte “fahrspass”

    Login om te reageren
  12. jos zegt

    4 oktober 2007 om 11:24

    ik heb de R-line gezien op de IAA die zag er al ubervet uit…
    wil nie weten hoe deze er in t echt uit gaat zien….dat moet wel megabruut worden:D

    ik zou het iig wel weten als ik een suv nodig heb

    Login om te reageren
  13. Mr.X zegt

    4 oktober 2007 om 11:25

    Wel een leuke auto, maar het is een zinloze strijd

    Login om te reageren
  14. paul zegt

    4 oktober 2007 om 11:30

    Barry330cd schrijft,

    4 October 2007 om 11:24
    Toch liever de X5 met 286 PK diesel, is gewoon een fijnere auto met betere wegligging, comfort en verbruik plus echte “fahrspass”

    Pfff, hoe moet jij dat nou weten ?
    Heb je al gereden in deze auto dat je de wegligging, comnfort etc. al weet ?

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    4 oktober 2007 om 11:40

    Allemaal leuk en aardig die R modellen maar het was fijner geweest als ze de Golf R32 aan zouden pakken. Die laat zich door zijn 2 liter concurrenten voorbijrijden met een 250pk sterk blok wat haast net zoveel zuipt als een echt snelle auto. Hoewel het wel een erg leuke auto is om mee te rijden.

    Waarschijnlijk komt het doordat ik niet zo’n dieselaar ben maar is 313pk niet heel weinig voor een 5 liter diesel? Of maakt dat geen zak uit met een koppel van 750Nm? Die zwarte ramen achter zijn wel verschrikkelijk trouwens, zo staan de Touareg’s er voor de coffeshops ook altijd bij.

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    4 oktober 2007 om 11:43

    hebbe hebbe hebbe!! :D

    Login om te reageren
  17. rus zegt

    4 oktober 2007 om 11:57

    Doe mij maar een Cayenne Turbo. Ik heb echt een hekel aan diesels.

    Login om te reageren
  18. Zoef zegt

    4 oktober 2007 om 12:02

    “Waar gaat het heen met de pk-strijd?”

    de PK “strijd” is eigenlijk geen strijd. Het is gewoon technologische ontwikkeling. De mogelijkheden nemen toe en dat hoort ook zo, en wat pakweg tien jaar geleden alleen op circuits en in labo`s bestond, kan nu aan een bereikbare prijs bij de consument worden geleverd. Dat is vooruitgang.

    Ook toen verbrandingsmotoren van 5 pk uit 1910 evolueerden naar 30 pk in 1920 vond men al dat het einde zoek was. Dat je 30 pk niet onder controle kon houden.
    Zelfde verhaal nu. Maar het kan gewoon wel, samen met verbeterdende roadholdingtechnologieën.

    In het begin van de recente “powerboost” dacht ik dat de superwagens nu zinloos zouden worden. Onzin dus, die evolueren gewoon mee. 500-600-700-800 pk wordt nu bereikbaar voor deze wagens.
    Het gaat gewoon door. In 2050 hebben we allemaal 500 pk wagens en het zal gewoon leuker zijn.

    Als we tenminste niet voor pseudogroene maatschappijsaboteurs blijven stemmen.

    Login om te reageren
  19. Frank zegt

    4 oktober 2007 om 12:17

    @ Antoine…plastic genoeg te zien hoor.
    Blijft een waardeloze wagen die Touareg, in het terrein bakt ie er niks van en om zon bakbeest dan zoveel vermogen te geven dat ie op de snelweg meekan lijkt me vrij nutteloos. Dat ding moet toch een keer de bocht om.

    Los van dat is dit een van de minst lelijke touaregs die ik ken :)

    Login om te reageren
  20. SugarFree zegt

    4 oktober 2007 om 12:17

    Als ik veroordeeld word tot een SUV zou deze nog redelijk meevallen.
    De Cayenne’s (zonder of met tupper) was ik, ben ik, en blijf ik zat worden ;)
    En inderdaad, je trekt je Boeing er zelf mee naar de baan :)

    Login om te reageren
  21. smokin zegt

    4 oktober 2007 om 12:46

    @Sugarfree:

    Hij zou er minimaal 3 a 4 moeten kunnen trekken, aangezien de gemiddelde echte Airplane Tractor het met een kleine 100pk moet doen.

    pdf alert:
    http://www.fmctechnologies.com/upload/b400.pdf

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    4 oktober 2007 om 12:47

    @ iedereen
    wat denk je? Volvo R-series of Volkswagen R-series

    ik vind de Volvo R-series mooier en beter

    Login om te reageren
  23. bertus zegt

    4 oktober 2007 om 12:58

    Als deze net zo goed is als de al bekende mag je hopen dat je buren geen emmer water weggoien als je langsrijd doet ie het nooit meer fijne suffe terrein bak

    Login om te reageren
  24. Chris zegt

    4 oktober 2007 om 13:01

    @smokin

    jij snapt niet helemaal was pk’s zijn ofwel?

    Login om te reageren
  25. smokin zegt

    4 oktober 2007 om 13:06

    @Chris:

    Ironie, not a fan?

