• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hieperdepiep! Mercedes S-Klasse (W126) is 30 jaar

Auteur: robbie, gepost 13 februari 2010 om 16:04 – 115 Reacties

Ook deze boys houden van de W126
De auto die door sommige mensen de beste auto ter wereld wordt genoemd is 30 geworden, oftewel de hoogste tijd voor een klein eerbetoon. De W126 werd aan de wereld voorgesteld op de IAA van Frankfurt in 1979 en kwam niet lang daarna op de markt. En de productie liep door tot 1991, hoewel er tot april 1992 met de hand nog gepantserde versies werden gebouwd.

De W126 was (af-fabriek) leverbaar in 3 verschillende carrosserievormen: coupe, sedan en als verlengde sedan (SEL). Van de sedan en verlengde sedan zijn in de 12 jaar dat het model in productie was 818.066 stuks gebouwd. Daarvan rijden er in Amerika nog 127.000 rond en in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Nederland rijden in totaal nog zo’n 28.000 stuks rond. En dan hebben we het nog niet gehad over de rest van de wereld. Van de coupe zijn 74.060 stuks gebouwd. Het design was van Bruno Sacco (samen met Peter Pfeiffer).

Bijzonder was ook dat de W126 maar liefst 280 kilo lichter was dan zijn voorganger (W116), niet onbelangrijk tijdens een oliecrisis. Onder de motorkap van de W126 waren motoren te vinden die uiteenliepen van een 2.8 liter zescilinder met carburateur (156 pk) tot een lichtmetalen 5.0 liter V8 met injectie en 240 pk. Voor de Amerikaanse markt was er ook een vijfcilinder Turbodiesel met 125 pk. Na de (bescheiden) facelift van 1985 was het topmodel de 5.6 liter achtcilinder met 272 pk die door verlenging van de slag uit de 5.0 liter V8 was ontwikkeld. Het was de sterkste tot dan toe in serie geproduceerde Mercedes-Benz personenauto.

Uiteraard was de W126 (zoals elke S-Klasse) volgepropt met belangrijke veiligheidstechnieken die in die jaren ongekend waren. Zo was het model de eerste productieauto ter wereld waarbij het passagierscompartiment een offset crash kon weerstaan van snelheden tot 55 km/h. De W126 was wereldwijd de eerste seriegeproduceerde auto die aan het criterium van de asymmetrische frontale botsing kon voldoen. ABS was standaard, een airbag voor de bestuurder en gordelspanners waren vanaf 1981 voor het eerst leverbaar op de S-Klasse; vier jaar later werd ook een passagiersairbag leverbaar. Maar ook veiligheidsfeatures die tegenwoordig heel gewoon zijn als driepuntsgordels achter, het elektronisch sperdifferentieel ASD en de aandrijfslipregeling ASR zijn op de innovatieve S-Klasse geïntroduceerd.

Hier op autoblog hebben we ook al de nodige bijzonder W126’s voorbij zien komen. Zo zagen we recent de 560 SEL Kombi en vorig jaar de 380 SEL Caruna (cabrio) van Koningin Juliana. Of wat dacht je van de regenboog W126’s van Sjeik Hamad bin Hamdan Al Nahyan aka “Rainbow Sheikh”.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes maakt mode van oude luchtzakken
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

hamad-bin-hamdan-al-nahyan, Klassiekers, Limousine, Mercedes, s-klasse, w126

Vorig bericht: « Voor het goede doel: Lotus Evora “Naomi for Haiti”
Volgend bericht: Parkeerkaart lag niet recht: 53 euro boete »

Lees Interacties

Reacties

  1. SuperSSam zegt

    13 februari 2010 om 16:15

    Legendarische auto!

