• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessy Viper vs. Bugatti Veyron

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 juli 2007 om 19:07 – 112 Reacties

Viper vs. Veyron

Dat de Dodge Viper snel is weten we. Dat hij nog veel sneller is als hij een kuurtje van tuner Hennessy heeft gehad weten we ook. Het getunede blok, voorzien van twin turbo’s is tegenwoordig goed voor 1100 pk op de achterwielen. Road & Track nam de Hennessy Viper en vijf andere auto’s, waaronder de Bugatti Veyron, mee naar een leeg vliegveld en keek welke auto het snelste de 200 mph (320 km/u) bereikte. Dit was niet die Veyron.

Zoals in het filmpje te zien is werd het kunstje van de vorige keer herhaald en bereikte de Viper in 20,3 seconden de 200-grens. De Veyron deed hier met 24,2 seconden bijna 4 seconden langer over.

De Veyron moet in de zwaar getunede Viper dus zijn meerdere erkennen, en dat willen de mensen graag horen, aangezien de Veyron toch echt als benchmark wordt gezien. Over het praktisch nut hiervan zullen de meningen verdeeld zijn, maar het is toch wel eens verfrissend dat de Veyron eens een keer niet alles en iedereen in het stof laat happen. (via)

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Dodge, Hennessey, Supercars, tuning, veyron, Video

Vorig bericht: « Opslag? Over my dead body!
Volgend bericht: Champ Car races Assen in gevaar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Niels zegt

    31 juli 2007 om 19:11

    Het verschil is als je in de Viper gas geeft je het zweet op je voorhoofd hebt staan, in vergelijking met de Veyron

    Login om te reageren
  2. Lampredi zegt

    31 juli 2007 om 19:11

    Iemand gaat nu een reden bedenken waarom de Veyron toch een betere auto is, en zelfs een rationelere keuze.

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    31 juli 2007 om 19:11

    M’n moeder kan het in de Bugatti, die Viper daarentegen ziet er vervaarlijk listig uit!

    Login om te reageren
  4. Remon zegt

    31 juli 2007 om 19:12

    Dit zat er natuurlijk een keer aan te komen, de Veyron kan niet altijd de snelste blijven, maar je moet het vermogen ook gedistigneerd op de weg laten komen, dwz de auto moet ten alle tijde bestuurbaar blijven en van de Veyron kun je veel dingen zeggen maar niet dat het een onberekenbaar circuitbeest is en ik denk dat dit voor de Viper wat anders ligt..
    Niet dat ik in een van beide auto’s gereden heb, but you get the point..

    Login om te reageren
  5. P@ zegt

    31 juli 2007 om 19:12

    Pfft hij kan die Vipert niet normaal recht houden door al dat Peekaa geweld!

    Login om te reageren
  6. Lampredi zegt

    31 juli 2007 om 19:13

    Shit, iemand was me voor.

    Login om te reageren
  7. R Smorenburg zegt

    31 juli 2007 om 19:16

    Dikke shit die viper. Doe mij er maar zo 1.

    Login om te reageren
  8. luwek zegt

    31 juli 2007 om 19:20

    jaah okee hij zit sneller in de 300 km/h… leuk=) nu eens kijken naar de 0-100 sprint bijvoorbeeld

    Login om te reageren
  9. Ward zegt

    31 juli 2007 om 19:21

    Kijk hoe traag dat ding schakelt, echt primitief.

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    31 juli 2007 om 19:27

    Nou ben benieuwd hoe het zit met die viper van 0/100 en van 0/200 km

    dat laten ze voor het gemak maar even niet zien.

    Toch 100x liever de veyron,
    heb je wel 93pk meer in je viper, maar sta je constant stil omdat de motor niet betrouwbaar is

    Login om te reageren
  11. El Loco zegt

    31 juli 2007 om 19:33

    Het complete artikel:

    http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=31&article_id=5680

    Met onderaan bij de link Video: Speed Kings het hele verhaal.

    Login om te reageren
  12. wow zegt

    31 juli 2007 om 19:39

    geen eerlijk vergelijk,dit is een getuned viper en bugatti is niet getuned ik wil wel een getuned bugatti tegen die viper zien dan is het eerlijker

    Login om te reageren
  13. DRU zegt

    31 juli 2007 om 19:44

    ROFLMAO LOL en what have you @ Lampredi. awesome comment.

    Login om te reageren
  14. mattie zegt

    31 juli 2007 om 19:46

    @wow
    als je de bugatti tuned raakt hij direct oververhit.

    knappe prestatie van de viper. maar volgens mij kan er nog wel een seconde of twee vanaf ivm de extreem lange schakel tijden in vergelijking tot die van de veyron.

    Login om te reageren
  15. Snoepie zegt

    31 juli 2007 om 19:48

    mijn oma rijdt een viper

    Login om te reageren
  16. mattie zegt

    31 juli 2007 om 19:48

    btw waar is de koenigsegg? volgens mij is deze bijna net zo snel.

    Login om te reageren
  17. Chief_S5 zegt

    31 juli 2007 om 19:51

    Ik miss inderdaad de Koenigsegg CC8S? :(

    Login om te reageren
  18. RobTWo zegt

    31 juli 2007 om 19:52

    Die tuner maakt van een Viper met 500 pk een autootje met 1100 pk. Dat betekent dat je die Viper zou moeten vergelijken met een getunede Veyron met 2200 pk. Als je het eerlijk wilt doen tenminste.

    Ik denk trouwens dat die net zo zenuwachtig rijdt als een Viper met 1100 pk.

