• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hell Yeah, doe maar 600pk voor de Mercedes C63 AMG

Auteur: Alwood, gepost 13 september 2010 om 21:59 – 39 Reacties

Face your fears!
Als het dan een Mercedes moet zijn: doe mij deze maar! Graag zo meenemen en laat de originele velgen maar zitten.

Voor de rest van de wereld, van MEC Design. Krijgen we geen DR520? Dan stappen we zelf wel naar een tunert en gaan vét over die laffe 520pk’tjes heen. Hoewel er weinig aan het uiterlijk gedaan wordt, gaat de MEC-C63 qua performance vet over alle andere tuners heen. De meesten blijven ‘ergens’ in de 500pk range hangen. Een enkeling schiet over de helft heen, zoals VÄTH en Carlsson, MEC gaat verder.

Je moet wel eerst een C63 AMG met Performance Plus pakket kopen, MEC vervangt dan de uitlaat vanaf het spruitstuk, monteert andere luchtfilters en herprogrammeert de ECU. Na de ingreep huizen er onder de kap 600pk en 700Nm’s. Er zijn nog geen sprinttijden bekend, reken er op dat je in nog geen 4 seconden op de 100km/u zit.

Aan de buitenkant zien we een smakelijke revival van 80’s-tuning. Misschien wel de lekkerste (lees: foutste) periode van Mercedes. Toen je niet meetelde als je grille en logo niet in carrosseriekleur waren gespoten. Carrosseriekleuren waren er in 3 smaken: rood voor pooiers, wit voor kampers en zwart voor dealers. MEC werkt hard aan de revival. Op deze “C” vind ik zwart wel een goede keuze. Naast de gekleurde grille en nieuwe velgen heeft MEC ook een carbon voor- en achterspoiler en diffuser gemonteerd.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c63, mec-design, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Leuk: maak van een Porsche 996 een 997 GT3 cabrio
Volgend bericht: Video: liever 700+ pk in een Porsche, BMW of Audi? »

Lees Interacties

Reacties

  1. TINUS zegt

    13 september 2010 om 22:02

    Die velgen zijn echt wel heeeeel erg fout. Diffuser en uitlaten zien er wel bruut uit, zeker met dat carbon er nog bij.

    Login om te reageren
  2. AMG Powerrr zegt

    13 september 2010 om 22:03

    600 pk’s sounds good to me! Doe mij maar zo 1!

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    13 september 2010 om 22:06

    Een van de mooiste Merc, en niet verneukt, maar echt mooi!@

    Login om te reageren
  4. Raikkonen zegt

    13 september 2010 om 22:07

    die velgen zijn onwijs lelijk. lek net of ze besteld zijn bij autostyle bah.
    maar voor de rest 600 pk en een mooie diffuser eronder is zeker niet verkeerd

    Login om te reageren
  5. zdev zegt

    13 september 2010 om 22:09

    Leuk voor als je in een hardboard huis op wielen woont.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 september 2010 om 22:16

      @zdev: LOL! in het wit dan he… ;)

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        14 september 2010 om 11:09

        @Alwood: met roze gedrapeerde gordijntjes en pluizige keffertjes achter de ramen ;)

        Login om te reageren
  6. Vinny_93 zegt

    13 september 2010 om 22:14

    Ik stap naar Brabus. Voor de Bullit welteverstaan.

    Login om te reageren
  7. JohnDrama zegt

    13 september 2010 om 22:14

    Doe mij maar de PK’s. De velgen en het plastic mogen ze houden.

    Login om te reageren
  8. Jesper zegt

    13 september 2010 om 22:17

    Op de velgen na perfect. Doe mij dan maar grove 5 spaaks in de lakkleur, en de randen gepolijst. 18” is groot zat, en dan mooie rode Brembo’s er achter. :D

    Login om te reageren
  9. vergelijkingsmongool zegt

    13 september 2010 om 22:21

    Nice, ben wel benieuwd hoe ze die power eruit weten te persen (ongeblazen/turbo/supercharger?). Op de velgen na hebben ze het wel begrepen bij MEC: ze blijven van die ster af!

