Hoeveel durf jij neer te tellen voor deze Mercedes 190?

Auteur: , 66 Reacties

Neem een bedrag in gedachten en kijk dan hoe ver je van de vraagprijs afzit.

Klaar voor? Komt ‘ie: 15.000 Ekkermannen is wat de verkoper van deze rode 190 wil hebben voor zijn swekker-Merc. Wij Nederlanders kennen de originele baby-benz vooral als stinkende 190D. Nog niet al te lang geleden herontdekten talloze landgenoten het budget-statussymbool van weleer immers vanwege de toen nog geledende MRB-vrijstelling voor klassiekers. Dat betekende dat je lekker goedkoop diesel kon rijden, zonder daarbij in een extreem oncomfortabel en onbetrouwbaar hok te moeten rijden. De 190 is immers een van die eerste (nieuwe) klassiekers die je met goed fatsoen dagelijks in kan zetten. Sterker nog, in de juiste uitvoering heeft het nog wel een bepaalde swek ook.

Maar ja, goedkoop autorijden mag niet in Nederland. Zodoende zorgde de 190(D) er eigenhandig voor dat er tegenwoordig belasting moet afgedragen worden op auto’s totdat ze 40 jaar oud worden. De 190-revival was dan ook al snel weer voorbij. Alleen een paar optimistische youngtimerboeren proberen er nog de hoofdprijs voor te vragen. Misschien dat er in 2022 weer een (kleine) opleving komt, als de eerste benzine 190jes veertig jaar oud worden?

Er zijn echter ook 190-modellen die gewoon op merites de status van gewilde klassieker verdienen. In eerste instantie kan je daarbij denken aan de Evolution II (rijtest), maar ook een Brabus, nette 2.3-16, 2.5-16 of zelfs een goed bewaard exemplaar met zes-in-lijn is niet te versmaden. Een verswekkerde 2.0 met tupperware daarentegen hoort volgens de meesten onder ons waarschijnlijk niet in dit lijstje.

Dit exemplaar, dat pas sinds maart op Nederlands kenteken staat, heeft volgens de verkoper de Evo-look. Qua wielkasten kunnen we daar nog een beetje inkomen, maar de spoiler lijkt afkomstig te zijn van de IKEA. Er zitten een paar wielen op die verdacht veel lijken op een setje RH AG Cup jetsers. Op zich niet verkeerd, al is de kans groot dat het replica’s zijn. Verder zijn de achterlichten uiteraard ‘zwart gemaakt’.

Het interieur is redelijk ongemoeid gelaten, los van het stuur. Hier heeft een van de vorige eigenaren een enorm embleem opgeplakt. Ooit hing dit stijlvolle ding vrijwel zeker om de nek van een Oost-Europese gangster, maar een van de vorige eigenaren heeft ‘m waarschijnlijk van diens hals afgerukt na een gewonnen kooigevecht, bij wijze van trofee.

De verkoper doet zelf geen uitspraken over wat er onder de kap zit. De RDW biedt echter uitkomst: 1.997 liter meet het blok. Aangezien het een auto uit 1986 betreft kan het daarmee gaan om een motor die origineel 105 of 102 pk leverde. Over motorische wijzigingen wordt niet gesproken, dus die zijn er waarschijnlijk niet. Maar die uitlaten moeten op zijn minst goed zijn voor vijf pk extra niet? KOOP DAN!!1!

Dank Werner voor de tip!



66 reacties

Zijn de wielkasten er om de roest te verbergen?
Thanks, but no Thanks. Het stuur is inderdaad om te janken, maar die pook vloekt ook wel een beetje in een 190.