    Login om te reageren
  19. Ewout zegt

    31 juli 2007 om 19:55

    ’the bugatti is the easiest to drive’ … zegt genoeg

    Login om te reageren
  20. smoke zegt

    31 juli 2007 om 19:59

    @El Loco
    Ik heb ‘m ook maar even toegevoegd (onder het kopje Road&Track)

    Login om te reageren
  21. Coolguy zegt

    31 juli 2007 om 20:00

    Veyron draait niet bij de eerste bocht rond een boom. :-)

    Login om te reageren
  22. RScosworth zegt

    31 juli 2007 om 20:01

    Het was een kwestie van tijd dat de Hennessey tegenover de Veyron gezet werd aangezien deze verbouwde viper op het rechte eind zowat alles al in de pan gehakt heeft wat het tegen hem op heeft durven nemen. Met een Lola Champcar, MV Agusta Tamburini en een Saleen S7 TwinTurbo achter de kiezen kon deze bigboy er ook nog wel bij.
    Zeer heftige wagen trouwens die viper vraag me alleen af hoe het met de kwaliteit zit van Hennessey.

    Login om te reageren
  23. smoke zegt

    31 juli 2007 om 20:04

    Deze Viper pakt zijn winst op de zeer hoge snelheden. Hier heeft hij geen last meer van wielspin en kunnen de 1100 pk’s hun werk doen om de auto razendsnel door de 200 mijl per uur te trekken.
    Op lage snelheden lijkt het me een uitermate onrustige, springerige auto.

    Login om te reageren
  24. ac zegt

    31 juli 2007 om 20:08

    kijk hoe die vent rijdt, 2 handen op het stuur, alles in de gaten houdend enz…
    In de veyron heb je 1 hand met een sigaret op het stuur en in je andere hand een telefoon waarmee je zit te bellen. Af en toe laat je het stuur los om een teug te nemen, terwijl je richting de 300 gaat.

    Login om te reageren
  25. Rob USA zegt

    31 juli 2007 om 20:09

    Toch lekker die Viper, he kick’s ass !!! :)

    Login om te reageren
  26. jonk zegt

    31 juli 2007 om 20:09

    >Donstil?

    hahahahaha, ik bulder van het lachen. Een Viper motor niet betrouwbaar??? Ik denk dat Bugatti een puntje kan zuigen aan de duurzaamheid van de zware benzines bij de chryslergroup!!!!
    Die dingen van bugatti staan constant in de garage.

    Login om te reageren
  27. Dirk zegt

    31 juli 2007 om 20:11

    Appels met peren vergelijken vind ik… Getunde wagen tegen een fabrieks standaard machine…

    En zo geweldig vind ik die viper niet eens… Laten ze nu eerst qua techniek eens vooruit gaan in de USA, dan komen ze al een stukje verder. Want je kan nog niet echt positief zijn over de afwerk kwaliteit van menig Amerikaanse auto…

    Maar wel leuk om te zien natuuurlijk! :D

    Login om te reageren
  28. VeyronLover zegt

    31 juli 2007 om 20:15

    Kutviper! Een Veyron is op zijn minst mooi, en maakt een mooier geluid, en is bestuurbaar, en is geschikt voor dagelijks gebruik, en is een auto die je ‘zo’ kan kopen, van deze (getunde) Viper bestaad er maar één :-)

    Trouwens, een Bugatti is Europese kwaliteit en design, terwijl die lelijke amerikanen nooooit de kwaliteit kunnen halen als de Europese topnormen…

    Login om te reageren
  29. Stephan zegt

    31 juli 2007 om 20:16

    Alsof een Veyron geen getunede VW is….. Lekker ruimdenkend weer vandaag.

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    31 juli 2007 om 20:17

    Ik denk dat de klemtoon in deze discussie verkeerd wordt gelegd jongens.

    Het moet niet zijn “de viper is getuned”. Neeeee, het moet zijn “Als een tuner dit al kan. Wat kan een autofabrikant zoals Porsche, BMW, Ferrari etc. dan wel niet als ze ècht willen”

    Ergo(en dit heb ik al vaker gezegd ;) ), het hele Bugatti Veyron verhaal stelt niet zo veel voor.

    Login om te reageren
  31. Jonas zegt

    31 juli 2007 om 20:31

    Bwa, de veyron is toch mooier :p

    Login om te reageren
  32. VeyronLover zegt

    31 juli 2007 om 20:32

    In het filmpje durven ze zelfs niet laten zien hoe goed en gelijkmatig de kracht van een Veyron tot ontwikkeling komt… Bij de Viper moeten ze aan het stuur trekken en duwen en maar hopen dat ze niet onderuit zzullen gaan :-)

    Login om te reageren
  33. phantom zegt

    31 juli 2007 om 20:33

    Dat de viper wint komt natuurlijk door die karrenvrachten aan koppel ik geloof iets van 1500 nm, tja die pakt zijn voorsprongetje wel als de meters wielspin voorbij zijn….. trouwens:
    veyron: 0-300 in 16.7 sec
    } 300-320 in 7.5 sec?, dat klopt niet helemaal
    0-320 in 24.2 sec?

    Login om te reageren
  34. Donstil zegt

    31 juli 2007 om 20:37

    @jonk

    ik bedoel dit viperblok natuurlijk he.

    500pk naar 1100pk is echt niet betrouwbaar meer

    Login om te reageren
  35. JPM zegt

    31 juli 2007 om 20:42

    Ik geloof het niet eens. Laat de Veyron zien dan op het filmpje, haha wat een onzin!

    Login om te reageren
  36. sacha zegt

    31 juli 2007 om 20:47

    Springerig, listig, primitief. Who cares, het resultaat is wat telt.

