• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoef je als prins geen BPM te betalen?

Auteur: robbie, gepost 4 februari 2008 om 12:01 – 68 Reacties

Alfa Romeo 8C Competizione - Copyright Jim Appelmelk
Het zal denk ik niemand ontgaan zijn dat er inmiddels een prinsje van Oranje rondscheurt in een een Alfa 8C. Maar toen ik het kenteken checkte bij de RDW viel mij iets raars op (en ik was niet de enige) daar is namelijk het volgende te lezen onder het kopje BPM: “Niet geregistreerd“. En dat is toch op zijn minst opmerkelijk.

Waarom zou dit bedrag niet bekend zijn? De enige logische verklaring die ik kan vinden is dat Bernhard Lucas Emmanuel Prins van Oranje-Nassau, van Vollenhoven blijkbaar geen BPM hoeft te betalen. En dat scheelt nogal een slok op een borrel. Als ik er even vanuit ga dat jij en ik gewoon zo’n 220.000 euro moeten betalen voor een 8C dan zou daar een bedrag van ongeveer 60.000 euro in zitten en 25.000 euro aan BTW (die aftrekbaar is). Een korte blik op de site van het Koninklijk Huis leert echter het volgende:

Betaalt de Koningin belasting?
De Koningin en de andere leden van het Koninklijk Huis zijn belastingplichtig voor hun inkomen en vermogen voor zover deze niet zijn terug te voeren op het Financieel Statuut en niet vallen onder de bepalingen van art. 40, tweede lid van de Grondwet en de daarop gebaseerde wetgeving.

Maar toch zit er volgens mij wel een klein luchtje aan deze zaak. Prins Bernhard is een slimme ondernemer die ongetwijfeld ergens een maas in de wet heeft gevonden om lekker belastingvrij rond te rijden. Zo kwam hij tijdens zijn studententijd ook al in opspraak met zijn toenmalige koeriersbedrijf Ritzen Couriers. Er was toen een conflict met het GAK over loonbelasting, uiteindelijk is daarvoor een schikking getroffen van 25.000 gulden.

Ook zag ik de vraag voorbij komen waarom er geen AA-kenteken op de Alfa zit. Prins Bernhard maakt wel deel uit van het Koninklijk Huis maar voor zover ik heb kunnen achterhalen mag het AA-kenteken alleen maar gebruikt worden op auto’s die in bezit zijn van het Koninklijk Huis. Deze auto is in eigendom van de prins zelf. Ook zou het nog zo kunnen zijn dat er wel een AA-kenteken bij de auto hoort maar dat er nu gewoon gebruik wordt gemaakt van een “schaduw kenteken” zodat de auto niet al teveel opvalt (kan dat met een 8C?).

Hoogstwaarschijnlijk zullen we er nooit achter komen hoe het echt zit, maar speculeren kan natuurlijk altijd!

Meer foto’s kan je hier, hier en hier vinden.

Foto: Jim Appelmelk (AKA Appeltje)

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Straatrace met 200 auto's in Amsterdam
  • Tesla buitenspiegels massaal gejat in Amsterdam
  • Amsterdam verbiedt reclame voor benzineauto's in metrostations

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

8c, Alfa Romeo, bpm, prins-bernhard, zwart

Vorig bericht: « Top Gear goes Japan!
Volgend bericht: Met 212 kilometer per uur over de A7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    4 februari 2008 om 12:03

    Opmerkelijk, snel deeplinken naar de Televaag, komt vast een klein relletje van als ze niet te druk zijn met Joran!

    Login om te reageren
  2. Beamer zegt

    4 februari 2008 om 12:04

    Bwa is zo erg nog niet als in België. Hier betalen ze geen belastingen. Krijgen ze geld en moeten ze niet werken.
    En de wagens die krijgen ze ook wel.
    Wel krijgen, van onze belastingen natuurlijk.

