Hoe je een Cayman niet verkoopt (of juist wel?)

Auteur: , 20 Reacties

De eerste generatie Porsche Cayman, onder Porsche intimi ook wel bekend als de 987, wordt zo langzamerhand betaalbaar voor de autoliefhebber zonder geldboom in de tuin. Of nou ja, een klein geldstruikje is nog steeds wel handig. Maar hoe verkoop je zo'n reptiel als je er weer vanaf wilt?

De eerste Cayman baseerde op de tweede Boxster. Volgens sommigen is het dankzij het middenmotor-concept stiekem een betere rijders-auto dan de 911. Dat is helaas ook te merken aan de prijzen die tweedehands voor gevraagd worden, ondanks dat de Cayman ook kampt met de tussenaslager-problemen. Mo’ tussenaslagers, mo’ problems.

Ok, een 997 is momenteel nog altijd duurder dan de Cayman tweedehands, maar een redelijke 996 zit ongeveer op hetzelfde prijsniveau. Dat wordt dus een zware afweging maken tussen de magie van de 911 en de extra dynamiek en moderniteit van de Kaaiman.

Mocht je voor de laatste willen gaan, kan je bijvoorbeeld terecht bij deze verkoper. De beste man heeft er niet voor gekozen om een paar gelikte plaatjes te schieten van zijn handelswaar, noch om met geforceerde humor een verhaal op te hangen waarom je een oen bent als je de auto koopt, maar je ‘m toch moet kopen. Nee, in plaats daarvan zijn er gewoon wat plaatjes toegevoegd over hoe je kan leven met zo’n Cayman. Een fiets achterin? No problem. Iemand op het dak meevervoeren? Moet kunnen.

Het is wel zo eerlijk, je weet meteen dat je hier en daar een paar krassen van trappers en dergelijke in het interieur kan verwachten en deukjes in de koets van kinderen die erop geklommen zijn. En het toont wel weer eens aan dat een Porsche echt die sportwagen is met zoveel praktisch nut dat je ‘m elke dag kan gebruiken. Niet onbelangrijk, als je betere helft weer eens zegt dat er eigenlijk een MPV op de oprit moet verschijnen.

Is dit een puik idee, of heb jij toch liever een ‘garage-queen’ die minimaal elke week een keer minutieus gewassen is met microfiber towels?



20 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Een gebruikte auto is niet erg. Een auto met barre onderhoud wel. Die merk je later pas.
Ik wil deze niet. Er kan geen trekhaak onder vanwege de uitlaat. Jammer๐Ÿ˜•
@lekkerlinksrijden: die kan er toch naast ๐Ÿ‘Š๐Ÿฝ
@lekkerlinksrijden: je hebt ze wel met trekhaak dus ergens moet het kunnen
Leuk toch. Begrijp die krasjeshuilers uitdeukers en poetsvolk sowieso nooit.
@1audi1: Amen…
@1audi1: koop dan gewoon een oude Landrover in navy groen.
@bartsmit: Of army blue is mooi!
@1audi1:
Wacht maar tot je zelf een mooie wagen hebt gekocht van je zuurgespaarde centen, de leasemaatschappij gaat je niet helpen.
Past prima, lekker de klep openlaten voor extra downforce. Das pas goedkope tjoening:p wie heeft er nu nog zo’n GT3 vleugel nodig?
Gadver hij luistert naar CAS rock. Had wel interesse maar na dat gezien te hebben hoeft het van mij niet meer…
Doe mij maar een garage queen. Ik kan mezelf altijd goed overtuigen dat een product praktisch genoeg is terwijl het dat overduidelijk niet is. Mijzelf overtuigen dat ik een bekraste en gedeukte wagen zou moeten kopen wordt daarentegen veel moeilijker.
Het lijkt wel een echte auto zo
Een 996 heeft geen magie…’t is gewoon een vrij trage en tevens lelijke auto. Heb zelf een 996 en een Boxter S gehad, Boxter S is een veel beter sturende auto mi. Nog nooit in zo’n reptiel gereden, maar die stuurt logischerwijs nog beter, want vast dak.
Niemand wil toch zo’n auto
@martijn11: ja hoor, ik wil hem wel! Mooi speelgoed!
Tja, en toch zou ik graag een Cayman willen als weekend speeltje.
Cayman. Stiekem staat hij toch op m’n whis-list, ondanks dat hij volledig word afgekraakt. Ik weet nog dat ik hem in need for speed speelde…… Goede oude tijd
Ben ik de enige die zich afvraagt wat er boven op het dak van foto 4 zit?
996 geen magie?!
Allemaal gelul van lieden die er zelf nooit een zulken kunnen betalen!
Heb zelf een 996 turbo met sport uitlaat, pure Car porn tijdens rijden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).