• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het gas intrappen van je Ferrari, wat kan er nu fout gaan?

Auteur: RubenPriest, gepost 27 oktober 2020 om 20:55 – 58 Reacties

Kiek ‘m goan! De V12 van deze Ferrari heeft er zin in, maar de achterbanden denken er anders over.

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • 'Ferrari heeft nieuwe manier gevonden om V12 levend te houden'
    'Ferrari heeft nieuwe manier gevonden om V12 levend te houden'

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Ferrari, schade, V12, Video

Vorig bericht: « Deze auto’s zijn het meest en minst betrouwbaar anno 2020
Volgend bericht: Zo ver kom je met het nieuwe Cayenne accupakket »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbie123 zegt

    27 oktober 2020 om 21:13

    Die fietser in zijn gele jas had er haast niet meer geweest…..

    Login om te reageren
    • retetikker zegt

      27 oktober 2020 om 21:49

      Met andere woorden, de reflecterende kleding heeft zijn werk gedaan!

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    27 oktober 2020 om 21:25

    De Manettino knop helemaal naar rechts, oftewel alle systemen uitgeschakeld en de hel gaat los wanneer je het gas intrapt. Dom om te doen in een straat als dit. Verdiend.

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      27 oktober 2020 om 21:49

      @viezefreddyw:heeft jou paard ook deze knop?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        27 oktober 2020 om 21:53

        @rob5nismo: Ja, weliswaar minder modern. De F430 was de eerste auto waarin hij geïntroduceerd werd. Daarvoor waren auto’s als de 612 Scaglietti en de Enzo die niet een switch hadden maar individuele knoppen aan het stuur.

        Login om te reageren
        • rob5nismo zegt

          27 oktober 2020 om 22:09

          @viezefreddyw: Netjes wel eem toffe functie als ermee om kunt gaan

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 oktober 2020 om 21:57

        jouW

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          27 oktober 2020 om 21:59

          @SimonMc: maak nie uit

          Login om te reageren
        • ronaldotour zegt

          27 oktober 2020 om 22:24

          @SimonMc: Gaat erg vaak faud tegewoordig

          Login om te reageren
      • mustang750supersnake zegt

        28 oktober 2020 om 12:49

        @rob5nismo: 2 zelfs! maar daar mag ik niet aan draaien…?

        Login om te reageren
    • kappenou zegt

      27 oktober 2020 om 22:02

      @viezefreddyw: kan prima als je weet wat je doet.
      Deze man moet gewoon hem in wet mode houden.
      Ik heb eens in zo’n f12 gereden. Het verbaasde mij hoeveel dat ding nog heen en weer ging in wet mode..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 oktober 2020 om 22:03

      @viezefreddyw: op de stand “corsa” zodat de wagen rijdt als een Opel Corsa…

      Login om te reageren
      • jeebee zegt

        27 oktober 2020 om 22:17

        @mashell: lol

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        28 oktober 2020 om 08:25

        @mashell: hhahaaha

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 oktober 2020 om 10:47

      @viezefreddyw: Inderdaad. De systemen uitzetten doe je op een plek met ietsje meer ruimte. En warme banden is dan ook wel handig.

      Login om te reageren
  3. Turbo S zegt

    27 oktober 2020 om 22:15

    Die gast kan gewoon niet rijden.

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      28 oktober 2020 om 07:55

      @mercedesbenze350cdi: zo Ferrari rijdt anders dan een 350cdi. Zo ongeveer 90% op deze forum zal het niet zoveel beter doen als deze gast.

      Login om te reageren
      • Peter zegt

        28 oktober 2020 om 09:01

        @laptom: je weet toch…

        Login om te reageren
      • Turbo S zegt

        28 oktober 2020 om 09:32

        @laptom: het is zijn wilde stuurbeweging die hem fataal wordt. Op nat wegdek met esp uit lukt dit met een 350 cdi ook met een verkeerde stuurbeweging om hem tegen de muur te zetten.

        Login om te reageren
        • mark997gt3 zegt

          28 oktober 2020 om 15:35

          @mercedesbenze350cdi: ik vond eigenlijk dat ie eigenlijk best snel tegen stuurde. Maar het gaat ook zo bizar snel.

