• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het wordt stil op de dragstrip

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 december 2007 om 14:10 – 18 Reacties

Current Eliminator V

Steeds meer mensen ontdekken de mogelijkheden die ontstaan nu de technologie van elektrische voertuigen steeds beter ontwikkeld worden. Na de KillaCycle is er nu ook een vlotte vierwieler op de dragstrip gesignaleerd. Deze Current Eliminator V heeft afgelopen zaterdag in 8,10 seconden de kwart mijl afgelegd. Hiermee is een nieuw record in de ‘Super Pro class’ neergezet.

Veteraan Dennis Berube passeerde de streep met een snelheid van ruim 245 km/u (153.6 mph). Die tijd is drie tienden lager dan de toptijd van de KillaCycle, maar de auto heeft ook wat meer gewicht mee te slepen. Beide voertuigen maken gebruik van dezelfde batterij-technologie. Het voordeel van de Current is dat je nog wat bodywork om je heen hebt, mocht je per ongeluk een muur of een geparkeerde auto rammen.

De Top Fuel dragsters zijn trouwens nog steeds seconden sneller, maar wie weet hoe de technologie zich ontwikkelt.
Meer elektrische voertuigen op de dragstrip zou wel een rare gewaarwording zijn; bij dragracen hoort nou eenmaal een bruut geluid, en ook al gaat het hard, stille machientjes zijn natuurlijk lang zo leuk niet als het gebrul van een maximaal opgevoerde motor.

Dat het niet altijd even makkelijk is je elektrische auto onder controle te houden bewijst het volgende filmpje. Gelukkig hebben ze ‘m uiteindelijk wel in een rechte lijn over de streep kunnen krijgen.

Bron: TG Daily (via engadget).

Ook interessant!

  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • Video: magistrale herstart Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Racing

Vorig bericht: « Pontiac GTO uit ‘xXx: State of the Union’ op eBay
Volgend bericht: Kleeman ML63K Bi-turbo: nieuwe platen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Punto zegt

    18 december 2007 om 14:13

    Misschien moeten ze maar lawaaibanden gaan ontwikkelen

    Login om te reageren
  2. smokin zegt

    18 december 2007 om 14:15

    Het is ook stil in de blog

    Login om te reageren
  3. Y. zegt

    18 december 2007 om 14:34

    Herrie is voor schooljochies en Sjonnies. Wie met stijl hard gaat hoeft geen herrie te maken.

    Login om te reageren
  4. J. zegt

    18 december 2007 om 14:34

    Hhmm 8,10 is een nieuwe recordtijd… in NFS Prostreet is mijn snelste tijd 7,06.. lekker realistisch spel :P

    Login om te reageren
  5. YK zegt

    18 december 2007 om 14:38

    *getjirp van krekels op de achtergrond*

    Maargoed, hebben jullie nog meer video’s?

    Login om te reageren
  6. YK zegt

    18 december 2007 om 14:39

    @J.
    De mijne is 6,98 in de Chevvie ;)

    Login om te reageren
  7. tommy zegt

    18 december 2007 om 15:16

    die van mij 5,97 in de chevvie

    Login om te reageren
  8. david zegt

    18 december 2007 om 15:18

    ik heb ooit een opgevoerde viper gezien (1700pk dacht ik) die in 7,98 reed, elektrische dragsters zijn gewoon dom

    Login om te reageren
  9. Patrick zegt

    18 december 2007 om 15:55

    Mensen die niet open staan voor nieuwe technologie zijn dom.

    Login om te reageren
  10. rob gym zegt

    18 december 2007 om 16:07

    nieuwe technologie is niet perse beter , dus wat is dom

    Login om te reageren
  11. rob gym zegt

    18 december 2007 om 16:11

    http://www.youtube.com/watch?v=zBPznlO4UfM check this 6.86sec

    Login om te reageren
  12. rob(botje) zegt

    18 december 2007 om 16:54

    “@punto lawaai banden met superfuel geur zo blijft het toch een beetje kicke voor de fans:D

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    18 december 2007 om 17:06

    Bij elektrische aandrijving wordt dacht ik alle vermogen en koppel in één keer losgelaten op de achterwielen, dus dan is wat er gebeurt in het filmpje niet zo gek…

    Login om te reageren
  14. Patrick zegt

    18 december 2007 om 17:11

    Citrofiel, je moet dringend eens met de tram of electrische trein meerijden.

    Login om te reageren
  15. J. zegt

    18 december 2007 om 17:11

    Welke chevvie hebben jullie dan? Ik rij nu met een of andere dodge :P. Langste wheelie daarmee is 1337 feet :P

    Als je het voor elkaar krijgt om wat perfect shifts uit die Mustang te persen die je wint zodra je king bent rij je volgens mij ook rete snel ^^

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    18 december 2007 om 17:38

    @ Patrick; Sorry, heb hekel aan het OV. ;) Maar die zitten ook op rails, en zijn veel zwaarder (heel andere pk/gewichtsverhouding), dus zullen veel minder extreem reageren.

    Login om te reageren
  17. Patrick zegt

    18 december 2007 om 17:59

    Dragsters met benzinemotoren worden ook soms oncontroleerbaar, de reden is absoluut niet te zoeken bij het type aandrijving. Anders zou een Prius in de stad ook niet onder controle te houden zijn.

    Login om te reageren
  18. RA999 zegt

    18 december 2007 om 19:36

    @Patrick
    Natuurlijk zijn benzine-dragsters ook lastig onder controle te houden, maar dat komt omdat het pure racemachines zijn. Maar bij normale motoren is er wel degelijk verschil tussen verbrandings- en elektromotoren. Bij een elektromotor komt het maximale koppel direct vrij en bij een verbrandingsmotor gebeurt dat pas op een paar duizend toeren, daarom gaat de Venturi Fetish (elektro) in zo’n 4 seconden naar de 100 terwijl ie ‘slechts’ 220 Nm koppel heeft. En natuurlijk is een Prius wel onder controle te houden, die heeft beste een kleine elektromotor, en is vrij zwaar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North