• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hete feitjes over de BMW Siebener facelift

Auteur: jaapiyo, gepost 31 mei 2018 om 17:10 – 14 Reacties

front


BMW’s slagschip gaat binnenkort onder het mes.

De huidige generatie BMW 7-serie kwam iets na de W222 S-klasse van Mercedes op de markt. De laatste heeft onlangs een facelift gekregen en concurrent Audi is op de proppen gekomen met een splinternieuwe A8. Hoog tijd dus voor BMW om de Siebener ook wat liefde te geven.

Gecamoufleerde Siebeners rijden al enige tijd rond in de buurt van de geijkte testlocaties. Een bekende onder autojunk-adepten, @spotcrewda, legde de opper-sedan onlangs vast op de gevoelige plaat. Voldoende reden voor ons om eens op te snorren wat we allemaal al weten over de nieuwe zeven.

Qua tech gaat vooral de plug-in hybride erop vooruit, niet alleen qua power, maar ook qua badge. Momenteel heet de plug-in nog 740e, maar dit wordt naar verluidt opgehoogd naar 745e. Hogere getallen zijn zoals we allen weten namelijk meer premium. Voor puristen is het wel even slikken. De laatste 745 had nog een dikke V8 onder de kap. De nieuweling moet het doen met een vierpits turbotor en elektro-assistentie. Om de naam te verantwoorden krijgt de krachtbron volgens de geruchtenmolen een systeemvermogen van een slordige 400 pk mee, wat een flinke upgrade is ten opzichte van de 326 stuks van het huidige model. Tevens zal de 745 langer puur elektrisch kunnen rijden.

back

Qua looks lijkt de Siebener iets meer dan de gebruikelijke Duitse facelift tegemoet te gaan. De grille wordt nóg groter en wellicht smelten de nieren aan elkaar vast, zoals bij de X7 concept. De achterkant lijkt juist wat smallere lichtunits te krijgen, zoals we die kennen van de nieuwe X4, 8-serie concept en gesnapte mules van de nieuwe 3-serie. Zelf ben ik overigens niet zo’n fan van deze ‘generieke’ smalle units, want BMW achterlichten moeten er zo uitzien als die van de E34 5-serie.

In het interieur verwachten we kleine aanpassingen om de multimedia(schermen) en connectiviteit weer op punt te zetten. Immers zien de A8 en S-klasse er tegenwoordig ook uit als de TV afdeling van je lokale mediamarkt en moet BMW mee in de vaart der volkeren. De gelifte Siebener komt in 2019 op de markt.

Image-Credit: @spotcrewda via autojunk

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, facelift, g11, g12, sedan, spyshot

Vorig bericht: « Renault ZOE (2013 – heden) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Chinese Urus-kopie is geen grap, stop daarmee! »

Lees Interacties

Reacties

  1. frederik zegt

    31 mei 2018 om 17:39

    Voor mij een x50e uitvoering met zescilinder graag. Moet toch niet zo moeilijk zijn?

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    31 mei 2018 om 17:41

    Welke generatie is dit? Ik ben de tel kwijt. Man, wat zijn die grote sleeën een partij ongeïnspireerd. Ik weet nieteens hoe de voorgaande generatie eruit zag. Flinke bak met twee nieren op de neus en zwarte 22 inch wielen om de coke aan vast te tapen toch?

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      31 mei 2018 om 17:49

      @Jochempie: zesde gen. Facelifts niet meegeteld.

      Login om te reageren
  3. ghengiskhan zegt

    31 mei 2018 om 17:48

    Een 4 cylinder in een topklasse limousine. Kuch. Het zal wel een ‘sign of the times’ zijn maar toch. Als ik het geld voor zoiets had (happy dreaming) zou ik de BMW showroom voorbij lopen op weg naar de klassiekerboer voor een 450SEL 6.9. Gaat wel wat meer peut in maar geen afschrijving. Voor het verschil in aankoop kan ik heel wat litertjes tanken. En bovendien is dat wel een gave, stijlvolle bak (met dank aan het verstrijken der jaren).

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      31 mei 2018 om 18:43

      @ghengiskhan: Als het goed is kun je ook nog steeds kiezen voor de M760Li met V12 biturbo en 600+pk…keuze genoeg!?

      Login om te reageren
    • cupsport zegt

      31 mei 2018 om 19:41

      @ghengiskhan: en niet alles wat AutoBlog schrijft is waar he…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 mei 2018 om 22:26

      @ghengiskhan: die topklasse limousines hebben dusdanig goede geluidsdemping dat als jij achter het stuur kunt horen hoeveel cilinders er aan het werk zijn je langs de dealer moet, er zit dan namelijk een steenmarter onder de motorkap die je isolatie aan het opvreten is.

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    31 mei 2018 om 17:52

    doe mij maar de 795i ..

    die heeft nml een 2.2L 5pitter ..

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      31 mei 2018 om 18:03

      @lincoln: In- of exclusief M-Line sportpakketje?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        31 mei 2018 om 18:10

        @daihatsucuore:

        als die maar meer graftyfusherrie maakt als een compressor uit 1953 ..
        want dat is pure emotie heritage hommage driveability ..

        Login om te reageren
        • daihatsucuore zegt

          31 mei 2018 om 18:13

          @lincoln: Duidelijk meneer, we vinken voor u de optie “door speakers gesimuleerd uitlaatgeluid” aan voor extra beleving, dynamiek en comfort.

          Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    31 mei 2018 om 18:56

    Wir sind zwei Freunde V8 und ich,
    Wir sind zwei Freunde, V8 und ich
    Aber wir haben keine Wahl
    und deshalb singen wir zum letzten Mal,
    Wir sind zwei Freunde V8 und ich

    Hoebahoebahubhubraum, hoebahoebahubhubraum
    Wir sind zwei Freunde, bus zum letzten Snik

    Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    31 mei 2018 om 21:26

    Hier in de buurt staat een F01 750i. Bijna hetzelfde uiterlijk als de huidige Zeven en hoewel ik die grille al te groot vond, is het beter te pruimen dan bij de nieuwste 7/X-en.

    Login om te reageren
  7. cpp1 zegt

    1 juni 2018 om 20:43

    Een 4 pittertje in zo’n groot duur ding…verschrikkelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North