• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo ver kom je met het nieuwe Cayenne accupakket

Auteur: willeme, gepost 28 oktober 2020 om 07:57 – 16 Reacties

Cayenne accupakket

Het nieuwe Cayenne accupakket zorgt ervoor dat je veel verder kunt rijden op de accu.

Nog iets meer dan twee maanden en dan is het weer zover! De jaarwisseling vindt dan weer plaats. Naast een hoop Champagne, 1,5 meter afstand houden van je oudtante en vuurwerk is er nog een traditie: goede voornemens. Sommige mensen gaan (proberen te) stoppen met roken, anderen gaan meer sporten en de rest gaat afvallen.

  • Cayenne accupakket
  • Cayenne accupakket
  • Cayenne accupakket

Vakantiekilo’s, oliebollen: je kent het wel. In plaats van effectief aan de wortelen en broccoli te gaan, verruilen sommige mensen een pot Ben & Jerry’s ijs voor een pot ijs van Ben & Jerry’s met een andere smaak en minder calorieën. Het nieuwe accupakket van de Cayenne E-Hybrid en Cayenne Turbo S E-Hybrid valt in de laatste categorie.

  • Cayenne accupakket
  • Cayenne accupakket
  • Cayenne accupakket
  • Cayenne accupakket

Porsche Cayenne accupakket

Porsche heeft namelijk gewerkt het Cayenne accupakket. Handig voor mensen die in 2021 eindelijk in een milieuvriendelijkere auto willen gaan rijden. Met het nieuwe accupakket is namelijk gegroeid. De capaciteit was namelijk eerst 14,1 kWh.

Vanaf nu is de brutocapaciteit 17,9 kWh. Deze voorziet de elektromotor van energie. Die motor levert precies 136 pk en aan vermogen en 400 Nm aan koppel. Het resultaat: nog meer elektrische range. Deze stijgt volgens Porsche met 30%!

Beloftes

Kijk, dat zijn de betere beloftes. Je moet echter niet vergeten dat de elektrische actieradius niet heel erg groot was. Je kan nu tot 48 kilometer enkel en alleen op de elektromotor rijden, mits je niet harder gaat dan 135 km/u.

Accupakket voor Cayenne en Cayenne Turbo S

Dit cijfer geldt voor de Cayenne E-Hybrid. Heb je te maken met en Cayenne Turbo S E-Hybrid, dan is 42 kilometers op de accu het maximaal haalbare. Naast het nieuwe accupakket heeft Porsche de software van de rijmodi bijgeschaafd, waardoor het een en ander efficiënter verloopt.

Zoden aan de dijk?

Gaat dit zoden aan de dijk zetten? Nou, nee. niet direct. Maar dat is ook niet erg. De Cayenne is een hoge, grote, zware en snelle auto. Die combinatie zorgt gewoon standaard al voor energieverspilling. Of je nu kiest voor een EV, PHEV of ICE.

Je kan nu echter in de meeste steden gewoon emissievrij rijden en de snelwegen daartussenin gebruik maken van de benzinemotor. En net als een Ben & Jerry’s ijs, is zo’n Cayenne een erg aangename metgezel.

Ook interessant!

  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

accupakket, cayenne, Coupe, e-hybrid, Hybride, plug-in, Porsche, turbo-s

Vorig bericht: « Het gas intrappen van je Ferrari, wat kan er nu fout gaan?
Volgend bericht: 3 gekke dingen die je kunt doen met je auto’s als geld geen rol speelt »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    28 oktober 2020 om 08:51

    Ik werkte ooit voor een Engels bedrijf waar de CEO op een dag met zo’n ding aankwam, en bloedserieus tegen een fabriekswerker zei: “I thought i’d go green”. Dat werd ‘m niet in dank afgenomen.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    28 oktober 2020 om 09:02

    In deze prijsklasse zal dit ongetwijfeld weer een verkooptopper worden. Maar ik hoef hem niet, want lompe SUV.

    Leg nog eens 10% op de verkoopprijs bij en je hebt een Panamera met stekker. In dit marktsegment maakt dat soort prijsverschillen ook niet zo heel veel uit.

    Login om te reageren
  3. rulefollower zegt

    28 oktober 2020 om 09:06

    Wat heeft een politiek gecorrumpeerde ijsjesfabriek hier nu weer mee te maken?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 oktober 2020 om 11:05

      Er was wat gedoe over het al dan niet open blijven van de fabriek in (het is in) Hellendoorn maar om ze nou gecorrumpeerd te noemen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        28 oktober 2020 om 13:28

        Bedrijven en integriteit gaan al niet goed samen in een zin, Amerika en integriteit is an sich al een utopia; laat staan Amerikaanse bedrijven …

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 oktober 2020 om 15:46

          En in hoeverre is unilever Amerikaans?

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            28 oktober 2020 om 20:18

            @mashell: niet. Unilever is Brits-Nederlands.

            Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    28 oktober 2020 om 09:07

    Je kan beter zoiets hebben als vakantiekar, gewoon met een V8 voorlopig, en dan een normale elektrische auto ernaast. Het blijft inderdaad een lompe bedoening om je met zoiets te verplaatsen, hoe het ook wordt aangedreven.
    Maar voor de mensen die dat niet gaan doen, is een PHEV wel welkom.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 oktober 2020 om 11:07

      Maar als je je dit kunt veroorloven ga je toch niet met de auto op vakantie? Dan vlieg je naar de zon of sneeuw.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        28 oktober 2020 om 12:27

        Vliegen is voor mietjes.
        Autorijden en het landschap zien veranderen (de essentie van reizen) zijn veel leuker.
        Helemaal met een goede auto, zoals deze.

        Login om te reageren
  5. Taycan 4S zegt

    28 oktober 2020 om 10:06

    Hybride blijft een tussenpaus… wel een leuke tussenpaus!?

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      28 oktober 2020 om 12:17

      @Taycan 4S: tussenpaus?

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        28 oktober 2020 om 12:29

        Tussenpaus

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        28 oktober 2020 om 13:31

        Ja, de Nederlandse woordenschat – en google skills – van de gemiddelde reaguurder gaat er niet op vooruit anno 2020 …

        Login om te reageren
      • Taycan 4S zegt

        28 oktober 2020 om 23:47

        Yep! Tussenpaus…. de transitie naar volledig elektrische voertuigen vanuit de ICE…

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2020 om 10:44

    Als Turbo S met hybride is hij best geinig. Met je dikke V8 de laadpaal bezet houden, daar kan ik wel de humor van inzien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North