    *haalt Veyron poster van de muur*

    Login om te reageren
  37. MurcieBoy zegt

    31 juli 2007 om 20:51

    geef mij maar lieve de bugatti ziet er beter uit ;)
    *plakt een Veyron poster OP de muur* :P

    Login om te reageren
  38. phantom zegt

    31 juli 2007 om 20:51

    @ sacha, ik weet aardig wat over de veyron maar ik hen nog NOOIT van een fullsize poster van de veyron gehoord;)

    Login om te reageren
  39. bartholomeo zegt

    31 juli 2007 om 21:13

    gooi in die viper es aircondioning, lederen interieur, goede gedempte cabine ….

    plots zal het resultaat wel anders zijn met wat meer luxe.

    voor mij blijft de veyron DE auto die sneller gaat dan de rest in alle comfort van een luxewagen

    Login om te reageren
  40. Lampredi zegt

    31 juli 2007 om 21:21

    @DRU: Was ik op de beurs ook maar zo goed:(

    Login om te reageren
  41. Hagar zegt

    31 juli 2007 om 21:30

    Een hele scheve vergelijking als je het mij vraagt… (en een misleidende kop erbij)
    Als je het desbetreffende artikel ( http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=34&article_id=5676 ) eens leest zie je o.a. het volgende :

    over de Veyron (standaard) :
    “It’s an impressive blast, and Millen comes back smiling. “This thing is just so rock solid,” he says, who really likes the way the Bugatti leaves the line with a minimum of fuss and wheelspin. “The car goes dead straight. At 200 mph, you can take your hands off the wheel, and the car will keep going straight down the runway.”
    …
    “But in the race to 1 mile, the Bugatti is quickest, beating the Hennessey by a tenth of a second. It streaks through the mile in 25.9 sec. at 204.4 mph, whereas the Hennessey does it in 26 flat, at 220.9 mph.”

    over de Viper (getuned door Hennessy) :
    “Millen is instructed by John Hennessey to launch the Viper at 3300 rpm and upshift at 6000 rpm. Millen does this, and at 203 mph in 5th gear, with the thoroughly tweaked 8.5-liter V-10 singing at 6000 rpm well before the mile, he drops it into 6th gear. When Hennessey learns of this later, he tells Steve to keep the car in 5th during the next run and let the engine rev past 6000 for better performance as the car streaks to 200 and on through the mile.

    Well, an hour or so later, after the Hennessey crew cools the car’s intake tract with ice and wet towels and warms the rear tires with electric blankets, that’s just what Millen does. Not surprisingly, he posts the best time of the day, a 0–200-mph blast of 20.3 sec.”

    reactie van de piloot :
    “Holy Hell! This is a wild ride. It just wants to go sideways in every gear. When you’re taking off, you’ve got to be so careful with the throttle. In 2nd, you’ve still got to be careful. It’ll take a bit more throttle in 3rd. When you put it in 4th, you can go flat, but I had it snap loose with wheelspin. It’s not until the middle of 4th gear that the Viper is really hooking up, producing lots of horsepower and torque.”

    Die Viper is zo goed als onbestuurbaar tot in 4de versnelling en de fabriek moest speciaal de inlaat komen koelen met ijs en handdoekjes :-)

    Zegt meer dan genoeg vind ik…

    Maar ok, eerlijk is eerlijk, de Viper zat (uiteindelijk) het eerst aan de 200 mph… (en daarover ging de titel toch)

    yawn…yawn…

    Login om te reageren
  42. DRU zegt

    31 juli 2007 om 21:32

    @Lampredi – BadaBING! hahaha.
    Je moet ook alleen traden met bedrijven (en dus CEO’s) die je kan voorspellen.

    Login om te reageren
  43. Rick zegt

    31 juli 2007 om 21:35

    Die viper is gekieteld! wat als ze die Veyron kietellen? daar ga ik nog eens even over na denken!

    Login om te reageren
  44. RA999 zegt

    31 juli 2007 om 21:47

    @Rick
    probleempje, je mag een Veyron niet tunen. Als je er eentje koopt moet je een contract ondertekenen dat je hem niet zult aanpassen, verkopen, etc. zonder hun toestemming…

    Login om te reageren
  45. Rick zegt

    31 juli 2007 om 21:52

    Raar! ik had laatst een video op discovery gezien van die Sjeik en die mogten auto’s niet verkopen maar WEL weggeven! maar op een duitse verkoop site staan er 6 te koop!
    Zo’n contract moest je toch ook tekenen met de Ferrari FXX? dat als je hem verkocht, Ferrari hem dan weer terug kocht?

    Login om te reageren
  46. erik zegt

    31 juli 2007 om 22:02

    Hier de rit van de Bugatti Veyron door Road & Track.
    http://www.youtube.com/watch?v=EbRQ6OTcLFg
    Sir Smokalot moet hem er maar ff bijzetten.

    Login om te reageren
  47. RA999 zegt

    31 juli 2007 om 22:03

    @Rick
    Dat van die sjeik heeft te maken met de eerregels, die zeiden dat een sjeik niets mocht verkopen, alleen weggeven.

    En bij autosalon Singen staan er nog 5 te koop, maar daar is dus waarschijnlijk toestemming van Bugatti voor.

    En inderdaad, bij de FXX moest je volgens mij ook zo’n contract tekenen…

    Login om te reageren
  48. lincoln zegt

    31 juli 2007 om 22:34

    tja .. de veyron zal wel beter zijn .. goed voor jullie .. en daarom is de viper voor echte mannen.

    Login om te reageren
  49. Marc zegt

    31 juli 2007 om 22:36

    Ik vind het altijd wel leuk hoe mensen het altijd over Veyron-killers hebben, maar de Veyron is nu eenmaal uniek in zijn klasse. Het is een wagen dat exclusief, supersnel en comfortabel is. Wanneer je bijvoorbeeld deze Hennessey neemt dan heb je een Viper die supersnel en niet controleerbaar is voor de gemiddelde coureur. Een Viper ansich is niet exclusief en comfortabel “mwoah mwoah”.