          Login om te reageren
          • Turbo S zegt

            28 oktober 2020 om 16:55

            @mark997gt3: maar hij doet het niet goed. Tuurlijk gaat het heel snel en moet je in een fractie van een seconde handelen, echter als je weet wat er gaat gebeuren bij welke input is dit eenvoudig te voorkomen. Op het moment dat hij op het gas gaat begint de achterkant door doorslippende wielen ook iets links rechts te bewegen. Echter alle wielen stonden toen recht. De achterkant zal dan echt niet zomaar omkomen. Die komt op door een te wilde en tevens veel te grote stuurbeweging. En dan is er geen houden meer aan.

            Login om te reageren
      • ritzevespa zegt

        28 oktober 2020 om 13:13

        Ik denk dat je hier 100% de waarheid zegt, dingen zijn zo idioot strak dat elk bultje iets anders doet met de auto. Mercedes is gewoon veel te soepel geveerd en daarom drift het ook zo lekker haha

        Login om te reageren
  4. Volvo_440_turbo zegt

    27 oktober 2020 om 22:24

    Met zoveel power op de achterwielen moet je in het achterhoofd houden dat asfalt ALTIJD zo glad als ijs is als je wat gas wil geven…

    Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    27 oktober 2020 om 22:45

    Wow wat lijkt dat verbazingwekkend eenvoudig te gaan. Is het echt zo link? Of zouden de banden al ruk zijn geweest?

    Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      28 oktober 2020 om 06:57

      @pindakoning: 800pk op de achterbanden, alle hulp uit, vochtige weg en koude banden, alles was fout eigenlijk?

      Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    27 oktober 2020 om 22:47

    Hij wil hem rechttrekken door extra gas te geven. Nooit doen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 oktober 2020 om 22:52

      Maar met achterwielaandrijving heb je niet veel andere keuzes, toch? Of bedoel je dat hij evenveel gas had moeten blijven geven?

      Login om te reageren
      • bloemhof010 zegt

        27 oktober 2020 om 23:08

        @SimonMc: gas los

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          28 oktober 2020 om 00:07

          Toch nooit abrupt? Want dan krijg je dat zweepslag-effect.
          Ik veronderstel dat het moeilijk op het moment zelf te beheersen is. Je weet ergens wel wat je moet doen, maar als je de situatie nooit hebt doorgemaakt, kan ik me voorstellen dat je ergens panikeert.

          Ik heb eens overstuur gehad met een Honda S2000, en ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren wat ik gedaan heb. Misschien in de eerste luttele seconden van het gaspedaal gegaan, maar dan denk ik sowieso op de rem gestaan. Het eindigde alleszins in de gracht…en dat was meteen ook het einde van het Honda S2000 verhaal.

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            28 oktober 2020 om 08:09

            @SimonMc: gas los brengt de auto weer meestal terug. Volgens mij Rally instructeur is verlies door overstuur te wijten aan teveel gas of te weinig/laat sturen. Nu was zijn grap natuurlijk dat teveel gas niet kon een daarmee de nadruk legde op mijn trage stuurkwaliteiten…

            Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            28 oktober 2020 om 10:19

            @SimonMc Ten eerste niet in paniek raken en gas rustig loslaten. Dan zal de auto zelf z’n spoor en grip weer vinden. Staat misschien knullig en de ego van sommigen zullen een knauw krijgen maar je hebt in ieder geval nog een Ferrari die heel is. :)

            Bij deze snelheid is het vaak ook niet heel erg als je in paniek gelijk het gas loslaat. Door de toeren en snelheid zal je niet zo’n heftig zweepslag effect krijgen en kun je die redelijk makkelijk opvangen.