    Login om te reageren
  2. BOL zegt

    13 februari 2010 om 16:17

    Ha de ultieme baas bak aller tijden :D
    Post hieronder uw mooiste wanstaltig gepimpte W126 :D

    Login om te reageren
  3. Bobby_Orlando zegt

    13 februari 2010 om 16:21

    Robbie, als je informatie geeft probeer dan minstens volledig te zijn, er was ook nog de 260SE met een 2600cc motor. Maar dat zal niet in het tekstje gestaan hebben dat je hier hebt neergekwakt via copy/paste.

    Verder, de mooiste Benz ooit, zelfs na 30 jaar niet verouderd.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 februari 2010 om 16:58

      @Bobby_Orlando: die was er pas na de facelift ;) De motoren die ik noem zijn de motoren die bij de introductie leverbaar waren.

      Login om te reageren
      • Bobby_Orlando zegt

        13 februari 2010 om 17:09

        @robbie: goed gegoogled jochie.
        -edit: idd, knap he!-

        Login om te reageren
  4. BOL zegt

    13 februari 2010 om 16:24

    Na 30 jaar nog steeds restecp ;)

    En (soms) zo geniaal fout

    Login om te reageren
  5. NiNja zegt

    13 februari 2010 om 16:26

    Ik vind die coupé wel tof.
    Zo iets:

    Heeft zo’n maffia uitstraling. :P

    Login om te reageren
  6. ferry832 zegt

    13 februari 2010 om 16:27

    Ik vind dit echt een hele mooie auto. De vader van een vriend van mij had er 1 en daar mochten we weleens mee stappen. Echt geweldig, niet meer geevenaard door Mercedes of welke fabrikant dan ook. Zou er best 1 willen hebben nu.

    Login om te reageren
  7. Relief zegt

    13 februari 2010 om 16:34

    Haha inderdaad! De ultieme maffia auto. Elke keer als ik er 1 tegenkom, dan kan ik maar niet de gedachte van CRIMINEEL uit me hoofd halen :P

    Maar erg coole en mooie auto. Vooral de coupe (zie Ninja)

    Login om te reageren
  8. BOL zegt

    13 februari 2010 om 16:34

    Cabrio van Konig, ook erg slecht :D

    Login om te reageren
  9. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 16:39

    Mooiste sedan allertijden.

    Login om te reageren
  10. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 16:40

    @Bobby: Heb je een hekel aan Robbie?

    Login om te reageren
    • Bobby_Orlando zegt

      13 februari 2010 om 16:42

      @sab993s: ja

      Login om te reageren
  11. BOL zegt

    13 februari 2010 om 16:41

    :D

    Login om te reageren
  12. OudeSaabszijnmooi zegt

    13 februari 2010 om 16:43

    Zoals elke S-klasse een briljante auto. Status zal BMW/Audi nooit bereiken.

    Login om te reageren
  13. Bobby_Orlando zegt

    13 februari 2010 om 16:44

    Zeg bende pummels, gaan jullie nu allemaal Googlen en hier plaatjes neerkwakken? We kunnen zelf ook wel Googlen hoor.

    Login om te reageren
  14. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 16:45

    @Bobby: Wil je erover praten?

    Login om te reageren
    • Bobby_Orlando zegt

      13 februari 2010 om 16:49

      @sab993s: neen

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        14 februari 2010 om 18:12

        En nog eentje die ik supervet vind:

        Login om te reageren
  15. Ruben00 zegt

    13 februari 2010 om 16:46

    Niet wanstaltig wel mooi: ,

    Login om te reageren
  16. de sjonnies zegt

    13 februari 2010 om 16:47

    Die 500 SEC’s……reden toen zo’n beetje alle F1 coureurs in, was het beste scheurijzer uit die tijd. En goeie reclame voor DB.
    Met Renault 5 schildbumpers

    Login om te reageren
  17. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 16:49

    @Ruben00: Vind jij misschien, maar een S met 6 deuren en chrome wielkastranden kan mij echt niet bekoren.

