• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helmut had gelijk, Red Bull heeft het zwaar in Baku

Auteur: nicolasr, gepost 17 juni 2016 om 20:54 – 49 Reacties

Maxje


Max en zijn maatje Ricciardo konden op zijn zachts gezegd geen potten breken.

Nee, het was Mercedes dat op de eerste dag van de vrije trainingen de klok sloeg. In de tweede vrije train werden de vijf snelste tijden allemaal gereden door een auto waar een Mercedesblok achterin lag. En dat zagen we eigenlijk allemaal al een beetje aankomen, zeker nadat Helmut Marko een aantal dagen geleden al had gezegd dat zijn team niet tot de favorieten behoort in Azerbeidzjan. VT1 was sowieso een drama voor Red Bull, Max moest naar de kant met een olielek en Ricciardo ramde zijn auto in de muur. In VT2 ging het wel wat beter, maar nog steeds niet zoals we het graag hadden willen zien. Toch ziet Max het niet allemaal zwart in, zei hij tegen motorsport.com.

“Het is best een leuk circuit, leuk om te rijden. Het asfalt is nog behoorlijk glad en door de hoge snelheden is het aanremmen lastig”, blikte Verstappen in gesprek met onder meer Motorsport.com terug. “Het was lastig doordat we VT1 misten, ik reed daarin maar drie ronden en daarin draaide het vooral om het leren kennen van de baan. In VT2 moet je vervolgens in je comfortzone zien te komen, waarna je kunt gaan pushen en de auto kunt aanpassen. In de eerste training hebben we op dat gebied niets kunnen doen. Gelukkig heb ik in de middag wat goede ronden kunnen rijden. Al met al geen geweldige start maar morgen gaat het vast beter.”

En tot slot heeft hij ook wel een oplossing voor het probleem.

“Door het lange rechte stuk moet je qua afstelling een compromis sluiten. We verliezen veel op de rechte stukken maar dat wisten we van tevoren. Eerst moeten we onze afstelling verbeteren. De rondetijden zijn nog niet opperbest maar vanavond kunnen we wat dingen aanpassen en dan moet het morgen beter gaan.”

Overigens was het Hamilton die tot twee keer toe gehakt maakte van alle andere coureurs, zijn teamgenoot Nico voorop. Die werd dan wel twee keer tweede, maar op een ruime afstand. Maar natuurlijk zeggen deze tijden niet zo veel, de knikkers worden morgen en vooral overmorgen verdeeld.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

azerbeidzjan, baku, daniel-ricciardo, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull Racing

Vorig bericht: « BMW gaat voortaan ook parkeerkaartjes verkopen
Volgend bericht: Lezersvraag: waar luister jij naar tijdens het rijden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    17 juni 2016 om 21:02

    Dan maar deze Race voor Mercedes zijn.
    Het is superieure motortechniek die op dit circuit het verschil kan maken.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      17 juni 2016 om 21:36

      @martinus: Nee joh, het gaat om diegene die er het meeste geld voor over heeft.

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        17 juni 2016 om 22:09

        @csx3000: dan zou Ferrari moeten winnen, die hebben het meeste budget

        Login om te reageren
      • martinus zegt

        17 juni 2016 om 22:11

        @csx3000: Het budget van Honda, RebBull, Mercedes en Ferrari ligt aardig dicht bij elkaar.

        Login om te reageren
        • csx3000 zegt

          17 juni 2016 om 22:36

          @martinus:

          Red Bull Racing €266m €35.7m €167m €468.7m
          Mercedes €122m €212.4m € 133m €467.4m
          McLaren Honda €144.5m €216.5m €104m €465m

          Het klopt deels wat je zegt. maar in het staatje zie je toch duidelijk verschillen.

          1 is sponsoring en 2 is partners dat snap je toch wel.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            17 juni 2016 om 23:15

            @csx3000: het totaalbudget van de teams die je noemt ligt allemaal binnen 1% van elkaar.. dat maakt het verschil niet in de top.

            Login om te reageren
          • peug206 zegt

            18 juni 2016 om 01:07

            @csx3000: en basis is nog een factor. Mercedes had al een winnende auto, waarom dan nog zoveel uitgeven.

            Login om te reageren
  2. gt500eleanor zegt

    17 juni 2016 om 21:05

    Ik heb VT2 gezien en heb mijn oordeel al wel klaar.