    Login om te reageren
  3. Eric zegt

    4 februari 2008 om 12:04

    Raar dat je in Nederland zomaar een kenteken kan opvragen om te zien wie de eigenaar is. In België is dat als individu onmogelijk.
    Hoe oud is die Prins B. eigenlijk? Staat er naast de goudenkoets nog wat anders in de garage?

    Login om te reageren
  4. polomen zegt

    4 februari 2008 om 12:05

    Die leden van het koningshuis hebben toch geld zat?

    Login om te reageren
  5. Klassiekerrally zegt

    4 februari 2008 om 12:11

    @ Eric: niet iedereen kan opvragen van wie de auto behorend bij een bepaald kenteken is.
    Gegevens over de auto en apk zijn wel voor iedereen zichtbaar.

    Login om te reageren
  6. Crazy Car zegt

    4 februari 2008 om 12:11

    Kan het niet zo zijn dat aangezien de RDW gegevens van auto’s van het koningshuis zijn afgeschermd, de BPM gegevens ook zijn afgeschermd?
    Lijkt me ook een mogelijke verklaring.

    Op MyReview van Autoweek staat trouwens een review van ik geloof een S80 welke eerst een AA kenteken had, hierover was inderdaad geen BPM betaald. De dealer die de auto doorverkocht moest dus een nieuw kenteken aanvragen en ivm de leefttijd verminderde BPM betalen.

    Een normaal kenteken is natuurlijk altijd onopvallender, maar bij mijn weten kan je niet zomaar de tenaamstelling van dit soort auto’s opvragen. Hetzelfde gebeurd met auto’s die gebruikt worden voor het vervoeren van bijv. top criminelen (denk aan S-Klasses of 7 series die af en toe hard voorbij komen met een X5 er voor en achter)

    Login om te reageren
  7. vr6 rijder zegt

    4 februari 2008 om 12:12

    @ Eric;

    Dat kan in Nederland ook niet, wij hebben ook privacy regels.

    Het gaat om openbare gegevens van de RDW, waarin alleen voertuigeigenschappen staan, geen persoonsgebonden informatie.

    Kennelijk ‘weet’ men gewoon dat deze bak van de prins is.

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    4 februari 2008 om 12:13

    Laat die gast toch gewoon lekker in zijn fantastisch mooie wagen rondrijden.
    Het is in ieder geval weer een stuk minder saai op de Nederlandse wegen.

    Login om te reageren
  9. polomen zegt

    4 februari 2008 om 12:14

    Hetzelfde bij de koningsbus ( http://www.autobusarchief.nl/nieuws/aa81/AA-81.jpg ) met kenteken VJ-50-GY

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    4 februari 2008 om 12:15

    De link van prins Carnaval geeft een error aan.
    -edit:check!-

    Login om te reageren
  11. Dink zegt

    4 februari 2008 om 12:16

    Waarom niet gewoon vragen? Bernhard Lucas Emmanuel Prins van Oranje-Nassau, van Vollenhoven weet ’t antwoord vast wel ;)

    Login om te reageren
  12. Henne zegt

    4 februari 2008 om 12:17

    Inderdaad er wordt gebruik gemaakt van een schaduwkenteken. Deze zijn bijna nergens terug te vinden in registratie systemen. In mijn tijd bij BMW kregen wij een Mini van Prins Pieter Christiaan terug uit de lease. Ook deze was voorzien van een schaduwkenteken.

    Sterker nog als de politie het kenteken in hun voertuigen database invoert krijgen zij op het scherm dat deze auto onder geen beding mag worden aangehouden. Ook het CJIB stuurt geen accepgiro’s uit voor dit kenteken.

    En mocht je em als 2e hands gaan verkopen als een autodealer bijvoorbeeld dan moet er eerst een compleet nieuw kenteken aangevraagd worden alvorens de auto de weg weer op mag. Het huidige kenteken wordt dan vernietigd.

