Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 Spyder

Auteur: , 43 Reacties

Een straatlegale 962. Het moet niet gekker worden.

Dit specifieke exemplaar kwam eerder al eens voorbij. Het gaat in dit geval niet om een Dauer of iets dergelijks, maar om de one-off ‘Derek Bell Signature Edition Porsche 962’. Meer info check je hier, maar belangrijker zijn de specs. Met een wagengewicht van 830 kg en rond de 600 pk uit een zescilinder boxer (geleend van de brute 993 GT2) is dit zeer waarschijnlijk een beest zijn om in te rijden.

En als de specs daar niet voor zorgen, dan doet de dramatische overzichtelijkheid van de koets dat wel voor je. Respect dus voor de Amerikaanse eigenaar die er gewoon de weg mee op gaat. Wij zouden het niet durven zonder een politie escorte op alle vier de hoeken.

Reddit-user jt2893 spotte het bizarre ding en postte enkele fotootjes op de webs, je vindt ze in onderstaande gallery. Nu alleen de grote vraag: word je helemaal wild van de legendarische 962, of zet je toch liever de moderne 918 Spyder op je oprit?

PS: voor je je afvraagt wat de 918 in hemelsnaam met deze foto’s te maken heeft, er staat er één op bovenstaande plaat. Kan zijn dat je ‘m gemist hebt, de 962 is nogal dominant aanwezig.



43 reacties

Ik zeg de 962, jij zegt de 918, maar de drempels in onze straat zeggen geen van beide
@dubcars: ba dum tss
@dubcars:
Een vinex kind met drempelneuroze, ik heb oprecht met je te doen.
Geen plek waar ik mijn kleine petrolhead zou laten opgroeien….
@jrk68: like a boss!
@jrk68: ik woon gelukkig aan de butenkant van deze drempelbuurt
Haha.
@dubcars: en de bank zegt Kia
@st33fie: njaa Toyota eigenlijk
918 natuurlijk, mooiste hypercar
@MAB: Dan toch liever de 917 in Gulf livery (ok, niet street legal).
In 1994 uitgebreid staan kijken bij een gele Dauer 962.
Die stond toen netjes met kenteken en lederen interieur mooi te zijn in het paddock op Le Mans. Voor 2 is de cockpit erg claustrofobisch, dus ik denk dat ik toch voor de 918 zou kiezen.
Hoe zeer ik ook een zwak heb voor Groep C racers.
962, geen reden voor nodig
Dit is de mooiste porsche ooit 962 voor mij echt geweldig moet je voor stellen dat ze nu een audi r18 de weg opsturen
Aangezien ik nog te jong ben om te sterven, kies ik voor de 918. Daarmee zal ik mezelf minder snel kapot rijden.
Die 962 IS geen 962, hij heeft de motor en de bak van een 911 en niet van een 962; en dan die afschuwelijke Mercedes vrachtwagen achterlichten
@desjonnies: 962IS? Die zal wel snijden in de bochten
918 natuurlijk, ik hoef geen oud brik
@tiemegommer: dat oud brik is vast snel meer geld waard dan zo’n 918
@tiemegommer:

Reaaaally ??

(…)
962 is wel echt een eyecatcher voor op de weg! Maar dan toch de 918.. Al ben ik geen fan van de 918 (moet toch iets kiezen)
De 962 natuurlijk, veel beter wordt het niet.
918 sowieso. Heb je toch helemaal niks aan aan dat ding. Buiten dat die enorm lelijk is.
No contest natuurlijk; de 962. Die 918 draagt een stel onnodige batterijen met zich mee. Als ze nou met een batterijloze 918 ‘RS’ zouden komen die 300 kg minder weegt…

(Maar dat gebeurt niet want doet teveel af aan de 918, echter dat op zichzelf zegt in feite ook genoeg).
De 962 natuurlijl
Even een spellingsopmerking: is dit zeer waarschijnlijk een beest om in te rijden, of zal dit zeer waarschijnlijk een beest zijn om te rijden, geen combi ;-)
@scottishcarspotter2000: na die zin wist ik al meteen dat Maurits had zitten typen…heeft patent op kromme zinnen ;-)!
Ik heb een zwak voor dit soort wagens. Een Mosler GTR 900, een McLaren F1 Long-Tail, de Saleen S7: de 918 mag je laten staan.
Porsche baalde gisteren wel met de 6uur van spa dat ze in de laatste 40 min de overwinning moesten geven aan audi
@rob5nismo:
En terecht, door pech (wielophanging #17) en jeugdige overmoed (Nick Tandy #19) liepen ze de zege mis.
Wat mij en velen met mij verwonderde was de snelheid die Audi in de lowdrag R18 had zitten, niet alleen veel mooier dan de highdownforce R18 (de luchthappers in/onder de lampen vind ik spuuglelijk), maar ook efficiënter.

Van Nissan werd duidelijk dat ze met slechts 1 auto naar Le Mans komen. Die Nissan zal het zonder zijn hybridesysteem moeten stellen, dus het mag duidelijk zijn dat die alleen maar koken om geen boete van de ACO te krijgen.
Leuke kitcar
Ik ga toch maar voor de 918 ivm de bijtelling
Niks anders dan respect. In Japan rijdt ook iemand in een straatlegale 917…
Kunstwerkjes op wielen zijn het!
Doe mij maar een 904 of nog beter 906 als het een porsche moet zijn.
Die 962 is het niet helemaal.
Als je auto’s koopt als investering, dan de 962. Wil je gewoon een auto waar je dagelijks goed mee kunt sturen dan de 918. Ik kies de 918, qua design, vorm en techniek staat de 962 zwaar in zijn schaduw.
Allemaal leuk lief en aardig zo’n straat legale racer, maar na een uurtje ben je zo’n ding spuugzat, zonder twijfel de 918, dan maar wat minder stoer maar ongetwijfeld sneller.
Hoewel ik ook een zwak heb voor group C auto’s zou ik voor de 918 gaan. Simpelweg omdat ik de auto zou willen gebruiken en daarvoor lijkt mij de 918 toch praktischer.
Dan toch hybride, stiekem veel mooier!
918 natuurlijk. Niet alleen boven deze 962 maar boven alles.
Ik rij dagelijks 250 km en kom geen drempel tegen… F*ck de 918, doe mij maar de 962
Niet heel moeilijk, 962 natuurlijk!
De 918 graag. Hoe gaaf de 962 ook mag zijn… Ik wil niet iedere rit 3 kleuren schijten. uit angst voor een spontaan, doch intieme ontmoeting met een boom. Want ik weet dat ik zoiets als die 962 niet aan kan. Ja oke, met een 918 zou bovenstaande situatie zich ook gemakkelijk kunnen voordoen. Maar die 962 is een straatlegale racewagen, dus hij handelt vast nog heftiger dan een 918.
Een straatlegale 962, ik kom zojuist klaar! :o

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).