    Ik probeer alleen even aan te geven, dat de Boeing-pull actie an sich niet een opzienbarend feit is.

    Login om te reageren
  26. nichos zegt

    4 oktober 2007 om 13:08

    als ik mij niet vergis is een touareg behoorlijk sterk in de modder, tot spijt van wie het benijdt..

    Login om te reageren
  27. Appelflap zegt

    4 oktober 2007 om 13:12

    Dames en heren. GOED LEZEN.

    De huidige V10 heeft 313 PK. Dus de R50 gaat ruuuuuuim over de 313 zoals die meneertje van VW zei.

    Login om te reageren
  28. Nietrijker zegt

    4 oktober 2007 om 14:20

    Zoef schrijft: “Als we tenminste niet voor pseudogroene maatschappijsaboteurs blijven stemmen.”

    En daar ben ik het helemaal mee eens!!!

    Auto’s zijn gemaakt om brandstof te slurpen. Ik ben onlangs op de IAA geweest en zag ontzettend veel millieu geneuzel ipv coole auto’s. Aan de zogenaamde groene debielen: Ga toch lekker met het openbaar vervoer. Dan hebben de echte liefhenners tenminste meer ruimte op de wegen…

    Ik ga voor een Hummer H2. Heerlijk 6,2 liter mengsel verbranden per slag van de cylinders…

    Login om te reageren
  29. Nietrijker zegt

    4 oktober 2007 om 14:22

    en dan een beetje meer on-topic: Cool van VW om ook de prachtige V10 TDI eens lekker onder handen te nemen. Wat zal ABT of MTM met deze bak gaan doen…?

    Login om te reageren
  30. Solstice zegt

    4 oktober 2007 om 14:29

    Meer dan 313pk en 750 Nm is niks. De MAN TGX biedt met 2 cilinders minder 680pk en 3.000 Nm. En veeeeel meer laadruimte ;-)

    Login om te reageren
    • mout zegt

      26 januari 2011 om 17:18

      @Solstice: En dan heb je nog echte VAG-kwaliteit ook! ;)

      Login om te reageren
  31. rider zegt

    4 oktober 2007 om 14:36

    een beetje chiptuner haald er al 920Nm en 400pk uit. dus VW zal ook wel aan die cijfers komen. ik schat met het bruikbaar houden van de motor (betrouwbaarheid, Co2 uitstoot enzo) dat VW het bij 380pk houd en 850Nm.
    standaard loopt dat ding al 225km/h, deze zal dat dat 235 van maken. maar ik hoop wel dat ze het verbruik dan ook gelijk verbeteren want dat is nou niet bepaald goed te noemen. lees veel te hoog! de V12tdi van Audi is zuiniger en veel krachtiger. hetzelfde geld voor de V8TDI. die is zuiniger en heeft meer PK’s en Nm’s dan de V10 van VW. dus VW moet wel aan de slag.

    Login om te reageren
  32. stoes zegt

    4 oktober 2007 om 15:15

    is de r36 al te koop dan.

    Login om te reageren
  33. Nick zegt

    4 oktober 2007 om 15:58

    RScosworth: Dat is vaak bij Audi/Volkswagen, liever een hoog koppel en een lekkere koppelcurve dan een hoog vermogen.

    Kijk maar naar de 4.2 V8 FSI, je hebt er één met 354 pk en 440 Nm én één met 420 pk en 430 Nm.
    De 420 pk versie gaat iets sneller, maar de 354 pk versie rijd veel soepeler.

    Heeft geloof ik vooral te maken met de vooropening én nasluiting van de kleppen, want de 420 pk variant heeft meer last van backfires dan de 354 pk variant.

    Én backfires zijn niks voor mensen die rustig willen cruisen en af en toe toch de Golf/Kadett/316i rijder naast hen een poepie laten ruiken.

    Login om te reageren
  34. 1*murci,1*aston zegt

    4 oktober 2007 om 16:17

    P=T*w

    Dus wat zit iedereen toch altijd te janken over dat koppel. Dat maakt helemaal niets uit, het koppel verloop is al een andere zaak.

    @Barry330cd

    Hoe weet jij nu dat een R50 slechter rijdt dan een X5? Ik heb er althans nog nooit mee gereden, met die R50 dan, met een X5 al wel en ivg met een merc G is dat playmobile.

    Login om te reageren
  35. Jos zegt

    4 oktober 2007 om 16:20

    Ziet er goed uit. Lekker dik! Maar ik vind dat oranje ding waar Jason van Fifth Gear in de laatste aflevering in reed ook wel vet. Weet ff niet precies meer wat de naam was, maar het was iets van een omgebouwde freelander ofzo. Met 500 pk uit een ethanolfuel engine

    Login om te reageren
  36. Johan zegt

    4 oktober 2007 om 16:24

    @ Nick: Dat vehaal over backfires kan je gewoon vergeten.
    Het blok dat in de RS4 hangt heeft een ander inlaatlengte dat past bij het verhogen van je toerental. Hierdoor wordt het rendement bij lagere toerentallen minder. Heel verhaal met stromingsleer en resonanties om dat uit te leggen, ga ik niet doen.