    Hetzelfde geldt voor de American Muscle en onze Tupperware vrienden uit het Verre Oosten. American Muscle is mooi voor rechtdoor met al die peekaa’s en tork(schroeven) maar zet hem op een bochtig circuit en de auto uit het land van de rijzende zon rijdt hem helemaal zoek.

    Oftewel; appels met peren vergelijken.

    We hebben het hier over een Amerikaan op steroïden en een Europese klassebak met comfort.

    Login om te reageren
  50. Rvh zegt

    31 juli 2007 om 22:37

    Die Viper ziet er wel veel vetter uit

    Login om te reageren
  51. pipil zegt

    31 juli 2007 om 22:53

    Zegt niks toch? Niks kan aan de Veyron tippen.

    Ik kan morgen ook even snel een carbon chassis in elkaar hameren met een big-block V8 erin en plastic alles wat je aanraakt. dan steek ik 2 turbos op die v8 en lekker dikke banden overal en hupla ik kan sneller dan een veyron..

    toch niet. volgens road and track lanceert de veyron zich zodanig snel dat je even je scherpte van zicht mist

    Login om te reageren
  52. pipil zegt

    31 juli 2007 om 22:57

    “>Donstil?

    hahahahaha, ik bulder van het lachen. Een Viper motor niet betrouwbaar??? Ik denk dat Bugatti een puntje kan zuigen aan de duurzaamheid van de zware benzines bij de chryslergroup!!!!
    Die dingen van bugatti staan constant in de garage.”

    ignorant fool

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    31 juli 2007 om 22:58

    @Pipil .. nee jongen .. dat kan jij niet .. ook niet bij wijze van spreken.

    Login om te reageren
  54. GOD zegt

    31 juli 2007 om 22:59

    prachtig is dit :)
    iedereen ziet de veyron als de koning en nu het er op lijkt dat ie van de troon word afgestoten worden ze helemaal gek
    en lul niet dat de viper getuned is de veyron heeft ook geen renault twingo blok er in zitten
    het is zoals Rick Dos ook al zij, het stelt allemaal niet veel voor

    Login om te reageren
  55. C30CDIAMG zegt

    31 juli 2007 om 22:59

    Dan kan zelfs een fiat panda sneller zijn als je die even kietelt. Als die zelfde tuner nou hetzelfde zou hebben gedaan bij de Veyron, dan was het een eerlijke strijd. Puur natuur is de Veyron gewoon sneller, klaar, punt, uit…

    Login om te reageren
  56. GOD zegt

    31 juli 2007 om 23:04

    veyron puur natuur laat me niet lachen
    hoeveel turbo’s hebben ze daar op weten te schroeven? precies ja dus…

    Login om te reageren
  57. Koen zegt

    31 juli 2007 om 23:17

    McLaren F1, dus. Anytime!

    Login om te reageren
  58. C30CDIAMG zegt

    31 juli 2007 om 23:19

    klopt, per 4 cilinders een turbo, heel goed van jou.

    En puur natuur bedoel ik mee zonder hulp van buitenaf, dus gewoon zoals je ‘m in de winkel koopt. Maar dat begreep je toch wel?

    Login om te reageren
  59. chukka zegt

    31 juli 2007 om 23:47

    American muscle vs. Deutsche muscle
    1 – 0

    Login om te reageren
  60. RA999 zegt

    1 augustus 2007 om 00:20

    @Koen
    je dacht serieus dat de McLaren F1 sneller was dan een Veyron? Keep on dreamin’ :)

    @chukka
    eigenlijk is het meer American muscle vs. Deutsche muskel 1-20, want alle andere Amerikaanse sportauto’s worden door de Veyron nog steeds keihard gep0wned :P

    Login om te reageren
  61. Lampredi zegt

    1 augustus 2007 om 00:35

    @DRU: Ik stel het volgende voor: We zetten een Veyron op de pier van Scheveningen, aangekondigd op Autoblog natuurlijk. We wachten ongeveer 3 uur, dat is genoeg om vanuit heel Nederland te bereiken. Vervolgens rijden we die Veyron de zee in, de rest van de schapen volgt vanzelf. Opgelost :)

    Login om te reageren
  62. smeck zegt

    1 augustus 2007 om 01:05

    waar maakt iedereen zich zo druk om…De veilside skyline deed 0-300km/h sprint vorig jaar al in 13,7 secondes, en dies een heel stuk goedkoper dan de viper en de veyron (zelfs incl. alle mods)

    Login om te reageren
  63. Koen zegt

    1 augustus 2007 om 06:54

    @RA99
    Niet sneller in een rechte lijn, maar hoe interessant is dat? Ik vermoed dat die dikke Duitse bockwurst het behoorlijk lastig krijgt op een circuit. Als overall package is de Macca in ieder geval veel aantrekkelijker. Exclusiever, betere pk/gewichtsverhouding en als je naar het ontwikkelingsproces kijkt boven alles natuurlijk veel geloofwaardiger.

    Login om te reageren
  64. Hagar zegt

    1 augustus 2007 om 08:19

    @Koen
    Als je wilt weten hoe die dikke bockwurst het op een bochtige baan doet, dan lees je dit maar eens http://www.pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=47&i=16280

    Laatste regels :
    Now I’ve driven it again and seen what it can do to a 997 GT3 RS over a difficult road, well, it’s hard to express how good a car I think the mighty Veyron is.
    Better than a McLaren F1? Without a single shadow of a doubt. And it doesn’t get any better than that.

    Login om te reageren
  65. sven zegt

    1 augustus 2007 om 08:43

    Haha , stuur loslaten , sigaretje roken tegen 300 in de Veyron !

    Wat een gelul staat er hier weer , precies of ze hebben er al mee gereden , geloof me , tegen 300 hou je in elke wagen het stuur met bijde handen vast !

    De Veyron wordt gepakt en daar zijn ze dan , in hun gat gebeten !

