• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?

Auteur: Author, gepost 3 mei 2015 om 16:13 – 39 Reacties

Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?

Ferrari 400 Superamerica
Het allerlaatste exemplaar dat ooit in elkaar is geschroefd werd onlangs geveild. De opbrengst was uiteraard weer astronomisch.

Ferrari’s en bizarre veilingopbrengsten: ze gaan hand in hand als TFSI’s en een stevig olieverbruik. Ook deze 400 Superamerica Cabriolet is weer op een bizar bedrag afgehamerd, maar het is dan ook wel een bijzonder exemplaar. Het is namelijk de allerlaatste SWB Superamerica die ooit is gebouwd.

Deze klassieker uit 1962 haalt ruim 340 pk uit z’n V12, heeft een handbak met vier versnellingen én remschijven rondom. Ondanks het feit dat het in zijn tijd zo’n beetje de duurste Ferrari was die je kon kopen, racete toenmalige eigenaar R.J. Stallings er gerust mee over de zoutvlaktes van Bonneville.

Ferrari 400 Superamerica

Maak je echter geen zorgen over het verleden van de Superamerica. Ferrari Classiche, de beroemde en beruchte afdeling waar de authenticiteit van klassiekers op peil wordt gehouden, heeft de prachtige cabrio grondig gerestaureerd. Overigens hoeft de nieuwe eigenaar ‘m niet per se te laten staan bij mindere weersomstandigheden; er zit gewoon een hardtop bij.

Vijf jaar geleden werd de Superamerica ook al geveild, toen bracht de Ferrari nog 2,7 miljoen eurootjes op. De prijzen zijn in de tussentijd nog verder de lucht in gegaan, want gisteren is dit exemplaar op maar liefst 7.645.000 USD afgehamerd. Solide investering, zo’n klassieke Italiaan!

Ook interessant!

  • Video - Ferrari Superamerica
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

400, Cabrio, Ferrari, Klassiekers, superamerica, veiling, zwart

Vorig bericht: « Rijkswaterstaat: “niet op de vluchtstrook stoppen op 4 mei”
Volgend bericht: Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    3 mei 2015 om 16:17

    Tien en tien dubbele tien vijfenveertig en vijftien. Ongeveer

    Login om te reageren
  2. pudi zegt

    3 mei 2015 om 16:19

    Veel mooier dan de ferrari’s van nu moet ik zeggen

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 mei 2015 om 18:45

      @pudi:
      Dat is natuurlijk niet echt een prestatie, de meeste Ferrari’s vanaf 1980 kunnen mij niet bekoren.
      Dat terwijl ik toch een duidelijke voorkeur voor Italiaans en Engels heb.

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    3 mei 2015 om 16:20

    ” Er zijn altijd wel een aantal gekken te vinden op deze wereld die onze personenauto’s willen kopen, van dat geld kunnen we racen ”

    Enzo Ferrari

    Login om te reageren
  4. tsukuba zegt

    3 mei 2015 om 16:32

    Wat een schoonheid. Vooral met hardtop ziet hij er geweldig uit. Je kan van de foto’s al opmaken dat het een genot is om dit schatje te mogen rijden. Zou wel a la captain slow in mn broek schijten bij elk kruispunt, je zal er maar een deuk in krijgen.

    Login om te reageren
  5. kaasdevies zegt

    3 mei 2015 om 16:39

    Nee dank u

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      3 mei 2015 om 16:50

      @kaasdevies: nee? Vind je die turboflappen niks?

      Login om te reageren
  6. sr20det zegt

    3 mei 2015 om 16:49

    Twee pizza’s en een biertje

    Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    3 mei 2015 om 16:51

    Wat een schoonheid…

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    3 mei 2015 om 16:52

    Voor een paar ton, zeg 400.000 (wat dichter bij de échte waarde zit) zou ik het nog overwegen, maar dan een miljoen is sowieso gekkenwerk. En dat is precies waar de markt nu op draait: wat de gek er voor geeft.

    Login om te reageren
  9. PeugeotGTI zegt

    3 mei 2015 om 17:08

    Tien miljoen miljard godmiljaar!

    Login om te reageren
  10. BJ zegt

    3 mei 2015 om 17:45

    Inflatie at work – in de gewone ecomonie zijn de effecten beperkt, maar monetaire stimulans helpt hier denk ik een lekker handje mee.

