• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jullie vragen over de brandstoffen van Shell beantwoord [Updated]

Auteur: advertorial, gepost 1 november 2019 om 15:45 – 39 Reacties

Jullie vragen over de brandstoffen van Shell beantwoord


Shell geeft een kijkje in de keuken en komt met antwoorden op door jullie gestelde vragen.

Een paar weken geleden beantwoordde Johanne Smith, de brandstofexpert van Shell, een aantal interessante vragen over de brandstoffen die ze leveren. Vervolgens gaven we jullie, de lezer, de kans om een aantal vragen te stellen. Via de mail en in de comments kwamen een aantal leuke vragen naar voren. Johanne Smith geeft wederom antwoord.

Levert tanken met Shell V-Power meer vermogen op en zo ja, merk je dit bij alle auto’s of alleen bij auto’s met veel PK? – @dees
De brandstoffen zijn ontwikkeld om de motor het vermogen te laten leveren waarvoor het blok is gebouwd. Alle auto’s zijn immers verschillend, zelfs nieuwe auto’s verschillen van elkaar. Het maakt daarbij niet uit of het om nieuwe of oudere motoren gaat, en ook niet de PK van de auto. Alle auto’s reageren op verschillende manieren en in verschillende mate op Shell V-Power brandstoffen. [Update: Antwoord aangevuld door Shell]

Welke additieven in de brandstof zorgen ervoor dat mijn motor in optimale conditie blijft? – @bierbuik
Het recept van de brandstoffen kunnen wij natuurlijk niet vrijgeven en is vertrouwelijk. Wat we wel kunnen zeggen is dat de Shell V-Power brandstoffen vuil verwijderen en de motor beschermen. Krachtige en actief reinigende toevoegingen kunnen de vorming van vuilafzettingen op de kleppen voorkomen en bestaande vuilafzettingen zelfs grotendeels verwijderen. Shell V-Power is geschikt voor zowel elke benzine- als dieselmotor. Shell V-Power Benzine heeft ook nog eens een hoog octaangetal, RON 98. Dit alles zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit alles leidt tot betere prestaties en meer efficiëntie van de motor. [Update: Antwoord aangevuld door Shell]

Is Shell V-Power in staat om aankoeken bij een TFSI-motor te voorkomen? – @wimof
Shell V-Power is speciaal ontworpen om de vuilafzettingen, ook bij een TFSI-motor, te verwijderen en te voorkomen. TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) is een motorontwerp waarbij de brandstof rechtstreeks in de verbrandingskamer wordt geïnjecteerd. Naarmate motoren complexer worden, wordt de brandstof aan zware omstandigheden blootgesteld. Zelfs de kleinste afzettingen op de injectoren zorgen voor een minder efficiënt werkende motor. [Update: Antwoord aangevuld door Shell]

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
[Update] Bovenstaande antwoorden zijn na de vele reacties aangevuld door Shell om beter inzicht te geven op de brandstoffen die Shell levert. Het kan zijn dat je nog andere vragen hebt. Je kunt hieronder in de reacties een vraag indienen voor de laatste vragenronde.

Advertisement





Ook interessant!

  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • Shell recharge
    Wat kies jij? Elektrisch, waterstof of benzine?
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, brandstof, shell

Vorig bericht: « Citroën gaat elektrisch met de bedrijfswagens
Volgend bericht: Honda brengt je terug naar het jaar 2001 »

Lees Interacties

Reacties

  1. AutomotivePassionNL zegt

    1 november 2019 om 15:53

    Nu moet Shell alleen nog even écht antwoord gaan geven. Bijvoorbeeld op die TFSI-vraag. De vraagsteller bedoelt het dichtkoeken van inlaatkleppen / EGR, etc. Iets wat typisch is voor direct ingespoten motoren bij álle merken. Shell houdt het op de injectoren vanzelfsprekend, maar zou iets kunnen zeggen over de EGR-werking waar brandstofadditieven een kleine rol van betekenis hebben. En dat betere brandstoffen, beter verbranden en dus minder roet veroorzaken.
    Maar nog beter: Nee, daar heeft de brandstof geen invloed op. Andere leveranciers bieden hier oplossingen voor als additieven.

    Oh, en deze vraag is wat vreemd:
    “Levert tanken met meer vermogen op en zo ja, merk je dit bij alle auto’s of alleen bij auto’s met veel PK?”

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      1 november 2019 om 15:58

      @adinsx: aangekoekte zooi op de kleppen is enkel te verhelpen door de kleppen te reinigen d.m.v. bijvoorbeeld walnut blasting. Grootste ergenis bij direct ingespoten motoren dat aanbaksel op de kleppen.

      Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        1 november 2019 om 16:23

        @jeffreym3: is dat dan ook walnut blasting met DYNAFLEX-technologie ?

        Ot; leuk idee dit, en ik ben absoluut voor merken meer over hun producten te laten vertellen. Maar dit is gewoon onzin, kan me niet voorstellen dat Autoblog hier erg trots op is.

