• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW gaat voortaan ook parkeerkaartjes verkopen

Auteur: nicolasr, gepost 17 juni 2016 om 19:57 – 36 Reacties

Parkeren kun je leren


Ok, da’s niet helemaal conform de waarheid, maar de autofabrikant gaat zich wel met de parkeerbusiness bezighouden.

Het merk met de hoogste onderhoudskosten van alle auto’s heeft namelijk de Nederlandse app Parkmobile overgenomen. Dat meldt RTL Z. De deal zou al in april zijn gesloten, maar is nu pas naar buiten gebracht. De reden is volgens BMW dat het bedrijf meer wil worden dan slechts een automerk. Door apps als Parkmobile in te lijven, willen ze dat bereiken.

Als je een gebruiker bent van Parkmobile, dan hoef je je geen zorgen te maken dat er iets verandert. Of dat ie twee keer zoveel geld rekent voor een parkeerplek als je in een Mercedes rijdt ofzo. Nee, er verandert volgens de directeur helemaal niks. Je kan dus nog steeds met 1 druk op de knop betalen voor je parkeerkaartje. De app blijft hetzelfde en blijft ook toegankelijk voor concurrerende automerken, zegt hij.

En tot slot, de hamvraag. Hoeveel is er betaald voor het appje? Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, maar wat wel zeker is, is dat er een aantal jongens en meisjes is dat zich voorlopig geen zorgen hoeft te maken of ze een avondje parkeren in Amsterdam wel kunnen betalen. Er zijn namelijk ‘enige tientallen miljoenen’ met de deal gemoeid. Zouden ze bij BMW niet weten dat je de app voor 1,29 in de Appstore kan downloaden? Veel goedkoper!

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • LEGO Technic BMW M 1000 RR
    BMW M 1000 RR past voortaan gewoon op je bureau

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

app, BMW, overname, parkeren

Vorig bericht: « Aston Martin DB2/4 is drop dead gorgeous
Volgend bericht: Helmut had gelijk, Red Bull heeft het zwaar in Baku »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    17 juni 2016 om 20:04

    De reden is volgens BMW dat het bedrijf meer wil worden dan slechts een automerk. Tja, je kunt je merknaam ook hangen aan waterkokers (Porsche) of pepermolens (Peugeot). Ik zeg: schoenmaker blijf bij je leest.

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      17 juni 2016 om 20:17

      @RRRobert: ze gaan dit natuurlijk implementeren in hun software pannenkoek. Nooit meer naar de parkeermeter lopen..

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 juni 2016 om 20:21

      @RRRobert: In het verleden (net na WO1) maakte BMW keukengerei omdat men geen vliegtuigmotoren mocht bouwen vanwege het Verdrag van Versailles… Pas later zouden ze zich wenden tot de bouw van motorfietsen en nog veel later (vlak voor de recessie) auto’s.

      Login om te reageren
      • cupsport zegt

        17 juni 2016 om 21:14

        @e1000bmw523i: Niet helemaal waar. Na WOII maakten ze inderdaad keukengerei. Dit omdat het verboden was nog langer vliegtuigmotoren, motorfietsen en voertuigen te maken voor de Wehrmacht en Luftwaffe. Daarnaast waren de meeste fabrieken plat gegooid door de geallieerden… Ten tijde van WO1 was BMW nog dusdanig klein dat ze geen sancties opgelegd hebben gekregen.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          17 juni 2016 om 22:19

          @cupsport: sorry, maar ik haalde mijn info uit de geschiedenisboeken van BMW zelf…

          Login om te reageren
          • cupsport zegt

            18 juni 2016 om 11:23

            @e1000bmw523i: dan zou ik het nog eens nalezen. Dan hoor ik het wel zodra blijkt dat ik gelijk heb?

            Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              18 juni 2016 om 19:38

              @cupsport:

              Vliegtuigmotoren verboden
              Het einde van de oorlog zette een punt achter de Duitse vliegtuigindustrie – en achter BMW. Het verdrag van Versailles wilde voorkomen dat Duitsland zich opnieuw zou bewapenen en als gevolg daarvan werd de bouw van vliegtuigen en vliegtuigmotoren verboden. De Duitse vliegtuigindustrie moest omzien naar andere producten. Dus ondanks dat Franz Zeno Diemer met de enorme type IV BMW-motor een nieuw hoogterecord van 9760m vestigde, moest BMW overschakelen op iets anders dan vliegtuigmotoren, het maakte niet uit wat. Een van die experimenten was een fiets met een 148-cc tweetakthulpmotor, die Flink (‘Vlug’) heette, maar deze motorfiets was nogal zwaar en deed zijn naam geen eer aan.
              Om de fabriek in München draaiende te houden produceerde BMW landbouwwerktuigen en keukengerei…(…)…
              In de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog experimenteerden BMW-ingenieurs niet alleen met gemotoriseerde tweewielers, maar ook met vierwielige voertuigen. Documenten in het bedrijfsarchief maken melding van een prototype van een vierwielig voertuig uit 1918, al is het niet duidelijk wat voor voertuig dat precies was. (…) Ondanks de bouw van diverse prototypen gingen de modellen nooit in productie. In plaats daarvan zette BMW in 1928 de stap naar de bouw van auto’s door – gebruikmakend van zijn recent verworven kapitaal – een kleine autofabriek in Eisenach (iets noordelijk van München, in het hart van Duitsland) over te nemen.