    Dit circuit zuigt.
    Laten we hopen dat in de race nog iets bijzonders gebeurt.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      17 juni 2016 om 21:33

      @gt500eleanor: Er is één manier waarop het morgen spannend kan worden: coureurs die een foutje maken in de bocht voor het kasteel. Dat is ook het enige stukje mooi aan dit circuit. De rest van het circuit is het ontworpen in een ruitjes kladblok. Die gasten gaan allemaal hun krantje (of autoblog.nl) lezen op dat rechte stuk. De bocht daarna is misschien ook spannend, welke coureur heeft niet op tijd zijn artikel uitgelezen…

      Login om te reageren
  3. vtechlover zegt

    17 juni 2016 om 21:09

    Alleen Mercedes en redbull rijden in Baku zie ik?

    Login om te reageren
    • rwracing zegt

      17 juni 2016 om 21:15

      @vtechlover: Ja Ferrari doet niet mee of is irrelevant

      Login om te reageren
    • mauricerma zegt

      18 juni 2016 om 00:02

      @vtechlover: moet je is ziggo sport voorbeschouwing kijken. Daar hebben ze het nog net niet over de ‘formule max’ verschrikkelijk is dat, totaal niet meer informatief, alleen maar gezeik over ‘hoe gaat max het doen’ met die kampkneus die niet eens is een beetje kennis heeft van de sport en de circuits, die kale knikker moet altijd alles vragen aan robert dildobos of aan giedo. De reünie deed ie wel leuk hoor, maar dit is echt dramatisch

      Login om te reageren
  4. eefie zegt

    17 juni 2016 om 21:11

    Ik vind het wel een leuk circuit eigenlijk

    Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      18 juni 2016 om 01:26

      @eefie: vrouwen…

      Login om te reageren
      • amnesia zegt

        18 juni 2016 om 01:45

        @edjehaze: bitches gonna bitch

        Login om te reageren
      • eefie zegt

        18 juni 2016 om 09:24

        @edjehaze: een zeer slechte aanname, man man man

        Login om te reageren
  5. HzR zegt

    17 juni 2016 om 21:32

    Ah, gelukkig toch nog een Max artikel. Ik dacht al: gaat het een keer niet zo lekker, wordt er niets geschreven.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      17 juni 2016 om 21:34

      @HzR: Ik vond het ook al raar. Maar ik blijf over Max schrijven hoor. Zolang ik leef! ;-)

      Login om te reageren
      • epimetheus zegt

        17 juni 2016 om 22:42

        @nicolasr: Max is nu gewoon onze nieuwe koning! Of is kroonprins een betere titel?

        Login om te reageren
  6. csx3000 zegt

    17 juni 2016 om 21:34

    Ik vind het helemaal niks dit circuit al die muren.
    Succes daar, ik hoop dat het goed gaat.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    17 juni 2016 om 21:35

    De liefde voor het circuit is bakuld na de eerste vrije training…

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      17 juni 2016 om 21:43

      @Rick-dos: Das geen humor, er was geen liefde voor het circuit.

      Enkel een positieve kijk.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 juni 2016 om 22:02

        @csx3000: Kniesoor die daar oplet. Kniesoor… ;)

        Login om te reageren
    • bohica zegt

      17 juni 2016 om 21:43

      @Rick-dos: plusje voor de moeite

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 juni 2016 om 21:47

        @bohica: Kijk, is het kraken van mijn hersenen en de daaropvolgende hoofdpijn toch niet voor niets geweest.

        Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    17 juni 2016 om 21:36

    Er is nog helemaal geen artikel over de Le Mans 24h geweest ondanks er hier nu een leuke rel gaande is in de gte Pro klasse. Ferrari en Ford rijden de concurrentie zoek en krijgen nu extra regels aan hun broek.

    Tja denk niet dat we een hoge klassering voor max moeten verwachten

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      17 juni 2016 om 21:39

      @mrrallycross: Dank voor de tip, AB ligt te slapen, of ze zitten in de kroeg.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        17 juni 2016 om 22:03

        @csx3000: We gaan nog genoeg aandacht aan Le Mans besteden. Wees maar niet bang. En voor de volledigheid, ik lig (helaas) niet te slapen en zit (nog veel helazer) ook niet in de kroeg.

        Login om te reageren
        • csx3000 zegt

          17 juni 2016 om 22:14

          @nicolasr: Ok ik ben benieuwd.

          Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      17 juni 2016 om 21:45

      @mrrallycross: dat ziet er idd goed uit en Toyota ook sterk aanwezig

      Login om te reageren
    • dnadave zegt

      17 juni 2016 om 22:22

      @mrrallycross: artikel van gisteren gemist?