    Login om te reageren
  18. HDM zegt

    13 februari 2010 om 16:54

    De 500SEC 1:24 van Bburago is een van de eerste Mercedes schaalmodellen die ik heb gekregen, en man wat heb ik daar veel mee gespeeld. En in het echt is het een prachtige bak zo’n SEC.

    Wel zonde dat die motorkappen inmiddels op 40% van alle CE’s en dergelijke zitten.

    Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    13 februari 2010 om 16:55

    M’n waggie.. :)

    *Zwaait met Mercedes-vlaggetje!*

    Na de W220-serie de mooiste S-klasse ooit in mijn ogen.

    Login om te reageren
  20. HDM zegt

    13 februari 2010 om 17:04

    @robbie: behalve de 5.6 die je opnoemt :P

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 februari 2010 om 17:12

      @HDM: daarom staat er ook:

      Na de (bescheiden) facelift van 1985 was het topmodel de 5.6 liter achtcilinder met 272 pk die door verlenging van de slag uit de 5.0 liter V8 was ontwikkeld.

      ;)

      Login om te reageren
      • Bobby_Orlando zegt

        13 februari 2010 om 17:20

        @robbie: en waar staat dat van die 260SE?

        Login om te reageren
  21. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 17:09

    @robbie: Komt inderdaad niet echt sterk over je argument!

    Login om te reageren
  22. rick zegt

    13 februari 2010 om 17:09

    dit was een heerlijke auto, beter dan de s die erna kwam te groot en te slechte kwaliteit, deze was top alleen zuipt het benzine……

    Login om te reageren
  23. hayasugi zegt

    13 februari 2010 om 17:20

    deze wagen doet me altijd aan Jassar Arafat denken.

    Login om te reageren
    • Bobby_Orlando zegt

      13 februari 2010 om 17:31

      @hayasugi: bedoel je Yasser Arafat, die Palestijnse terroristenleider?

      Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    13 februari 2010 om 17:28

    Leve de S! Mooie wagen.. Zo’n wagen straalt gewoon klasse uit…

    Login om te reageren
  25. amg zegt

    13 februari 2010 om 17:28

    Voor de mensen die deze auto crimineel vinden: HAHAHAWHAAWHHAWHAW

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 februari 2010 om 17:36

      @amg:
      voor iedereen die denkt dat andere mensen kunnen denken dat een auto crimineel kan zijn .. hahahahahahaha ..

      Login om te reageren
  26. AMG Powerrr zegt

    13 februari 2010 om 17:29

    Van harte gefeliciteerd Mercedes-Benz! Voor mij graag een 560 SEC. En anders een 560 SEL!

    Login om te reageren
  27. MercedesForum zegt

    13 februari 2010 om 17:31

    Ik zie veel ‘Mickey Mouse’ W126-ers voorbij komen.
    Deze 560SEL met AMG bodykit vind ik wel weer mooi (die andere is een S63AMG):

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    13 februari 2010 om 17:31

    Vooral voor de W126 geldt dat het echt een tijdloos mooi model is. Simpeler wordt belijning niet, zo tekent elk kind een auto.

    Login om te reageren
  29. midasracer zegt

    13 februari 2010 om 17:31

    De W126, Mercedes’ antwoord tegen de km heffing! De best gebouwde Mercedes ooit, onverwoestbaar en tijdloos. Wie wil er nog een nieuwe auto?

    Login om te reageren
  30. MercedesForum zegt

    13 februari 2010 om 17:34

    http://www.youtube.com/watch?v=FynY_GHT-nI

    Login om te reageren
  31. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 17:34

    De W126 verdient voor zijn 30e verjaardag eigenlijk wel een beter stukje schrijfwerk……

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 februari 2010 om 18:40

      @sab993s: Leef je uit in de comments zou ik zeggen!
      Of maak een leuke autowiki aan voor de W126 ;)
      http://www.autowiki.nl/edit-wiki/
      Niemand zal je tegenhouden. Sterker nog, we moedigen het aan!

