• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey Venom GT doet 0-300 km/u in 13,63 sec

Auteur: robbie, gepost 11 januari 2013 om 14:19 – 44 Reacties

Hennessey Venom GT Guinness World Record


Een nieuw Guinness World Record! De Hennessey Venom GT is namelijk bijna een volle seconde sneller dan de Koenigsegg Agera R.

Eind 2011 vestigde de Koenigsegg Agera R een hele rits records, waaronder het record voor het sprintje van 0 naar 300 km/u. De Koenigsegg deed het in 14,53 seconden, maar de Hennessey Venom GT heeft er slechts 13,63 seconden voor nodig. Een Veyron Super Sport doet het (volgens Bugatti) in 14,6 seconden.

Matt Farah (The Smoking Tyre) was aanwezig bij de recordpoging van Hennessey en wist ook nog te vertellen dat het sprintje van 0-60 mijl per uur (96 km/u) in 3,2 seconden ging. Het sprintje van 0 naar 200 mijl per uur (320 km/u) ging in 14,5 seconden.

En dan te bedenken dat dit de ‘gewone’ Venom GT was met ‘slechts’ 1.244 pk. De nog sterkere versie met 1.512 pk moet dit sprintje ongetwijfeld sneller kunnen flikken. Als je een idee wil hebben hoe snel zo’n Venom GT kan sprinten dan moet je deze video even bekijken.

Klaar voor de start!

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Hennessey, maximumsnelheid, record, Supercars, venom-gt

Vorig bericht: « Afschrijving: Toppers & Floppers 2013
Volgend bericht: Pagani Zonda PS heeft een make-over gehad »

Lees Interacties

Reacties

  1. daandaan zegt

    11 januari 2013 om 14:22

    tering! dat is rap!

    Login om te reageren
  2. vaporrosam5 zegt

    11 januari 2013 om 14:23

    kan je er ook bochten mee nemem?

    Login om te reageren
    • eltee zegt

      11 januari 2013 om 14:37

      @vaporrosam5: basis is een Lotus exige…. Denk het dus wel!!

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        11 januari 2013 om 15:38

        @eltee: zowat alles is aangepast.
        Zo soepeltjes als een originele exige zal het nooit zijn.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 januari 2013 om 15:02

      @vaporrosam5: Nee, kan alleen op kaarsrechte wegen bereden worden. Zit geen stuur in namelijk. Want US cars kunnen geen bochten nemen. En alle Hollanders lopen op klompen……

      Login om te reageren
      • toroloco zegt

        11 januari 2013 om 15:16

        @E34M5Touring: En wat voor nut heeft een wagen die alleen rechtdoor kan?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          11 januari 2013 om 15:22

          @toroloco: Serieus? Je denkt serieus dat er geen stuur inzit? Ik doel op het feit dat er altijd wel weer een of andere jan doedel die eeuwige dooddoener er in gooit. Zo fakking vermoeiend.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            11 januari 2013 om 15:39

            @E34M5Touring:

            maar waarom zit er dan een stuur in een auto die alleen maar rechtdoor kan ??

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              11 januari 2013 om 15:52

              @lincoln: Voor de airbag.

              Login om te reageren
      • MLTB zegt

        11 januari 2013 om 15:35

        @E34M5Touring: :’)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          11 januari 2013 om 15:53

          @MLTB: Inderdaad, om te janken.

          Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 januari 2013 om 15:17

      @vaporrosam5: Nee, want auto’s moeten 4-wiel aangedreven zijn om bochten te kunnen nemen. Kijk maar naar de Nurburgring lap times, de top is bezaaid met Lamborghini’s…ah nee wacht, toch niet…

      Login om te reageren
    • fant zegt

      11 januari 2013 om 16:29

      @vaporrosam5: Als je voorzichtig met het gas bent misschien. Anders wordt het een vrij oncontroleerbare glijpartij gok ik.

      Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      12 januari 2013 om 11:33

      @vaporrosam5: but, will it blend?

      Login om te reageren
  3. Bazzl zegt

    11 januari 2013 om 14:28

    Oe-la-la!

    Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    11 januari 2013 om 14:28

    Die heeft vast een goed werkend traction control systeem. Kan me niet voorstellen dat dit zonder lukt, dan heb je tot je 4de versnelling wielspin

    Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    11 januari 2013 om 14:31

    Zoveel kracht is niet normaal meer. 0-100 is niet belangrijk maar daarna als het eenmaal los gaat dan gaat het ook echt goed los.

    Login om te reageren
  6. trolle zegt

    11 januari 2013 om 14:38

    Hebbe hebbe hebbe

    Login om te reageren
  7. midasracer zegt

    11 januari 2013 om 14:39

    Hij rookt wel als Femke Halsema.

    Login om te reageren
  8. fernie zegt

    11 januari 2013 om 14:41

    http://www.youtube.com/watch?v=turV3v9RYeU

    Graag gedaan.

    Login om te reageren
  9. 4991 zegt

    11 januari 2013 om 14:46

    das wel interessanter dan de 0-100 sprint.

