• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hij doet het! P4/5 gaat racen op de Nürburgring

Auteur: vvb, gepost 29 juli 2010 om 20:34 – 41 Reacties

Scuderia is slechts donorauto


De ambities van James Glickenhaus en zijn Ferrari P4/5 zijn steeds torenhoog. En toch weet ‘ie het iedere keer weer voor elkaar te krijgen. Nu ook: de P4/5 mag gewoon meedoen aan de vierentwintig uur van de Nürburgring (2011), om precies te zijn in de EXP1 klasse. Donorauto’s voor dit project: een Ferrari 430 Scuderia én een F430 GT2.

James Glickenhaus is inmiddels een soort legende in autoland. Ook hier op Autoblog kwamen hij en zijn koningsproject P4/5 al heel vaak voorbij. Vorig jaar september konden we vertellen dat hij de ambitie had om de beauty mee te laten rijden met de 24-uurs race op de Nurburgring. Er waren nog wel wat hobbels te nemen, maar inmiddels staat het vast dat de P4/5 Competizione gewoon gaat racen.

In de Ferrari-chatbox valt goed te achterhalen welke voeten het allemaal in de aarde heeft gehad om zijn P4/5 racer klaar te krijgen. Om een idee te geven: ze hebben eerst een Ferrari 430 Scuderia gekocht, en daar de carrosserie afgesloopt. Vervolgens hebben ze de body van de P4/5 erop gezet. Daarna zijn de motor en bak van de Scuderia vakkundig verwijderd en vervangen door die van een F430 GT2. Inderdaad: money does not play a role at all here! Wil je de volledige historie weten? Check Ferrarichat. De held post daar zelf een aardig portie mee!

N.Technology doet de bouw van deze auto. Zij tekenden ook voor de ombouw van de Panamera voor de Superstars serie. We zijn benieuwd hoe de P4/5 het gaat doen. Qua lef en stijl is het nu in elk geval al een winnaar. En weet je wat helemaal tof is? Als het raceseizoen voorbij is, gaan ze de auto weer straatlegaal maken.

Donorauto

En nog een donorauto

Ook interessant!

  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Yes! Deze bloedmooie 'Ferrari' gaat in productie
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

f430, Ferrari, gt2, james-glickenhaus, nurburgring, p4-5, Racing, scuderia

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Bikers…
Volgend bericht: Wie vindt hem nu wél mooi? Hyundai i30 opgefrist »

Lees Interacties

Reacties

  1. maferick74 zegt

    29 juli 2010 om 20:36

    my hero

    Login om te reageren
  2. sjaak1234 zegt

    29 juli 2010 om 20:40

    Right het is dus eigenlijk gewoon een F430 met een andere body? Als het nou nog het originele Enzo chassis met de P4/5 body erop dan was het nog leuk geweest maar nu is het dus een verminkte 430 (ik heb die hele p4/5 eigenlijk nooit bijzonder mooi gevonden).

    Login om te reageren
    • Eric zegt

      29 juli 2010 om 20:46

      @sjaak1234: Gelijk heb je!
      @Dennis: Ferrari zal zijn goedkeuring hiervoor niet hebben gegeven. De Maserati’s die ook op de Enzo zijn gebouwd zouden eens trager moeten zijn dan deze P4/5!!!!!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2010 om 20:59

      @sjaak1234: de Enzo heeft een carbon chassis en dat staan de regels niet toe.

      Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    29 juli 2010 om 20:40

    Gaaf….
    Maar wel een kanttekening. Ik vind het zonde m er Ferrari’s voor te slopen. Is het niet goedkoper om de onderdelen ed gewoon via de fabriek te kopen?

    Login om te reageren
  4. Ferdinand1 zegt

    29 juli 2010 om 20:44

    F430 Scuderia = 430 Scuderia…

    OT: Leuk project!

