• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey kruist Camaro en Corvette ZR1

Auteur: RubenBaeten, gepost 9 januari 2009 om 09:57 – 34 Reacties

Hennessey Camaro HPE700

Dit is het resultaat: de Camaro HPE700. Onder de kap de 6,2 liter grote LS9 V8 waaruit maar liefst 714 peekaatjes en 972 metertjes-Newton zijn geperst. Toch claimt Hennessey dat het een ‘moderne, dagelijks bruikbare supercar’ is. Willen wij best even proberen hoor.

Naast de motor plukt de Texaanse tuner ook de keramische remmen van de ZR1 om ze desgewenst op deze Camaro te monteren. Verder monteren ze HRE-velgen met Michelin PS2-banden en passen ze het onderstel wat aan.

De Britse ontwerper Steve Everitt is losgelaten op het exterieur, waar hij met flink wat koolstofvezel te werk is gegaan: de voorbumper + splitter, de grille, de sideskirts en de spoiler op de achterklep zijn van zijn hand. Ook voorzag hij de motorkap van een plexiglas venstertje, waardoor de LS9 zich net als in de ZR1 kan laten zien.

Hennessey begint in het voorjaar met de productie van de HPE700, en zal er slechts een beperkt aantal bouwen. Voor een prijs van $109.500 kun je de auto bij hen, of bij verschillende Chevy-dealers in de VS bestellen. De eerste kopers kunnen volgende week al hun slag slaan op de Barrett & Jackson-veiling in Scottsdale, Arizona. Mocht je tot aankoop overgaan, dan krijg je er meteen een performance driving course van een dag bij op het Lonestar Motorsports Park in de buurt van Houston.

Klik op het plaatje voor een groter formaat.

HENNESSEY PERFORMANCE ENGINEERING ANNOUNCES LIMITED EDITION 705 HP LS9 POWERPLANT FOR THE 2010 CAMARO

Extreme Performance Makeover Transforms the 2010 Camaro from Muscle Car to Super Car!

SEALY, TX – Hennessey Performance Engineering (HPE), well known for their extreme performance sports cars and muscle cars, announces their Limited Edition 2010 HPE700 Camaro.

At the heart of the beast is GM’s new LS9 supercharged V8 tweaked as only HPE could to 705 horsepower and 717 lb-ft torque. To qualify as a supercar under the HPE banner it can’t just go, it has to whoa. With optional 15 inch carbon brakes from the stunning new Corvette ZR1, light weight HRE wheels with Michelin PS2 tires and full suspension upgrades the HPE700 Camaro will be able to make full use of its new found power.

In addition to the power and handling upgrades., Hennessey will also be offering an exterior aerodynamics package to improve downforce at high speed. Penned by British designer, Steve Everitt, Hennessey’s Cam-Aero ™ body upgrades include: Carbon fiber rear lip spoiler, carbon fiber side rocker panels, carbon fiber front splitter, front fascia with hideaway-look headlights and front billet grille. Completing the look of the HPE700 is a ZR1 inspired hood design with window showing off the Hennessey’s tweaked LS9 powerplant.

“The HPE700 Camaro allows our customers to combine supercar power and performance with classic American muscle car looks in a modern, daily-drive usable sportscar with a backseat and a trunk!,” said John Hennessey, President and CEO of Hennessey Performance Engineering. “We will be announcing other Hennessey turnkey vehicle packages for the 2010 Camaro in the near future along with an extensive list of aftermarket performance parts and accessories. But for now, the LS9-powered HPE700 Camaro, replete with ZR1 inspired looks and performance promises to be at the top of the American muscle car food chain later in 2009.

HPE700 buyers will also receive a 1-day performance driving course at Lonestar Motorsports Park – a ¼ mile dragstrip facility located adjacent to Hennessey’s 24,000 square foot production facility and showroom.

Hennessey is offering the first HPE700 Camaros exclusively to registered bidders at the 2009 Barrett-Jackson auction in Scottsdale, AZ. Orders can be placed at the Hennessey display at the show or by phone or email beginning Tuesday, January 13 through Sunday, January 18, 2009. On Monday, January 19, 2009 the HPE700 Camaro will be available to the general public and can be ordered from select Chevrolet dealers as well as directly from Hennessey Performance Engineering.

