Hier, nog een lekplaatje van de Mercedes GLS

Auteur: , 49 Reacties

Eindelijk een goed beeld van de mega-SUV.

Hier, nog een lekplaatje van de Mercedes GLS

Na de eerdere gelekte plaatjes van de aankomende GLS, is er nu nog een beeldje opgedoken van de opvolger van de GL. Je kunt je afvragen of het niet gewoon een veredelde facelift is met een nieuwe naam, want daar lijkt het inderdaad wel op.

Zoals gezegd komt er een GLS 350d als instapversie. De topper in de range wordt een AMG-versie met V8 en daartussenin zit nog ergens een 500e PHEV. Nog beter nieuws: er zit mogelijk een Maybach-editie in het vat om de concurrentie aan te binden met de absolute top in het luxe SUV-segment.

Eind november wordt een en ander officieel.



49 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Een echte G klasse heeft toch meer uitstraling.
via Android app
@martinus: dit is niet te vergelijken met een G
@991gt3rs: Jawel. Maar deze auto wint het wat mij betreft niet.
Yech, laat maar op de tekentafel staan.
@a3aan: dat past nooit.
@swid: šŸ˜‰

Het ontwerp natuurlijk gekkie
Beter inderdaad een G Amg te kopen.
Je kan zeggen wat je wil maar het rijd serieus goed en die veelspaaks velgen is pure porno voor het oog. Ondanks dat ik voor de G zou gaan vind ik dit geen verkeerde wagen. Hoop overigens wel dat das haus bij de volgende GLS begint met een nieuw vel papier
Onderkant voorbumper: ieuwk. Rest: dikke prima.
Maar doe mij toch maar een LaRo (alsof ik iets te willen heb lol)
Toch wel een mooie auto, deze kleur breekt trouwens ook erg goed.
Met de GL320 heb ik zeer goede ervaringen. Lelijk misschien, maar komt qua comfort en reisgemak echt in de buurt van perfectie. Ook offroad was ie niet slecht.
Ach ja, het is geen beroerde auto, maar mijn keuze zou het niet zijn
En dan denk je ineens: zo slecht is de nieuwste Cadillac Escalade niet eens, in vergelijking met dit.

En in die eerder genoemde Escalade zit tegenwoordig een heel behoorlijk interieur. Zowaar, die rijdende zeecontainer verrast me positief. Niet dat ik ‘em wil hebben of mooi vind, maar toch: positief verrast toen ik net eens wat fotootjes ging opzoeken….

Kost je wel een ton. Exclusief BPM…. Maar dan heb je wel een ding zeg, godmiljaar…..
http://ww3.autoscout24.nl/classified/271367219?asrc=st|as
@Rob: Het interieur is toch wel even schrikken eigenlijk.
Een soort vrachtwagen hendel om de automaat te bedienen.
Heel veel plastic, niet aansluitende interieurdelen, een plasticcen kitscherige middenconsole met kleuterachtig lcd’tje, verchroomde plastic knopjes etc. etc.

Desalniettemin mooie wagen.
Mooi ding hoor, het is dat ik niet in de markt ben voor een full size SUV, maar het is wel eens stoer apparaat. En ondanks dat een originele Geleande helemaal gaaf is, krijg je wel weinig waar voor je geld.

Als ik de G350d vergelijk met de GL350 diesel, vallen er een paar dingen op:
+ de GL is 50.000 euro goedkoper
+ de GL loopt bijna 30 km/h per uur harder
+ 30% zuiniger
+ Langere eindoverbrenging (aanmerkelijk rustiger in het interieur)
+ Uitstoot van de GL is 69 gram lager.
+ 150 kilo lichter