    @ RScrosworth: Dat motorblok is al 5 a 6 jaar op de markt. Ga er dus maar vanuit dat dat blok totaal al 7 a 8 jaar oud is. Diesels zijn (vooral VAG-diesels) pas de laatste jaren veer sterker geworden.

    Login om te reageren
  37. Berbertje zegt

    4 oktober 2007 om 17:03

    :O Kwijlt eerst de R36 Ook niet verkeerd komen zie hiermee :D
    Moet het een soort W12 Sport worden ? wel zelfde kleurtje

    Login om te reageren
  38. jordey zegt

    4 oktober 2007 om 17:09

    deze is al über dik, hoe wordt die W12 6.0 Touareg dan wel niet??

    Login om te reageren
  39. troyk zegt

    4 oktober 2007 om 18:39

    PoePoe..313 Pk uit een V10.

    XC90 heeft er 315 uit een V8.
    Vindt ’t weinig indrukwekkend hoor een SUV met 300 pk.

    Er is maar 1 wagen die indruk maakt die ook de looks heeft van een jeep:
    Je raadt ’t al: Brabus GV12.

    Login om te reageren
  40. bradley zegt

    4 oktober 2007 om 19:10

    voor het verbruik zul je deze diesel niet moeten kiezen ;)
    de v10 tdi zat al mooi boven de 10l/100km gemiddeld verbruik

    Login om te reageren
  41. speedlimit zegt

    4 oktober 2007 om 19:15

    @ troyk

    Die volvo v8 waar jij ’t over hebt is geen diesel ;)

    Login om te reageren
  42. Gideon zegt

    4 oktober 2007 om 20:27

    @smokin:

    Ooit gehoord van grip? en wil je zo’n vliegtuig kunnen trekken, zul je toch eerst iets moeten doen aan de ratio van de versnellingsbak.

    Login om te reageren
  43. Jeffrey zegt

    4 oktober 2007 om 20:34

    Deze R50 krijgt naar verwachting 350 pk en koppel van 800 nm, de prijs zal rond de 140.000 euro liggen net onder de W12 prijs.

    Login om te reageren
  44. cossy zegt

    4 oktober 2007 om 21:45

    Een r-model gaat naar mijn mening niet echt samen
    met een mazoutstoof in het vooronder….
    Een héééle mooie touareg, dat wel maar een dikke benzinemotor zou
    hem nog zoveel mooie maken.

    Login om te reageren
  45. Aselu zegt

    4 oktober 2007 om 21:57

    @ Solstice
    En hoe zit het met de cilinderinhoud dan?

    Login om te reageren
  46. RobTWo zegt

    4 oktober 2007 om 22:38

    @ KoboC (“In de file heb je niks aan die 313pk…”) Met zo’n auto hoor je niet in de file te staan, maar door het gras ernaast te rijden.

    Login om te reageren
  47. marruk zegt

    4 oktober 2007 om 23:03

    oeh die nieuwe MAN TGX is wel heel bruut!
    Ik vond de oude al mooi maar deze?! :D
    amaai (L)
    een 680 is ook weer lekker de zwaarste V8
    die ze hebben heh maargoed haha.
    een 580 of 620 mag ook wel hoor ;)

    OT: idd liever een zware X5 diesel,
    of je er nou ervaring mee hebt of niet.
    BMW of VW, maakt niet uit welk type,
    de BMW wint het toch altijd wel..
    Qua afwerking, rijtechniek, alles.
    Dat het ietsje duurder is is het ook wel waard

    Login om te reageren
  48. smokin zegt

    5 oktober 2007 om 07:19

    @Gideon:

    Die grip heeft die Touareg van zichzelf ook niet, ik meen dat ze er destijds ruim 4 ton aan ballast in heb gelegd om de wieltjes nog enigszins in de buurt van het asfalt te houden.

    En die versnellingsbak, tja, die kan inderdaad ook niet standaard zijn.

    M.a.w. Ze hebben gewoon zo’n airplane tractor nagebouwd met een Touareg hoesje erom. Dat had net zo goed een Twingo, CinqueCento of Kia Rio hoesje kunnen zijn.

    Login om te reageren
  49. mashell zegt

    5 oktober 2007 om 09:58

    En de gewone V10 TDI was al zo leuk.

    Login om te reageren
  50. For(d)ever zegt

    5 oktober 2007 om 14:50

    Een goede keus van Volkswagen. Ziet er supermooi uit.. beestachtige motor :).. kom maar hier er mee!.. mooi wagentje om te zien.. en in te rijden :D

    Login om te reageren
  51. Floryn zegt

    5 oktober 2007 om 15:08

    ik vind de w12 mooier

    Login om te reageren
  52. erik zegt

    10 april 2009 om 15:23

    Hallo,

    Ik ben de bezitter van R50 afgebeeld op autojunk, kun jij mij de originele foto’s mailen dank je.

    hij rijdt als een raket, droom auto volgende week weer de zomerbanden eronder en gas erop.

    Graag zie ik de foto;s van Pieter

    Dank je

    Erik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North