    Login om te reageren
  66. joost zegt

    1 augustus 2007 om 09:28

    Wat ik me trouwnes afvraag. Hoeveel pk’s kun je redelijkerijs nog uit de Veyron halen als jet het motormanagement aanpast.
    Weet iemand dat?

    Login om te reageren
  67. Alwood zegt

    1 augustus 2007 om 09:48

    hmm… ik vind het allemaal er niet erg toe doen! onboard cams zeggen vrij weinig, ik wil gewoon die wagens naast elkaar zien optrekken!!! fuck veiligheid :P

    en bovendien was in het filmpje wat hier van de Veyron gepost is bij hoge snelheden de spoiler omhoog. Willen ze serieus genomen worden dan moeten ze natuurlijk wel bewijzen dat bij die sprintjes geprobeerd is met spoiler omlaag en omhoog en dat de snelste telt.

    Laat M5board de filmpjes maar maken anders, daar is een hoop meer op te zien ;)

    Login om te reageren
  68. NARCIRIS zegt

    1 augustus 2007 om 10:04

    aan 300 sigaretje TOCH WEL – aan 400 wellicht niet, dat zullen we in september weten in Ehra Lessien. Laat ze die sprint 10 keer na mekaar doen, dat haalt die Viper zelfs niet, een tiende stint. Over PK : als je weet wat BMW, Ferrari en Honda bijvoorbeeld uit atmosferische motoren halen (standaard in de showroom) dan kun je je inbeelden wat men uit een geblazen 8 liter ZOU kunnen halen. Het moet feilloos blijven werken, dus doen ze dat gewoon niet.

    Login om te reageren
  69. mr.viper zegt

    1 augustus 2007 om 10:43

    Ik geef me over.. die veyron is toch the better handling car.

    Login om te reageren
  70. Pieter-Jan zegt

    1 augustus 2007 om 10:54

    Het is maar voor die ene “speed trap” dat de Viper ervoor zit, omdat die dan in zijn “sweet spot” zit. Terwijl de Veyron getuned is voor een linear vermogen, en in alle andere speed traps de Viper verslaat.
    Een Audi RS2, gebaseerd op de Audi 80 Avant, versloeg indertijd een McLaren F1 bij een acceleratie test van nul naar 40km/h. Whua, wat een afgang voor Gorden Murray.

    Een standaard privé wagen die waarschijnlijk naar de meeting is gereden, en een fabriekswagen die met een vrachtwagen vol mechaniekers en bandenwarmers en ijszakken, moet afkomen, en dan nog slechts één cijfertje kan claimen,… niet echt een afgang voor de Veyron. Stuur die Hennesey maar eens achter frieten zonder de crew. Eens kijken hoe lang die meegaat.

    Ik ben helemaal voor competitie, en hoop dat zelfs de Veyron ooit zijn betere zal tegenkomen. Maar de Viper komt niet in de buurt.

    Login om te reageren
  71. sven zegt

    1 augustus 2007 om 11:19

    Niemand heeft ook gezegd dat de viper de betere is ?????

    Doel was deze wagens het tegen elkaar laten op nemen van 0 tot 300 en daar was de viper sneller DAAAH

    Grow up !!!!!

    Login om te reageren
  72. boelie zegt

    1 augustus 2007 om 11:24

    ik ben het wel met pieter-jan eens, er moet een hele reeks met testen komen op verschillende snelheden dan kun je pas zeggen welke sneller is.

    Verder vind ik het stom dat mensen de viper afzeiken omdat die getuned is en door crew is geholpen, wat wil tegen een ding dat zelf 4 turbo’s heeft en miljarden heeft gekost.

    Als je de investerings kosten van de bugatti ziet vind ik het een hele prestatie wat hennesey heeft bereikt met een relatief laag budget.

    Login om te reageren
  73. Pieter-Jan zegt

    1 augustus 2007 om 11:37

    @Sven:

    “De Veyron wordt gepakt en daar zijn ze dan , in hun gat gebeten !”
    -Sven

    en dan…

    “Niemand heeft ook gezegd dat de viper de betere is ?????”
    – Sven

    Dit zijn de ander cijfers van die test:

    So why does the Veyron take second place in our race to 200 mph? It all boils down to this: It simply does not have 1100 bhp at its wheels, as the Hennessey Viper does, and it weighs half a ton more. But in the race to 1 mile, the Bugatti is quickest, beating the Hennessey by a tenth of a second. It streaks through the mile in 25.9 sec. at 204.4 mph, whereas the Hennessey does it in 26 flat, at 220.9 mph. So in initial acceleration, the awd Veyron still has no peers, beating the Hennessey Viper by 1.1 sec. to both 100 mph and the quarter mile, only to lose out soon thereafter when boost and grip simultaneously peak for the Hennessey’s high-speed benefit.

    Login om te reageren
  74. Roadronner zegt

    1 augustus 2007 om 11:46

    Wéér een amerikaanse auto, waarbij je zelfs een race-pak en helm op moet hebben om hard te gaan. Wat een vertrouwen in die auto ;)

    Login om te reageren
  75. demter zegt

    1 augustus 2007 om 11:48

    Wat bezielt die amerikanen? Die amerikaanse wagens zijn getuned en nemen het op tegen standaard auto’s(als je de Ruf vanaf de fabriek standaard noemt). En ten tweede het is leuk snel naar de 200 Mph maar een auto is toch ook gemaakt om bochten te maken en efficiëntie?(refererend naar het schakelen van de Viper). Ik zie liever een testje op het circuit uiteraard een circuit met bochten :P.

    Login om te reageren
  76. sven zegt

    1 augustus 2007 om 11:56

    Doet er allemaal niet toe , niet relevant !!

    Test was van 0 tot 300 , niet de kilometer uit stilstand en alle andere zever !

