• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda brengt je terug naar het jaar 2001

Auteur: RubenPriest, gepost 1 november 2019 om 16:55 – 20 Reacties

Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001Afbeelding Honda brengt je terug naar het jaar 2001

Honda brengt je terug naar het jaar 2000
De Japanse autofabrikant gaat 20 jaar terug in de tijd.

De tijd dat bodykits en stickers op een Civic uit de jaren negentig tof was is alweer even voorbij, als het überhaupt ooit tof was trouwens. Toch doet Honda het met een Civic Si uit 1999. We voelen ons weer zo’n 20 jaar jonger, toen de eerste Fast & Furious in de bioscoop verscheen in het jaar 2001.

Honda brengt je terug naar het jaar 2000

Honda neemt onder andere deze Civic Si mee naar SEMA in Las Vegas. Andere auto’s die op de Honda-stand te vinden zullen zijn is een nieuwe CR-V Hybrid, een CR-V “Dream” Build, een Ridgeline HFP Concept, een Rally Passport, een Heritage Chevy Truck (meer info HIER), een Tuning 2018 Civic Si Project, een Jeanneret Racing en Olson Kustom Works Civic Si Drift Car en een aantal Honda Powersports producten. Een lekkere volle stand dus. Honda staat dit jaar stil bij het 60-jarige bestaan van het merk, wat meteen een logische reden is voor deze retro aanpak.

Honda is niet de enige autobouwer die met (een aantal) auto’s naar SEMA komt. Hier op Autoblog heb je al de nodige creaties voorbij hebben zien komen. Onder andere Ford, Hyundai, Jeep, Hennessey, Mopar en nog vele andere merken zullen eigen auto’s meenemen naar de uitbundige show in de Amerikaanse gokstad.

Ook interessant!

  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, cr-v, Honda, sema-2019, tuning

Vorig bericht: « Jullie vragen over de brandstoffen van Shell beantwoord [Updated]
Volgend bericht: In dit land komen ze je vangen met blubberdikke Bimmers »

Lees Interacties

Reacties

  1. chriscross zegt

    1 november 2019 om 17:02

    Deze beurs heeft nog nooit op m’n verlanglijstje gestaan om te bezoeken, nu nog steeds niet na het zien van de foto’s

    Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      1 november 2019 om 17:09

      @chriscross:
      Tenzij je werkt in de automotive industrie in de VS kan je er niet eens naar toe. Het is geen normale beurs.

      Wel komen er heel bijzondere creaties. Waaronder een Ferarri 458 GT3 widebody in het groen en voor op de straat.

      Login om te reageren
      • emping zegt

        1 november 2019 om 19:34

        @generaalalfa: ah dar wist ik niet eens. Ik wil er namelijk wel eens naar toe.

        Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      1 november 2019 om 17:40

      @chriscross: De foto’s doen me wel terug verlangen naar oude Need For Speed games, en andere race games.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        2 november 2019 om 08:45

        @mikje90: mij naar de tijd dat ik begon met Photoshop. Virtual tuning op het Digimods-forum en af en toe op het AW-forum. Mooie tijd!

        Login om te reageren
    • langejohn zegt

      2 november 2019 om 03:21

      @chriscross: SEMA is juist een van de dikste beurzen jij n00b

      Login om te reageren
  2. baklava zegt

    1 november 2019 om 17:05

    Die kleine Honda met motorblok is echt heel gaaf. Lijkt me lachen om Porsches mee te pesten.

    Login om te reageren
    • gloudertje zegt

      1 november 2019 om 17:51

      @baklava: daar heeft Matt farah eens mee gereden. Is de moeite waard om te bekijken op YouTube. Smokingtire.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        1 november 2019 om 18:02

        @gloudertje: dank voor de tip

        Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      1 november 2019 om 18:44

      @baklava:

      https://youtu.be/LU4bIsdnbkM

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        1 november 2019 om 21:39

        @rikv99: met veel plezier bekeken. Mijn dank!

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      1 november 2019 om 18:58

      @baklava: Volgens mij rijdt elke moderne Porsche je er zo uit; die V4 motor heeft stock nog geen 110pk; maak daar 160pk op 700kg van en het is hartstikke leuk; maar een beetje Porsche klapt tegenwoordig echt veel sneller naar de honderd hoor….

      Login om te reageren
      • alexnaoumov zegt

        1 november 2019 om 23:45

        @dawwg: v4?

        Login om te reageren
  3. ontploffer zegt

    1 november 2019 om 19:03

    Toch hè, als ik die Honda zo zie, krijg ik een beetje weemoedige gevoelens. Vroeger, need for speed, The Fast and the Furious, Full speed bij de Autotron in Rosmalen… hoe dikker de uitlaat en hoe breder de bumperkit hoe beter. Nu vind ik het walgelijk om te zien, maar toch was dat toen echt de shit. En eerlijk, het was ook een mooie tijd, zonder sjoemeldiesels, zonder milieu gekkies en elektrische auto invasie. De veiligheidseisen waren een stuk minder streng, het vermogen onder de motorkap daarmee veel “natuurlijker”, en beter merkbaar. Straat races op elke straathoek.. of dat goed was valt te bezien maar mooie herinneringen zijn het wel.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      1 november 2019 om 19:33

      @ontploffer: ha ben toen ook bij Full speed geweest. Mooie tijden.

      Login om te reageren
    • jlachenal zegt

      1 november 2019 om 19:58

      @ontploffer: dat was inderdaad een heerlijke tijd. Weet nog goed dat mijn Peugeot 206 toen der tijd de eerste in Europa (na het prototype) was met een bodykit van carzone. Ze stond onder een doek op Full Speed en werd toen met een “show” gepresenteerd. Wat was ik trots op mijn leeuwtje. Hele gave tijd en veel leuke herinneringen aan over gehouden.

      Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    1 november 2019 om 19:29

    Kei ruige civic. Het was een mooie tijd toen

    Login om te reageren
  5. soundgarden zegt

    1 november 2019 om 19:39

    Woah die engine bay. Smetteloos. Nice

    Login om te reageren
  6. vaakbenjetebang zegt

    1 november 2019 om 20:29

    Natuurlijk kàn het niet, die spoilers, speakers en stickers, en Honda heeft er eigenlijk ook part noch deel aan gehad en het heeft de reputatie vast ook niet altijd goed gedaan. Maar toch maakt het deel uit van hun historie, omdat vrij veel eigenaren van n-de hands Honda’s (let wel, meestal niet eens nieuwe-Honda-kopers) dit nou eenmaal deden. Heel cool dat Honda die Fast&Furious-tjoenificatie gewoon omarmt. Alsof je de foto’s uit je jeugd, toen je er per definitie belachelijk uitzag, pontificaal op je Tinder-profiel zet. Ultiem zelfvertrouwen.

    Login om te reageren
  7. densk zegt

    1 november 2019 om 22:46

    Toen der tijd helemaal de bom natuurlijk zo’n Civic. Maar wat ik me dan nu altijd afvraag. Zouden er nog keurig nette exemplaren te vinden zijn van de coupé. Vond de coupé altijd de mooiste uitvoering maar een keurig net origineel exemplaar lijkt me haast onvindbaar na die tupperware periode.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North