    Login om te reageren
  13. mart(w)in zegt

    4 februari 2008 om 12:25

    ja stel je voor dat ze ooit eens post zouden krijgen van uit leeuwarden…

    schande…

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    4 februari 2008 om 12:29

    @ Henne: als dat zo is zou de vrouw van Bernhard toch ook niet zijn aangehouden destijds, bij de verjaardag van Maxima?

    Login om te reageren
  15. Mercedes zegt

    4 februari 2008 om 12:55

    Schandalig is het natuurlijk, in België is er al een relletje over geweest.
    Prins Laurent die van zijn “dotatie” MEERDERE ferrari’s op 1zelfde dag had gekocht. In Nederland moeten de leden van het koningshuis tenminste zelf voor hun inkomen zorgen, niet?

    Login om te reageren
  16. Bisazza zegt

    4 februari 2008 om 12:57

    Ik zag hem vorige week donderdag richting Ams. rijden op de A2. Ik kreeg werkelijkwaar kippevel. Wat een schoonheid is deze Alfa in het echt……

    Login om te reageren
  17. Polman zegt

    4 februari 2008 om 12:58

    Vlug opsturen naar de magazines en het nieuws ;), zo komen de spotters ook nog eens in de ‘spots’ XD

    Login om te reageren
  18. jelle zegt

    4 februari 2008 om 13:04

    WE WETEN NU WEL AL DAT DIE PRINS EEN 8C HEEFT…STEEKT WA TEGEN HIER EN OP AUTOJUNK

    -edit: zet je CAPLOCK eens uit!-

    Login om te reageren
  19. tss68nl zegt

    4 februari 2008 om 13:06

    Wordt wel met meer dure autos gedaan. Aangezien je aan de hand van de BPM de nieuwwaarde van de auto kan schatten, zet men die gegevens niet open en bloot op de RDW site.

    Kans bestaat dat ie gewoon BPM heeft betaald hoor.

    Login om te reageren
  20. jelle zegt

    4 februari 2008 om 13:11

    @ “toffe editer”: we weten nu wel al dat die prins een 8C heeft…steekt wa tegen hier en op autojunk

    voila capS lock is uit

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    4 februari 2008 om 13:12

    @tss68nl, zelfs van een Veyron staat het BPM bedrag op de site, dus dat argument gaat niet op!

    Login om te reageren
  22. rotorhead zegt

    4 februari 2008 om 13:18

    jelle: Gaat eens ophouden met grappig zijn.

    Misschien over een weekje nogmaals kijken @ rdw site? Willen nog wel eens achterlopen.

    Login om te reageren
  23. jelle zegt

    4 februari 2008 om 13:22

    @ rotorhead: grappig?? waar heb je het over?

    Login om te reageren
  24. rotorhead zegt

    4 februari 2008 om 13:25

    Precies.

    Login om te reageren
  25. jelle zegt

    4 februari 2008 om 13:36

    @ rotorhead: amai, zo geheimzinnig…niks beters te doen? man man man…wat een toffe personen zitten hier toch op deze site te schimmelen…op alles wat je zegt comentaar, niks goed kun je hier zeggen, door een paar eikeltjes met een ego van hier tot in china…

    Login om te reageren
  26. ZOEF zegt

    4 februari 2008 om 13:38

    Wat is er toch fout met deze foto? Zitten de achterwielen bloot op deze auto?

    )

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    4 februari 2008 om 13:42

    @ZOEF, ooit van schaduw weerspiegeling gehoord?

    Login om te reageren
  28. Markus zegt

    4 februari 2008 om 13:54

    Wat betreft dat AA kenteken, dat zal wel geen verplichte kost zijn voor alle leden. En als je niet op wilt vallen laat je dus een normaal kenteken op je auto zetten. En als je echt niet op wilt vallen koop je dus geen 8C, maar goed, dat is waarschijnlijk te makkelijk gedacht.