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    13 september 2010 om 22:27

    Ik mis David Hasselhof die met een period perfect dosis borsthaar nonchalant tegen de deurpost zijn ding doet.
    Want the Hofmeister weet wat shit is, namelijk deze Ad visser Mobiel.

    Login om te reageren
  11. Ruben00 zegt

    13 september 2010 om 22:31

    diffuser=Diffusor,
    OT: wat een bak, graag zonder uiterlijke aanpassingen.

    Login om te reageren
  12. atakan zegt

    13 september 2010 om 22:45

    Hij is zo fout dat die toch zooo lekker is :oops: !

    Login om te reageren
  13. Bo1972 zegt

    13 september 2010 om 22:46

    kijk nu eens goed….dit uiterlijk heeft toch weinig sportiefs. Ook als doe je er 800 pk in, kwa looks ga je er nooit de oorlog mee winnen.

    Login om te reageren
  14. C220AMG zegt

    13 september 2010 om 22:46

    kan ik ook langs komen met m’n 220 motor (H) :P Maar laat asjeblieft de 19″ amg spaakvelgen zitten!

    Login om te reageren
  15. Svenska Aeroplan AB zegt

    13 september 2010 om 22:48

    @ Jesper: nee, dat is gelukkig niet fout…

    OT: specs super, plastic nee dank u. Door die mega uitlaten lijkt de achterkant net een speelgoedautootje! Bleh! Ben wel errrrrrrg benieuwd naar het geluid, aangezien de C63 van zichzelf al zo ongeveer het mooiste geluid heeft…

    Login om te reageren
  16. AMGknul zegt

    13 september 2010 om 22:49

    ik denk wel dat er meer uit het blok is te halen

    Login om te reageren
  17. Alcantara zegt

    13 september 2010 om 23:00

    Ik wed dat de meeste ‘zet maar voor de deur’ roepers bij lange na niet het volle potentieel halen uit dit soort wagens omdat ze normaal gesproken alleen maar in slome gezinsauto’s rijden en zelfs nog nooit op een circuit hebben gereden. Want wat wou je gaan doen met die 600pk, behalve een paar stoplichtsprints winnen en een keer de 300 aantikken op de snelweg? En ik vraag me af hoeveel er ook daadwerkelijk bereid zijn om de maandelijkse kosten ervoor op te hoesten.

    Login om te reageren
  18. PeugeotGTI zegt

    13 september 2010 om 23:03

    Sodeju, 600 pk in je Benz
    Sinds afgelopen zomer ben ik fan van de C63 AMG
    Wat een geluid, wat een dikke bak
    Deze lijkt me nog beter
    Wel ff andere patas eronder :shock:

    Login om te reageren
  19. Jokkebrok zegt

    13 september 2010 om 23:09

    Ik ben nu wel jaloers!!

    Login om te reageren
  20. C220AMG zegt

    13 september 2010 om 23:13

    @AMGknul,

    Dat weet ik wel zeker maar, wordt een beetje overdone, turbotje erop schroeven of compressortje… Veel sneller dan 4 seconden zal hij toch niet worden en voor de top geld hoogst waarschijnlijk hetzelfde!

    Login om te reageren
  21. jelle46 zegt

    14 september 2010 om 01:26

    Nog even de originele C180 velgen eronder, de ster op de motorkap en de elegance-grille en niemand die iets doorheeft :D

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    14 september 2010 om 03:14

    Ik weet niet. Als met uitlaat systeem vervangen (en niet eens het uit-spruitstuk), een reflash en wat filters vervangen…een “tuner” er bijna 100 pk meer uitkrijgt dan de fabriek…

    Dan zou ik mijn vragen stellen bij het product wat de fabriek levert.

    Waarom zo knijpen?

    Login om te reageren
  23. mclarenf1lm zegt

    14 september 2010 om 07:15

    @bozewolf

    Omdat de motor ook in andere mercedessen wordt gebruikt en dit het “Goedkoopste” model is met deze motor hebben ze bij mercedes de motor ge downtuned daarom is het ook zo makkelijk om er meer vermogen uit te halen.