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      18 juni 2016 om 00:00

      @mrrallycross: Ja, daar ben ik het niet bepaald mee eens. Ik vind het sowieso al achterlijk wanneer een raceklasse succes bestraf. Lekker, heb je je auto het beste gebouwd en/of afgesteld, krijg je extra ballast mee om het eerlijker te maken. De ACO gaat wat mij betreft wel heel erg ver daarmee. Wanneer je Ferrari en Ford moet bestraffen en Aston Martin, en Corvette moet helpen verpest je de hele race en heb je je regels gewoon niet goed op orde. Uithuilen en volgend jaar met betere regels komen, in plaats van het harde werk van die Ferrari en Ford mensen teniet doen.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        18 juni 2016 om 14:51

        @Edge: helemaal eens! Beste moet gewoon winnen. Ze regelen ook gewoon de tankinhoud van die auto’s. Vind ik erg nep.

        Login om te reageren
  9. martijn11 zegt

    17 juni 2016 om 21:37

    Monaco zou wel een goed circuit zijn maar dat ging ook niet helemaal goed

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    17 juni 2016 om 21:38

    Vreemd eigenlijk dat het “vrije trainingen/free practice” wordt genoemd. Zijn er ook verplichte trainingen dan?

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      17 juni 2016 om 21:58

      @Rick-dos: vrije training moet je anders interpreteren. Je ‘mag doen wat je wilt’. Geen verplicht aantal ronden. Geen verplichting met banden of brandstof. Gewoon afstellen wat er af te stellen valt.

      Je mag ook niet mee doen, maar dan schiet je jezelf in de poot.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 juni 2016 om 22:01

        @FlighTom: Misschien dat ik niet meer helemaal helder ben zo op de late avond, maar is dat niet juist inherent aan “trainen”?

        Login om te reageren
        • FlighTom zegt

          17 juni 2016 om 23:04

          @Rick-dos: dan speelt mijn weekendborrel al parten.

          Aan de andere kant, als ik niet op de voetbaltraining kom kan ik mijn basisplaats vergeten. Soort van verplichting dus :).

          Login om te reageren
    • bassx zegt

      18 juni 2016 om 12:04

      @Rick-dos: vrije training is gewoon een slechte vertaling van free practice. Practice betekend oefenen en free practice betekend dat iedereen vrij is om z’n eigen oefeningen te kiezen

      Login om te reageren
  11. csx3000 zegt

    17 juni 2016 om 21:46

    Ik zeg ontslaan die Helmut, al dat negatieve gelul, het lijkt wel een Nederlander.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    17 juni 2016 om 21:50

    Tja, voor een podium plek moet er wel een wonder gebeuren.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      17 juni 2016 om 22:48

      @dutchdriftking: Dat gebeurde ook in Spanje!

      Login om te reageren
  13. hoonigan247 zegt

    17 juni 2016 om 22:52

    Man dat circuit is zo breed als een voetbalveld lang is ! Bah

    Login om te reageren
  14. MrSkyline zegt

    18 juni 2016 om 00:05

    ontzettend saai cirquit, en met 1,2 seconde per ronde verschil is er weinig aan. Het zou mij verbazen als ze in de top 6 eindigen met de red bulls. Dit gaat weer een klassieke front row lockout en winst voor mercedes worden met weinig inhaalacties en waarschijnlijk hier en daar een safetycar omdat er weer iemand de muur in is gegleden waardoor de race 4 rondes stil ligt.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      18 juni 2016 om 00:27

      @MrSkyline: Ach, wie weet gaan er wel veel auto’s/banden/remmen stuk met het lange rechte eind al die rondjes …

      Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    18 juni 2016 om 08:48

    Het positieve van het verhaal Max z’n teammaat Riciardo is in de muur gereden ipv Max zelf.Gewoon de race uitrijden,er crashen er vast nog wel wat.Dan zie je vanzelf wel waar je eindigt.

    Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    18 juni 2016 om 10:47

    Zal dus lastig worden voor Red Bull. Hopen dat er iets geks gebeurd.

    Login om te reageren
  17. harrie zegt

    18 juni 2016 om 11:42

    Ik verwacht weer vuurwerk van de Mercedessen in bocht 1.
    Hamilton zijn starts zijn belabberd de laatste tijd en wil dan met agressieve moves verdedigen en inhalen, en Rosberg zal na Canada niet weer zo maar op zij gaan nu ze qua punten zo dicht bij elkaar staan.
    Ham en Ros out, krijgen we daarna wellicht een leuke race.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      19 juni 2016 om 01:41

      @harrie: Dan moet Hamilton wel 9 plekken goedmaken voor de 1e bocht.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North