• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40

Auteur: Alwood, gepost 30 mei 2010 om 10:54 – 30 Reacties

Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40Afbeelding Hoera voor de Musclecar! Dodge Challenger wordt 40

Dodge Powerrr
Het leven van de eerste Dodge Challenger begon 40 jaar geleden. Gelanceerd op het hoogtepunt van de Musclecar-tijden. De Challenger heeft altijd enigszins in de schaduw van de Charger moeten staan, maar het was zeker geen mindere auto.

De originele Challenger is slechts 4 jaar in productie geweest. Er waren twee zescilinders verkrijgbaar, maar vooral veel V8’en. Echt achterbanden vreten deed je met het 7.2L 390pk ‘sixpack’ blok, maar wilde je de snelste zijn dan had je de 7.0 HEMI nodig. Hoewel de 7.2 het beter deed in de sprint had de HEMI een hogere topsnelheid.

Nu kent ook het sprookje van de Challenger een slechte kant. Dodge probeerde het met een re-badged Japanner nog een keer in de jaren ’80. De naam leek voor altijd besmeurd, tot 2008. Toen geheel naar de laatste retro-trends, de nieuwe Challenger ten tonele kwam. Veel trekjes van het origineel, uit Amerika en met V8. Zo hoort het.

Nu blijft het origineel natuurlijk onovertroffen. Het geluid, gebrek aan wegligging en natuurlijk de pistolgrip-shifter. Daarom niet vergeten vanavond Vanishing Point even op te zetten.

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, Klassiekers

Vorig bericht: « Top 10 Auto Gerelateerde Tattoo’s
Volgend bericht: Wat kost het Nederlandse kenteken op deze LP670-4? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stef zegt

    30 mei 2010 om 10:59

    “Gefeliciteerd”

    deze auto heeft gezorgd voor leuke films ;)

    Login om te reageren
  2. alfa159TI zegt

    30 mei 2010 om 10:59

    wat een geschiedenis!
    blijft een geweldige musclecar!

    Login om te reageren
  3. JPM zegt

    30 mei 2010 om 11:12

    Ik zal het wel nooit begrijpen, een vierkant koekblik op wielen mooi noemen.

    Maar voor de mensen die dr van houden: Van harte!

    Login om te reageren
  4. FuelMinded zegt

    30 mei 2010 om 11:14

    Tegenwoordig zal de Charger voor eeuwig in de schaduw van de Challenger staan.
    Ik begrijp de keuze van Chrysler om kannibalisme te vermijden door de Charger van 2 extra deuren te voorzien.

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    30 mei 2010 om 11:15

    Op ongeveer hetzelfde moment kwam Ferrari met de 365 ‘Daytona’ 4,4 liter V12 met 350 pk. Kunnen we dat niet ook vieren?

    Login om te reageren
    • astonfreak zegt

      30 mei 2010 om 11:29

      @JPM: dat is een belediging voor mij en andere amirikaanse auto fans. het is geen blik op wielen.het is een beast en art on wheels.!

      Login om te reageren
  6. ZwerverRoodbaard zegt

    30 mei 2010 om 11:18

    Zoals elke muscle car heeft deze ook een zwarte periode gekend, 1979 till 1983 man wat een japans ogende auto’s :S

    Login om te reageren
  7. Mas zegt

    30 mei 2010 om 11:22

    Prachtig! Geweldig gewoon! =)

    Een trouwe Dodge fan.

    Login om te reageren
  8. astonfreak zegt

    30 mei 2010 om 11:24

    the amrican dream!

    Login om te reageren
  9. Wessee zegt

    30 mei 2010 om 11:29

    Dit is een pony car, Charger is de muscle car van Dodge.

    @FuelMinded: Om kannibalisme te vermijden en om terug te gaan naar de roots. B-body Charger was niet de eerste generatie!

    Login om te reageren
  10. SHFT zegt

    30 mei 2010 om 11:32

    Jammer dat je na 40 jaar nog steeds geen bochten nemen!

    Dat terzijde ben ik altijd wel een musclecar fan geweest, toch de eerdere modellen, vanaf de jaren 80 tot op heden vind ik er geen hol aan.