Base price for the 2010 HPE700 Camaro is $109,500.

Located just west of Houston Texas at the Lonestar Motorsports Park complex, HPE has been building American supercars for nearly two decades with its Veyron-beating Venom Vipers, Ford GT’s and recently released Dodge Challengers.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, Corvette, Hennessey, tuning, ZR1

Vorig bericht: « Amsterdam vanaf vandaag één grote milieuzone
Volgend bericht: GM heeft pech: ook Saab blijkt onverkoopbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. VLS54 zegt

    9 januari 2009 om 10:00

    Strak apparaat! Heel erg goed gedaan.

    Login om te reageren
  2. laatste man zegt

    9 januari 2009 om 10:01

    Nog eens een echte Amerikaanse muscle car!! Ziet er bruut uit!

    Login om te reageren
  3. Racedriver mark zegt

    9 januari 2009 om 10:06

    Kijk ook eens naar die prijs. In euro’s gewoon 80.000,00

    Wij wonen wat autoprijzen betreft echt in het verkeerde land.

    Login om te reageren
  4. JzAero zegt

    9 januari 2009 om 10:18

    Die zou ik zo gekochthebben als ik het geld ervoor had.

    Login om te reageren
  5. rik zegt

    9 januari 2009 om 10:22

    Autsj, die is mooi! Zonder die sleuven voor het achterwiel zou ik hem helemaal mooi vinden!

    Login om te reageren
  6. Dev zegt

    9 januari 2009 om 10:55

    Hennessey is helaas een nogal dubieus bedrijf. Als het dat niet was, zou er best een markt voor zijn. Denk niet dat een geinformeerde petrol-head zich hier aan zal wagen. Ondanks dat het wel een vet concept is.

    Login om te reageren
  7. Tom zegt

    9 januari 2009 om 11:00

    Wat een beest!

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    9 januari 2009 om 11:17

    Wat waren ze in godsnaam aan het denken toen ze beslisten om dit te bouwen. Ofwel koop je een ZR1 ofwel koop je een Camaro. Punt uit. Dit zal zich trouwens in geen lichtjaren gedragen als een échte ZR1. En dan heb ik het vooral over de aerodynamica.

    Nu kan je je daar nog mee verzoenen mocht dit een een visueel pareltje zijn. Helaas…

    Login om te reageren
  9. C6.R zegt

    9 januari 2009 om 11:18

    Heerlijk! Bruut design van de Camaro en de power van Corvetten, I like!

    Hennessey heeft inderdaad een slechte reputatie, het schijnt echter dat ze sinds kort doorhebben dat je op de langere termijn meer baat hebt bij een goede naam dan oplichting… Dus er is hoop!

    Login om te reageren
  10. Rob USA zegt

    9 januari 2009 om 11:27

    Ik denk nu echt dat ik moet gaan verhuizen naar de andere kant van de plas.
    En dan te bedenken dat er nog een aantal gerenomeerde tuninghuizen zich zullen vergrijpen aan dit heerlijke stukje muscle die nu al de boeken in gaat
    als icoon en waar we nog heeel lang eyecandy plezier aan zullen beleven.
    Chip Foose/Steve Saleen/Lingenfelter enz enz make my smile.
    De convertible (ik hoop dat hij doorgaat ivm met problemen GM.Maar ik weet zeker dat juist de Camaro heeel veel goeds gaat doen voor GM, Amerika is laaiend enthousiast,vr de liefh kijk maar eens op camaro5.com) staat over 1 jaar hier op de oprit that’s for sure!
    What the fuck is 8C ?

    Login om te reageren
  11. rider zegt

    9 januari 2009 om 11:34

    heel kort: GAAF. nu die motor ook nog in de corvette opvoeren naar deze waardes en je hebt een echte sledgehammer!

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    9 januari 2009 om 11:42

    Jammer dat het nog een photoshop is, maar het ziet er al veelbelovend uit!