            Login om te reageren
        • Onehp zegt

          28 oktober 2020 om 10:47

          @bloemhof010 jij hebt ook niet genoeg rwd ervaring dan. Als je wielen overmatig spinnen zoals hier, zal gas lossen het gewicht naar voor bregen, achterwielen blijven tollen en je overstuur zet door met hetzelfde resultaat. Wat hij had moeten doen was licht remmen en stuur tegelijkertijd bliksemsnel kaarsrecht (in de richting van de straat). Maar dat komt niet vanzelf… Beste was uiteaard het gas doseren, beetje doorspinnen, dan kun je het gas wel lossen om grip achteraan onmiddellijk te herstellen. Ook dan stuur onmiddellijk rechtuit.
          Zoiets…

          Login om te reageren
          • bogey zegt

            28 oktober 2020 om 20:43

            Ik wil zeker niet pretenderen dat ik het kan. Maar met remmen versterk je het effect en dat is volgens mij nooit goed. Tegensturen en de wielen juist draaien uiteraard wel en zeker niet te hard draaien, wel voldoende. Moet je aanvoelen en veel oefenen vrees ik.
            Moet je niet ‘gewoon’ ontkoppelen en terug loslaten? En uiteraard bliksemsnel zijn met sturen, maar niet overreageren.

            Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        27 oktober 2020 om 23:24

        De reden voor slip is ongelijke wielsnelheid. In dit geval draaiden de achterwielen veel sneller dan de voorwielen. De beste manier om dat op te lossen is de koppeling intrappen. Maar ja, die heb je niet bij een automaat/dual clutch transmissie. Geen idee hoe je het dan op moet lossen. Ik weet wel dat als je écht dwars gaat je het beste gewoon op de rem kan stampen om de snelheid er zoveel mogelijk uit te halen en de schade hopelijk te beperken.

        Login om te reageren
      • MercMax zegt

        27 oktober 2020 om 23:25

        Bij overstuur moet je juist het gas rustig loslaten.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          28 oktober 2020 om 00:07

          Dat is wat ik dacht, inderdaad.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 oktober 2020 om 06:17

          @mercmax: vergeet je niet iets? Je stuurt in de richting waarin je wel wilt gaan.
          In het handvol gevallen dat mijn BMW (niet al te sterk) mij verraste met overstuur was het simpel, ik corrigeerde in een reflex de rijrichting, liet daarna het gas los (zoals je altijd doet als de auto niet gaat zoals die moet gaan) en het ESP haalde actief de snelheid eruit zodat de wagen weer het gewenste spoor volgde.

          Login om te reageren
          • chrisvis zegt

            28 oktober 2020 om 06:52

            @mashell: net wat ik ook dacht. Na herhaaldelijk het filmpje terug te bekijken heb ik wel de indruk dat de wagen een stap opzij zet met de achterkant naar links. Zou zelf naar links tegengestuurd hebben maar je ziet de bestuurder kort maar toch naar rechts sturen. Achteraf is het altijd makkelijk praten maar in heb dan ook geen Ferrari. Wel al in Mettet mee gereden in de gutsende regen en in Nederland op de openbare weg

            Login om te reageren
        • Onehp zegt

          28 oktober 2020 om 10:49

          @mercmax @original_arnoud zie mijn reactie hierboven. (als ie erdoor komt, wacht op moderatie?)

          Login om te reageren
  7. lebeaunl zegt

    27 oktober 2020 om 23:21

    Gaat lekker; willekeurige YT filmpjes embedden met reclame en een leuk tekstje? Meer autojunk of autodumpert toch?

    OT: niet zo slim

    Login om te reageren
  8. jensoffbutton zegt

    27 oktober 2020 om 23:32

    Lijkt dom, maar zijn stuur was toch al redelijk recht. Ik denk dat dit 9/10 van de mensen hier kan overkomen. Maar blijft natuurlijk idioot om zo hard op de gas te trappen in een gewone straat. Ik denk dat de oorzaak ook te vinden is dat de grip niet gelijk verdeeld is door vb. witte lijnen/olie/vettigheid/stof op’t wegdek.

    Login om te reageren
  9. eirmakk zegt

    28 oktober 2020 om 05:03

    Wel netjes richting aangeven.

