• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessy geeft de Dodge Challenger 725 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 maart 2008 om 09:51 – 28 Reacties

Dodge Challenger SRT8
De Amerikaanse tuner Hennessy kijkt niet op een peekaa’tje meer of minder. Zo werd de Dodge Viper opgekieteld naar meer dan 1000 pk, en werd een echte Veyron-killer. Hun laatste wapenfeit is de Challenger SRT700, een steroïdenkuur voor de pas onthulde Dodge Challenger.

De 6,1 liter HEMI V8 werd opgeboord naar 7 liter, en met behulp van een turbo zet de muscle-car de 725 beloofde paarden op het wegdek. De getunede Challenger is ook een koppelmonster, vanaf 4000 toeren per minuut is er maar liefst 1.016 Nm beschikbaar!

Om deze kracht aan te kunnen is het motorblok verstevigd. Verder heeft de SRT700 dikkere injectoren, een dubbel 3-in-1 uitlaatsysteem en een ECU mod.
Volgens de cijfers zit de Challenger in 3,5 seconden op de 100, is een topsnelheid van meer dan 300 km/u mogelijk en kan de kwart mijl in 11,3 seconden worden gedaan.

De foto’s van het project laten nog even op zich wachten, dus voor nu moeten we het nog even doen met afbeeldingen van de standaard SRT8. (via Motor Authority)

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, Hennessey, tuning

Vorig bericht: « We worden genaaid met de grote beurt
Volgend bericht: Hyundai gaat luxemerk in China introduceren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert_W zegt

    18 maart 2008 om 09:57

    Te Gek!
    Wat een bak zeg…
    Kan niet wachten om de
    eerste filmpjes te zien!

    Login om te reageren
  2. Bart_V zegt

    18 maart 2008 om 10:06

    Doet Hennessy goed eerst die viper nu deze maar mischien is het wel goed da die foto’s er nu niet zijn ik vind de srt 8 mooi genoeg zo

    ik kan me nie voorstellen da deze auto mooier word met een sjonnie en anita kitje eronde

    -edit: volgende keer in ’t Nederlands graag-

    Login om te reageren
  3. bert zegt

    18 maart 2008 om 10:27

    725 pk uit een 7 liter + turbo; nou, nou, klinkt niet echt state-of-the-art! Een lekkere posers-bak naar fijnste Amerikaanse traditie

    Login om te reageren
  4. geenappie zegt

    18 maart 2008 om 10:40

    keihard! daarmee wil ik weleens stoer doen in de buurt en elke patser in een zwarte bmw, alle petjes in golfjes en opeltjes, en natuurlijk de buurman eens flink jaloers maken!!

    Login om te reageren
  5. GijsSpierings zegt

    18 maart 2008 om 11:07

    Erg lekkere specs! Ben benieuwd naar het uiterlijk, ik hoop dat hennessy ’t subtiel gehouden heeft!

    Login om te reageren
  6. Ben zegt

    18 maart 2008 om 11:09

    Tjsa, erg leuk, maar kan ie ook bochten om?

    Login om te reageren
  7. C6.R zegt

    18 maart 2008 om 11:15

    En het interieur is van plastic want het is Amerikaans… :roll:

    (Om d’r nog maar een vooroordeel tegenaan te gooien)

    Login om te reageren
  8. Bart_V zegt

    18 maart 2008 om 11:17

    @ redactie

    Zal ik doen ;)

    Login om te reageren
  9. Marc zegt

    18 maart 2008 om 11:20

    @ bert: en wat is daar nu mis mee?

    HEMI blokken produceren een heerlijke symfonie aan geroffel. De Amerikaanse musclecar is niet efficiënt en het zal nooit hetzelfde weggedrag vertonen als een Porsche of wat dan ook. Maar dat is juist het heerlijke aan een musclecar! Rechtoe rechtaan gasgeven en kippevel krijgen van zo’n groot lomp motorblok onder de motorkap.. Heerlijk :-)

    Login om te reageren
  10. Dink zegt

    18 maart 2008 om 11:21

    Lekkur!!!

    Login om te reageren
  11. denny zegt

    18 maart 2008 om 11:51

    Ideetje voor een rijtest: brabus rocket vs deze dodge challenger?!

    Login om te reageren
  12. robgym zegt

    18 maart 2008 om 12:43

    ach laat maar nog steeds zijn er mensen die zich niet willen verdiepen in de bedoeling van het wonderschone fenomeen muscle car, bij het stop licht brullen en een hoop rook veroorzaken , en lekker nutteloos sporen trekken , superrrrrrrrrr, en op het rechte stuk de meeste schijt rijden heeeeerrrlijk .