    Login om te reageren
  5. Vincent_van_B zegt

    29 juli 2010 om 20:46

    @Ferdinand1: Grazie! Aangepast.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2010 om 21:15

      @Vincent_van_B: staat er nogmaals in ;)

      Login om te reageren
  6. mrB zegt

    29 juli 2010 om 20:47

    Hoe maken ze van de 430 scuderia (geen f430 /zeikmode) de p4/5? de straat versie van de p4/5 is gemaakt op een enzo. Hij zal wel een manier vinden, met geld is alles mogelijk

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    29 juli 2010 om 20:48

    Geweldig idee en het is nogal lef hebben! Natuurlijk is een Coachbuilt Enzo helemaal niet te vergelijken met de 430, maar een Enzo laten meedoen was vrijwel zeker een kansloze weg… nu pakken ze delen van een GT2-auto en daarmee is de auto relatief eenvoudig betrouwbaar te gebruiken als racer, alleen het Scuderia chassis (met ophanging etc?) snap ik niet helemaal…

    Login om te reageren
  8. L=Fred zegt

    29 juli 2010 om 20:51

    Ik zou wel eens een reactie van Michiel van den Brink hierover willen horen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2010 om 21:04

      @L=Fred: dan moet je de thread op FerrariChat maar eens lezen ;) Staan genoeg reactie van hem tussen :D

      PS Nog een mooie quote van James Glickenhaus met betrekking tot sponsoring op zijn auto:

      While we may have some I’m also considering running without them.

      I think it would be pretty wild to run this race in a car painted P4/5 red, numbers and a few stickers like the old days…

      Login om te reageren
      • L=Fred zegt

        30 juli 2010 om 09:44

        @robbie: ah, hij praat gewoon rechtstreeks met de beste man ;-)

        Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    29 juli 2010 om 20:51

    Maar goed, zoals James Glickenhaus al eerder zei: “.. There’d be a lot exposure and it’s not going to cost Crazy money.”

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    29 juli 2010 om 20:59

    Wat hou ik toch van mensen die hun droom najagen. Dit is gewoon dezelfde droom als die van Maarten de Bruijn, van den Brink … en van ons allemaal toch eigenlijk?!
    Hier kunnen niet genoeg posts van komen!

    Login om te reageren
  11. corvettez06 zegt

    29 juli 2010 om 21:08

    well een dikke ferrari hoor vind dit wel wat , doet me denken aan mijn droom auto, de pratt miller corvette c6rs, maar ferrari is niet mijn ding , maar deze vind ik zeker whttp://www.youtube.com/watch?v=oZnTJX1-SKMel wat hebben , ff n filmpje van de p.m corvette , enjoy

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      29 juli 2010 om 22:05

      @corvettez06:
      waar heb je het in hemelsnaam over? Glickenhaus heeft het over smaak, entrepreneur zijn, het racen zoals vroeger zonder enige vorm van reclame en na de race weer met je raceauto naar huis rijden; kortom jongensdromen.
      Wat doet een filmpje over plebjakkerbakken als een corvette er nou toe.

      Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    29 juli 2010 om 21:10

    als ik Glickenhaus was dan had de vijand van James Bond geworden ..
    of van Austin Powers ..

    wat zou je in godsnaam anders met zo,n achternaam moeten doen ..

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    29 juli 2010 om 21:11

    mag ik alle onderdelen hebben die niet meer gebruikt worden die van de donor autos afkomen? :P kan ik van alles vast een 430 scuderia maken met GT2 components :P

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    29 juli 2010 om 21:14

    Djeez, twee retegeile auto’s als donor.. :o Glickenhaus = baas!

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    29 juli 2010 om 21:19

    @lincoln
    als dj had ie het vast en zeker ook goed gedaan…

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    29 juli 2010 om 21:22

    Met andere woorden: Eindelijk een mooie racewagen. :D

    Login om te reageren
  17. Preske zegt

    29 juli 2010 om 22:05

    waarom hebben ze niet meteen de body op de GT2 gezet?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2010 om 22:13

      @Preske: omdat die niet straatlegaal te maken is na de race.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        29 juli 2010 om 22:15

        @robbie: Dus hij komt niet meer terug op het Enzo-chassis?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 juli 2010 om 22:18

          @Citrofiel: ehm dit is een tweede wagen… je hebt straks de echte p4/5 Glickenhaus en de p4/5 racer…

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            29 juli 2010 om 22:42

            @w0o0dy: Aha, ik raakte in de war door het constante “zijn P4/5”. Bijv.: “In de Ferrari-chatbox valt goed te achterhalen welke voeten het allemaal in de aarde heeft gehad om zijn P4/5 race klaar te krijgen.” Daarbij denk ik aan zijn auto de P4/5, maar het gaat blijkbaar om ‘zijn’ model de P4/5…