    Login om te reageren
  11. reinoutgtr zegt

    3 mei 2015 om 17:49

    5 tientjes

    Login om te reageren
  12. benzinehoofd zegt

    3 mei 2015 om 17:57

    EUR 0,00

    Login om te reageren
  13. 406_v6 zegt

    3 mei 2015 om 18:00

    Nop…. zwaar overgewaardeerd Italiaans beroerd in elkaar gezet ding. 1x leuke tocht maken en je kunt er weer aan laten sleutelen. Uiterlijk en techniek zijn best mooi maar wat heb je er aan als je m eigenlijk alleen maar in een garage kunt stallen?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      3 mei 2015 om 18:11

      @406_v6:

      Bluffen met de foto in je portefeuille op recepties.

      Ow mooie 6893 Manaranello hebt u, kijk ik heb ook zo’n Fejjaji !

      En daarna bluffen als je hem weer met X- $$$$ winst kunt doorstoten, al ben ik van mening dat de markt al over zijn hoogtepunt heen is.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        3 mei 2015 om 18:49

        @desjonnies: da’s dan ook het enige…

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        3 mei 2015 om 18:50

        @desjonnies: dat de markt over z’n hoogtepunt is?? Volgens mij zijn/gaan de chinezen klassiekers “hamsteren”. ….

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          3 mei 2015 om 18:58

          @406_v6:
          Gaat nog steeds weinig naar toe, Hong Kong wel ( die zijn natuurlijk Brits geweest) maar de Chinezen zijn meer van de nieuwe bluf, ze zijn per slot van rekening als goede communisten pas sinds kort rijk geworden !
          En die oude karren hebben 1 probleem : te weinig ruimte achterin !

          Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        3 mei 2015 om 20:04

        @desjonnies: Dat de markt over zijn hoogtepunt is blijkt echter niet uit de cijfers

        Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    3 mei 2015 om 18:01

    Wel een heel mooi ding!

    Login om te reageren
  15. michaelcorleone zegt

    3 mei 2015 om 18:15

    Een schoonheid uit 1962.

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    3 mei 2015 om 18:17

    DE clou is inderdaad dat je duidelijk verwantschap ziet met twee veel mindere goden, ook getekend door ene Pininfarina.

    om/imgs/a/f/a/z/u/fiat__1500_cabriolet_pininfarina_spider_1964_1964_3_lgw.jpg

    http://put.edidomus.it/autoclassiche/edicola/foto/RCL189_01Fiat1500_big.jpg

    http://www.all-free-photos.com/images/autos/IM2737-hr.jpg

    Van de $ 7.600000 die overblijft, kun je heel wat bootvluchtelingen een toekomst geven.

    Login om te reageren
    • paganizonda760nc zegt

      3 mei 2015 om 22:02

      @desjonnies: Ik heb deze auto net gegoogeld. Ik vind deze auto toch een stuk mooier en de lijnen zijn evenwichtiger dan de Ferrari hierboven.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      4 mei 2015 om 09:29

      @desjonnies: @406_v6: @gtwillem:
      Hebben jullie bijvoorbeeld ook input over klassiekers uit deze tijd (jaren 60) die nog dicht in de buurt liggen van een schappelijke waarde?

      (wat is schappelijke waarde: oud-exemplaar (lage kosten) + bij-elkaar geraapte onderdelen (sommigen echt, sommigen nagemaakt) + manuren; schijt aan matching numbers)

      @dizono: misschien ene ideetje voor een aantal artikelen: jaren 60s met nog een normale waarde.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        4 mei 2015 om 11:09

        @gregorius: jazeker! Dat zijn veelal auto’s die in grotere aantallen gebouwd zijn, en nieuw wellicht ook wat goedkoper. Maar het zijn absoluut unieke ervaringen om in te rijden. Als je beperkt tot wat leuk is om te betalen (5 ton maximaal, liefst rond de ton, zijn er heel erg veel snoepjes). Kort overzicht:

        1. Ford Mustang Shelby GT350 ’65. €75k
        2. Chevrolet Corvette StingRay L76 ’63 €80k
        3. Mercedes-Benz 600 Pullman ’66 €83k
        4. Lancia Fulvia Fanalone ’70 €85k
        5. Maserati Quattroporte ’66 90k
        6. Jaguar E-Type Series 1 4.2 Coupe ’62 €105.000
        7. Mercedes-Benz SL250 Aut. ’68 €110k (1.100km)
        8. Fiat Dino Spider ’68 €130.000
        9. Maserati Coupe Mexico 4.7 ’66 €150k (500km)
        10. Intermeccanica Italia Spider ’70 €200k
        11. Maserati Mistral S2 ’66
        12. Ferrari 330GT 2 plus 2 ’65 €255k
        13. Ferrari 365GT 2 plus 2 ’69 €275k
        14. Aston Martin DB6 ’66 €290k
        15. Iso Rivolta ’70 €300k
        16. Ford GT40 ’75 €350k
        17. Rolls Royce Cloud ’63 €350k
        18. Ferrari 250 GTE ’64 €365k
        19. Ford Mustang Boss KK ’69 €450k
        20. Aston Martin DB4 ’63 €550k