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      14 september 2010 om 07:50

      @mclarenf1lm: Maar het topmodel de S63 haalt er ook “maar” 525Pk uit.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        14 september 2010 om 08:44

        dit is nou leuke tuning! veel pk’s en weinig uiterlijke rommel. zo hoort het!

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      14 september 2010 om 12:32

      @mclarenf1lm: Je betaalt verdomme meer dan honderduizend euro voor die auto en dan moet je maar slikken dat je een tweederangs motor krijgt wegens suffe marketingtechnische redenen?

      Lekker dan…heel premium

      Login om te reageren
  24. BaySideBlueBoy zegt

    14 september 2010 om 09:00

    Diffusor ziet er wel erg goed uit en de performance upgrade ook. Alleen wat een afschuwelijke set velgen, gadverdamme! :?
    Het is toch gewoon dom om die schitterende AMG velgen te vervangen voor zulke misbaksels!

    Login om te reageren
  25. Classico zegt

    14 september 2010 om 09:09

    Blijkbaar hebben ze ook budget problemen want ze hebben een tweedehands vortuig gebruikt. De buitenspiegels dateren van eerste millesime 2007. Sinds 2009 zijn ze veranderd…cheap tuning

    Login om te reageren
  26. CSL zegt

    14 september 2010 om 09:25

    Na zo’n tuning nog steeds niet de 100pk/l grens bereikt?
    Maar het mag duidelijk zijn tot hoe ver deze blok begrensd is bij Mercedes(wegens koel problemen).

    Login om te reageren
  27. Bertus zegt

    14 september 2010 om 09:43

    @ Ruben00: Met het AMG Performance Pakket krijg je vanaf de E-klasse 571 pk af fabriek. Dus dan is de stap naar 600 pk niet zo heel groot meer.

    Login om te reageren
  28. C220AMG zegt

    14 september 2010 om 10:14

    @Classico
    Scherp!

    Of het heeft een aantal jaren ontwikkeling gekost :P

    Login om te reageren
  29. Benz.. zegt

    14 september 2010 om 15:43

    @CSL: Koelproblemen? Ik volg je niet.

    Voor zover je het nog niet wist: Dit is hetzelfde NA V8 blok welke tot voor kort ook werd gebruikt in de S63, CL63, SL63 enz..
    Vanwege de marktpositionering hebben ze de motor geknepen naar om en nabij de 460pk. Dit blok is dan ook redelijk gemakkelijk op te voeren naar een peekaa of 500-520. Daarna wordt het maybe wat lastiger maar onmogelijk is het niet.

    “Na zo’n tuning nog steeds niet de 100pk/l grens bereikt?” Bedenk even dat dit blok niet doorgaat tot een krankzinnig hoog toerental welke bijv. de M3 haalt. (8300 rpm ofzo?)
    Dit blok is meer laagtoerig en dan wordt het automatisch al lastig om de 100pk/l grens te bereiken.

    Als BMW-fan kun jij zelfs niet ontkennen dat het de C63 AMG is welke in zijn klasse verreweg het mooiste, bruutste uitlaatgebrul produceert. Daar kan mijns inziens geen Audi of BMW tegenop. Dat is echter mijn mening.

    Login om te reageren
  30. Benz.. zegt

    14 september 2010 om 15:48

    @bozewolf: Een motor welke al een internationale prijs heeft gewonnen “tweederangs” noemen:

    Trouwens, ooit eens de gelegenheid gehad om te mogen rijden in een stock C63? Ik merk al van niet.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      14 september 2010 om 18:25

      @Benz..: Vergeleken met dezelfde motor die in de grotere broers liggen, is de C63 versie tweederangs ja.

      Of is minder vermogen beter in jouw optiek?

      Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    14 september 2010 om 18:02

    Wat een walgelijk apparaat zeg, voor die velgen zijn niet om aan te zien!

    Login om te reageren
  32. PiK zegt

    14 september 2010 om 18:46

    Waarom gebruiken ze dan het non-facelift model :S

    Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    16 september 2010 om 18:52

    @bozewolf: Volgens mij begrijp jij best waar ik op doel..

    En nee: Hoe meer vermogen, hoe beter (voor mij althans)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North