    Login om te reageren
  10. powerblue zegt

    28 oktober 2020 om 07:26

    Drie jaar geleden reed ik op een soortgelijke wijze mijn 360 Modena in stukken. Weliswaar op een lege vierbaans provinciale weg. Overstuur dat je zelf gedoseerd oproept is prima te corrigeren. Als het onverwacht is, moet je verdomd goed en adequaat kunnen handelen. Iets wat ik kennelijk niet kan.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      28 oktober 2020 om 10:27

      Dan ben ik benieuwd of je de esp had uitgeschakeld. Ik heb 2 jr terug een (korte) driftcursus in mijn Modena gehad en toen ik vergeten was de esp uit te schakelen kreeg ik hem dus niet dwars. De Modena heeft de reputatie tricky te kunnen zijn……

      Login om te reageren
      • powerblue zegt

        28 oktober 2020 om 17:50

        @ttr6: een Modena heeft helaas geen ESP, wel ASR. Maar dat doet niet veel als de boel eenmaal gaat (op een glad wegdek door koelvloeistof) Mijn huidige auto heeft wel ESP, ik durfde niet meer zonder.

        Login om te reageren
        • ttr6 zegt

          28 oktober 2020 om 18:07

          Aha, thx voor de nuance. Ik zet ook die ASR nooit uit!

          Login om te reageren
  11. sntial zegt

    28 oktober 2020 om 07:28

    Daarom dragen die mannen een GoPro ?

    Login om te reageren
  12. wigboldus zegt

    28 oktober 2020 om 07:30

    Voor mijn gevoel een te harde ruk gegeven aan het stuur te compensatie van een kleine afwijking.

    Login om te reageren
  13. karhengst zegt

    28 oktober 2020 om 07:33

    Nou, je zou bijvoorbeeld je telefoon uit 2003 op je voorhoofd geplakt kunnen hebben om het geheel mee op te nemen.

    Login om te reageren
    • ritzevespa zegt

      28 oktober 2020 om 13:11

      Random reader cam ?

      Login om te reageren
  14. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    28 oktober 2020 om 08:40

    Money doesn’t make you a good driver.

    Login om te reageren
  15. polpol33 zegt

    28 oktober 2020 om 09:04

    Domme actie. Maar waarom zou je dit filmpje zelf vrijgegeven?
    Waarom je onnozelheid met de hele wereld delen???

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      28 oktober 2020 om 12:43

      @polpol33: likes

      Login om te reageren
  16. dr911 zegt

    28 oktober 2020 om 10:42

    Volgens mij is de beruchte 2e slip hier de boosdoener. Als je het filmpje handmatig heel langzaam afspeelt, zie je dat de auto van achteren naar rechts uitbreekt en dat de chauffeur het stuur naar rechts draait om dit te corrigeren. Hij corrigeert te veel (wat heel begrijpelijk is), de auto komt weer recht te staan en dan zie je duidelijk dat hij zijn stuur nog naar rechts heeft staan. Hij is dus te laat met het terugdraaien van het stuur. Daardoor komt de auto in een tweede slip terecht. Als hij zijn gas bij de eerste slip heeft losgelaten, zal de tweede slip des te heftiger zijn. Vervolgens raakt hij de auto kwijt.
    Dus de 1e slip te veel gecorrigeerd, vervolgens het stuur niet of te laat teruggedraaid met als gevolg de 2e slip.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      28 oktober 2020 om 10:52

      @dr911. Op het goede spoor. Tegensturen, als ie terugkomt en bijna recht staat, tikje op de rem om de achterwielen te stoppen (ze tollen quasi dubbel de wegsnelheid op het motorgeluid afgaand) en de auto te stabiliseren en op hetzelfde moment stuur recht zetten.

      Login om te reageren
      • dr911 zegt

        28 oktober 2020 om 13:49

        ?

        Login om te reageren
  17. ritzevespa zegt

    28 oktober 2020 om 13:10

    Je wint de lotto je gaat van een 110pk focus pocus naar iets wat achterwiel aandrijving heeft. Dan gebeurt dit dus haha

    Login om te reageren
  18. j4cks0n zegt

    28 oktober 2020 om 13:28

    Ik had toch wel een subtiele verwijzing naar Afrojack verwacht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North