      Login om te reageren
  32. Benz.. zegt

    13 februari 2010 om 17:36

    @MercedesForum: Een klassebak, die 560SEL..

    Heb je dat plaatje in wallpaper-formaat?

    Bij voorbaat dank.

    Login om te reageren
  33. SLR zegt

    13 februari 2010 om 17:38

    ik vind het zo’n mooie auto echt een geweldige auto

    Login om te reageren
  34. Bobby_Orlando zegt

    13 februari 2010 om 17:39

    Reed Sue Ellen Ewing niet in een W126 SEC? Bobby Ewing reed met een rode SL. Dat waren nog eens tijden, who shot JR. Ewing?

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    13 februari 2010 om 17:53

    @lincoln: De auto niet, sommige personen die zich daarin verplaatsen bedoelt @amg denk ik.

    Login om te reageren
  36. 406_v6 zegt

    13 februari 2010 om 17:57

    hier staat nog een fraaie 560SEC te koop:
    http://www.styleofdrive.nl/voorraad/#auto147

    Ook nog een 560SEL
    http://www.styleofdrive.nl/voorraad/#auto249

    Login om te reageren
  37. DRU zegt

    13 februari 2010 om 18:00

    Ik hou echt van deze auto. Prachtige afgeronde hoeken en nette schone lijnen. Heel elegant.

    Mijn schone sexy buurvrouw kreeg deze s van haar man toen ik 5 jaar oud was en vanaf toen associeerde ik die auto met haar.

    En dan ook nog dezelfde geboortedatum als ik. Ik ga denk ik eentje op de kop proberen te tikken.

    Login om te reageren
  38. Rob USA zegt

    13 februari 2010 om 18:10

    In R’dam reden er een paar met zo’n Testa uitbouw met dan 1000 SEC op de achterkant geplakt. Echt humor wat boefjes toen allemaal reden.

    Login om te reageren
  39. Gamekiller zegt

    13 februari 2010 om 18:47

    +1 voor iedereen die een foto heeft gepost, mijn dag is weer goed. Prachtige auto man.

    Ik denk dat ik van de week zo’n ding ga aanschaffen, lekker geen belasting betalen =P

    Login om te reageren
  40. frank zegt

    13 februari 2010 om 19:22

    een van de weinige auto’s die post-facelift mooier is dan pre-facelift

    Login om te reageren
  41. gekke-turbo zegt

    13 februari 2010 om 19:27

    :D

    Deze post maakt me dag weer helemaal goed. Ik heb namelijk zelf net een 500 SEC aangeschaft uit ’83.

    Lijkt wel of je in een kompleet andere wereld instapt! Simpele zijn allemaal elektrisch en het grappigste is dat het merendeel het na 27 jaar nog steeds doet!

    Login om te reageren
  42. RazorHead zegt

    13 februari 2010 om 19:27

    tijdloos;)

    Login om te reageren
  43. gekke-turbo zegt

    13 februari 2010 om 19:28

    dat moet ‘compleet’ zijn natuurlijk.

    Login om te reageren
  44. Gamekiller zegt

    13 februari 2010 om 19:49

    @ ninja, klopt helemaal, mooie foto man!

    Login om te reageren
  45. Innokenty zegt

    13 februari 2010 om 19:57

    Het viel mij op dat er in Amerika best veel van die W126 rond rijden. Heerlijke auto’s. De W140 blijft mijn favoriet.

    Login om te reageren
    • Bob zegt

      13 februari 2010 om 20:58

      @Innokenty: ze zijn strondgoedkoop om de te kopen in de VS en bijna niet kapot te krijgen. Mijn buurman heeft er nog eentje te koop staan zelfs.