        @sir_smokalot en @gregorius: gewoon van de ‘AB sponsor’ AutoScout24 gehaald.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          4 mei 2015 om 12:32

          @gtwillem: Dank voor t lijstje.
          Dat zijn overigens nog best dure snoepjes!
          Ben zelf aan het kijken naar 61/62 Corvette (de C1). Die Stingray uit jouw lijst is de bekende Split Window; dit is de verzamelaars-Stingray en aan de advertentie te zien, weet de verkoper dit ook. Jay Leno heeft ook een garage-aflevering over de 63 splitwindow. Ik kan me voorstellen dat die 80k voor deze nog best een goede prijs is; hoorde in te filmpje dat er nog (maar) 2000 rondrijden; (even vergeten of ex of inclusief cabrio’s & split-window-to-single-window conversion).
          De 61/62 is nog de C1 (C2 is dus de Stingray). Al met de Stingray achterlichten, maar nog de mooie voorkant met koplampen. Grootste ‘voordeel’ is het prachtige interieur (veel chroom + rood leer + alles in rood), waar de C2 al de klokken op een zwarte plastice achtergrond heeft. 59/60s zijn ook mooi overigens.

          Zo’n 60s Corvette is wel een opgave en ook een risico. Er kan zomaar toch wel iets meer mis zijn en dan ben je een hoop geld verder. Eigenlijk wil ik voor 75k toch wel klaar zijn met de goed rijdende, fun en mooie 60s cabrio.

          Ergens hoopte ik dus dat je stiekem met eentje kwam die niet door mijn filters heen kwam .

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            4 mei 2015 om 13:53

            @gregorius: de Sting Ray die ik bedoelde was een Cabrio. Een StingRay in combinatie met Split Window is een stikje duurder, en volgens de kenners de uitvoering waar je voor moet gaan. Voor 75k kun je absoluut een 60′, 61′ of ’62’er Corvette vinden. Het is wel de mooiste Corvette Cabrio. De klassieke voorkant met de C2 achtige achterkant.

            Er staan er voldoende in Europa, maar aangezien Nederland best een USA Classic land. Laat bij een paar specialisten de vraag vallen voor een 60′ er Corvette. Er is altijd iemand die iemand kent die er misschien toch vanaf wilt.

            Met mijn lijstje bedoelde ik voornamelijk auto’s die wél bijzonder zijn om te rijden, maar niet tientallen miljoenen kosten.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              4 mei 2015 om 13:56

              @gtwillem: thanks.
              Sta ondertussen in contact met wat Corvette enthusiasts in NL. Nadeel is dat is dus in CH woon. Hoop er dit weekend eentje te rijden voor de feel in CH; prijzen liggen hier wel te hoog (ook al is er een oldtimer regeling).

              Login om te reageren
        • O plaat zegt

          4 mei 2015 om 20:08

          @gtwillem:
          Een 1975 Ford GT40 voor 75K? De GT40 is tot 1969 gemaakt en moet je niet verwachten onder het miljoen dollar.

          Login om te reageren
  17. diedaciadie zegt

    3 mei 2015 om 18:38

    Mijn linkernier en een stuk lever

    Login om te reageren
  18. mercedesbenz63 zegt

    3 mei 2015 om 18:51

    5mille maximaal

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    3 mei 2015 om 18:52

    En weet je eigenlijk, is dit 100 keer chiquer en stijl echte stijl :

    Lancia che bella macchina

    http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/cars/lancia/lancia-aurelia-b24-s-spider-america-1956.png

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 mei 2015 om 19:39

      @desjonnies:

      Zijn anders ook niet echt spotgoedkoop.

      Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    3 mei 2015 om 19:39

    50k meer is het mij niet waar zo’n ding.

    Login om te reageren
  21. rd1991 zegt

    3 mei 2015 om 20:24

    @desjonnies ahhh de Aurelia! Wát een machine, zeker als Spider!!

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    4 mei 2015 om 00:01

    Verschrikkelijk ding zeg… Een soort bastaard van een Ferrari 400 en een Pagode SL… Als het geld waard is wil ik dit wel even bezitten maar niet langer dan noodzakelijk. Gelijk weg en wat moois voor terugkopen + iets om serieus over het circuit te boenen.

    Login om te reageren
  23. dvt093 zegt

    4 mei 2015 om 10:08

    € 1.000

    Login om te reageren
  24. goodolddays zegt

    4 mei 2015 om 11:05

    Prachtig, kunst. Dag is het.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North