• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 Spyder

Auteur: Author, gepost 3 mei 2015 om 18:02 – 43 Reacties

Afbeelding Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 SpyderAfbeelding Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 SpyderAfbeelding Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 SpyderAfbeelding Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 SpyderAfbeelding Kies maar: een street legal Porsche 962 of de 918 Spyder

Porsche 962 + 918 Spyder
Een straatlegale 962. Het moet niet gekker worden.

Dit specifieke exemplaar kwam eerder al eens voorbij. Het gaat in dit geval niet om een Dauer of iets dergelijks, maar om de one-off ‘Derek Bell Signature Edition Porsche 962’. Meer info check je hier, maar belangrijker zijn de specs. Met een wagengewicht van 830 kg en rond de 600 pk uit een zescilinder boxer (geleend van de brute 993 GT2) is dit zeer waarschijnlijk een beest zijn om in te rijden.

En als de specs daar niet voor zorgen, dan doet de dramatische overzichtelijkheid van de koets dat wel voor je. Respect dus voor de Amerikaanse eigenaar die er gewoon de weg mee op gaat. Wij zouden het niet durven zonder een politie escorte op alle vier de hoeken.

Reddit-user jt2893 spotte het bizarre ding en postte enkele fotootjes op de webs, je vindt ze in onderstaande gallery. Nu alleen de grote vraag: word je helemaal wild van de legendarische 962, of zet je toch liever de moderne 918 Spyder op je oprit?

PS: voor je je afvraagt wat de 918 in hemelsnaam met deze foto’s te maken heeft, er staat er één op bovenstaande plaat. Kan zijn dat je ‘m gemist hebt, de 962 is nogal dominant aanwezig.

Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Cayenne of Macan? Welke kies jij?
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

918, 962, kies-maar, Porsche, spyder

Vorig bericht: « Hoeveel zou jij betalen voor deze Ferrari 400 Superamerica?
Volgend bericht: Stirling Moss: “Lewis Hamilton nog geen grootheid” »

Lees Interacties

Reacties

  1. dubcars zegt

    3 mei 2015 om 18:04

    Ik zeg de 962, jij zegt de 918, maar de drempels in onze straat zeggen geen van beide

    Login om te reageren
    • djuized zegt

      3 mei 2015 om 18:11

      @dubcars: ba dum tss

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 mei 2015 om 18:29

      @dubcars:
      Een vinex kind met drempelneuroze, ik heb oprecht met je te doen.
      Geen plek waar ik mijn kleine petrolhead zou laten opgroeien….

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 mei 2015 om 19:57

        @jrk68: like a boss!

        Login om te reageren
      • dubcars zegt

        3 mei 2015 om 21:39

        @jrk68: ik woon gelukkig aan de butenkant van deze drempelbuurt

        Login om te reageren
    • bmwz3 zegt

      3 mei 2015 om 18:42

      Haha.

      Login om te reageren
    • st33fie zegt

      3 mei 2015 om 20:41

      @dubcars: en de bank zegt Kia

      Login om te reageren
      • dubcars zegt

        3 mei 2015 om 21:39

        @st33fie: njaa Toyota eigenlijk

        Login om te reageren
  2. MAB zegt

    3 mei 2015 om 18:06

    918 natuurlijk, mooiste hypercar

    Login om te reageren
    • ikbenmnzus zegt

      3 mei 2015 om 19:16

      @MAB: Dan toch liever de 917 in Gulf livery (ok, niet street legal).

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    3 mei 2015 om 18:11

    In 1994 uitgebreid staan kijken bij een gele Dauer 962.
    Die stond toen netjes met kenteken en lederen interieur mooi te zijn in het paddock op Le Mans. Voor 2 is de cockpit erg claustrofobisch, dus ik denk dat ik toch voor de 918 zou kiezen.
    Hoe zeer ik ook een zwak heb voor Groep C racers.

    Login om te reageren
  4. gt500eleanor zegt

    3 mei 2015 om 18:13

    962, geen reden voor nodig

    Login om te reageren
  5. qoekje zegt

    3 mei 2015 om 18:16

    Dit is de mooiste porsche ooit 962 voor mij echt geweldig moet je voor stellen dat ze nu een audi r18 de weg opsturen

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    3 mei 2015 om 18:17

    Aangezien ik nog te jong ben om te sterven, kies ik voor de 918. Daarmee zal ik mezelf minder snel kapot rijden.

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    3 mei 2015 om 18:23

    Die 962 IS geen 962, hij heeft de motor en de bak van een 911 en niet van een 962; en dan die afschuwelijke Mercedes vrachtwagen achterlichten

    Login om te reageren
    • kaasdevies zegt

      3 mei 2015 om 19:04

      @desjonnies: 962IS? Die zal wel snijden in de bochten

      Login om te reageren
  8. tiemegommer zegt

    3 mei 2015 om 18:27

    918 natuurlijk, ik hoef geen oud brik

    Login om te reageren
    • casperfcb zegt

      3 mei 2015 om 19:09

      @tiemegommer: dat oud brik is vast snel meer geld waard dan zo’n 918

      Login om te reageren
    • bietje zegt

      3 mei 2015 om 20:58

      @tiemegommer:

      Reaaaally ??

      (…)

      Login om te reageren
  9. gieltj zegt

    3 mei 2015 om 18:30

    962 is wel echt een eyecatcher voor op de weg! Maar dan toch de 918.. Al ben ik geen fan van de 918 (moet toch iets kiezen)

    Login om te reageren
  10. kapiteinaudi zegt

    3 mei 2015 om 18:30

    De 962 natuurlijk, veel beter wordt het niet.