      Login om te reageren
  46. sab993s zegt

    13 februari 2010 om 20:07

    @robbie: niet om vervelend te doen, maar wie is hier nu de blogger?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 februari 2010 om 22:45

      @sab993s: ik ben de blogger, maar als iemand aanvullingen heeft of het allemaal beter denkt te weten staan we daar uiteraard voor open. Ik zie het niet als een belediging hoor. Een mens kan nou eenmaal niet alles weten, en als jij blijkbaar veel meer weet van de W126 (wat mij niks zou verbazen), dan nodig ik je graag uit om je onmetelijke kennis over dit model met mij en alle bezoekers te delen. Leef je vooral uit, deel alle weetjes, feitjes, gegevens en andere informatie met ons.

      Heb je daar geen zin in? Vind ik ook prima, maar loop dan niet te zeuren als je mijn artikel niet uitgebreid genoeg vindt. Het staat je altijd vrij om extra informatie in de comments toe te voegen, daarom is dit een weblog. We moedigen mensen juist aan om met aanvullende informatie te komen.

      Ik, en geen van mijn collega’s heeft de illusie dat we alles weten. We presenteren jullie de informatie naar eer en geweten. Daarnaast staan we altijd open voor extra aanvullingen. Leef je dus vooral uit, of hou gewoon je mond dicht.

      Login om te reageren
  47. Lennaert zegt

    13 februari 2010 om 20:49

    die coupe moet een van de mooiste mercedessen ooit zijn

    Login om te reageren
  48. Joske zegt

    13 februari 2010 om 21:51

    Bronnen checken kan nooit kwaad: de W126 was leverbaar als 300 SD (5 cilinder bij aanvang, vanaf 1985 als 6 cilinder) en als 350 SD (6 pitter, vanaf 1989).

    Blijft één van de mooiste wagens ooit.

    Login om te reageren
  49. Joske zegt

    13 februari 2010 om 21:52

    ROFL @ autowiki.nl

    opdat autoblog.nl nog minder moeite zou moeten doen op te copy/pasten.

    Login om te reageren
  50. Turbo zegt

    13 februari 2010 om 21:59

    Ja heren, ik ben helemaal week van de SEC.
    Liefst een beetje fout en een verkeerde kleur (check de Retro velgen)

    Login om te reageren
  51. fluimer zegt

    13 februari 2010 om 21:59

    Degelijkheid kent geen tijd.

    Login om te reageren
  52. Benz.. zegt

    13 februari 2010 om 22:06

    @Lenaert: Eén van de mooiste zeker!

    Login om te reageren
  53. HB zegt

    13 februari 2010 om 22:11

    De W126 is 1 van de mooiste S-Klasse.

    Login om te reageren
  54. sacha zegt

    13 februari 2010 om 22:33




    Login om te reageren
  55. sacha zegt

    13 februari 2010 om 22:38




    Login om te reageren
  56. sacha zegt

    13 februari 2010 om 22:44







    Login om te reageren
  57. sacha zegt

    13 februari 2010 om 22:47




    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    13 februari 2010 om 22:56

    O god. Sacha zit in godfather dromenland. :P

    Login om te reageren
  59. Grote Smurf zegt

    13 februari 2010 om 22:58

    Diesel voor de Amerikaanse markt? Da’s om te lachen zeker?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 februari 2010 om 23:28

      @Grote Smurf: oliecrisis he ;)

      Login om te reageren
  60. w0o0dy zegt

    13 februari 2010 om 23:37

    @Sacha: jij denkt; iedereen kijkt schaatsen dus nou kan ik wel even wat smerige porno-hokken plaatsen?

    Login om te reageren
  61. Mean_Green zegt

    13 februari 2010 om 23:37

    Tijdens het kijken naar de Miami Vice boxen ben ik de tel kwijt geraakt, zoveel witte of zwarte gepimpte 126’s komen daar langs… meestal in handen van de bad guys 8)

    De coupé was vroeger mijn favoriet maar ik moet zeggen dat de sedan tijdlozer is. Een echte klassieke schoonheid, zeker met de putdeksels, de barockwielen zijn te ouderwets.