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              29 juli 2010 om 22:57

              @Citrofiel: daar had moeten staan: zijn P4/5 racer ;) Oftewel de raceversie :D

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                29 juli 2010 om 23:01

                @robbie: Eén letter maakt al een wereld van verschil. Ik dacht dat juist de spatie in “race klaar” weg had gemoeten! :D Trouwens, “de body van de P4/5 erop”. Dé P4/5, alsof er maar één van is, terwijl het dus om een nieuwe body gaat. Nog zo’n struikelblok. ;)

  18. midasracer zegt

    29 juli 2010 om 22:41

    Deze man gebruikt zijn vermogen heel wat verstandiger dan de sultan van Brunei. Lijkt me helemaal het einde op zo’n manier je eigen Ferrari racer te kunnen bouwen. Verbazingwekkend dat je met een paar B-films zoveel geld kunt verdienen. Ik krijg alleen buikpijn van die gestripte 430 Scuderia. Ik weet ’t , tis een dood ding maar ik krijg toch slachthuis associaties.

    Login om te reageren
  19. Megakix zegt

    29 juli 2010 om 23:32

    Verdomd, wát is het nou, de P4 of de P5 ? ;-)

    P.s.: kon die Glickenjongen niet gewoon een deal maken met Ferrari ? Zoals in de F1 gebruikelijk is om oude wegwerpmotoren als 2e handsje te gebruiken ? Scheelt wat geld, moeite èn vooral een keuze tussen de letters 4 en 5…

    Login om te reageren
  20. Jorden zegt

    29 juli 2010 om 23:49

    ik snap er echt weinig van…

    Wat gaat er dan met het origineel gebeuren?
    En je gaat toch geen chassis naar carosserie aanpassen?

    Login om te reageren
  21. corvettez06 zegt

    30 juli 2010 om 01:04

    @ jan jansen , het ging mij om het uiterlijk van de auto , voor de rest niet ,en ja jongens dromen zoals je al zegt ,en op dit blog delen mensen die van auto,s houden de informatie met elkaar , ook al delen ze niet de zelfde smaak .blijven ze toch respect voor elkaars ,mening hebben, en wie ben jij dan wel mannetje.

    Login om te reageren
  22. q-oekje zegt

    30 juli 2010 om 07:32

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      30 juli 2010 om 10:06

      @q-oekje: check, die stond al bij onze vorige artikel:
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/28/james-glickenhaus-komt-met-een-p45-racer

      Login om te reageren
  23. VonStroke zegt

    30 juli 2010 om 09:06

    Wat in hier P4/5 aan? Ik zie alleen een hoop F430 (Scuderia).

    Login om te reageren
  24. ViperArry zegt

    30 juli 2010 om 11:11

    Jammer dat ik geen login heb op de ferrarichat…. daar zijn schijnbaar ook meer fotos te vinden.
    Wie post ze hier even?

    Login om te reageren
  25. ThomasBol zegt

    30 juli 2010 om 12:50

    Eigenlijk best wel zonde. Stel, hij crasht hem volledig kapot. Dan is het dus:
    – P4/5
    – 430 Scud
    – 430 GT2

    Wel vet dat hij hem goed gebruikt!

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      2 augustus 2010 om 02:53

      @ midasracer:
      helemaal mee eens. Eindelijk iemand die iets fantastisch maakt van zijn geld. Verfrissend om te zien dat er ook mensen zijn met visie. Begreep wel dat Ferrari zelf er nogal moeite mee heeft, gezien hij mooier is dan wat er door hen de laatste 15 jaar is gemaakt. Een groter compliment kan je niet hebben denk ik.

      @ThomasBol:
      Wat is er erg aan een 430? Dat model gaat niet echt de geschiedenisboeken in omdat hij zo mooi is, wel omdat er zo veel van zijn gemaakt.

      @corvettez06:
      je begrijpt het echt niet he?

      Login om te reageren
  26. corvettez06 zegt

    30 juli 2010 om 14:35

    rete gaaf die blauwe , zou dat ding wel is in het echt willen zien scheuren. mooi bak .

    Login om te reageren
  27. cheetacars zegt

    30 juli 2010 om 18:56

    Een betere hint naar de geschiedenis van de auto’s waarop hij gebaseerd is kun je niet krijgen. Een echte Ferrari-fan is hij toch echt wel te noemen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North