              Bron: Het ULTIEME VERHAAL VAN BMW

              Dit is een deel uit een hoofdstuk over de ontwikkelingen voordat BMW in de autoindustrie stapte. Inderdaad vóór WO2 dus; wat ik ook zei: net na WO1. En mijn post was dus wél volledig waar ipv “niet helemaal”. BMW kreeg wel degelijk sancties opgelegd omdat ze destijds VLIEGTUIGmotoren bouwde voor onder andere de Fokker D.VIIF. Ze waren toen van huis uit actief in de vliegtuigbranche, niet de auto- en motorenbranche… ;)

              Soms moet je niet proberen de IWAB uit te hangen. Ik hoor het wel als je je ongelijk toegeeft…

              Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      17 juni 2016 om 20:55

      @RRRobert: Geestig. Porsche is niet begonnen als autofabrikant maar als ontwerpbureau. Peugeot is niet begonnen als autofabrikant maar als pepermolenproducent. BMW is niet begonnen als autofabrikant maar als bouwer van vliegtuigmotoren.

      Feitelijk is je advies dus een oproep aan Porsche, BMW en Peugeot om te stoppen met auto’s bouwen. Volgen ze vast op!

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        17 juni 2016 om 22:32

        @perry_snijders: ik heb circa 7 jaar geleden nog een door BMW Group Designworks ontwikkelde/vormgegeven Remington scheerapparaat gehad.

        Was een fijn ding…voor een elektrisch scheerapparaat.

        Login om te reageren
        • perry_snijders zegt

          18 juni 2016 om 07:19

          @e1000bmw523i: Miste je de zes-in-lijn of viel dat mee?

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            18 juni 2016 om 09:49

            @perry_snijders: dat was wel wennen ja, zo’n elektromotortje…

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 juni 2016 om 22:00

      @RRRobert: ooit het stukje over Peugeot gezien bij Top Gear laatste seizoen met JC? Daarin word dit fenomeen perfect uitgelegd.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      18 juni 2016 om 10:36

      @RRRobert: lees jij de geschiedenis boeken nog eerst maar eens door.

      Login om te reageren
  2. kalslasie zegt

    17 juni 2016 om 20:05

    Nou dat wordt wat.
    De BMW app voor je auto werk zwaar slecht, op Android althans.
    Het rijden is trouwens precies het tegenovergestelde, want daar is het een toppertje in!

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 juni 2016 om 22:12

      @kalslasie: Echte BMW rijders hebben toch een iPhone. Iets met klasse ofzo..

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        17 juni 2016 om 22:20

        @flutterby: scherp! ?

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        18 juni 2016 om 02:04

        @flutterby: behalve als je een oud ongewenst barrel van een BMW rijdt zoals ik dan blijkbaar

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          18 juni 2016 om 08:56

          @2wheeler: die bestaan niet. Jij bedoelt een (toekomstig) klassieker.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            18 juni 2016 om 09:50

            @flutterby: ligt aan de staat en uitvoering natuurlijk… ;)

            Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    17 juni 2016 om 20:12

    YellowBrick werkt prima!

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 juni 2016 om 07:53

      @granlusso: parkmobile is goedkoper

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    17 juni 2016 om 20:15

    Na-apers…

    En dan nog niet eens goed nage-aapt…

    Audi biedt tenminste een redcarpettreatmentparkservice. Je hoeft maar met je ogen te knipperen en het speciaal ingehuurde valetparkteam heeft je Audi al voor de deur van de juwelier of de dichtstbijzijnde pinautomaat geparkeerd…

    Vooralsnog alleen standaard op de RS modellen, maar premiumer dan dit wordt het niet.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 juni 2016 om 20:23

      @moveyourmind: hoezo voor de deur? Audi parkeert hem BINNEN bij de juwelier of pinautomaat.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        17 juni 2016 om 20:29

        @e1000bmw523i: Kan je nagaan hoe premium die valetparkservice is…

        Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        17 juni 2016 om 20:48

        @e1000bmw523i: en aansluitend rijden ze hem ook richting Duitsland zeker?!

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          17 juni 2016 om 22:24

          @ds3thp: nee, zo geavanceerd is het programma nog niet. Het parkeren gaat doorgaans ook met veel ravage gepaard. Daar moet nog wat aan gewerkt worden.

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            18 juni 2016 om 09:03

            @e1000bmw523i: Heb gehoord dat Audi bezig is met een oplossing voor deze kleine onvolkomenheid.

            Is nog uitgebreid in het nieuws geweest vorig jaar, was een klein onbeduidend dingetje met de software geloof ik, als ik me niet vergis…

            Login om te reageren
    • wiellem zegt

      17 juni 2016 om 21:17

      @moveyourmind: na-appers!

      Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    17 juni 2016 om 20:18

    Niet om het één of het ander, maar de situatie op het plaatje lijkt niet helemaal goed te gaan..

    Login om te reageren
  6. eefie zegt

    17 juni 2016 om 20:38

    Schoenmaker hou je bij je leest

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    17 juni 2016 om 21:30

    Sinds april is dit de beste app in de wurld….

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      18 juni 2016 om 10:38

      @Rick-dos: was is er zo goed aan, ik ken de app namelijk niet?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        18 juni 2016 om 10:54

        @pinut187: Dat het van BMW is…duh! :p

        Kan je helaas niet zeggen of het een goede of slechte app is. Gebruik dat soort apps namelijk niet.

        Login om te reageren
  8. martijn11 zegt

    17 juni 2016 om 21:36

    Of je kunt gratis parkeren als je een bmw hebt dat werk vast beter

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 juni 2016 om 22:22

      @martijn11: dat kan ook, maar dat is gebonden aan het BMW-privileges.

      Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    18 juni 2016 om 01:28

    Als ze de Parkmobile functionaliteit in iDrive / Connected-drive inbouwen is dat voor mij een extra pluspuntje in de lijst met redenen om bij de keus voor
    Lease-opvolger voor BMW te kiezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North