• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, nog een lekplaatje van de Mercedes GLS

Auteur: Author, gepost 31 oktober 2015 om 15:53 – 49 Reacties

Hier, nog een lekplaatje van de Mercedes GLS


Eindelijk een goed beeld van de mega-SUV.

Na de eerdere gelekte plaatjes van de aankomende GLS, is er nu nog een beeldje opgedoken van de opvolger van de GL. Je kunt je afvragen of het niet gewoon een veredelde facelift is met een nieuwe naam, want daar lijkt het inderdaad wel op.

Zoals gezegd komt er een GLS 350d als instapversie. De topper in de range wordt een AMG-versie met V8 en daartussenin zit nog ergens een 500e PHEV. Nog beter nieuws: er zit mogelijk een Maybach-editie in het vat om de concurrentie aan te binden met de absolute top in het luxe SUV-segment.

Eind november wordt een en ander officieel.

Ook interessant!

  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gelekt, gls, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Techniek: wat je moet weten over wankelmotoren
Volgend bericht: Klassieker: Volvo 262C »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    31 oktober 2015 om 16:01

    Een echte G klasse heeft toch meer uitstraling.

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      31 oktober 2015 om 17:46

      @martinus: dit is niet te vergelijken met een G

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        31 oktober 2015 om 19:11

        @991gt3rs: Jawel. Maar deze auto wint het wat mij betreft niet.

        Login om te reageren
  2. a3aan zegt

    31 oktober 2015 om 16:02

    Yech, laat maar op de tekentafel staan.

    Login om te reageren
    • swid zegt

      31 oktober 2015 om 20:48

      @a3aan: dat past nooit.

      Login om te reageren
      • a3aan zegt

        31 oktober 2015 om 21:13

        @swid: ?

        Het ontwerp natuurlijk gekkie

        Login om te reageren
  3. a3aan zegt

    31 oktober 2015 om 16:03

    Beter inderdaad een G Amg te kopen.

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    31 oktober 2015 om 16:10

    Je kan zeggen wat je wil maar het rijd serieus goed en die veelspaaks velgen is pure porno voor het oog. Ondanks dat ik voor de G zou gaan vind ik dit geen verkeerde wagen. Hoop overigens wel dat das haus bij de volgende GLS begint met een nieuw vel papier

    Login om te reageren
  5. coffeecup zegt

    31 oktober 2015 om 16:17

    Onderkant voorbumper: ieuwk. Rest: dikke prima.
    Maar doe mij toch maar een LaRo (alsof ik iets te willen heb lol)

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    31 oktober 2015 om 16:20

    Toch wel een mooie auto, deze kleur breekt trouwens ook erg goed.

    Login om te reageren
  7. sbelali zegt

    31 oktober 2015 om 16:24

    Met de GL320 heb ik zeer goede ervaringen. Lelijk misschien, maar komt qua comfort en reisgemak echt in de buurt van perfectie. Ook offroad was ie niet slecht.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    31 oktober 2015 om 16:28

    Ach ja, het is geen beroerde auto, maar mijn keuze zou het niet zijn

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    31 oktober 2015 om 16:33

    En dan denk je ineens: zo slecht is de nieuwste Cadillac Escalade niet eens, in vergelijking met dit.

    En in die eerder genoemde Escalade zit tegenwoordig een heel behoorlijk interieur. Zowaar, die rijdende zeecontainer verrast me positief. Niet dat ik ‘em wil hebben of mooi vind, maar toch: positief verrast toen ik net eens wat fotootjes ging opzoeken….

    Kost je wel een ton. Exclusief BPM…. Maar dan heb je wel een ding zeg, godmiljaar…..
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/271367219?asrc=st|as

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      31 oktober 2015 om 18:50

      @Rob: Het interieur is toch wel even schrikken eigenlijk.
      Een soort vrachtwagen hendel om de automaat te bedienen.
      Heel veel plastic, niet aansluitende interieurdelen, een plasticcen kitscherige middenconsole met kleuterachtig lcd’tje, verchroomde plastic knopjes etc. etc.

      Desalniettemin mooie wagen.

      Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    31 oktober 2015 om 16:37

    Mooi ding hoor, het is dat ik niet in de markt ben voor een full size SUV, maar het is wel eens stoer apparaat. En ondanks dat een originele Geleande helemaal gaaf is, krijg je wel weinig waar voor je geld.

