• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey Venom GT is geen loze belofte en komt naar Genève?

Auteur: Dennis, gepost 13 augustus 2009 om 14:32 – 53 Reacties

Hennessey Venom GT


Wanneer we in ons archief terug in de tijd duiken, dan komen we eind 2007 een berichtje tegen over de Hennessey Venom GT. De Amerikaanse tuner Hennessey, die we kennen van stevige performance upgrades, deed ons hiermee een gigantische belofte. Daarna volgde een lange radiostilte rond dit concept.

We zijn ondertussen bijna twee jaar verder en Hennessey heeft niet stilgezeten. De Venom GT is geen loze belofte, want volgend jaar zal men in Genève de Venom GT presenteren. De beloofde duizelingwekkende specificaties van twee jaar geleden zijn zelfs nog iets verder aangescherpt.

Met een gewicht van 1.088 kilo en een V8 die rond 1.200 pk ophoest, moeten prestaties worden neergezet die de meeste fabrikanten en tuners doen verbleken. Check even onderstaand staffeltje:

  • 0 naar 60 mph: 2,4 seconden.
  • 0 naar 100 mph: 5,3 seconden.
  • 0 naar 150 mph: 8,9 seconden.
  • 0 naar200 mph: 14,3 seconden.
  • Topsnelheid: 272 mph (440 km/h)

Persoonlijk heb ik nog wel zoiets van: eerst zien, dan geloven, maar in ieder geval leuk om te horen dat het project niet dood is, zoals menig veelbelovend initiatief een stille dood sterft. (bron: hennessey via motorauthority)

Hennessey Venom GT

Hennessey Venom GT

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Helaas, je kunt de snelste auto ter wereld niet meer kopen
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Hennessey, Lichtgewicht, Supercars, venom-gt

Vorig bericht: « Gouden Hamann Ferrari 599 GTB
Volgend bericht: Definitief: Opel gaat naar Magna [update: niets is definitief] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mr. zagato zegt

    13 augustus 2009 om 14:33

    zijn ze bij mtv langs geweest met een elise ???

    pimp my ride

    Login om te reageren
  2. Jur zegt

    13 augustus 2009 om 14:33

    Um hennessey?! Ik zeg een letterlijke kopie van een exige op de uitlaten en diffuser na…

    Login om te reageren
  3. Headhunterz zegt

    13 augustus 2009 om 14:34

    ziet er goed uit, ook al zijn het alleen schetsen, nu nog werkelijkheid :D

    Login om te reageren
  4. BAAP zegt

    13 augustus 2009 om 14:35

    Leuk hoor die 1200 pk, alleen denk wel dat dit wagentje na 2 dagen volop knallen uit elkaar dondert!!! zijn tenslotte wel 1200 Amerikaanse Pk’s dat wordt losgelaten op een aandrijflijn uit de jaren 70 ;)

    Login om te reageren
  5. BenR8 zegt

    13 augustus 2009 om 14:35

    waauw

    Login om te reageren
  6. Sven zegt

    13 augustus 2009 om 14:35

    Wat gaaf, een McLaren Exige !

    Login om te reageren
  7. Rouge zegt

    13 augustus 2009 om 14:35

    Ik maak vast een plekkie vrij op de oprit!

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    13 augustus 2009 om 14:36

    Zou dat mogen de uitlaat zo hoog? Vind het model niet zo mooi, idd een opgedirkte exige/elise. ze zouden beetje ala viper moet doen.

    Login om te reageren
  9. Burdy zegt

    13 augustus 2009 om 14:36

    Lijkt een beetje op een gt1 versie van de lotus elise

    OT:Wat is een blofte in de titel???

    Login om te reageren
  10. Neluz zegt

    13 augustus 2009 om 14:36

    daar sta je dan met je veyron :P

    Login om te reageren
  11. Rouge zegt

    13 augustus 2009 om 14:38

    @ Laue & mr. zagato: Hij moet klein en licht zijn. Ik zie het als compliment aan Lotus.

    Login om te reageren
  12. C6_R zegt

    13 augustus 2009 om 14:38

    @ BAAP: aandrijflijn uit de jaren 70? U heeft meer informatie? Do share!

    @ Hennessey: zoals zo vaak, eerst zien dan geloven, maar het klinkt redelijk snel…

    Login om te reageren
  13. Sven zegt

    13 augustus 2009 om 14:41

    @ C6R,

    De Viper motor komt oorspronkelijk uit een vrachtwagen, net als de versnellingsbak. In de basis is het inderdaad decennia oude techniek. Neemt niet weg dat het anno 2009 met de huidige technieken en materialen prachtig werkt. Want wat een vermogen, koppel én geluid zit er in zo’n ding zeg !