        Login om te reageren
      • vinz667 zegt

        2 november 2019 om 12:26

        @jeffreym3: er is een procedure waarbij de injectors loskoppeld worden en via inlaat superschone brandstof word ingespoten. Gezien op Wheeler Dealers (met een jaguar) en nog eens op Youtube ergens. Helaas ben naam kwijt van die procedure.
        Mocht je direct injectie hebben check of je een olie catch-can hebt en maak die regelmatig leeg. Mocht je niet hebben installeer er een.

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          2 november 2019 om 16:45

          @vinz667: Ik ben bekend met een olie catch van, maar dit is ook niet super effectief en je moet gaan lopen kloten met legen wat niet zo’n fijn klusje is. Dan doe ik liever om de 50.000km een walnut blasting. Kleppen zijn dan weer brandschoon.

          Login om te reageren
          • vinz667 zegt

            3 november 2019 om 09:02

            @jeffreym3: Heb kunnen herinneren hoe procedure heet: TERRACLEAN. Vriend van mij heeft ook gedaan in zijn Hyundai coupe en was een opmerkelijk verschil.

            Login om te reageren
            • jeffreym3 zegt

              3 november 2019 om 11:53

              @vinz667: Net even op YouTube gekeken. Inderdaad best interessant, alleen reinigt dit dus niet je kleppen. Hier komt, bij direct ingespoten motoren namelijk geen brandstof langs.. Alleen hele hete olieresten die op je kleppen aankoeken.

              Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    1 november 2019 om 15:55

    Oke gelukkig hebben we “DYNAFLEX-TECHNOLOGIE”. Blijkbaar het antwoord op alles. Je zou maar wat anders dan V-power tanken…

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      1 november 2019 om 15:59

      @bartteeuwen: inderdaad een zeer bekrompen artikel. “Wij van wc eend”

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        1 november 2019 om 16:05

        @jeffreym3: het is dan ook een advertorial hè. Of had je verwacht dat Shell de brandstof van een ander zou aanbevelen?

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          1 november 2019 om 16:56

          @wildewesten: ik had wel verwacht dat ze op een autoblog, met wel iets komen dan een praatje over een toevoeging die alle grote merken gebruiken.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            1 november 2019 om 19:10

            @jeffreym3: Ja, Branded Content is an sich niet zo erg, maar de antwoorden hier zijn allemaal super generiek marketing gebrabbel en dat voegt dus niets toe voor de AB-lezer; gemiste kans Shell ! Sterker nog; voel me minder geneigd om ooit nog V-power te tanken dan ooit. Heb het een tijdje als Euro 98 vervanger gebruikt, maar mijn auto vond de afwisseling tussen reguliere 95 en V-Power niet altijd even fijn (ja, dat schijnt een uitzondering te zijn, maar toch was het zo) …

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 16:48

      @bartteeuwen: V-power bestaat al heel lang, ik ben wel benieuwd hoe lang ze daar al DYNAFLEX-technologie instoppen, had er nog nooit eerder van gehoord. En of we een foto van de nu toch wel episch legendarische DYNAFLEX-technologie te zien kunnen krijgen.

      Login om te reageren
  3. ouwedibbes83 zegt

    1 november 2019 om 16:08

    Gerichte vragen, algemene antwoorden. Gemiste kans Shell. Nu lijkt het alsof je vraag niet goed kunt beantwoorden, ze komen zo op mij niet over als een expert op dit gebied

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 16:49

      @ouwedibbes83: je onderschat de kracht van DYNAFLEX-technologie…

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      1 november 2019 om 18:26

      @ouwedibbes83: sterker nog, ze wekken irritatie

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    1 november 2019 om 16:31

    Ik ben erg benieuwd of Shell op kort termijn blauwe diesel aan gaat bieden. De volledige 100% variant bied namelijk enorm veel voordelen op gebied van uitstoot (kunnen we elektrisch overslaan en meteen door naar waterstof) en zorgt ook nog eens voor betere prestaties.

    Login om te reageren
  5. elemento zegt

    1 november 2019 om 16:57

    Whhaha allemaal reclame… als je voorbij duitsland komt … shell v power zogenaamd is al bagger. Ga naar Turkije tank 3 x kijk hoeveel vermogen verlies je hebt. 550d had bijna 80 pk verlies. Familielid 540i had 90 pk(sportweergave) dus shell ik geloof niks ervan.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      1 november 2019 om 17:48

      @elemento: Hoe heb je dit verlies gemeten?

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      1 november 2019 om 18:35

      @elemento: We hebben het hier over Nederlandse Shell benzine. De Turkse Shell zal wel kebab toevoegingen hebben oid.

      Login om te reageren
  6. shellplc zegt

    1 november 2019 om 17:40

    Ben ook wel benieuwd wat ze van de kwaliteit vinden van de E 10 die ze aanbieden.
    Wat voor een dosis additief zit daar in.
    Wat betreft blauwe diesel is de EG Group hun wel voor inderdaad.