    Login om te reageren
  29. jelle zegt

    4 februari 2008 om 14:00

    @ robbie: of weerspiegeling :D

    Login om te reageren
  30. Ramshoek zegt

    4 februari 2008 om 14:03

    Dat de 8c voldoende vermogen heeft om een stevige marktkraam mee te verslepen betekend nog niet dat het ding voorzien mag worden van een ‘grijs kenteken’. Voor het vervoer van een laptop en een attacheekoffertje is de wagen zeker geschikt. Prins dingus heeft hem waarschijnlijk op een van zijn obscure BV’tjes geschreven…

    Login om te reageren
  31. Toms zegt

    4 februari 2008 om 14:31

    Volgens mij heeft Bernard trouwens maar een semi-beschermde status.
    Hij heeft in ieder geval zeker niet dezelfde status als de kinderen van Beatrix en moet ook gewoon voor zijn centen werken.
    Het kan dus ook zomaar zo zijn dat hij niet eens een AA kenteken zou kunnen krijgen omdat hij geen onderdeel uitmaakt van het formele koningshuis.
    Dit laatste is er om te voorkomen dat wij over 500 jaar een koningshuis hebben te onderhouden van 15.000 nazaten.

    ps. ik ben geen koningshuisliefhebber dus voel je vrij om op mijn verhaal te schieten.

    Login om te reageren
  32. tss68nl zegt

    4 februari 2008 om 14:44

    @robbie: Ik zei ook ‘wel vaker’, en niet ‘altijd’. Ik heb bij een bedrijf de dagelijkse export van het RDW verwerkt, en heb zodoende nog al eens te maken gehad met de uitzonderingen.

    Login om te reageren
  33. Markus zegt

    4 februari 2008 om 14:47

    @ Ramshoek: grijs kenteken, waar heb je het over?

    Login om te reageren
  34. Dink zegt

    4 februari 2008 om 14:49

    ROFL!

    Login om te reageren
  35. robbie zegt

    4 februari 2008 om 15:05

    @Toms, Prins Bernhard maakt wel degelijk deel uit van het Koninklijk Huis, hij is zelfs 11e in de lijn van troonopvolging. Wel is het zo dat als Wim-Lex de troon bestijgt hij geen lid meer is van het Koninklijk Huis maar natuurlijk nog wel lid is van de Koninklijke familie.

    Login om te reageren
  36. Henne zegt

    4 februari 2008 om 15:25

    @Casper: Maar die was toch betrokken bij een aanrijding???(met letsel?)

    Dat is een van de weinige redenen dat dat wel mag. Er is dan een slachtoffer.
    Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als meneer of mevrouw de prins of prinses met 270km/u over de snelweg knalt dat ze dan niet aangehouden mogen worden. Parkeerboetes kennen ze ook niet, en laat staan voor boetes voor rijden over de trambaan of vluchtstrook. Het mag allemaal met zo’n kenteken.

    Login om te reageren
  37. BG 75 zegt

    4 februari 2008 om 15:25

    Jongens, wel weer erg Hollands om ons druk te maken of hij wel genoeg belasting betaald. Hij heeft sowieso in zijn leven al véél meer belasting betaald dan Jan Modaal!

    Login om te reageren
  38. Sorcerer zegt

    4 februari 2008 om 15:55

    Mag hij wel zo’n klein kenteken op de voorkant? ;)

    Trouwens, ik denk wel dat dit iets is waar de RVD (rijksvoorlichtingsdienst) antwoord op wil geven. Zie http://www.rvd.nl .

    Login om te reageren
  39. Blafwoef zegt

    4 februari 2008 om 16:05

    en eigenlijk zijn we gewoon allemaal jaloers, want we willen allemaal wel zo’n gave kar….