    Login om te reageren
  13. Rob USA zegt

    9 januari 2009 om 11:50

    Dit is trouwens ook de kleur die ik graag zou willen hebben, Cyber Grey Metallic maar dan met mat zwarte striping, hmmm lekker kan hier de hele dag naar kijken en kwijlen. :)

    Login om te reageren
  14. Johan zegt

    9 januari 2009 om 11:54

    Hij is opzich best strak.. Maar ben ik hier de enige die het bijzonder veel op de Ford Mustang Shelbey ? Het enige wat ik vreemd vind is de voorkant. De Mustang heeft het recht en hier is slecht’s het hoekje ietsje krommer. Maar verder wel een mooi bakkie :)

    Login om te reageren
  15. Jan Rap zegt

    9 januari 2009 om 12:02

    Heel cool.
    De huidige Corvette vind ik niet zo heel veel aan. Komt niet op me over als zo’n echte lompe American Muscle Car.

    Deze wel! Ziet er gewoon letterlijk bruut uit.

    Login om te reageren
  16. Rob USA zegt

    9 januari 2009 om 12:03

    @Johan:Ja jij bent echt de enige. :) De Camaro is echt een compleet anders auto, zowel technisch als looks.

    Login om te reageren
  17. Majinstar zegt

    9 januari 2009 om 12:41

    Muaw hij ziet er wel leuk uit, alleen jammer van die BMW M copycat velgen en die blauwe pisvlek had ik liever in het zwart of rood gezien.

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    9 januari 2009 om 12:51

    Fantastisch geslaagd! :D

    Login om te reageren
  19. corvettez06 zegt

    9 januari 2009 om 13:03

    zijn corvette zr1 velgen , geinspireerd op de oldschool spaakvelgen . maar wat een mooie wagen , wil hem graag hebben jammie .

    Login om te reageren
  20. Jelmer zegt

    9 januari 2009 om 13:03

    @Dev:
    Wieso?

    Login om te reageren
  21. Mtyn zegt

    9 januari 2009 om 13:34

    €80,000… Ongelofelijk wat een prijzen. Maarja eer hij hier in Nederland staat komen daar heeeeel wat euro’s bij helaas, wel een erg geslaagde creatie als je het mij vraagt!

    Login om te reageren
  22. Edje® zegt

    9 januari 2009 om 13:56

    Whoa… (om de term van hun zelf te gebruiken)… wat een gave auto… Ik ben zoviezo al helemaal gek van de nieuwe Camaro… maar deze is helemaal gaaf. Waarom kost zo een ding nou hier niet zo veel… dan zouden wij hem ook willen.

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    9 januari 2009 om 16:15

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  24. PyroZnype zegt

    9 januari 2009 om 16:48

    Doe mij er maar 1, damn wat ziet dat er goed uit zeg :D

    Login om te reageren
  25. Danny zegt

    9 januari 2009 om 16:57

    wat een auto bijna mooier dan de ZR1 :)

    Login om te reageren
  26. marruk zegt

    9 januari 2009 om 17:46

    Dit is dus echt, hélemaal geweldig.

    Login om te reageren
  27. CRASH zegt

    9 januari 2009 om 21:33

    ik ga sparen!

    Login om te reageren
  28. Jaapschaap zegt

    9 januari 2009 om 22:42

    *Kwijl kwijl* doe mij die ma :P
    maar ligt het aan mij of licht die motor heel erg ver naar achteren?

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    9 januari 2009 om 23:50

    Dat ziet er gelikt uit! en de prijs valt best mee… Koopje van de maand?

    Login om te reageren
  30. TodayTommorrow zegt

    10 januari 2009 om 11:53

    Zeerr mooie auto!

    Login om te reageren
  31. Esprit_de_Flandre zegt

    10 januari 2009 om 12:11

    Leuk blauw streepje.

    Login om te reageren
  32. C6.R zegt

    10 januari 2009 om 12:33

    Login om te reageren
  33. Rob USA zegt

    10 januari 2009 om 17:53

    @C6.R: Die achterkant is ook heeerlijk !Die uitlaattips wil ik ook! Hoe is het met je vette?? al binnen?

    Login om te reageren
  34. C6.R zegt

    10 januari 2009 om 19:50

    Ik heb al 18 Corvettes binnen! 8)

    Op 1:18 weliswaar, maar dat zijn details! :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North