Nu even een spuugje doen…
Moet je wel echte fan van Tupperware zijn
Ik had de eerste drie cijfers goed!
@joligejoffer: ik de laatste 3!
@awesome: de laatste 3, dus 000 met nog een getal er voor? Nee dank ude laatste 2 koppen en dan een 1 ervoor
Alles ging goed tot ik op de foto’s klikte 😂
Kansloos…
Nou nou, niet te hard zijn richting de verkoper. Iedereen kent dat wel, net een komma te snel op de verkeerde plaats zetten in je enthousiasme.
Zonde, origineel zou hij ooit wel 15000 kunnen opleveren. Nu wat de gek er voor geeft. (letterlijk, ja)
Jammer weer
Moet die 1.997 liter geen komma zijn, net zoals een 1,5liter cola?
@alex1589: kolere, dan is die 15.000 piek een schijntje. Een tweeduizend liter viercilinder onder de kap….
@tenaci: denk dat rutte en shell je dan dankbaar zijn
om een of andere reden doen we dat met motorinhoud altijd zo met zijn allen…
@jaapiyo: wordt het getal dan niet gevolgd door cc ipv liter?
Pijn
Aan
Mijn
Ogen
Advertentie tekst met 3 regels. Kort maar krachtig, zullen we maar zeggen.
Lelijk als de nacht maar ziet er uit alsof de eigenaar er goed voor gezorgd heeft.
Veel van die ouwe bakken die door mutsen gereden werden omdat ze belastingvrij waren werden bizar slecht onderhouden en vielen van ellende bijna uit elkaar.
Even los van het stuur, het interieur is nog best netjes. Ik bedoel, er zit een heuse radio in.

Even met de schroevendraaier al het plastic er af wippen en je hebt een nette klassieker. 1500 euries bieden en klaar….
Uiteraard ontbreken de M3-look spiegels niet!
@tmenges: neeeeeejooohh dat valt me nu pas op, scherp.
Gott Im Himmel! Om een 190 MB zo te vernachelen.
Maar: er is wel goed voor gezorgd door de eigenaar, zoals @dees constateerde. Maar 15.000 euro is veel te veel voor zo’n wagen, zelfs wanneer de wagen door de verkoper wordt omschreven als:
[quote]
!!!!!!!!!!!!!! UNIEKE !!!!!!!!!!!
[end quote]
@jeroenwz: eigenlijk klopt “unieke” niet, want unieke zal er nog iets achter moeten hebben.. Unieke kleur of interieur etc. UNIEK zonder een e zal al een hoop schelen
Trainingspak check
Sokken in slippers check
Matje check
VERKOCHT!
Het PBC schijnt de reacties op deze advertentie nauwgezet te volgen.
Waarom zou je in vredesnaam zo’n pauperbak importeren?
De originele EVO spoiler is niet minder lelijk hoor…
https://www.bva-auctions.com/v3/nl/auction/lot/34008/11021574?pid=2
@matter: die ziet er wel snaarstrak uit, flink wat vervangen om m weer uit z’n winterslaap te halen. Nice!
Dikke jaren 80 tuning
Wat ik er voor over heb ?
Makkie:
Ongesorteerd ijzer prijs € 0,16 kg per 08-07-2018
Voor deze auto komt dat dan uit op 1230 kg (mats ik ‘m, want bij dit exemplaar is minstens 400 kg plastic) x 0.16 = € 196.80.

Ik kan met tikkie betalen of met PayPal.
Als ik dan toch 15.000 euro aan een Mercedes 190 moet uitgeven, zou ik op zoek gaan naar een 190E 2.3 Azzurro. Die zullen wellicht geen 15.000 euro kosten, maar dan houd je wel wat geld over voor onderhoud en een eventuele opknapbeurt.
@edge: De eerste die 15k geeft voor die van mij krijgt een all-in weekend parijs van mij! Als je 7,5k geeft dan moet je het doen met een dagje walibi voor twee ;-).
Zat ik er toch 15.000 euro naast.