    Login om te reageren
  10. jrmpower24 zegt

    11 januari 2013 om 14:56

    nu nog even de topsneljeid testen.. weer record erbij!
    431 km/u? lukt m makkelijk!
    dit ding is zó BRUUT! doei Veyron SS!

    Login om te reageren
    • robinio zegt

      11 januari 2013 om 19:24

      @jrmpower24: Eer die op die snelheid is is de brandstof op gok ik ;-)

      Login om te reageren
  11. berend_fritsema zegt

    11 januari 2013 om 15:02

    dat is toch niet normaal meer?!… 13,63 sec! ik doe 0-100 is 14 sec!!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 januari 2013 om 15:06

      @berend_fritsema: jijzelf!? RESPECT! =P

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      11 januari 2013 om 15:08

      @berend_fritsema: 14 sec? Arme jij!

      Login om te reageren
  12. jrmpower24 zegt

    11 januari 2013 om 15:02

    ooit van deze gehoord..
    de Weineck Cobra:
    0 – 100 kph 2.3 s
    0 – 200 kph 4.9 s
    0 – 300 kph 10.0 s
    http://fastestlaps.com/cars/weineck_cobra_780cui.html

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 januari 2013 om 16:23

      @jrmpower24: is dat ooit getest? En met getest bedoel ik: In 2 richtingen en met geijkte apparatuur? Ik gok van niet.

      Iedereen kan iets roepen, maar het daadwerkelijk bewijzen is weer iets anders.

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      12 januari 2013 om 13:55

      @jrmpower24: OMG! motor van 12.9 liter!!!!

      Login om te reageren
  13. potver7 zegt

    11 januari 2013 om 15:08

    De belangrijkste vraag is natuurlijk: wat is de afschrijving over 3 jaar?

    Login om te reageren
  14. bmwe46csl zegt

    11 januari 2013 om 15:17

    Manmanman wat is dat bakkie enormsnel zeg!

    Login om te reageren
  15. MLTB zegt

    11 januari 2013 om 15:37

    Maar damn! Ik heb auto’s gehad die in die tijd pas op de 100 KM/h zaten.

    Wist ook niet dat zo’n Agera dermate snel was!

    Login om te reageren
  16. lemans96 zegt

    11 januari 2013 om 15:44

    Dan heeft ie eindelijk deze oude strijder onttroont…

    http://www.youtube.com/watch?v=Kpebo3X3aRk

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    11 januari 2013 om 15:48

    Knappe prestatie, zeker icm RWD.

    Login om te reageren
  18. maseratizzzzzzzz zegt

    11 januari 2013 om 15:57

    wat is de bandenmaat zeker 450mm :P

    Login om te reageren
  19. maseratizzzzzzzz zegt

    11 januari 2013 om 16:14

    vindt het meer een prestaties van koeningsegg 784pk/gewicht verhouding en de venom 984pk/gewicht.

    Login om te reageren
  20. xilver zegt

    11 januari 2013 om 19:56

    Gooed voor die lui… maar Koenigsegg bouwt tenminste zijn eigen auto’s… en gebruikt geen omgekatte Lotus…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 januari 2013 om 20:03

      @xilver:

      dit ding is net zo Lotus als Koeningsegg Lincoln is ..

      ooit een soort van basis ..

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 januari 2013 om 20:12

      @xilver: Lol…De enige reden dat Hennessey een Lotus heeft genomen, is vooral om tijdsredenen. Zelfs een dashboard moet voldoen aan bepaalde eisen, en om zoiets aan de norm te laten voldoen, moet je veel tijd en geld besteden aan testen en ontwikkelen.

      Het enige wat nog Lotus is aan deze auto, is het uiterlijk…of dacht je dat er enkel een Corvette motor in gelepeld was? Wat dacht je van een verlengd en verbreed chassis om al te beginnen…

      En Koenigsegg bouwt tenminste zijn eigen auto’s? Klopt inderdaad, maar in de modellen vóór de CCX , lag een Ford motor in.Pas vanaf de CCX ging men gebruik maken van een eigen ontwikkelde motor.

      Als die Venom GT een omgekatte Lotus is, dan kan je evengoed stellen dat de Veyron een omgekatte Bentley Hunaudieres is.

      Login om te reageren
  21. ronin1130 zegt

    11 januari 2013 om 21:30

    Met standaard bruine streep in de broek vrees ik…

    Login om te reageren
  22. ropbp zegt

    12 januari 2013 om 01:29

    Dat is bijna net zo snel als mijn auto over 0-100km/u doet……. #nee,geenleasebak,gewooncashbetaalt!

    Login om te reageren
  23. sulobb zegt

    12 januari 2013 om 13:53

    ….EN HIJ VERBRUIKT…..???????

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2013 om 13:57

      Is dat interessant? PS: je Caps Lock hangt

      Login om te reageren
  24. Justin070 zegt

    12 januari 2013 om 20:17

    Lekker bijzonder……

    http://youtu.be/Kpebo3X3aRk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North