    Login om te reageren
  40. Stefan zegt

    4 februari 2008 om 16:59

    ik zal de rvd is mailen dan zullen we t weten :)

    Login om te reageren
  41. paul zegt

    4 februari 2008 om 17:43

    @sorcerer: interessant punt, want volgens de rdw mag je alleen 2 kleine of 2 grote platen voeren, geen combinatie. Dus achter ook maar een kleine ? Overigens is een grote plaat vóór natuurlijk knotslelijk, dus gun ik die jongen dit wel.

    Login om te reageren
  42. mashell zegt

    4 februari 2008 om 18:09

    Ik weet van de Alfa 8C rijdende prins geen kwaad.

    Login om te reageren
  43. Hubert zegt

    4 februari 2008 om 18:23

    Als ex 156 rijder weet ik dat je een bekeuring kunt krijgen als je een agent zonder smaak voor mooie auto’s treft. Het is gewoon verboden om met een kleine kentekenplaat te rijden. Het helpt ook niet om dan een normale uit de kofferbak te toveren en aan te bieden deze ter plaatse te monteren. Want dan geven ze zeker een boete, want dan wist je gewoon dat je fout bezig was. Anders zou je niet met een normale plaat in de kofferbak rondrijden.

    Login om te reageren
  44. Hubert zegt

    4 februari 2008 om 18:25

    en als extra toevoeging :
    In mijn autopapieren stond dus niet de extra toevoeging dat ik de kleine (‘amerikaanse’) kentekenplaten mocht voeren.

    Login om te reageren
  45. bozewolf zegt

    4 februari 2008 om 18:26

    Optiefen met die koninklijke poppenkast. Ik heb als Nederlander respect voor de Oranjes, die familie heeft veel betekend voor onze geschiedenis, maar die lui zijn destijds in het opgemaakte bedje van Lodewijk gaan liggen en doen nu alsof het al een eeuwenoude traditie is. Weg ermee en dat geld gebruiken voor iets dat het nodig heeft. En dan ook nog trouwen met Argentijnen en Duitsers. Serieus he. Alsof de jaren 70 helemaal niets meer betekenen. En natuurlijk lekker belastingen ontduiken en weet ik veel allemaal. Yuk.

    Republikeinen vooruit!!!

    Login om te reageren
  46. Raymond15588 zegt

    4 februari 2008 om 18:38

    Het koningshuis is een atractiepark met politieke bevoegdheid! Totaal ondemoncratisch en derhalve in strijd met o.a. artikel 1 jo 3 van de Nederlandse Grondwet. Het verbaast mij ook helemaal niks dat de auto´s (dmv een schaduwkenteken) niet eens van de weg mogen worden gehaald. De Oranje´s zijn en blijven een stel misdadigers! Denk hierbij aan wijlen Prins Bernard die een brief aan ene Adolf H. had geschreven ten tijde van WOII! Het vermogen van de familie oranje wordt geschat op ± 1 Miljard euro (bron: Quote 500, 2007). Het gerucht gaat dat de familie aanzienlijke aandelen heeft in de Algemene Bank Nederland – Amsterdam/Rotterdambank (beter bekend als ABN-AMRO) en Shell. Dit is overigens dezelfde prins die er met zijn bedrijfje voor heeft gezorgd dat de (door P. Fortuyn geïntroduceerde:) studenten OV-kaart nu alleen in het weekend of alleen door de week geldig is en niet 24/7.

    Login om te reageren
  47. Sven zegt

    4 februari 2008 om 19:02

    Stelletje dieven, dat zijn het!
    Ik vind dat zij net zo goed dezelfde rechten én plichten zouden moeten hebben!

    Valt me ook op dat er 4 jaar APK op zit, is dit nieuw vanaf 1 januari? Was voorheen toch 3 jaar bij een nieuwe auto?

    Login om te reageren
  48. firefly zegt

    4 februari 2008 om 19:13

    Een AA-kenteken mag alleen worden gevoerd wanneer iemand van het koninklijk huis in de auto zit.

    @Sven
    sinds 1 januari geldt voor alle benzine auto’s dat de eerste APK pas na 4 jaar hoeft en dan om het jaar. Vanaf 8 jaar is het jaarlijks.