    Natuurlijk is de veyron kwalitatief beter , betrouwbaarder en andere maar daar ging het in deze test totaal niet over !!!

    Man man man , de veyronrukkertjes kunnen echt geen nederlaag aan !!

    De veyron is standaard al genoeg getuned met 4 turbo e.d.

    Login om te reageren
  77. FabianVTR16V zegt

    1 augustus 2007 om 12:48

    power is nothing without control.
    Geef mij die bugatti maar.

    Iedereen kan hard rechtuit… Zoals de Viper alleen maar kan.
    Zet dat ding op een bochtig circuit en hij is helemaal nergens meer.

    Daarom vind ik deze test ook helemaal nergens op slaan, wat willen ze hiermee berijken ??

    Login om te reageren
  78. rider zegt

    1 augustus 2007 om 14:08

    noot voor koen:
    er is op dit moment nog niks wat sneller is dan de veyron op een circuit. er is enige tijd geleden een test geweest met pagani zonda s, enzo, carrera gt en veyron en geen van deze sportwagens kon de veyron bij houden. hij is sneller in de bochten (jaja ondanks het gewicht!), remt harder en gaat sneller op het rechte stuk. dus schrijf maar niet dat hij niet zal slagen op een circuit!

    kijk dat de hennessey sneller is in de rechte lijn is geen verrassing. hij is lichter, heeft speciale banden, meer koppel en pk’s. hij zou zelfs nog sneller kunnen zijn als het chassis wat stijver zou zijn. dan zou hij niet steeds naar 1 kant trekken (wat tijd kost) en ze er ook nog een snellere versnellingsbak in zouden doen. (wat ook weer tijd scheeld).

    qua pure prestaties in de rechte lijn is hij inderdaad wat sneller dan de veyron maar de rest kan hij de veyron niet volgen. topsnelheid, 0-100 en handling is beter bij de duitse-fransman en bovendien comfortabeler. maar daar gaat het hier niet om. het gaat om pure prestaties en daar is de hennessey de snellere, punt uit.

    het bugatti-blok is betrouwbaar tot en met. de volkswagengroep gaat niet een auto lanceren als die niet betrouwbaar is! daarom is het aanvankelijke plan om de auto een 18 cylinder te geven niet door gegaan, wegens termische problemen. iets waar de 16 cylinder uitvoering geen last van heeft. en volkswagen geeft altijd minder op dan daadwerkelijk geleverd wordt qua pk’s. ze meten immers op grotere hoogte het vermogen om vrijwel overal het geclaimde vermogen ook te kunnen leveren.

    Login om te reageren
  79. Egon zegt

    1 augustus 2007 om 14:55

    Niet moeilijk, De Veyron is standaard (nou ja…) en de Viper allesbehalve. Laten we de Veyron ook gaan tunen…. Bye bye Viper. Tsja….

    Login om te reageren
  80. H.J. Vaesen zegt

    1 augustus 2007 om 15:33

    Veyron Tunen? Het mag niet. Maar ehm, heeft iemand een idee wat er nog aan zou kunnen gebeuren? En geen simpele ‘nitrous’ antwoorden. Iemand daar voldoende technisch onderlegd voor?

    Login om te reageren
  81. Baztrd zegt

    1 augustus 2007 om 16:55

    Kromme vergelijking, zoals hier al vaker gezegd. De Veyron is een productie-auto die door iedere idioot met een rijbewijs bestuurd kan worden en, belangrijker, ook een acceptabele levensduur heeft. De Viper is in weze een drag-racer, je hebt een getrainde coureur en een team monteurs nodig om er mee te rijden…

    De conclusie hier zou niet moeten zijn “wow, die viper is sneller”, maar “wow, die veyron kan zich meten met een dragster, en is op sommige punten zelfs beter!”

    VW heeft met de bouw van de Veyron de benchmark voor productie supersport auto’s neergezet, en die ligt dusdanig ver van de andere vandaan, dat men hem uit armoede maar vergelijkt met allerhande getuned circuit-geweld dat, als het al de straat op mag, nog geen rondje stad zou overleven (en waarschijnlijk de bestuurder met zich meeneemt…)

    Het opwekken van 1000+ bhp is inmiddels geen kunst meer, het maken van een auto die daar op de openbare weg wat mee kan en zichzelf niet binnen een paar dagen opblaast… da’s een ander verhaal ;)

    Login om te reageren
  82. johan zegt

    1 augustus 2007 om 17:20

    viper is geen productie model !

    Login om te reageren
  83. Marc zegt

    1 augustus 2007 om 18:43

    @ johan: wat is het dan? een schaalmodel 1:1?

    Login om te reageren
  84. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 19:04

    tja als een Skyline met wat tuning een 7,57 op de klokken kan zetten op de 400m met een eindsnelheid van 308km/u dan is dit eigenlijk allemaal niet zo spannend…… Die Skyline zou bijna twee keer zo snel zijn naar 300km/u ……

    Login om te reageren
  85. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 19:17

    @rider…. laat maar eens zien die test, tot die tijd geloof ik er geen woord van!

    Login om te reageren
  86. lincoln zegt

    1 augustus 2007 om 19:51

    @marc .. leukste opmerking van de dag ….

    Login om te reageren
  87. tibor zegt

    1 augustus 2007 om 20:18

    maar wat iedereen vergeet is dat die veyron meer dan 3\4 keer zo veel kost dan de viper en de veyron is vanzichzelf al getuned want het zijn twee getunede vw v8 motoren bij elkaar met nog eens vier turbo’s.
    trouwens hefner performance haalt 1900 pk uit de viper

    Login om te reageren
  88. tibor zegt

    1 augustus 2007 om 20:36

    de viper is van 160 naar 320 veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller dan alles:
    From 100 to 200 mph, in that rarefied arena where precious few cars can play, the Viper absolutely devours the competition, taking only 13.0 sec. and 2956 ft. to accomplish this feat. The next closest car, by no means a slouch, is the Bugatti Veyron, which needs 18.0 sec. and 4229 ft. for its blast from 100 to 200.