Ik snap dat de G een icoon is, maar een occassion G is ook een icoon, dit is gewoon lachwekkend aan het worden. Laat maar komen die GLS. Leuke auto voor de hond over 10 jaar (zo’n GL schrijft ook nog eens sneller af :-))
@gtwillem: Ik zie ergens ook wel de aantrekkingskracht, maar dan niet van dit nieuwe hok met inmiddels drie keer strakgetrokken gezicht maar van een van de originelen van een kleine 10 jaar oud voor een zacht prijsje. In de basis dezelfde auto en, IMO, met looks die beter passen. Alleen het interieur is wat minder maar soit. Als ik in Bosch en Duin zou wonen en twee labradoodles had zou ik er over nadenken.
@jaapiyo: Check deze: http://ww3.autoscout24.nl/classified/275679582?asrc=fa|as. Op naam zetten, opschorten en in de wintermaanden dit gebruiken als wintersportmobiel en in maart weer opschorten, om in de zomer met deze R230 (http://ww3.autoscout24.nl/classified/275134301?asrc=st|as) te cruisen. Ben je voor 65k klaar :-D
@gtwillem: Die Sl blijft inderdaad echt prachtig!
Toch een stuk mooier dan de huidige..
@gtwillem:
Bij een G klasse betaal je eventjes 65k aan BPM. Alstublieft. Dank u wel.
De GL tikt slechts 28k aan BPM af.

Neemt niet weg dat de ‘kale’ prijs van een G-klasse (75k) nog steeds aanzienlijk is voor een auto die al een miljard jaar in productie is……
@gtwillem: de prijs van een G is belachelijk ja. Maar toch hoop ik dat ze nog een hoop nieuw verkocht worden. Dat maakt de 2e hands markt geschikter voor mij over een paar jaar.
“Je kunt je afvragen of het niet gewoon een veredelde facelift is met een nieuwe naam, want daar lijkt het inderdaad wel op.”

Daar twijfelt toch niet echt iemand meer aan…toch? Wel? …echt???
Een ML
Een G
Een GL
Een GLK
Een GLE
Een GLS
Hoeveel niches gaan we bog vullen MB?
@ghost:
Helemaal prima toch? Voor ieder wat wils. Ik ben meestal van de ‘traditionele’ carrosserie varianten, maar er is nu meer keus dan ooit. Dat is altijd goed.
@Rob: Deels met je eens, miss in een land als Duitsland of de VS. Vergeet niet, we hebben het hier over Nederland, dit soort wagens worden hier schaars en eigenlijk is er ook amper markt voor. Denk bijvoorbeeld als de scirocco, een mooie golf coupe, maar Pon importeert die niet meer omdat het nooit een verkooptopper is geweest.
@ghost:
Als ik de Autoweek autovergelijker (Ja jongens, bouw dan zelf een degelijke database! ;-) ) instel op Citroen op bouwjaar 2000 en vervolgens instel op bouwjaar nieuw, zie ik dat er nu veel meer diversiteit is. Groot, klein, luxe, goedkoop; het is er allemaal in verschillende smaakjes. In 2000 is de keus toch wat geringer. Laat staan als ik ‘em instel op 1990 (enkel de AX, BX, CX en XM) Niet dat perse slecht is, ik ben van mening dat dat rijtje uit 1990 volledig genoeg is, maar je hebt beslist meer te kiezen.

Idem dito als ik het zelfde doe bij Peugeot of Volkswagen. Ja, de Scirocco is gesneuveld, Fransen bouwen geen grote sedans meer, SUVtjes zijn niet direct mijn smaak en onderscheidende ontwerpen tussen onderlinge modellen wordt zo veel mogelijk vermeden. Maar keus is er wel.

Mazda is misschien wel het mooiste voorbeeld: momenteel een heel divers gamma met gewoon mooie wagens. Dat was 10, 20 jaar geleden wel anders…..
@ghost: ML is toch GLE?
@bsxc2: geen idee, dacht dat de ML gewoon nog te koop was.
@ghost: Nee, GLE is opvolger ML. En je hebt de GLA natuurlijk ook nog :)
@ghost:

