• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Accord/Inspire door Mugen

Auteur: Dennis, gepost 3 januari 2008 om 10:15 – 35 Reacties

Honda Accord Mugen


De Europese Honda Accord is wat mij betreft een ietwat ondergewaardeerde auto. Het is een ruime sedan die in Nederland met een 2,0 of 2,4 liter vierpitter benzinemotor wordt geleverd met resp. 155 en 190 pk, goed voor een acceleratie van resp. 8,9 en 8,0 seconden. De 2,2 liter diesel met 140 pk heeft een acceleratie van 9,3 seconden. Je koopt de Accord vanaf iets meer dan 29.000 euro en hij ziet er een stuk sportiever uit dan bijvoorbeeld zijn Japanse concurrent de Toyota Avensis.

De Japanse Inspire, wordt in de Verenigde Staten Accord genoemd, maar is feitelijk een iets andere auto dan de Europese Accord. Onze Accord rijdt in de VS rond als de Acura.

De Amerikaanse Accord/Japanse Inspire is door Mugen aangepakt. Mugen gaf de Accord een makeover met een ruime keus aan accessoires. Zo kun je de Accord een nieuwe grille aanmeten, dikke uitlaatpijpen, aangepaste bumpers, sideskirts en natuurlijk heeft Mugen keus uit een selectie dikke 18 inch sloffen. Die spoiler mogen ze van mij vergeten. Om het sportieve karakter verder te onderstrepen kan het onderstel worden aangepast en krachtigere remmen worden gemonteerd.

Honda Accord Mugen

Honda Accord Mugen

Ook interessant!

  • Is de Honda HR-V zo wél interessant?
  • duurste Honda Accord
    Duurste Honda Accord van Nederland kost €17.950
  • Je kunt nu al een 'Type R' maken van je nieuwe Civic
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

accord, Honda, mugen, tuning

Vorig bericht: « Cadeautip voor de miniatuur verzamelaar
Volgend bericht: Column Ted Sluymer: CO2 is geen probleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. Luc zegt

    3 januari 2008 om 10:17

    moet zeggen dat het niet lelijk is, al zou ik wel gewoon een honda logo op de grille laten

    Login om te reageren
  2. roland zegt

    3 januari 2008 om 10:18

    Die acceleratietijden (van de Nederlandse Accord) snap ik niet helemaal. De Japanse Inspire ziet er voor en achter wel dikker uit. Maar wat doen die skirts boven de zijruiten?

    -edit: dat was een tikfoutje-

    Login om te reageren
  3. Robin zegt

    3 januari 2008 om 10:21

    Die Inspire is toch echt wel een bak anders dan een Europese accord, dus helaas zullen de onderdelen niet echt passen..

    Login om te reageren
  4. Apache zegt

    3 januari 2008 om 10:21

    Dus hoe meer pk, hoe trager hij aanzet? Zijkant is net de nieuwe c-klasse.

    -edit: dat was een tikfoutje-

    Login om te reageren
  5. pilsjongen zegt

    3 januari 2008 om 10:22

    man man, hoe is honda er toch in geslaagd om de accord zo te verkloten tov het vorige model ???

    Login om te reageren
  6. Sven zegt

    3 januari 2008 om 10:23

    De Accord 2.4 type-S of Executive doet er ook maar 7.9 seconden over, de 2.0 doet er 9.2 over

    klein detail..

    Login om te reageren
  7. Frank zegt

    3 januari 2008 om 10:25

    Echt helemaal te gek die auto. Ben benieuwd hoe deze Honda er in het matzwart uit ziet……. Als ik mijn ogen licht samenknijp zie ik het al voor me ;-)

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    3 januari 2008 om 10:30

    Mugen kennende hebben ze niet alleen voor versiering verzorgd, iets bekend over prestatie veranderingen?

    Login om te reageren
  9. Pier zegt

    3 januari 2008 om 10:35

    De acceleratietijden die genoemd worden kloppen inderdaad niet, de door sven genoemde kloppen wel. Zou ook wel een beetje raar zijn dat de 2.0 sneller is dan de 2.4 he!

