Hennessey Performance Ferrari 458 HPE700 Twin Turbo

Auteur: , 41 Reacties

Het was een beetje proppen, maar uiteindelijk is Hennessey Performance er dan toch in geslaagd om twee turbo's te proppen in de motorruimte van een 458 Spider. Of de boel nou ook sneller in de fik vliegt vermelden ze niet. Wel vermelden ze dat de V8 nu 748 pk eruit perst.

Dankzij een hele rits technische aanpassingen pompt de 4.5-liter V8 er nu 748 pk en 720 Nm uit in plaats van 570 pk en 540 Nm. Wat zo’n upgrade kost? Als u het lieve sommetje van $59.995 overmaakt aan Hennessey Perfomance dan regelen ze het voor je en dan krijg je ook nog een jaar garantie.

Uiteraard zijn ze prestaties ook een stuk beter geworden. Zo sprint deze open Ferrari in slechts 2,8 seconden van 0 naar 96 km/u en de kwart mijl wordt afgelegd in slechts 10,5 seconden. Een setje velgen van HRE maakt het geheel af. Je kan eventueel ook nog kiezen voor extra carbonfiber, maar dat is wellicht een beetje overkill.



41 reacties

Ongelofelijk wat een acceleratie voor een achterwielaandrijver!
Zou het niet aandurven aangezien hij in de brand kan vliegen !
Ik kan me niet voorstellen dat zoveel pk/nm op de achterwielen lekker rijd.
@nickjdeg: Ligt er maar net aan wat je onder “lekker rijden” verstaat…
Niet nodig. Wel leuk.
Nee, dit is niks voor jou Afrojas. Doorlopen dus…
720 Nm uit een 4,5L + een jaar garantie ..
dat doet niemand ze na voor 60k $ ..

knappe prestatie ..
@lincoln: Je betaalt 60k voor twee turbo’s, maar die turbo’s zitten ergens aan vast… Gewoon godsgruwelijk duur dus…
@gerard1710:

voor 60.000 Dollar pure winst zou ik er geen 5 minuten garantie op durven geven ..
@gerard1710: Je betaalt ook voor de betrouwbaarheid. Het is niet even iemand die eventjes een turbo er op schroeft en zoiets heeft wanneer het kapot gaat jammer dan. Zelfs dan ben je veel geld kwijt om op een atmosferisch motorblok een turbo te schroeven. Je moet heel veel aanpassen om het mogelijk te maken.
@gerard1710: hoezo duur? Twee nieuwe uitlaatspruitstukken, twee turbo’s, , twee downpipes, overige uitlaatsysteem, aanzuigbuizen, luchtfilters, (waarschijnlijk) olieleidingen naar de turbo, dubbele intercooler, intercoolerpijpen, betere bougies, injectoren met hogere opbrengst, aangepaste sensoren en een nieuwe ECU. Het is nog steeds een hoop geld maar die $60.000 is te rechtvaardigen.
@ej20g: Ik zou zeggen lees de reactie van @E34M5Touring, dan zit de auto er dus bij, die kit van het artikel doet niks tenzij je de auto erbij neemt, misschien verbaast het je, maar dat is nog duurder dan die kit…
@gerard1710: Tja, dus volgens jou zouden alle auto de zelfde prijs kunnen hebben?
@sjaakk: Wat? Nee natuurlijk niet, maar een kit op een camaro voor 1000pk inclusief de camaro zelf kost net zoveel als de kit op een Ferrari voor nog geen 200 pk erbij… Gewoon godsgruwelijk duur dus…
@gerard1710:

voor welke prijs kan jij dat aanbieden dan ??
@lincoln: Ik handel alleen in natura…
@gerard1710: Ik heb even gekeken maar de prijzen zijn niet heel veel verschillend.

Additionally, the whole HPE1000 conversion will run you nearly $65,000 on top of the cost of a donor Camaro SS.

http://wot.motortrend.com/life-begins-at-1000-hennessey-chevrolet-camaro-hpe1000-dyno-rated-at-1000-hp-8173.html#ixzz2bwSANJlC
Follow us: @MotorTrend on Twitter | MotortrendMag on Facebook
@sjaakk: Ja voor de hele kit incl bodykit en interieur. De basic motor tuning is 35k.
@gerard1710: ik zie het probleem niet, als je een ferrari kan betalen dan kan die 60k er ook nog wel af
@gerard1710: het is een hoop geld, dat is zeker maar ik vind die prijs niet overdreven hoog om eerlijk te zijn. Grote kans dat er bij zo’n fragiele hoogtoerige motor van zo’n Ferrari meer aangepast moet worden dan bij de robuuste relatief laagtoerige motor van een Camaro. Al met al weet ik hoe duur aanpassingen kunnen zijn en vind ik $60.000 een redelijk goede prijs. Neemt niet weg trouwens dat een Camaro met aanpassingen me meer trekt.
2,8 sec naar honderd? Eerst zien dan geloven, al zijn ze bij Hennesy wel erg professioneel en kundig, ben benieuwd of ze ook nog andere dingen aan de 458 vervangen hebben behalve motoronderdelen…
@guusboum: Iets zegt me dat dat nogal lastig zal zijn. Met zoveel vermogen op je achterwielen heb je echt wel wheelspin…
Dikkk! 2,8 is sick.. Zou wel naar 60 mijl zijn en waarschijnlijk 3,0 naar de 100 km/h.. Maar who care’s, die van mij zou er sowieso langs gaan
chantal janzen
je hersenen vliegen er uit bij die acceleratie
@chantal janzen: dan zit het merendeel van de AB lezers nog wel effe safe ;)
Dan ga ik wel langs underground racing, stonden al 2 jaar geleden op de Sema met 1100Hp 458. Dus zo bijzonder is dit artikel weer niet.
@dahlback: En nu nog eerst even die 458 halen he.
@berlinetta: Helaas blijft er maar 2 Ferrari’s echt mooi, de 250 Gto en de F40 en die beiden liggen te ver buiten mijn budget.
Ik snap niet wat je er mee moet als je geen Yank bent
@yerrie:

is niet erg hoor ..
je snapt tenslotte ook niet wat een Yank is ..
@lincoln: dat is jouw aanname, en aannames zijn dingen die je wel afleert als je wat ouder, wijzer en wat meer levenservaring heb
@yerrie:

als ik eenmaal zo slim ben als jij ..
dan ga ik met een opgepijpte Ferrari in New York rond rijden ..

al ben ik bang dat ik die slimheidsgraad niet snel zal bereiken ..
@lincoln: slim is wat anders dan een beetje levenservaring op doen, maar wat je met je opgepijpte ferrari gaat doen weet ik niet en wil het niet weten ook
@yerrie:

LOL ..
Bijna net zo snel naar de 100 als een nieuwe GTR.
”Uiteraard zijn ze prestaties ook een stuk beter geworden” In de regel niet Robbie , omdat pk”s maar een deel van de prestaties uitmaakt, en Ferrari juist de kunst beheerst de auto door de vele jaren ontwikkelingswerk de juist balans te geven.
Nog even aan de studie ….
@tweede_woning: precies, van al dat gekloot gaan die auto’s niet beter rijden, zeker niet voor gewoon rijden op de weg wat je zelfs met een Ferrari meer zal doen scheuren
Voor de prijs van de kit koop je ook een Camaro. Incl. HPE1000 kit. Met een jaar garantie.
@E34M5Touring: Maar dan rij je nog steeds geen Ferrari. Al hoewel de Camaro rechtdoor sneller zal zijn. :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).