    Idem met de motor uit de Vette, technisch gezien ouderwets, maar uit hoogwaardige materialen opgetrokken.

    Ik zie het probleem daar niet zo van.

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    13 augustus 2009 om 14:42

    Mmmm 440km/u? welke banden houden dat uit? Geloof dat de Veyron banden maximaal 15 minuten uithouden bij de topsnelheid voordat ze zouden springen…goed voordeeltje bij de Veyron is dat de tank na 12 minuten leeg is ;)

    Login om te reageren
  15. Headhunterz zegt

    13 augustus 2009 om 14:43

    de achterkant lijkt op de lotus elise uit NFSMW, waar je bodykits kunt kiezen, zo ook deze met z’n hoge uitlaten

    Login om te reageren
  16. Fruitcake zegt

    13 augustus 2009 om 14:44

    Lekker hoor, geupdate Elise GT1 uit de jaren 90 8)

    Stukken beter dan de Veyron, al zal die ietsjes luxer zijn :mrgreen:

    Login om te reageren
  17. Headhunterz zegt

    13 augustus 2009 om 14:48

    en ohja achterwielaandrijving zeker, Amerikanen kennende :lol:

    Login om te reageren
  18. C6_R zegt

    13 augustus 2009 om 14:52

    @ Sven: ok, maar ik lees hier niets over een Viper of Corvette motor. Op de website staat Hennessey V8, en ik weet niet of die in de jaren 70 al bestond…

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    13 augustus 2009 om 14:54

    Waarschijnlijk kiezen ze voor aerodynamische functie ipv. mooi uiterlijk. Gezien deze tuner geen groot concern alla VW achter zich heeft moet hij roeien met de riemen die op de markt beschikbaar zijn. Doet me denken aan de ASC Aero. Ik heb wel respect voor zulke firma’s maar toch liever made in Europe.

    Login om te reageren
  20. cdp1193 zegt

    13 augustus 2009 om 14:55

    Als het zoals het er nu uitziet een mengeling van een Lotus en een McLaren wordt dan betekend dit de terugkomst van de echte supercar (zonder overbodige luxe). Ook wel mooi dat ze 1200pk uit een V8 halen.

    Login om te reageren
  21. Laue zegt

    13 augustus 2009 om 14:58

    @ Sven

    beetje opletten hea?? deze week hebben we al een topic over de viper gehad, de nieuwere vipers hebben niet op een vrachtwagen gebasseerde motor. ;)

    Login om te reageren
  22. sandertjuuh zegt

    13 augustus 2009 om 15:00

    0 naar 60 mph: 2,4 seconden.
    0 naar 100 mph: 5,3 seconden.
    0 naar 150 mph: 8,9 seconden.
    0 naar200 mph: 14,3 seconden.
    Topsnelheid: 272 mph (440 km/h)
    en 1.200 pk is niet niks

    Login om te reageren
  23. Laue zegt

    13 augustus 2009 om 15:00

    @ JH

    die Veyron wielen houden het theoretisch 50 min. uit. De tank is wel leeg na 12 min. Geschikt moment voor de concurentie om nog snellere banden te ontwikkelen.

    Login om te reageren
  24. Kevski-Style zegt

    13 augustus 2009 om 15:02

    Volgens mij is dit een Exige met een andee aandrijflijn. Kan best heel erg interessant zijn. Heb al eens in de cupversie van de Exige mogen rondcrossen op het circuit, maar met zijn 265pk is dat al redelijk een handje vol door de orte wielbasis. De auto is wat moeilijker op te vangen bij het uitaccelereren. Ik ben benieuwd hoe dat met 1200 pk wordt….

    @ Laue:

    Ja dat mag, maar het is alleen zinvol bij middenmotor motoren of auto’s zoals een 911 met de motor helemaal achterin. Er zijn zeker wel regels aan een uitlaat verbonden, maar de hoogte waar hij uit de carrosserie steekt is er niet 1.

    Login om te reageren
  25. Sven zegt

    13 augustus 2009 om 15:02

    @ C6R

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/03/achterkant-hennessey-venom-gt-gevormd

    daar staat een Viper V10, vandaar.

    @ Laue,

    De ZB niet, de SR zeker wel.