    Login om te reageren
  62. robbie zegt

    13 februari 2010 om 23:56

    Login om te reageren
  63. sacha zegt

    14 februari 2010 om 00:04




    Login om te reageren
    • Arnold zegt

      14 februari 2010 om 00:18

      ik vind het ook een erg mooi model ik zou er ook wel 1 willen :d

      Login om te reageren
  64. sacha zegt

    14 februari 2010 om 00:09

    Miami Vice!

    Login om te reageren
  65. RenesisHP zegt

    14 februari 2010 om 00:12

    Erg nuttige auto´s..
    http://mercede.s.cz/gallery/v/videa/Highway_High_Speed_Crash_Test.flv.html

    Login om te reageren
  66. sacha zegt

    14 februari 2010 om 00:18


    Login om te reageren
  67. Jesper zegt

    14 februari 2010 om 00:33

    @ Sacha:
    Duizend maal dank! Heb je ze ook als wallpaper?? Of een link naar een goeie site die ze heeft? NetCarShow viel me wat tegen.

    OnT; Geweldige auto!! Als die km-heffing er ooit door komt, wordt dit de auto voor mij. Black on black met zwart lederen interieur. :D

    Login om te reageren
  68. turboturbo zegt

    14 februari 2010 om 00:34

    Deze heb ik al, nu nog een 600. Inderdaad erg mooi ontwerp, tijdloos en elegant in tegenstelling tot zijn opvolger, de Helmut Kohl onder de mercedessen.

    Login om te reageren
  69. sacha zegt

    14 februari 2010 om 00:34

    Om af te sluiten, geheel off topic, en toch on topic:

    Login om te reageren
  70. turboturbo zegt

    14 februari 2010 om 08:26

    jeemig, het zien van de bovenstaande foto kan blijvende schade aan de frontaalkwab toebrengen.

    Login om te reageren
  71. Ahura zegt

    14 februari 2010 om 11:13

    Jezus zeg. Een eerbetoon aan de S-klasse en men laat allemaal gedrochten zien. Zonde zonde..

    Login om te reageren
  72. Ahura zegt

    14 februari 2010 om 11:13

    Oh zie nu dat het onze eigen robbie is :S Lekker bezig jongen..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 februari 2010 om 13:56

      @Ahura: Het is een schande!

      Login om te reageren
  73. AMG Powerrr zegt

    14 februari 2010 om 11:19

    @Sacha,

    wanneer komt er bij jou een W126? Wel in gangsta style, want zo te zien houd jij daar wel van! Echt te dik zo’n S!

    Login om te reageren
  74. Hupke zegt

    14 februari 2010 om 12:49

    magnifieke wagens bruut en lomp maar toch geraffineerd

    men overgrootvader hield zoveel van zijn sec dat nadat hij hem (let op mens was ver in de 80) rond een paal geplooid had hem nog volledig heeft laten herbouwen (spijtig heeft hij er nooit meer in gereden omdat hij als te gevaarlijk gezien werd) nuja ik koop er ooit ook eens eentje

    Login om te reageren
  75. VLS54 zegt

    14 februari 2010 om 16:19

    De mooiste Mercedes allertijden wat mij betreft. Het bestuur van de Delftsche Studentenbond rijdt in een verlengde W126 (Limousine). Wat een genot om in te rijden, een geweldige auto! Veel mooier en klassieker ook dan al die andere besturen in hun afgetrapte verlengde E klasse of Caddilacs…

    Hier staat nog wel een heel mooi apparaat te koop:
    http://link.marktplaats.nl/315003490?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=33950

    Login om te reageren
  76. BOL zegt

    14 februari 2010 om 17:00

    Origineel zijn ze zeker mooi maar dit is gewoon een auto die vraagt om foute mods en die prima kan hebben :D

    Er zijn ook tunerts geweest die van Sec’s Gullwings hebben gemaakt :D

    Sbarro Shahin

    Uber futuristisch interieur MET tv

    Faust design

    Gemballa

    Login om te reageren
  77. mashell zegt

    14 februari 2010 om 20:32

    Waarom als die lelijke mislukte verbouw projecten in de comments. Een W126 is heel smaak en stijlvol, hier geldt de de eerste regel van smaak nog meer dan normaal: uitsluitend als ie origineel is!