    -edit: dat was een tikfoutje-

    Login om te reageren
  10. Apache zegt

    3 januari 2008 om 10:37

    @ Jurrian

    Mss heeft Honda Mugen de opdracht gegeven enkel het uitzicht te tunen en kwam het idee niet van Mugen, maar dus van Honda. Mugen in opdracht van Honda :p

    Login om te reageren
  11. The Honda Spirit zegt

    3 januari 2008 om 10:46

    Hallo, we hebben het hier over de Amerikaanse 2008 accord/japanse inspire. Het is nog maar de vraag of de Euro-Accord er zo uit komt te zien.

    In amerika rijdt “onze” Accord rond als Acura TSX. Met de 2.4 205 pk i-VTEC niet verkeerd ! Maar van mij mogen ze de Acura TL hierheen halen. Z’n dikkere broer (onder de legend ofwel Acura RL) die er ook in de Type-S uitvoering is met 286 pk 3.5 V6. Ga naar Acura.com en bekijk de interactieve showroom voor een indruk. Erg mooi gemaakt vind ik zelf.

    Login om te reageren
  12. Tribe zegt

    3 januari 2008 om 10:50

    Ziet er leuk uit! :D

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    3 januari 2008 om 10:50

    Dennis, doe je het weer… De Inspire in Japan en Accord in USA Accord noemen… Dan denkt iedereen aan de Europese Accord, wat het niet is… Maak je klaar voor een discussie, net als de vorige keer… ;)

    Login om te reageren
  14. Mustang zegt

    3 januari 2008 om 11:03

    Vind deze versie mooier als de normale accord

    Login om te reageren
  15. Dennis zegt

    3 januari 2008 om 11:04

    @The Honda Spirit/Citrofiel: Laten we die discussie niet nog eens overdoen. Ik heb het artikel verduidelijkt.

    Login om te reageren
  16. Wim zegt

    3 januari 2008 om 11:27

    Werkte Honda niet samen met Saab?
    Zo te zien wel!

    Login om te reageren
  17. smeck zegt

    3 januari 2008 om 11:44

    @ roland, dat zijn windvisors ;)

    maar vind em net als bijna alle mugen uitvoeringen er lekker uitzien! en die spoiler mag van mij gewoon blijven :)

    Login om te reageren
  18. DJD zegt

    3 januari 2008 om 12:13

    hoppa kom maar hierheen met zo’n ding. :D

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    3 januari 2008 om 12:19

    Deze is wel erg saai vergeleken bij een Mondeo of Mazda 6.

    Login om te reageren
  20. Aston Martin freak zegt

    3 januari 2008 om 13:27

    Ik heb Honda ng nooit echt mooi gevonden van design, maar deze wagen vindt ik dan direct veel beter i.p.v. de Honda Civic.
    :-p

    Login om te reageren
  21. ev zegt

    3 januari 2008 om 14:01

    Honda teert in liefhebbers kringen op een goede naam. Stuurmansauto’s? ondergewaardeerd? Ik ben sinds kort om: het zijn gewoon lelijke dingen. Fantasieloos design, geen echt leuke motoren, niets aan.

    Login om te reageren
  22. besaram zegt

    3 januari 2008 om 15:00

    danheb ik liever dat ik mijn europese accord naar mugen breng. ook ik vind de accord ondergewaardeerd hier.

    “

    Login om te reageren
  23. besaram zegt

    3 januari 2008 om 15:01

    sory voor het foutje van de foto maar dit moest het dus zijn http://www.maxspeed-motorsport.com/catalog/images/MUGEN%20GRILL.jpg

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    3 januari 2008 om 15:10

    Volgens mij had die vleugel nog wel 10cm hoger gemogen….