    Login om te reageren
  26. mrB zegt

    13 augustus 2009 om 15:03

    om die 0-96 in 2,4 seconden te doen zul je wel heel goed met je rechtervoet moeten zijn. Anders zal het wel vooral 0 tot heel veel rook in 2,4 seconden zijn :P

    Maar als ik een hele snelle lotus wil zou ik wel langs gaan

    Login om te reageren
  27. nickelb zegt

    13 augustus 2009 om 15:03

    het is geen compliment aan lotus. Maar voor zover ik me kan herinneren is het een lotus chassi. En oorspronkelijk zou het de v10 van de viper worden en geen ü8

    Login om te reageren
  28. cdp1193 zegt

    13 augustus 2009 om 15:04

    In het oorspronkelijke bericht stond er dat het gebaseerd was op een 8,5l V10 uit een viper met Hennessey turbo’s. Hij is trouwens vormgegeven door een Brit dus toch nog iets Europees.

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    13 augustus 2009 om 15:05

    @JH.

    De snelheid is niet het probleem.
    Snelheid in combinatie met veel gewicht is het probleem. Iets waar deze Exige op anabolen vrij weinig last van heeft.

    Login om te reageren
  30. ZwerverRoodbaard zegt

    13 augustus 2009 om 15:08

    Hij komt er dan eindelijk aan :D

    Hennessy kennende gaat die 1200pk wel met gemak lukken :P

    Login om te reageren
  31. Andrew zegt

    13 augustus 2009 om 15:24

    Volgens mij ben ik de eerste die de gelijkenis met een lotus elise ziet..

    Login om te reageren
  32. Lotus-Omega zegt

    13 augustus 2009 om 15:28

    waarom heb ik het idee dat hij lijkt op de Lotus Elise?
    :lol:

    Login om te reageren
  33. rider zegt

    13 augustus 2009 om 15:31

    ik hoop alleen dat ze hem wel een ander uiterlijk geven want deze lotus kloon slaat nergens op. geef hem een eigen gezicht en het heeft veel meer de aandacht. nu denkt iedere bedweter dat het een opgevoerde lotus is. kan niet echt de bedoeling zijn lijkt mij. de beloofde specs liegen er niet om, allejezus wat gaat dat van zijn plek. maar zoals de autor hier boven al schreef, eerst zien dan geloven, al is het maar een filmpje.

    Login om te reageren
  34. Jochempie zegt

    13 augustus 2009 om 15:44

    Een lange Elise…. fantastisch.

    Login om te reageren
  35. EnzoR zegt

    13 augustus 2009 om 15:48

    Laat maar komen :D mooier dan de Veyron !!

    Login om te reageren
  36. Duidelijk zegt

    13 augustus 2009 om 15:54

    0 naar 150 mph: 8,9 seconden.
    0 naar200 mph: 14,3 seconden

    Mmmm… dat is ZOT SNEL. Ik geloof er echter niet veel van.
    De achterkant van de wagen is veel te… niet aerodynamisch genoeg in mijn ogen. De achterkant van de venom GT is te vlak, kijk maar naar een veyron en zie hoe afgerond die is gemaakt speciaal voor snel te gaan.
    Of ze moeten zulke brutte kracht kunnen overbrengen dat het idd mogelijk is.
    Maar je moet ze KUNNEN overbrengen.

    Zoals ik al zei, ik geloof er niet veel van, maar ben bereid men woorden in te slikken als het blijkt wel zo te zijn.

    Login om te reageren
  37. donaldduck zegt

    13 augustus 2009 om 16:03

    Is al een keer gedaan door Bitter met de GT1:
    http://www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/4a87ff3bf2c03cc38525646f0072ffa9/f3b56865d8270321c12569bc003f8135

    het ging echter mis bij de versnellingsbak, Ik hoop dat ze dit beter doen.

    Login om te reageren
  38. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 16:11

    Holy crap, Hennessey is lekker bezig de laatste tijd!

    Login om te reageren
  39. Stephano Nuñez zegt

    13 augustus 2009 om 16:18

    Hmm … Klanten chassis ? (net als Ooit Opel/Vauxhall, Tesla, en ook Dodge)

    http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1C1CHMY_nlNL339NL339&um=1&ei=ZB-ESrf9ApXi-QbO14SIAg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=sport+exige+300rr&spell=1

    2005 Proton/Lotus Sport Exige 300RR “Super GT” lijkt er wel “ERRUG” veel op

    en hier

    en deze voor de sier ;) …..

    Login om te reageren
  40. rsh zegt

    13 augustus 2009 om 16:23

    Kom je dan aan met je lompe Veyron.