    Login om te reageren
  13. Erwin zegt

    18 maart 2008 om 12:49

    Jammer dat ze de nieuwe Charger niet in een retro jasje hebben gestoken. Dan had de geschiedenis zich pas echt herhaald. Wat niet weg neemt dat ik de Challenger er erg mooi uit vind zien.

    Login om te reageren
  14. Valleyman zegt

    18 maart 2008 om 12:52

    @Bert : Je 1.3 liter Opel met amper 70 pk, de stevigheid van een pannenkoek en de ruimte van een Mini wel dan? Zoals in de echte ecolosers-traditie? ;-)

    Login om te reageren
  15. M Freak zegt

    18 maart 2008 om 13:28

    En dan een foto van een normale Challenger?

    Login om te reageren
  16. Wollie zegt

    18 maart 2008 om 14:11

    Prachtig retro met moderne power!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    18 maart 2008 om 14:21

    Rijdt hij dan al rond? Of heeft Hennessy gewoon een hele vroege gekregen om aan te knutselen, zodat ze alvast de basis kunnen leggen?

    @ M Freak; L-E-Z-E-N. ;)

    Login om te reageren
  18. Race_Kees zegt

    18 maart 2008 om 15:13

    @Citrofiel: Dit is inderdaad een vroege versie, pas eind april worden de eerste Challengers aan het publiek verkocht.
    Alhoewel de eerste batch waarschijnlijk of door de dealert zelf word gehouden of voor absurde prijzen worden doorverkocht.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    18 maart 2008 om 15:19

    @ Race Kees; Dank je. Als ze al verkocht zouden worden, zouden we er vast wel wat meer over gehoord hebben hier op AB. Mss zelfs een leuke grijze-import-tester. :D

    Login om te reageren
  20. 2bar0fB00st zegt

    18 maart 2008 om 17:56

    Lijkt me logisch dat die geblazen word door Twin Turbo’s

    Login om te reageren
  21. impreza zegt

    18 maart 2008 om 18:47

    echt vet! ik vind alleen de normale versie wel wat mooier!
    kijk hier eens http://youtube.com/watch?v=x5CmOqq4OzE

    Login om te reageren
  22. ZwerverRoodbaard zegt

    18 maart 2008 om 19:10

    Sinds wanneer is deze dan te koop in the USA :S Ben verbaasd door dit nieuws, wel positief natuurlijk ;P

    Login om te reageren
  23. RScosworth zegt

    18 maart 2008 om 19:27

    @ bert
    Een Audi RS6 bakt 580pk met 2 turbo’s. Zal ook wel niks zijn dan als ik jou moet geloven.

    Login om te reageren
  24. phantom zegt

    18 maart 2008 om 20:42

    amerikanen en turbo’s? , meestal zijn het toch de compressors en superchargers die je om de oren vliegen? en hebben ze ook wat aan de stijfheid van de carroserie gedaan? en aan het onderstel etc?

    Login om te reageren
  25. AppieFlappie zegt

    18 maart 2008 om 21:10

    Ligt het aan mij of vind ik er helemaal geen zak aan. Geef mij maar een modern design, het moet eens afgelopen zijn met dat retro-gedoe.

    Login om te reageren
  26. AppieFlappie zegt

    18 maart 2008 om 21:11

    Nee het ligt niet aan mij. De mensen die er niet geinteresseerd in zijn reageren gewoon niet. Als je tenminste naar het type reaguurder en de hoeveelheid kijkt.

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    18 maart 2008 om 21:15

    @AppieFlappie .. wel een zwik halve tamme die niet geinteresseerd zijn en wel reageren ..

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    19 maart 2008 om 09:05

    @appieflappie: Dat komt omdat de meeste Nederlanders geeen smaak hebben en het hier geen echte autocultuur is! Kijk maar om je heen op de weg.
    En als ze dan denken smaak te hebben is het de smaak van de massa want een bmw of mb die zijn zooo mooi volgens de massa dus willen zij er ook zo 1 als de buurman stel je eens voor als je buiten de massa smaak zou kiezen nee dat durft men niet hier!
    En dat retrogedoe kunnen de US merken tenminste want zij kunnen terugkijken op hele mooie tijdloze ontwerpen!En het toont lef om ermee te komen,want het is toch maar afwachten of het een succes word. Wat ze gelukkig bijna allemaal zijn.Dat porsche/mb dat lef niet hebben dat blijkt uit dat je zoveel simpele ombouwsets kan kopen om ze 10 jaar nieuwer te laten lijken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North