    Login om te reageren
  89. Nick zegt

    1 augustus 2007 om 20:38

    @jonk: De SRT-10 motor staat anders niet bekend om z’n betrouwbaarheid. Integendeel. ;)

    @GOD: 4 turbo’s betekent niet dat de motor sterker is, integendeel zelfs.
    Die 2 turbo’s van de Viper spoelen wellicht veel later op, maar zijn efficienter.

    Bij dragraces hebben ze ook maar 1 turbo.

    @H.J. Vaesen: Gewoon 100 octaangetal benzine er in gooien of E85, kan de W16 toch wel aan.

    @Baztrd: Amen.

    Zo en dan nu naar de Nürbürgring, optrekken van nul zonder gebruik van de koppeling, zoals het immers hoort.
    Dan eens kijken welke de term auto verdient, en de term speelgoed dragracer.

    Login om te reageren
  90. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 20:44

    @tibor: tegen de tijd dat de Viper bij 100mph is rijdt de Heat treatment Skyline al ongeveer 170 mph…….

    Zoals ik al zei…. zo indrukwekkend is het op zich niet…. maar de Veyron is wel een tamelijk geciviliseerde straatauto…. de Viper is een monster dat met moeite onder controle gehouden kan worden.

    Login om te reageren
  91. Rick dos zegt

    1 augustus 2007 om 20:59

    Jeuz jongens, hebben we het hier nou nog steeds over die veel te dure getunede VW transportbusje?

    Is toch niet interessant?

    Login om te reageren
  92. Maikel zegt

    1 augustus 2007 om 23:34

    Oke en dan nu een racje van de 0 – 407,5 Zulle we eens kijke wie er dan sneller is !!!

    Login om te reageren
  93. koen zegt

    2 augustus 2007 om 01:22

    @ rider
    Ik stel ook niet dat ie sneller is, alleen dat ie het knap lastig zal hebben. Jammer dat er nog geen directe test tussen deze twee titanen is geweest.

    Wat blijft is dat de F1 is geboren vanuit passie, de Veyron vanuit prestige. De Veyron is ongetwijfeld een dijk van een auto. Ik had er echter meer respect voor gehad als de Veyron qua lijnvoering een directe bloedlijn met de T57 SC Atlantic of Atalante had gezeten dan een Audi TT in het kwadraat, zoals nu het geval is. Om van de Function-follows-form aanpak maar te zwijgen.

    En ja, ik heb nu eenmaal een zwak voor die maffe Engelsen en de ene Zuid Afrikaan.

    Login om te reageren
  94. ZwerverRoodbaardNL zegt

    2 augustus 2007 om 12:02

    Die Viper bijt wel erg hard :D

    Login om te reageren
  95. bmwF zegt

    2 augustus 2007 om 12:39

    bugatti heeft een 16L nodig om iedereen te kunnen afsnauwen:) als je dat vergelijkt met de viper? hoeveel liter? juist;)
    en bugatti dat is 4 x 4, hij trekt op 4 wielen, de viper niet, geen wonder dat het voortrein zo moeilijk de houden is met zoveel kracht. dus zaag niet over dat die viper niet bestuurbaar is . 2 wielaandrijving vs 4 wielaandrijving, die met 2 wielen wint tegen 4wielen met 16L.. hmm.. en zoals lincoln zegt, die viper is voor de mannen met ballen aan hun lijf, bugatti is voor de vrouwtjes te laten sturen.

    toch respect voor de bugatti, maar je kan nu eenmaal niet altijd de snelste zijn.

    tegen de supra van titan motorsports kan de veyron ook niet op.

    en ik heb ook zwaar mijn twijfels over de nieuwe koenigsegg of de bugatti die gaat kunnen bijhouden.

    Login om te reageren
  96. Thomas zegt

    2 augustus 2007 om 23:18

    @ Rick dos schrijft, 31 July 2007 om 20:17

    Geen snuggere opmerking vriend.

    Hennessy is een top gespecialiseerd bedrijf in het tunen van auto’s. Zij weten wel wat ze doen.

    Verder is de viper misschien wat nerveus, maar wat wil je als je nog eens 4 seconden sneller bent dan de bugatti! En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de viper achterwiel aandrijving heeft.

    En eigenlijk zeurt iedereen hier maar. Wat is er nou gaver, in een saaie (mijn inziens, lelijke) bugatti zitten, waar je niets van de snelheid merkt, of een auto waarin alles wat er gebeurt meekrijgt, schreeuwt, krijst en het asfalt van een laag rubber voorziet? Als ik mijn geld moest uitgeven wist ik het wel, ik ga voor het pure autorijden, dus de viper!

    Login om te reageren
  97. Thomas zegt

    2 augustus 2007 om 23:38

    Voor alles mensen die zeggen dat er ook tussen snelheden gemeten moeten worden om te zien wie sneller is, moeten het filmpje op de site maar eens bekijken.

    Van 100 mph naar 200 mph is de viper 4 seconden sneller.

    Login om te reageren
  98. HaS zegt

    3 augustus 2007 om 03:48

    k vind de bugatti kwa design mooier dan de viper die oogt te veel sjonny

    hoe dan ook met rechtdoor rijden heeft de viper gewonnen maar zoals eerder is gezegd die getunede viper noem ik geen auto normaal rijden kan niet met zo n auto hij is speciaal voor dit soort tests gemaakt

    de gemiddelde bestuurder kan zoiets niet besturen en amerikaanse auto’s zullen de duitsers nooit inhalen kwa techniek al gooien ze hun hele begroting in de research&development sector

    duitsers hebben nou eenmaal een gave en dat is auto’s bouwen :)

    Login om te reageren
  99. Miel zegt

    3 augustus 2007 om 20:00

    er zijn ook bochten in een weg/circuit, waar de viper hopeloos rechtdoor schiet
    Amerikaanse troep.
    Die W16 motor is niet voor niets 4 jaar ontwikkeld, bovendien is het een Volkswagen, zo betrouwbaar als zwaartekracht.