    Login om te reageren
  41. Benz.. zegt

    13 augustus 2009 om 16:29

    Hmm.. wist niet dat Hennessey ook aan lotussen sleutelde?
    Nee, niet bepaald origineel. Het was toch zeker de bedoeling om met een geheel eigen auto op de proppen te komen

    Ik vind de 0-100 tijd ook wat tegenvallen…

    Hennessey Venom GT:
    1200 pk
    Nm koppel: ?
    1.088kg

    Bugattie Veyron 16.4
    1001 pk
    1250 Nm koppel
    1.888kg

    De Veyron heeft echter vierwielaandrijving en de Hennessey lijkt mij achterwiel aan te worden gedreven..

    Maargoed, als dit er echt gaat komen dan heeft Hennessey een sterke (en bloedsnelle) troef ingezet.

    Login om te reageren
  42. Stephano Nuñez zegt

    13 augustus 2009 om 16:30

    Ging iets mix met mijn vorige comment geloof ik

    Hier nogmaals wat foto’s van de 2005 Proton/Lotus Exige Sport 300RR

    http://www.race-cars.com/carsales/lotus/1210103823/1210103823lj.jpg

    http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f172/78702d1207972694-taking-orders-300rr-wide-body-kit-6.jpg

    Daar past wel een Viper V10 in !

    http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f157/126179d1246837198-s1-exige-built-k20a2-rotrex-blower-etc-300rr-2.jpg

    Login om te reageren
  43. BmwMPower zegt

    13 augustus 2009 om 17:06

    Mocht dit werkelijkheid worden (de getallen), dan hebben ze iets fantastisch neergezet met een prachtige wagen! :)
    Ik ben dol op hoge cijfertjes!

    Login om te reageren
  44. SimonMc zegt

    13 augustus 2009 om 17:39

    @Laue: “die Veyron wielen houden het theoretisch 50 min. uit”

    No way…Zeker van dat je niet 15 minuten bedoelt?

    Login om te reageren
  45. cdp1193 zegt

    13 augustus 2009 om 17:45

    @BmwMPower Nu zou hij enkel nog 5x goedkoper moeten zijn dan de veyron en dan ben ik er ook dol op!

    Login om te reageren
  46. friso zegt

    13 augustus 2009 om 18:05

    misschien komt ie uit china, die kopieeren ook alles

    Login om te reageren
  47. koekepan zegt

    13 augustus 2009 om 18:20

    1200 pk met een v8 twinturbo??

    klinkt leuk…

    Login om te reageren
  48. Joost zegt

    13 augustus 2009 om 19:56

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hennessey_Viper_Venom_1000_Twin_Turbo

    Die heb ik nog een keer gezien in Bulgarije – Sunny Beach. Gaf gas en in de hele straat gingen er auto alarmen af.

    Ziek geluid ook trouwens.

    Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  49. Pieter-Jan zegt

    13 augustus 2009 om 21:45

    @Sven

    Het is een populaire vergissing dat de Viper V10 uit een truck komt. Chrysler/Dodge heeft indertijd twee V10s gelanceerd, die op papier erg op elkaar geleken. Zo is de mythe ontstaan dat dit dezelfde motor is. Ze hebben echter weinig gemeen. Zo is het blok in de Viper van aluminium, en dat uit de truck een totaal verschillend ijzer blok.
    De Viper V10 werd trouwens deels ontwikkeld door Lamborghini, dat op dat moment eigendom was van Chrysler.

    Login om te reageren
  50. narciris zegt

    14 augustus 2009 om 12:02

    Het doet me denken aan het Lotus Esthi project. Met een dikke motor van Audi. De mist in gegaan. Zo iets maken is niet zo moeilijk. But it should work. De Veyron heeft niet voor niets bijna 10 jaar geduurd. Die kun je ook 440 doen gaan. Maar dan is ie niet meer stabiel of gaat hij rap kapot. Bscher zei : it can bring you to the moon and some way or another it will bring you back home soon and safe. Gelijk welk fantasietje à la Venom haalt nog geen twee keer de supermarkt heen en weer.

    Login om te reageren
  51. Buyck zegt

    14 augustus 2009 om 17:23

    !!!Ziekelijk project!!! Weergaloos geschift hopelijk is het design wat soberder geworden. Vind het een beetje een druk gedoe.

    Login om te reageren
  52. MichaelvdBroek zegt

    14 augustus 2009 om 23:04

    NICE!! maar veyron blijft ook mooi hoor,200pk meer, en dan 33 km harder?
    mooie auto hoor vooral leuk die pypjes, 8erkant lijkt wel beetje op ferrari.

    Login om te reageren
  53. Ferraritje zegt

    19 augustus 2009 om 10:33

    Ziet er nogal Lotus Evora 8ig uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North