    Login om te reageren
  49. Rodeoro zegt

    4 februari 2008 om 20:05

    @robbie
    ZOZO zelf 11de in de lijn van opvolging naja in dat geval!!
    Jongens waar maakt iedereen zich druk over, ben geen fan van het koningshuis en vind ook dat ze te veel geld te besteden hebben maar ondaks dit zou ik met geen van allen willen ruilen. Denk er maar eens over na hoe jij het zou vinden als heel je leven al vooruit gepland is. Natuurlijk is dat in dit geval niet helemaaaal aan de orde maar geloof mij er gebeuren veel obscuurdere dingen dan dit gevalletje echter heeft het dan niks te maken met een bn’er

    Login om te reageren
  50. Bas zegt

    4 februari 2008 om 20:27

    Mooi karretje…als ie er maar netjes mee rijdt….vind ik veel belangrijker dan e weten hoe en of welke gaatje hij in de wet heeft genaaid of welk belastinkje hij zn snorretje bij meent te drukken.
    Vraag me trouwens af of het uberhaubt van de prins is…zou wel lekker slim zijn als heel Nederland nu al weet in welke auto je rijdt. Niet dat ik hem niet mag ofzo…maar ik heb gemerkt dat er hier in NL een hoop gekken rondrijden ;)

    Login om te reageren
  51. Papa zegt

    4 februari 2008 om 20:48

    ook sommige special forces hebben dezelfde status in NL, mogen ook niet aangehouden worden en zijn ook niet te vinden op rdw.nl

    Login om te reageren
  52. 9000cse zegt

    4 februari 2008 om 21:23

    @ bozewolf en Raymond 15588

    Wat doen jullie hier eigenlijk nog in dit land? Vinden jullie je erg dapper met je onbeschofte uitingen? Ik geloof vast en zeker het geld bij elkaar te krijgen om jullie een enkeltje Albanië te bezorgen. Heb je je republiek. Opzouten, en vlug!

    Login om te reageren
  53. Raymond15588 zegt

    4 februari 2008 om 21:39

    @9000cse:
    Of naar Frankrijk, Amerika of Australië*.

    *allhoewel, Australië valt officieel nog onder het Britse koningsrijk.

    Login om te reageren
  54. carlos zegt

    4 februari 2008 om 23:08

    jullie hebben zeker niks te doen

    Login om te reageren
  55. Karel zegt

    4 februari 2008 om 23:37

    Kenteken is afgeschermd net als bij mensen die bij justitie werken (rechters bijvoorbeeld) daar zijn bepaalde auto gegevens ook niet van opvraagbaar bij het RDW heel simpel!!!

    Login om te reageren
  56. Sorcerer zegt

    4 februari 2008 om 23:41

    Tuurlijk gun ik ‘m dit ook met deze platen, ik zeg het alleen maar ;) Is meer tegen de bureaucratie dan tegen deze persoon.

    Karel: ja, stel je voor dat ik eens zou kunnen zien hoeveel bpm een bepaalde rechter over z’n 525d heeft betaald joh!

    Login om te reageren
  57. Karel zegt

    5 februari 2008 om 10:16

    @ Sorcerer

    Daar gaat het niet om, ik weet alleen (vanuit mijn vorige functie)dat mensen met “belangrijke” posten/functies een afgeschermd kenteken hebben waarvan niet alle gegevens op te vragen zijn bij het rdw. Wat jij niet kunt zien is dat ook de persoonsgegevens op het kenteken zijn afgeschermd in eerste instantie deze zijn niet zomaar op te vragen.

    Login om te reageren
  58. Ejay zegt

    5 februari 2008 om 10:49

    @ Karel, geldt dat alleen voor overheidsmensen of kan ik als bijv. vermogende particulier dat ook aanvragen?