    Login om te reageren
  78. BOL zegt

    14 februari 2010 om 20:57

    @ Mashell,

    Dat is enkel uw mening, niets meer en niets minder. Velen verschillen met u van mening, getuige de enorme aantallen verbouwde W126’s die rondrijden/ reden.

    Als ik deze AMG 1000 SEL naar mijn smaak en stijlvol vind dan is dat mijn mening, niets meer en niets minder ;)

    Hij staat trouwens te koop in Zweden voor maar 5500 eu.. *begint ernstig te twijfelen om eens een belletje te doen naar Zweden*
    http://www.finecars.cc/en/detail/car/36294/index.html?no_cache=1&ret=63

    Login om te reageren
  79. lowrider46 zegt

    15 februari 2010 om 00:11

    heel-erg-vet! ik zit er ook zwaar aan te denken om een w126 te halen ipv de w123 nu :D

    Login om te reageren
  80. sab993s zegt

    15 februari 2010 om 16:46

    @robbie: Kan je dan echt niet meer bedenken dan wat je nu geschreven hebt? Kan het bijna niet geloven. En tegen kritiek kan je ook al niet? Ik moet mijn mond houden van jou?? stumpert.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      15 februari 2010 om 16:54

      @sab993s:

      Huh?? Begrijpend lezen.. :roll:

      Hij geeft toch duidelijk aan dat eigen inbreng zeer welkom is. Aan jou om daar wat mee te doen. ;)

      Login om te reageren
  81. sab993s zegt

    15 februari 2010 om 20:43

    @RenesisHP: Ga jij je er ook nog even mee bemoeien.
    Ik mag toch zeggen dat ik dit niet een waardig stukje journalistiek vindt voor de W126?
    Zeker weten dat robbie er een stukje met wat meer inhoud van had kunnen maken.
    En dan gelijk beginnen dat ik het dan beter moet doen of mijn mond moet houden? Kom op zeg! tsss… trapautoblog.nl

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      15 februari 2010 om 20:46

      @sab993s:

      Heb ik ergens getypt dat jij geen mening mag geven?

      Nogmaals. Begrijpend lezen..

      Login om te reageren
  82. sab993s zegt

    16 februari 2010 om 09:53

    @RenesisHP: Of misschien dat jij moet leren lezen? Ik heb het over robbie en helemaal niet over jou, maar ben je ook van trapautoblog.nl? bemoeial.

    Login om te reageren
  83. gekke-turbo zegt

    17 februari 2010 om 00:01

    Het begint hier wel steeds meer op een kindercrèche te lijken(everybody hates Ahura). Begin me er steeds vaker aan te irriteren. Sla steeds vaker de reacties over tijdens het autobloggen.

    Misschien is een soort blokkeer functie of rating functie wel handig. Kan je makkelijk bepaalde reacties eruit screenen.

    Login om te reageren
  84. sab993s zegt

    17 februari 2010 om 12:17

    @gekke-turbo: Om als Autoblog.nl te reageren (dat mag RenesisHP blijkbaar ook); Dan lees je de reacties toch niet? oja, en je mond houden, moet ik ook namenlijk.

    Je hebt wel smaak qua auto’s.

    Login om te reageren
  85. sab993s zegt

    17 februari 2010 om 12:18

    @sab993s: namenlijk=namelijk, dislect!