    Login om te reageren
  25. thom zegt

    3 januari 2008 om 15:52

    @ Rik Dos en dan wel een dubbele :)

    Login om te reageren
  26. Daytona zegt

    3 januari 2008 om 17:02

    ja wel mooi hoor

    Login om te reageren
  27. robke(botje) zegt

    3 januari 2008 om 17:18

    mooi wagentje zo discreet mag wel wat extremer

    Login om te reageren
  28. binkie zegt

    3 januari 2008 om 17:27

    Ik vind de Europese versie wel mooier, maar dit is een strakke auto :)
    De standaard Accord (Europese dus) heeft echt geweldige rij-eigenschappen dus ik heb zo’n idee dat deze auto een lekkere pretmachine is!

    Login om te reageren
  29. johan zegt

    3 januari 2008 om 18:59

    @ ev

    Honda staat bekend om sportieve autos die sturen als geen ander….

    fantasieloos design zeg je?? gelukkig jouw mening….ooit gehoord van de red dot design award??

    vast niet….want dat is de meest prestigieuze award ter wereld op autodesign gebied en Honda heeft deze bijvoorbeeld al gewonnen met de s2000 en civic…

    en ja de motoren…..wie haalt er nu zoveel pk zonder turbos uit motoren…neit voor niks dat de motor uit de s2000 de meeste prijzen heeft gewonnen!!!

    trouwens..ik verdedig hier niet gewoon honda op zich, ben ook fan van andere merken, maar het is triest als mensen maar gewoon wat roepen zonder enige kennis!!!!

    Login om te reageren
  30. Ozzy zegt

    3 januari 2008 om 22:12

    Hier een Honda fan!

    Ik vind hem erg lelijk,
    zonder een H voorop lijkt het meer op een Hyundai.

    Meer maak ik er ook geen woorden aan vuil.

    Login om te reageren
  31. fr@nk01 zegt

    4 januari 2008 om 01:17

    Ach, ik berij zo`n bak dagelijks -2.2i CtDi ex.- en wil er ook geen woorden aan vuil maken.
    Nou een beetje dan.

    Ik heb deze Accord verkozen boven bv. de Bmw-3, afijn saai of niet volgens sommigen, hoewel ik een zo mogelijk onopvallende auto wilde krijgt iig deze uitvoering telkens weer uitsluitend positieve aandacht van voorbijgangers en al of niet mee rijdende passagiers(of ligt `t aan mijn knap uiterlijk).
    Blijkbaar is ie toch nog te veel opvallend ;-) .
    Dus maar snel wegdoen :-)

    Volgens het boekje is de topsnelheid 220, vorige week in Duitsland nog -met 4 inzittenden- haalde ie een top van bijna 240..en bleef de kanjer toeren alsware 120, zo rustig en stabiel.
    Binnen de 9 s zit ie op 100, maar de tussenacceleratie is nog fenomenaler.
    Als een raceauto, zo verslavend…

    Maar eigenlijk is `t gewoon een saaie, lelijke, trage Japanse bak zonder emotie, hoor..dus don`t worry en zeker nooit kopen, bah is geen Premium ;-(
    …
    :-)

    Login om te reageren
  32. YK zegt

    4 januari 2008 om 01:32

    @fr@nk01,
    “Ik heb deze Accord verkozen boven bv. de Bmw-3”

    Waarom als ik vragen mag? Want je wou low profile blijven maar toch “…telkens weer uitsluitend positieve aandacht van voorbijgangers en al of niet mee rijdende passagiers”.

    Login om te reageren
  33. fr@nk01 zegt

    4 januari 2008 om 01:32

    Oja, mn Honda monteur vertelde me ooit dat ik die diesel af en toe best weleens `in de rode toeren`mag blasen, vindt ie lekker…

    Dus wat dacht je¿

    Login om te reageren
  34. fr@nk01 zegt

    4 januari 2008 om 01:44

    @YK
    Tja, voorlopig heb ik `m nu eenmaal, dus …
    ..maar je zult me niet horen klagen of over-tevreden zijn..
    Zal wel altijd tevreden zijn met wat ik krijg…

    Login om te reageren
  35. Gertje zegt

    6 januari 2008 om 10:11

    Ik vind de amerikaanse versie een lekker auto’tje kwa uiterlijk. Vind de prestaties wat tegen vallen. Maar honda heeft altijd degelijke blokken gebouwt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North