    Als ik de G350d vergelijk met de GL350 diesel, vallen er een paar dingen op:
    + de GL is 50.000 euro goedkoper
    + de GL loopt bijna 30 km/h per uur harder
    + 30% zuiniger
    + Langere eindoverbrenging (aanmerkelijk rustiger in het interieur)
    + Uitstoot van de GL is 69 gram lager.
    + 150 kilo lichter

    Ik snap dat de G een icoon is, maar een occassion G is ook een icoon, dit is gewoon lachwekkend aan het worden. Laat maar komen die GLS. Leuke auto voor de hond over 10 jaar (zo’n GL schrijft ook nog eens sneller af :-))

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      31 oktober 2015 om 16:43

      @gtwillem: Ik zie ergens ook wel de aantrekkingskracht, maar dan niet van dit nieuwe hok met inmiddels drie keer strakgetrokken gezicht maar van een van de originelen van een kleine 10 jaar oud voor een zacht prijsje. In de basis dezelfde auto en, IMO, met looks die beter passen. Alleen het interieur is wat minder maar soit. Als ik in Bosch en Duin zou wonen en twee labradoodles had zou ik er over nadenken.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        31 oktober 2015 om 16:53

        @jaapiyo: Check deze: http://ww3.autoscout24.nl/classified/275679582?asrc=fa|as. Op naam zetten, opschorten en in de wintermaanden dit gebruiken als wintersportmobiel en in maart weer opschorten, om in de zomer met deze R230 (http://ww3.autoscout24.nl/classified/275134301?asrc=st|as) te cruisen. Ben je voor 65k klaar :-D

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          31 oktober 2015 om 19:43

          @gtwillem: Die Sl blijft inderdaad echt prachtig!
          Toch een stuk mooier dan de huidige..

          Login om te reageren
    • Rob zegt

      31 oktober 2015 om 16:46

      @gtwillem:
      Bij een G klasse betaal je eventjes 65k aan BPM. Alstublieft. Dank u wel.
      De GL tikt slechts 28k aan BPM af.

      Neemt niet weg dat de ‘kale’ prijs van een G-klasse (75k) nog steeds aanzienlijk is voor een auto die al een miljard jaar in productie is……

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      31 oktober 2015 om 17:45

      @gtwillem: de prijs van een G is belachelijk ja. Maar toch hoop ik dat ze nog een hoop nieuw verkocht worden. Dat maakt de 2e hands markt geschikter voor mij over een paar jaar.

      Login om te reageren
  11. jaapiyo zegt

    31 oktober 2015 om 16:38

    “Je kunt je afvragen of het niet gewoon een veredelde facelift is met een nieuwe naam, want daar lijkt het inderdaad wel op.”

    Daar twijfelt toch niet echt iemand meer aan…toch? Wel? …echt???

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    31 oktober 2015 om 16:42

    Een ML
    Een G
    Een GL
    Een GLK
    Een GLE
    Een GLS
    Hoeveel niches gaan we bog vullen MB?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      31 oktober 2015 om 16:49

      @ghost:
      Helemaal prima toch? Voor ieder wat wils. Ik ben meestal van de ’traditionele’ carrosserie varianten, maar er is nu meer keus dan ooit. Dat is altijd goed.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        31 oktober 2015 om 17:02

        @Rob: Deels met je eens, miss in een land als Duitsland of de VS. Vergeet niet, we hebben het hier over Nederland, dit soort wagens worden hier schaars en eigenlijk is er ook amper markt voor. Denk bijvoorbeeld als de scirocco, een mooie golf coupe, maar Pon importeert die niet meer omdat het nooit een verkooptopper is geweest.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          31 oktober 2015 om 19:16

          @ghost:
          Als ik de Autoweek autovergelijker (Ja jongens, bouw dan zelf een degelijke database! ;-) ) instel op Citroen op bouwjaar 2000 en vervolgens instel op bouwjaar nieuw, zie ik dat er nu veel meer diversiteit is. Groot, klein, luxe, goedkoop; het is er allemaal in verschillende smaakjes. In 2000 is de keus toch wat geringer. Laat staan als ik ‘em instel op 1990 (enkel de AX, BX, CX en XM) Niet dat perse slecht is, ik ben van mening dat dat rijtje uit 1990 volledig genoeg is, maar je hebt beslist meer te kiezen.

          Idem dito als ik het zelfde doe bij Peugeot of Volkswagen. Ja, de Scirocco is gesneuveld, Fransen bouwen geen grote sedans meer, SUVtjes zijn niet direct mijn smaak en onderscheidende ontwerpen tussen onderlinge modellen wordt zo veel mogelijk vermeden. Maar keus is er wel.

          Mazda is misschien wel het mooiste voorbeeld: momenteel een heel divers gamma met gewoon mooie wagens. Dat was 10, 20 jaar geleden wel anders…..

          Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      31 oktober 2015 om 16:50

      @ghost: ML is toch GLE?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        31 oktober 2015 om 17:00

        @bsxc2: geen idee, dacht dat de ML gewoon nog te koop was.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          31 oktober 2015 om 18:28

          @ghost: Nee, GLE is opvolger ML. En je hebt de GLA natuurlijk ook nog :)

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      31 oktober 2015 om 16:57

      @ghost:

      GLA
      GLC (opvolger van de GLK)
      GLE (opvolger van de ML)
      GLS (opvolger van de GL)
      G

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        31 oktober 2015 om 16:59

        @gtwillem: ja maar als het dus als zo verwarrend wordt, weet je al merk dat je verkeerd bezig bent.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          31 oktober 2015 om 17:49

          @ghost: ze zitten nu ff in een overgangsperiode. Eigenlijk is de nieuwe naam veel logischer. Alle suv’s zijn GL+ de letter die de klasse aangeeft. Eventueel aangevuld met de carrosserie vorm. Net als bij de sedan/stationwagen series die ze hebben dus maar dan met GL ervoor.

          Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          31 oktober 2015 om 19:08

          @ghost: Verwarrend? ik vind dat er logica achter zit en het is logisch wat Mercedes gedaan heeft. Er is over nagedacht vind ik en als je goed oplet is het gewoon simpel.

          Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      31 oktober 2015 om 17:03

      @ghost: GLA, GLC Coupé, GLE Coupé en komt er nog eens bij kijken dat er op de basis van de (toekomstige) B-klasse een mini-G-klasse aankomt! Voor ieder wat wils. Overigens vind ik wel dat MB de mooiste en beste SUV’s maakt samen met Land Rover.

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        31 oktober 2015 om 19:01

        @henkhupelschoten: Helemaal mee eens, ik vind ook dat Mercedes de mooiste SUV’s bouwt ik zou zelfs de Land Rover laten staan.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        31 oktober 2015 om 19:37

        @henkhupelschoten: hoe kunnen ze op basis van een zelfdragende carrosserie een kleine versie maken van een auto op ladderchassis? Het zal hooguit een volgende SUV kunnen worden maar geen echte off-road beul (zoals de G in de basis nog is).

        Login om te reageren
    • poeperman zegt

      31 oktober 2015 om 19:01

      @ghost: ML = GLE
      GLK = GLC
      GL = GLS

      wat ze aan ’t doen zijn is eindelijk een systeem in hun typeaanduidingen steken

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      31 oktober 2015 om 20:56

      @ghost: ML is GLE geworden. GL wordt GLS. GLK is GLC geworden Aanduiding GL + formaat is wat Mercedes nu gebruikt voor de modelnamen van de SUV’s. A-klasse, C-klasse, E-klasse en S-klasse maakt GLA, GLC, GLE en GLS

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      1 november 2015 om 09:14

      @ghost: op moment is het verwarrend, maar het wordt juist makkelijk.

      GLA
      GLC
      GLE
      GLE-coupé
      GLS

      en dat rijtje komt in hiërarchie weer overeen met de A,C,E en S-klasse. Blijft alleen buitenbeentje G over.

      Login om te reageren
  13. mulsanne zegt

    31 oktober 2015 om 16:45

    Voor mij blijft de range rover toch DE auto en heeft meer style en zeer zeker comfort

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      31 oktober 2015 om 18:45

      @mulsanne: En Brits.

      Login om te reageren
  14. Pordon zegt

    31 oktober 2015 om 17:07

    Intern is dit ook gewoon een facelift en de daarbij behorende naamsverandering waar Mercedes mee is begonnen.

    Login om te reageren
  15. mclarenf1lm zegt

    31 oktober 2015 om 17:52

    De huidige generatie doet het erg goed in Florida, het zijn er ook perfecte bakken, heerlijke cruisers en ze hebben ook nog wat pit. (mindere motorisering dan de 500 hebben ze er niet) ook leuk om er bij te vermelden, er worden ook Glk’s verkocht, alleen in de 350 variant. Ik ben persoonlijk benieuwd naar het interieur, de vorige was echt een ruimte topper.

    Login om te reageren
    • paganizonda760nc zegt

      31 oktober 2015 om 18:19

      Geweldige auto voor lange afstanden met een zee aan ruimte. Het interieur was toch de prioriteit voor deze aankomende facelift. GLS met een S-klasse interieur. Ben benieuwd.

      Login om te reageren
  16. michaelcorleone zegt

    31 oktober 2015 om 18:59

    Mercedes weet hoe het moet en weet hoe je een SUV moet bouwen ( luisteren jullie even mee BMW en Audi) Ik snap de gedachte achter de nieuwe q7 niet, geen echte SUV meer maar meer een Avant of een crossover achtig iets. Te anoniem en een tikkeltje saai.

    Altijd al fan geweest van de GL dus nu de GLS, hiervoor zou ik de RaRo, x5, q7, touareg, xc90 laten staan. Ook de vernieuwde GLE vind ik een fraai ding.

    Baas boven baas blijft natuurlijk de echte G een heerlijke wagen.

    Login om te reageren
  17. poar zegt

    31 oktober 2015 om 19:18

    Ik bestel de 500e vast

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    31 oktober 2015 om 23:54

    Nog steeds heerlijk, alhoewel in in dit segment toch Japans/Amerikaans blief

    Login om te reageren
  19. mercedesgl500 zegt

    1 november 2015 om 00:07

    Mijn lievelings auto??

    Login om te reageren
  20. koopman20 zegt

    1 november 2015 om 09:52

    Zoiezo vind ik suv’s te onnodig dus van mij hoeft het niet, Tesla model X mag van mij weer wel, want das elektrisch :p

    Login om te reageren
  21. adrien zegt

    1 november 2015 om 15:24

    Dit zijn foto’s uit de brochure, waarom heb je ze er niet allemaal op gezet? Mercedes-AMG GLS 63 en de interieurfoto’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North