    Login om te reageren
  86. lowrider46 zegt

    17 februari 2010 om 12:28

    @sab993s: dislect=dyslect, analfabeet

    Login om te reageren
  87. Pordon zegt

    17 februari 2010 om 19:27

    Volgens mij klopt dit berichtje niet helemaal. Als het alleen puur over de W126 gaat dan is die vorig jaar al 30 jaar geworden. Als het om de S-klasse als geheel gaat dan is die al veel en veel ouder. Maar vooruit vanaf het moment dat het ook echt als S-klasse in de boeken staat is vanaf de W116 in 1972. Helemaal terugkijkend is het de S-klasse al begonnen in 1954.

    Login om te reageren
  88. sab993s zegt

    17 februari 2010 om 21:06

    @lowrider46: shame on me!

    Login om te reageren
  89. sab993s zegt

    17 februari 2010 om 21:20

    @Pordon: De W126 is 31 jaar geleden geïntroduceerd op de beurs van Frankfurt en het is 30 jaar geleden dat ze op de weg verschenen.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      18 februari 2010 om 10:47

      @sab993s: dan heb ik toch gelijk? of is een baby ook pas jarig op het moment dat hij/zij het ziekenhuis verlaat?

      Login om te reageren
  90. sab993s zegt

    19 februari 2010 om 12:06

    @Pordon: Of je moet de introductie als de zwangerschap zien (3D echo) en het moment van op de markt komen als de bevalling! :mrgreen:

    Login om te reageren
  91. valiant zegt

    19 februari 2010 om 17:08

    Tot 2 jaar geleden was ik absoluut geen Mercedes-Fan. Ik reed al 10 jaar in een onverwoestbare maar inmiddels nogal roestige Plymouth Valiant uit 1968 toen ik gedurende een bezoek bij familie in Hamburg door toeval een 500Sel uit 1983 met 90000 op de klok bij een Mercedes Subdealer zag staan. De auto was van het zwitsers konsulaat en nogal sober uitgevoerd. Geen schuifdak, geen leer, geen elektrische stoelen. Wel airco, blauwe pullman-bekleding en gordijntjes achterin en gewoon in nieuwstaat. Hij was noch duur noch goedkoop dus ik hem maar gekocht. Zelf terugrijden naar Nederland en genieten. Bij de RDW in Amsterdam alleen maar blije gezichten toen ik zonder afspraak op maandagochtend de Benz op de brug zette. 2 jaar en 20000 kilometer verder kan ik zeggen dat dit de meest fijne auto is die ik ooit heb gehad en ik heb er heel wat gehad (stuk of 20). Verbruik 1 op 8 en op een kapotte rotor na geen reparaties. Koop een goed en origineel exemplaar (zijn er genoeg) en je hebt de beste belastingvrije auto die er is.

    Login om te reageren
  92. 50kilometerkarretjeachtereentrekker zegt

    5 april 2010 om 13:19

    Een relatief kleine s-klasse (280se) geeft na 30 jaar nog de meeste moderne auto’s het nakijken bij het stoplicht. Gigantische auto, maar lichtvoetig als een ballerina.

    Login om te reageren
  93. F Boelhouwer zegt

    3 mei 2010 om 12:51

    het is een van de mooiste auto’s ooit gemaakt.
    Met een tijdloos gezicht.
    Een eeuwige (jongens) droom.
    Greets alle w126 fans

    Login om te reageren
  94. Katboer zegt

    5 mei 2010 om 18:09

    Ik heb er net een gekocht :)! 500 SEL uit 1984, zwart, bruin leder interieur.

    Login om te reageren
  95. nostravinniedus zegt

    15 juni 2010 om 16:44

    Hee robbie , Prima stuk hoor! Kijk eens hoeveel reacties erop zijn gekomen.

    Login om te reageren
  96. Bertorelli zegt

    18 juli 2010 om 10:15

    @Katboer

    Hele goede keus :mrgreen:

    Groetjes van een mede- 500SEL(uit 1984) rijder.

    Login om te reageren
  97. Arno zegt

    22 juli 2010 om 00:05

    geld spielt keine mercedes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North