Is dat logo op het stuur van zo’n 80’s busje zijn grille gejat ofzo?
@gulli: ghehe, jij had serieus € 30.000, – geschat ja?? ;)
Ah gelukkig een Turkse vlag op de sleutelhanger. Nuff said.
@porsche928: dus de tuuter is ook onder handen genomen.
ik begrijp nooit waarom iedereen de 190 zo nodig moet afzeiken, persoonlijk vind ik deze baby-Benz een van Mercedes’ allermooiste ontwerpen ooit.
Alles wat toen een Mercedes een Mercedes maakte zit er op subtiele wijze in verwerkt , destijds kreeg ik er geen een van de zaak want te duur, dat waren ze ook, maar zijn opvolger de eerste C-klasse heb ik wel gereden Voor een hele zes maanden toen blies ik de motor op en heb enorme ruzie met Mercedes Nederland gekregen. Het kreng ingeruild voor een probleemloze Laguna Serie 1 zeg maar de oer Laguna
@desjonnies: een nette 190 is ook mooi, alleen dit exemplaar echt niet, dat ben je toch wel met me (ons) eens?
@tenaci:
Zekers.
@desjonnies:
De 190 heeft voor mij ook zeker charme.
Het design vind ik schitterend, meer Mercedes in een compact formaat kon niet.
Bruno Sacco was een genie in mijn ogen.
Zijn designs zijn heel geslaagd, alles klopt gewoon.
Kwa interieur is dit ook veel meer mijn ding dan de moderne juke-box dashboards.
Ik weet het, ik word oud..
@desjonnies: Het uiterlijk is nog subjectief. Maar het is een stille, comfortabele en extreem betrouwbare auto met een goede wegligging. Zelfs als je het vergelijkt met de meeste nieuwe auto’s van nu. En dat maakt het één van de meest bijzondere auto’s ooit. Niet voor niks is er bijna geen ex 190 rijder te vinden die negatief is over deze auto’s. Alle negatieve reacties komen van mensen zonder ervaring.
Ik rij dagelijks langs deze auto. Hoop toch dat ie snel verkocht wordt. Doet gewoon pijn aan je ogen.
@xenonlampje: vlgs mij Eindhoven
@him: exact! Tegenover de DAF.
Vast wel een of andere shoarma eindbaas die ‘m wil hebben.
Heb er zelf twee en dit soort miskramen zorgen voor reacties die ze niet verdienen.
Misschien dat kardes dit bij een Tofas Sahin kan doen in Turkije….. Kijk, een originele nette 2.6 automaat voor 6000 of deze knutselpakket 2.0 voor 15000?
Geen trekhaak voor mijn Tabbert, ik pas…
Deze MB is inderdaad geïmporteerd uit Frankrijk.
Wel verdomd handig dat je altijd een picknicktafel bij je hebt, is de 15k bijna waard.
Ik weet gewoon niet hoe ik hier op moet reageren..
ik will geld toe om deze wanstaltige auto linea recta de shredder in the jagen… Dit is echt jaren 80 cheap ass crap Miami Vice stunt materiaal wat kapot moest(opblaas scene). Krijg flitsen van vieze groezelig en in achterkamerthes opgenomenn VHS porno met zwetende harige mannen … Zo een auto is het …
Had liever origineel gehouden, echt vreselijk dit!
Amsterdam-West ready…
Ik vind het eigenlijk wel tof. Nee, ik hoef hem niet, maar hij is lekker period getuned met bijbehorende wielen en van buiten is het in ieder geval best netjes gedaan. Gewone 190s zijn er nog zat, dus toch juist leuk als iemand hier iets ‘eigens’ van maakt?
Voor zijn tijd reed de 190 best wel aardig. Laatst nog met zo’n ding gereden en wat was ik blij dat ik weer in mijn eigen auto zat.
@rufctr01: Een 190 op benzine rijdt beter dan elke nieuwe auto uit het b segment en beter dan de meeste nieuwe auto’s uit het c segment. Is zeker zo stil als de meeste nieuwe auto’s en gaat veel langer mee. Alleen je hebt minder afleiding van elektronische onzin.
Ik vond dit model echt lelijk. Toen mijn vader dit inruilde voor 300 E. Wat was ik blij
Koopje… Zit nog een paar kilootjes bruin de de kofferbak
Bosozoku tuner!

Geinig. Zou er zelf niet in gezien willen worden maar zie de humor er van in.
‘Humor goes right out the door after hearing about the price…’
Het is zo fout als het maar kan, maar laten we eerlijk zijn, het is wel netjes gedaan, goed afgewerkt, en af. Meestal blijven dit soort projecten half in de plamuur rond rijden daar het geld van de eigenaar op is…..
Ik had 50k in gedachten, is een flinke meevaller.
mooie carnaval’s wagen
Toch knap dat die camera het zo lang vol houd, een ouderwetse zou de lens al lang van gebarsten zijn
Dat hij 100pk heeft en niet vooruit te branden is is dan een voordeel. Bij 140km/h waait je hele kofferklep eraf met zo’n zeil erop.
Ik vind het ook niet mooi maar het is een kant en klaar pakket van Rieger Tuning
https://www.rieger-tuning.biz/article/00025032

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).