GLA
GLC (opvolger van de GLK)
GLE (opvolger van de ML)
GLS (opvolger van de GL)
G
@gtwillem: ja maar als het dus als zo verwarrend wordt, weet je al merk dat je verkeerd bezig bent.
@ghost: ze zitten nu ff in een overgangsperiode. Eigenlijk is de nieuwe naam veel logischer. Alle suv’s zijn GL+ de letter die de klasse aangeeft. Eventueel aangevuld met de carrosserie vorm. Net als bij de sedan/stationwagen series die ze hebben dus maar dan met GL ervoor.
@ghost: Verwarrend? ik vind dat er logica achter zit en het is logisch wat Mercedes gedaan heeft. Er is over nagedacht vind ik en als je goed oplet is het gewoon simpel.
@ghost: GLA, GLC CoupĆ©, GLE CoupĆ© en komt er nog eens bij kijken dat er op de basis van de (toekomstige) B-klasse een mini-G-klasse aankomt! Voor ieder wat wils. Overigens vind ik wel dat MB de mooiste en beste SUV’s maakt samen met Land Rover.
@henkhupelschoten: Helemaal mee eens, ik vind ook dat Mercedes de mooiste SUV’s bouwt ik zou zelfs de Land Rover laten staan.
@henkhupelschoten: hoe kunnen ze op basis van een zelfdragende carrosserie een kleine versie maken van een auto op ladderchassis? Het zal hooguit een volgende SUV kunnen worden maar geen echte off-road beul (zoals de G in de basis nog is).
@ghost: ML = GLE
GLK = GLC
GL = GLS

wat ze aan ’t doen zijn is eindelijk een systeem in hun typeaanduidingen steken
@ghost: ML is GLE geworden. GL wordt GLS. GLK is GLC geworden Aanduiding GL + formaat is wat Mercedes nu gebruikt voor de modelnamen van de SUV’s. A-klasse, C-klasse, E-klasse en S-klasse maakt GLA, GLC, GLE en GLS
@ghost: op moment is het verwarrend, maar het wordt juist makkelijk.

GLA
GLC
GLE
GLE-coupƩ
GLS

en dat rijtje komt in hiƫrarchie weer overeen met de A,C,E en S-klasse. Blijft alleen buitenbeentje G over.
Voor mij blijft de range rover toch DE auto en heeft meer style en zeer zeker comfort
@mulsanne: En Brits.
Intern is dit ook gewoon een facelift en de daarbij behorende naamsverandering waar Mercedes mee is begonnen.
De huidige generatie doet het erg goed in Florida, het zijn er ook perfecte bakken, heerlijke cruisers en ze hebben ook nog wat pit. (mindere motorisering dan de 500 hebben ze er niet) ook leuk om er bij te vermelden, er worden ook Glk’s verkocht, alleen in de 350 variant. Ik ben persoonlijk benieuwd naar het interieur, de vorige was echt een ruimte topper.
Geweldige auto voor lange afstanden met een zee aan ruimte. Het interieur was toch de prioriteit voor deze aankomende facelift. GLS met een S-klasse interieur. Ben benieuwd.
Mercedes weet hoe het moet en weet hoe je een SUV moet bouwen ( luisteren jullie even mee BMW en Audi) Ik snap de gedachte achter de nieuwe q7 niet, geen echte SUV meer maar meer een Avant of een crossover achtig iets. Te anoniem en een tikkeltje saai.

Altijd al fan geweest van de GL dus nu de GLS, hiervoor zou ik de RaRo, x5, q7, touareg, xc90 laten staan. Ook de vernieuwde GLE vind ik een fraai ding.

Baas boven baas blijft natuurlijk de echte G een heerlijke wagen.
Ik bestel de 500e vast
Nog steeds heerlijk, alhoewel in in dit segment toch Japans/Amerikaans blief
Mijn lievelings autošŸ˜šŸ˜
Zoiezo vind ik suv’s te onnodig dus van mij hoeft het niet, Tesla model X mag van mij weer wel, want das elektrisch :p
Dit zijn foto’s uit de brochure, waarom heb je ze er niet allemaal op gezet? Mercedes-AMG GLS 63 en de interieurfoto’s

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).