    Login om te reageren
  11. alfaitak zegt

    3 mei 2015 om 18:41

    918 sowieso. Heb je toch helemaal niks aan aan dat ding. Buiten dat die enorm lelijk is.

    Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    3 mei 2015 om 18:42

    No contest natuurlijk; de 962. Die 918 draagt een stel onnodige batterijen met zich mee. Als ze nou met een batterijloze 918 ‘RS’ zouden komen die 300 kg minder weegt…

    (Maar dat gebeurt niet want doet teveel af aan de 918, echter dat op zichzelf zegt in feite ook genoeg).

    Login om te reageren
  13. mercedesbenz63 zegt

    3 mei 2015 om 18:49

    De 962 natuurlijl

    Login om te reageren
  14. scottishcarspotter2000 zegt

    3 mei 2015 om 18:49

    Even een spellingsopmerking: is dit zeer waarschijnlijk een beest om in te rijden, of zal dit zeer waarschijnlijk een beest zijn om te rijden, geen combi ;-)

    Login om te reageren
    • stgp zegt

      3 mei 2015 om 19:18

      @scottishcarspotter2000: na die zin wist ik al meteen dat Maurits had zitten typen…heeft patent op kromme zinnen ;-)!

      Login om te reageren
  15. phaeton zegt

    3 mei 2015 om 18:51

    Ik heb een zwak voor dit soort wagens. Een Mosler GTR 900, een McLaren F1 Long-Tail, de Saleen S7: de 918 mag je laten staan.

    Login om te reageren
  16. rob5nismo zegt

    3 mei 2015 om 19:02

    Porsche baalde gisteren wel met de 6uur van spa dat ze in de laatste 40 min de overwinning moesten geven aan audi

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 mei 2015 om 20:35

      @rob5nismo:
      En terecht, door pech (wielophanging #17) en jeugdige overmoed (Nick Tandy #19) liepen ze de zege mis.
      Wat mij en velen met mij verwonderde was de snelheid die Audi in de lowdrag R18 had zitten, niet alleen veel mooier dan de highdownforce R18 (de luchthappers in/onder de lampen vind ik spuuglelijk), maar ook efficiënter.

      Van Nissan werd duidelijk dat ze met slechts 1 auto naar Le Mans komen. Die Nissan zal het zonder zijn hybridesysteem moeten stellen, dus het mag duidelijk zijn dat die alleen maar koken om geen boete van de ACO te krijgen.

      Login om te reageren
  17. kaasdevies zegt

    3 mei 2015 om 19:02

    Leuke kitcar

    Login om te reageren
  18. aventadorrr zegt

    3 mei 2015 om 19:13

    Ik ga toch maar voor de 918 ivm de bijtelling

    Login om te reageren
  19. BmwMPower zegt

    3 mei 2015 om 19:18

    Niks anders dan respect. In Japan rijdt ook iemand in een straatlegale 917…
    Kunstwerkjes op wielen zijn het!

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    3 mei 2015 om 19:38

    Doe mij maar een 904 of nog beter 906 als het een porsche moet zijn.
    Die 962 is het niet helemaal.

    Login om te reageren
  21. potjak zegt

    3 mei 2015 om 19:39

    Als je auto’s koopt als investering, dan de 962. Wil je gewoon een auto waar je dagelijks goed mee kunt sturen dan de 918. Ik kies de 918, qua design, vorm en techniek staat de 962 zwaar in zijn schaduw.

    Login om te reageren
  22. bofkont zegt

    3 mei 2015 om 19:49

    Allemaal leuk lief en aardig zo’n straat legale racer, maar na een uurtje ben je zo’n ding spuugzat, zonder twijfel de 918, dan maar wat minder stoer maar ongetwijfeld sneller.

    Login om te reageren
  23. reistje zegt

    3 mei 2015 om 19:50

    Hoewel ik ook een zwak heb voor group C auto’s zou ik voor de 918 gaan. Simpelweg omdat ik de auto zou willen gebruiken en daarvoor lijkt mij de 918 toch praktischer.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    3 mei 2015 om 19:58

    Dan toch hybride, stiekem veel mooier!

    Login om te reageren
  25. Turbo S zegt

    3 mei 2015 om 20:26

    918 natuurlijk. Niet alleen boven deze 962 maar boven alles.

    Login om te reageren
  26. papa zegt

    3 mei 2015 om 20:34

    Ik rij dagelijks 250 km en kom geen drempel tegen… F*ck de 918, doe mij maar de 962

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    3 mei 2015 om 23:54

    Niet heel moeilijk, 962 natuurlijk!

    Login om te reageren
  28. toyotafortuner zegt

    4 mei 2015 om 00:01

    De 918 graag. Hoe gaaf de 962 ook mag zijn… Ik wil niet iedere rit 3 kleuren schijten. uit angst voor een spontaan, doch intieme ontmoeting met een boom. Want ik weet dat ik zoiets als die 962 niet aan kan. Ja oke, met een 918 zou bovenstaande situatie zich ook gemakkelijk kunnen voordoen. Maar die 962 is een straatlegale racewagen, dus hij handelt vast nog heftiger dan een 918.

    Login om te reageren
  29. goodolddays zegt

    4 mei 2015 om 11:03

    Een straatlegale 962, ik kom zojuist klaar! :o

    Login om te reageren
  30. sarcast zegt

    6 mei 2015 om 14:40

    Dauer Porsche anyone?
    http://www.supercars.net/cars/404.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North