    Login om te reageren
  7. dreester zegt

    1 november 2019 om 18:11

    Ik haat additieven. Vooral het additief genaamd: Kwartje van Kok. Zonder dat rijdt mijn auto veel zuuniger. Laat het weg en wees de concurrentie voor!

    Login om te reageren
  8. sjonniedeluxe zegt

    1 november 2019 om 18:26

    Precies 0 antwoorden. Waardeloos

    Login om te reageren
  9. techniekmeneer zegt

    1 november 2019 om 18:33

    Nee, betere brandstof helpt niet om kool aanslag te voorkomen bij direct ingespoten motoren. De “schrale” benzine komt normaal gesproken langs de kleppen, waardoor deze schoon blijven. Bij direct ingespoten motoren komt de benzine niet langs de kleppen, dus kunnen ze ook niet schoon worden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 november 2019 om 08:19

      @techniekmeneer: wat er bij indirecte inspuiting langs de inlaatkleppen komt is natuurlijk een lucht-brandstofmengsel. Met directe inspuiting is het lucht onder druk. Met perslucht (lucht onder druk) kun je best aardig schoonmaken. Ik denk niet dat de brandstof een reinigende werking op de kleppen heeft in het mengsel.

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        2 november 2019 om 11:55

        @mashell: Juist door die lucht die er langs komt krijg je die koolaanslag.

        Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        2 november 2019 om 16:49

        @mashell: Brandstof/lucht mengsel heeft absoluut een reinigende werking bij indirect ingespoten voertuigen. Niet veel mensen weten het, maar aanslag op de kleppen door directe inspuiting kan best een problematisch dingetje zijn. Op google genoeg afbeeldingen te vinden van verkoolde kleppen.

        Login om te reageren
  10. kennone zegt

    1 november 2019 om 18:44

    Belangrijkste vraag is toch wel of er Bio Ethanol in zit?

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      1 november 2019 om 19:11

      @kennone: precies! Hier zouden ze zo makkelijk punten (of juist niet) mee kunnen vangen.. Zonde.. of is v power geen v power….?

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      1 november 2019 om 19:43

      @kennone: bij de lokale Shell staat dat je moet controleren of je auto wel tegen e10 kan, en bij twijfel vpower tanken. Twee opties: 1. Dat zetten ze neer omdat vpower geen of minder bio-ethanol bevat, of 2. Ze denken: mensen die niet weten of hun auto tegen e10 kan kunnen we die vpower onzin wel aansmeren.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        1 november 2019 om 21:04

        @sjonniedeluxe: V-Power is nog altijd ethanolvrij

        In wezen zou het een E0 benzine zijn

        Login om te reageren
  11. emping zegt

    1 november 2019 om 19:39

    Wat een antwoorden, lijkt wel een politici die antwoord geeft…

    Login om te reageren
  12. tenaci zegt

    1 november 2019 om 19:49

    Leg eens even uit hoe jullie voor 1 cent per liter extra alle c02 uitstoot neutraliseren. Het klinkt mij als een gigantisch broodje aap in de oren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 november 2019 om 08:11

      @tenaci: zag laatst op een Shell tankwagen staan “deze truck rijdt CO2 neutraal” maar dat spul in die tank dan? Milieu maatregelen van oliemaatschappijen zijn gewoon hypocriete marketing, als ze echt wat willen doen moeten ze stoppen met olie.

      Login om te reageren
  13. maferick74 zegt

    2 november 2019 om 03:15

    Because drugs is bad, you kniw, so you shouldnt do drugs mkay

    Login om te reageren
  14. stephane8200 zegt

    2 november 2019 om 08:42

    Zo zien jullie maar Shell Marketing mensen. Consumenten laten zich niet zomaar iets aansmeren of aanpraten. Zeker consumenten met meer affiniteit met het product.

    Authenticiteit en oprechtheid wordt meer op prijs gesteld dan wollige, ontwijkende antwoorden. Zeker als die een mate van ongeloofwaardigheid met zich meebrengen.

    Ik zou zeggen: probeer het nog een keer!

    Login om te reageren
  15. citroends zegt

    2 november 2019 om 08:46

    Termen als dynaflex, excellium zijn helaas allemaal verkooppraatjes. Ik werk al jaren aan motorblokken en uit ervaring kan ik zeggen dat directe inspuiting inderdaad voor iets meer vervuiling in het blok zorgt, maar zo gemiddeld nooit een egr moeten vervangen voor 200.000km. Zoals hierboven vermeld zijn er inderdaad additieven die hier een beetje bij helpen. Het allerbeste voor je blok blijft gewoon simpel; Olie op tijd verversen, en goed warm rijden.

    Login om te reageren
    • vinz667 zegt

      2 november 2019 om 12:15

      @citroends: idd verkooppraatjes. Voor wie het wil weten: Excellium = E5

      Login om te reageren
  16. reneole zegt

    2 november 2019 om 16:36

    Gewoon een bijzonder slechte reclame voor Shell dus,net als het hele E10 sprookje…???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North