    Login om te reageren
  11. Wessee zegt

    30 mei 2010 om 11:33

    Jammer dat jij na 40 jaar nog steeds je onder je steen woont. ;)

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    30 mei 2010 om 11:55

    @ astonfreak

    Nee hoor, dat is mijn mening, daarom zeg ik ook van harte voor de mensen die er van houden, ieder zn eigen ding.

    Login om te reageren
  13. realhustler zegt

    30 mei 2010 om 12:12

    Afgeleide auto hiervan, de plymouth baracuda, vooral in de versie hemicuda, is nog veel mooier !!

    Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    30 mei 2010 om 12:20

    Heel vreemd. Als het een keuze tussen de originele Camaro en Challenger zou zijn, dan zou het de Camaro worden. Als het een keuze tussen de retro Challenger en Camaro zou zijn, dan zou het de Challenger worden.

    De huidige Camaro is gewoon té overstyled.

    Login om te reageren
    • Alex79 zegt

      30 mei 2010 om 12:42

      @Rick-dos: Congrats, je hebt meteen een line-up voor het kies maar topic van volgende week ;)

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        30 mei 2010 om 12:46

        @Alex79:

        En? Wat gaat jouw keuze worden? ;)

        Login om te reageren
  15. C6_R zegt

    30 mei 2010 om 12:21

    Whaa, wat een heerlijke badass auto, mooie gallery!

    Gratuliere!

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    30 mei 2010 om 12:55

    Het model challenger 1970/1971 is echt vet mooi maar die van 1973/1974 is ineens spuuglelijk! Never change a winning team zou ik zo zeggen!

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    30 mei 2010 om 13:00

    Ik zag vrijdag nog een Cuda in Harlingen. Pimpelpaars, je hoort ‘em van een kilometer al aankomen (“borbel, gorgel, pruttel, ronk, vrop vroaar”). Fantastisch ding.

    Login om te reageren
  18. Laus zegt

    30 mei 2010 om 13:21

    Fantastische wagens! Nog een paar jaar sparen. Die gereviseerde zijn nog aardig aan de prijs. En gewild!

    Login om te reageren
  19. six-trey zegt

    30 mei 2010 om 13:28

    hoera, de eerste blijft ook de beste. dat en een 426 hemi, een betere dream car kan je je moeilijk voorstellen.
    en ik heb het al hier 2 keer ge upload maar iedereen die zegt dat je er geen bochten mee kan nemen..
    http://www.youtube.com/watch?v=7D4dpsC8eVE

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      30 mei 2010 om 13:39

      @six-trey: Nouja, die is ook niet standaard meer, he.

      Toen ze nog van de band rolden werden de remmen gemaakt van zeepblokjes volgens mij…

      Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    30 mei 2010 om 13:50

    De oude Charger met die koplampen achter klepjes, geweldig! MAar de nieuwe Challenger vind ik toch ook wel erg gaaf hoor;)

    Login om te reageren
  21. Master Junior zegt

    30 mei 2010 om 16:25

    American Muscle, Still The Greatest car ever!

    Al is de concept veel mooier :D
    Maar de ouwe heeft em helemaal afgemaakt, anders kwamen ze nooit op ideeën!

    Login om te reageren
  22. AMG Powerrr zegt

    30 mei 2010 om 16:32

    De originele Challenger is als een MILF.

    Login om te reageren
  23. corvettez06 zegt

    30 mei 2010 om 23:30

    wat een geweldig geluid dat filmpje zo moet een auto klinken echt een muscle car geluid , heerlijk man brute power.

    Login om te reageren
  24. Carmaster zegt

    31 mei 2010 om 15:13

    De 2nd gen “Challenger” is gebaseerd op de Mitsubishi Sapporo als ik mij niet vergis.

    OT: Gefeliciteerd en nog vele jaren!

    Login om te reageren
  25. Carmaster zegt

    31 mei 2010 om 15:21

    De Mitsubishi Sapporo.

    De 2nd gen Dodge Challenger

    Ook de 2nd gen Plymouth Barracuda en de AMC Spirit zijn op de Sapporo gebaseerd.

    Login om te reageren
  26. phantom zegt

    31 mei 2010 om 20:14

    @ AMG powerrr: Uitleg A.U.B.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North