    Login om te reageren
  100. Mr. Reddingius zegt

    4 augustus 2007 om 18:03

    @bmwF:

    Het gebeurt niet vaak dat je zulke stuitende onzin leest..

    16 liter..

    Login om te reageren
  101. Nietrijker zegt

    4 augustus 2007 om 21:01

    Grappig dat de Veyron als verliezer wordt aangewezen. Kijk nog maar eens goed naar de testresultaten (PDF bestandje). Dan zie je dat de Veyron op alle fronten wint, met enige uitzondering de 200Mph tijd. Samen met de Viper ligt de Veyron hopeloos voor op de overige zeer dure sportauto’s op het moment dat de Viper de 200Mph grens raakt. Ik vraag mij overigens af hoe lang deze bolides deze hoge snelheid kunnen houden, voordat er iets stuk gaat. Ik weet dat Bugatti de Veyron garandeerd. Hoe dat met deze Viper is… niemand weet het.

    De Veyron is trouwens een echte 4×4, dus je kan hem gewoon meenemen op wintersport.. ;-)

    Login om te reageren
  102. Tim zegt

    5 augustus 2007 om 09:26

    @ Dirk

    het gaat om het idee, dat er mensen zijn met auto’s die het een keer willen proberen.. dan is het toch niet de schuld van de Viper dat ie getuned is?? het is de schuld van die kerel met die Bugatti Veyron. Had hij em maar ook moeten tunen.. dan had ie zeker wel gewonnen.. maar omdat die kerel dat niet heb gedaan, dan verliest ie het dus tegen de getuned Viper..

    Login om te reageren
  103. eedwin zegt

    5 augustus 2007 om 17:17

    Leuk hoor, een getunde bak tegen een VEYRON

    Zet er dan een dragster naast, Appels en peren lijken ook niet op elkaar.
    De snelste ORIGINELE straatauto lijkt mij nog steeds de Veyron.

    Login om te reageren
  104. Veyron-lover zegt

    5 augustus 2007 om 22:46

    Amerikaanse auto’s kun je niet vergelijken met europese auto’s.
    Want normaal valt zo’n vergelijking lelijk uit voor de amerikanen, dat er nu test is bedacht waar dit niet op gaat, lijkt mij een uitzondering. Wel een uitzondering die de Veyron niet kan schaden.

    Luxe en klasse zijn normaal niet zo belangrijk als je supersportwagens met elkaar vergelijkt, maar de opgevoerde productiestraatdragracer van amerikaanse bodem mist alles wat de volgende supersportwagens in ‘de lijst’ wel hebben. Dus; ik gun dit de Viper van harte :-)

    Men kan vast nog wel een heel aantal auto’s opvoeren dat die de Veyron inhalen (in speciaal bedachte tests hiervoor), maar voor mij geeft dit alleen maar aan, in hoeverre iedereen er eigenlijk wel van overtuigd is, dat dit de beste auto tot nu toe is.

    Trouwens, ik heb nog een leuke auto gezien: Bugatti Veyron Pegaso edition – 1200 pk!

    Login om te reageren
  105. phantom zegt

    6 augustus 2007 om 17:35

    @ bmwF, het is 16 cilinder mogool en 8 liter, de viper heeft er trouwens 8.4 dus….

    Login om te reageren
  106. RenJie zegt

    6 augustus 2007 om 17:48

    @ bmwF

    Toppie! 16 liter!

    ——————————————————————————-

    @ phantom

    ga eens terug naar school; het is mongool.

    Login om te reageren
  107. phantom zegt

    7 augustus 2007 om 11:08

    @ renjie, een mens is niet voor niets een mens, en typfouten verbeteren doe je maar ergens anders..

    Login om te reageren
  108. tiny zegt

    13 augustus 2007 om 17:26

    ik mis de koenigsegg CCXR

    Login om te reageren
  109. criticus zegt

    22 augustus 2007 om 20:44

    de bugatti is ni gechiptuned, maar ze hebben de viper wel flink opgevoerd, eigenlijk is de bugatti de snelste productiewagen, daar draait het eigenlijk om je kan natuurlijk bijna elke wagen zodanig opvoeren dat het sneller rijdt dan de bugatti dit filmpje bewijst enkel dat de viper heel wat extra pk’s gekregen heeft en dat die sneller rijdt dan een ‘standaard’ bugatti

    Login om te reageren
  110. RScosworth zegt

    15 september 2007 om 22:06

    @ phantom
    Niet alleen typfout: het is 8.3 liter in plaats van 8.4 liter en aangezien ik een net persoon ben zal ik je de term ‘mongool’ besparen ;)

    Login om te reageren
  111. sjonnieenglish zegt

    11 november 2007 om 23:51

    alles leuk en aardig maar het feit staat de viper is sneller
    en voor iedereen die zegt dat de viper getuned is dat klopt maar is de veyron zeker niet zo fijn mogelijk afgesteld voor de beste prestaties

    en de veyron is op het moment niet eens de snelste productie auto dat is de
    SSC Ultimate Aero TT met 273.75 mph als top snelheid
    en Guinness World Records heeft dit zelfs bevestigd

    Login om te reageren
  112. KILLER zegt

    27 december 2007 om 19:06

    Iedereen hier weet dat die viper gaar is!!!!!!!!!
    ten eerste is het niet comfortabel !!!
    ten tweede het is amirikaans

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North