    Verder is Bernard gewoon een slimme ondernemer die aan Ritzen Koeriers (OV verhaal) en Clockworks gewoon goed geld verdient heeft. Het Koninklijk Huis is best belangrijk. Ze krijgen op hun reizen heel wat contracten binnen voor Nederlande bedrijven die er anders niet kwamen. De regeringsfunctie daarentegen mag wel weg.

    Login om te reageren
  59. Kees-Jan zegt

    5 februari 2008 om 11:27

    hij staat wel op rwd waar zeuren julie over
    https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx

    Login om te reageren
  60. CasperH zegt

    5 februari 2008 om 12:08

    @ Henne: geen ongeluk.
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/15/ab-boulevard-prinses-annette-geeft-ook-gas

    Login om te reageren
  61. ed zegt

    5 februari 2008 om 13:09

    Ik heb eens een bekeuring gekregen omdat ik niet een Europeesch nummerbord had (lees: zo’n blauw randje aan de linkerkant met NL erop).
    De prins heeft dat kennelijk ook niet op kentekenplaat voor. Is dit niet nodig voor? Of is dit nodig als je blauw bloed hebt?

    Login om te reageren
  62. erka zegt

    5 februari 2008 om 23:42

    Ach ja….gelijke wetten gelijke rechten / plichten voor IEDEREEN…..met uitzondering van….

    Login om te reageren
  63. Herman zegt

    9 februari 2008 om 08:59

    Dus gewoon opheffen dat hele koningshuis. Scheelt weer een hoop van die figuren waarvoor de gewone burger belasting betaalt.

    Login om te reageren
  64. Giovanni zegt

    9 februari 2008 om 23:20

    Mooie auto! Maar vanwaar alle gezever over belasting die de gewone burger voor deze prins betaald? Hij werkt voor z’n geld en het is al eerder vermeld door iemand die verder kijkt dan z’n neus lang is: hij heeft al meer belasting betaald dan Jan Modaal in z’n hele leven.

    Laat hem maar zuinig zijn op z’n wagentje, ik wil hem over een paar jaar GRAAG overnemen van hem :P

    Login om te reageren
  65. Zeer verbaasd zegt

    11 februari 2008 om 14:46

    Mensen, wat een onzin allemaal, dit gaat om 1 auto die BvA ook nog zelf betaald. Hij had hem vast kunnen krijgen maar dat wilde hij niet.

    Ga eens wat nuttige dingen schrven over de auto, daar was deze site voor bedoeld ooit toen hij werd gestart. Volgens mij is het allemaal afgunst.

    Login om te reageren
  66. John zegt

    19 februari 2009 om 11:46

    Nee, het is geen afgunst. Het Koninklijk Huis moet het goede voorbeeld geven. Wij worden gewaarschuwd tegen trust-constructies, maar het Koninklijk Huis ontduikt op die manier zelf de belasting.

    Overigens is de koningin vrijgesteld van belasting betaling.

    Kentekens die geen resultaat geven bij de RDW zijn bijzondere kentekens, waaronder b.v. ook van onopvallende KLPD-voertuigen, is mij verteld.

    Login om te reageren
  67. goeiedag zegt

    6 mei 2009 om 09:31

    …en we denken allemaal dat we het warm water hebben uitgevonden zeker? wie kan hier met zekerheid zeggen hoe de vork in de steel zit, hoeveel die prins betaald heeft en wat dat ie betaald heeft? het is niet omdat je het niet kan terug vinden dat je moet denken dat ie niks betaald… het feit dat je er niets over terug vind heeft ook wel zen redenen…

    het woord afgunst is hier al een paar keer gevallen… ik denk dat dit zeker op zen plaats is. beetje harder werken dan hé, dan kan je hem misschien overnemen als ie em beu is…

    Login om te reageren
  68. stanley zegt

    21 december 2009 om 23:47

    dat is toch gewoon om de privacy van die mens te beschermen … niet meer dan logisch. het viel toch te verwachten dat iemand dit zou checken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North