![Honda HSV-10](https://static.autoblog.nl/images/wp2009/honda_hsv10-supergt-racer-450px.jpg)
Zoals we al hadden voorspeld. Dit is de Honda HSV-10, AKA Velocity Sports Honda. De racer doet mee met het Japanse SuperGT kampioenschap.
De officiële specificaties zijn nog niet bekend, maar de auto zal gekwalificeerd worden via de 2010 GT500 regelgeving. Dankzij een uitzondering kan men zonder een straatversie toch meedoen aan de races. Alhoewel er nog steeds geen nieuwe NSX is, heeft Honda het ontwikkelingswerk gebruikt voor deze HSV-10 GT. De racer krijgt een 3.4-liter V8 onder de kap, dat zou goed zijn voor een vermogen van meer dan 500 pk.
bizar mooi ding,helemaal af zo.
GranTurismo5?
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit!
zet de straatversie maar ook daadwerkelijk op de straat aub! mooier dan de GTR van een rivalerend merk
strak staaltje japans design!
Geblazen V8? Anders er knap! 500pk uit een 3,4liter grote N/A V8
hoe vet is deze! inderdaad, ze zouden een fout maken als ze hier geen straatversie van zouden maken…:D
3,4L V8!!! Ben best benieuwd hoe schel dat klinkt.
En hoogtoerig…vast wel.
zou dit de VTEC v8 zijn?
dan beukt ie tot de 9 a 10k rpm
@geitema: dat zo wel heel leuk zijn en dan engineswamp in de ‘petjes’ civic
Toch snap ik het niet, wel deze racebak ontwikkelen en gebruiken, en geen straatversie plannen…
Wel een vet ding, zou idd zo in GT5 ook passen. Al is het dan wel weer de zoveelste aziaat, zal waarschijnlijk ook weer als 50 versies beschikbaar komen in dat spel.. ¬¬
@Bart V
Een engineswamp? is dat een motormoeras? nog nooit van gehoord. Wat ik wel leuk zou vinden is een Enginswap in een civic. liefst een EK hatch.
@sabberjoch @awiebo: Sorrie Enginswap dan ;)
het is nog vroeg he
een engin??? nog NOOOIT van gehoord;p;)
Ziet er heel gaaf uit.
Mooie hoeveelheid paardjes uit het 3.4 V8 blok.
Graag meer foto’s vanuit andere hoeken .
Maak er maar Engineswap van…hehe GOEIEMORGUHH!!!
De 3,4 liter V8 is een echt atmosferisch Race blok.
Het motor reglement van de Super GT volgt vanaf 2010 het reglement van de LMP2 klasse op LeMans. Tijdens de 24 uurs race moeten die blokken het wel 5000km vol houden. Een seizoennetje Super GT moet dus ook lukken, ondanks die dikke 500pk.
Trouwens, vanaf 2011 wordt het LMP2 motorreglement het reglement voor LMP1 (waar nu de dikke Audi’s en Peugeots rijden). De kans is dus redelijk aanwezig dat we een of meerdere japanse fabriekanten op LeMans aan de start kunnen zien staan. Temeer omdat het nieuwe reglement ook de nodige ruimte laat voor Hybride aandrijfsystemen.
PS. Honda heeft voor de Super GT geen nieuwe motor hoeven bouwen. In de ALMS rijdt zustermerk Acura al een paar jaar in LMP2, dus het torretje is al klaar en ‘ingereden’.
Nog een ‘ps’.
De ITR – de organisatie achter de DTM – denkt er over na het regelement van de Super GT’s over te nemen. Mogelijk zie we deze Honda en andere Super GT bolides vanaf 2011 of 2012 aan de start in de DTM. En mogelijk zien we een Mercedes, Audi of wellicht een BMW racewagen aan de start in de Super GT.
Laat maar komen !
@Ramshoek: Dat zou heel mooi zijn, ik hoop dat je gelijk hebt ;-)
Mmmm een 3.4L V8 met 500 racepk’s; zou toch betekenen dat een 1.7L 4-cilinder VTEC de huidige 2L VTEC (met 200-225pk) aflossen kan :)
@autoblogger:
Regelgeving is simpel te omzeilen. Alle auto’s die meedoen zijn namelijk sillouettes. het is een totaal ander frmae dan een NSX was, of een Toyota Supra en Skyline. De V8 waar jullie het over hebben is als ik me niet vergis de indy V8 maar dan zonder turbo’s. Verder werd er in de toyota Supra aan het begin met het Celica 2.0 turbobok gereden.
Het komt er dus op neer dat het alleen om een andere kunststof carroserie gaat die over het al bekende honda NSX frame. Niks nieuwe auto dus….
@Kevski-Style& HDM: deze racewagen gebruikt het chassis en veel van de productie-versie van de opvolger van de Nsx. Dit mag omdat de productieversie klaar was en gekeurd kon worden. Een productielijn opzetten, overal een type goedkeuring, garantie en dealer ondersteuning… een productieversie kost nogal wat werk en geld. Dus voorlopig komt die niet.
@w0o0dy:
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat niet waar is. Heel simpel. de V8 Word als sinds 2006 of 7 in de Honda NSX gebruikt in de GT500. Het chassis heeft nagenoeg dezelfde afmetingen als de NSX GT500, die toch wel erg sterk afwijken van de straat NSX. De Auto in kwestie is namelijk bijna 2 meter breed en ongeveer 110 hoog. Laat staan als je gaat kijken waar de motor zich bevind, de versnellingsbak, de ophanging enz.
Niets voor niets wil DTM de auto’s naar europa halen. Die auto’s hebben namelijk ook bijna niets gemeen met de sraatauto waar ze op gebaseerd zijn. Met de Super GT auto’s is dat niet anders….
@Kevski-Style: motor voorin achter de vooras dus nee, dit is GEEN oud nsx chassis met een nieuwe body.
@w0o0dy:
Ah kijk, dan wordt het al een ander verhaal! Blijft echter wel zo dat dit niet het chassis is van de straatauto. net zo min als dat het de motor is die gebruikt zou worden….
@Kevski-Style: het is wel gebaseerd op dat nieuwe chassis, maar in JGT mag redelijk veel dus zal er flink aan verbouwd en verbeterd zijn (denk bijvoorbeeld aan 3x zo stijf icm de rolkooi en grote delen die makkelijk van de auto gehaald kunnen worden zoals ook in de DTM).
Voor de productie-auto stond een V10 in de planning en die zal waarschijnlijk nooit de productiefase halen :cry: maar wellicht dat Honda toch op het verhaal terugkomt…
En als ze dat niet doen kan Audi misschien weer goede sier maken met het blok in de volgende v10 RS6 ;-) of zo.
Super GT is altijd al een mooie klasse geweest met mooie wagens. De oplopende lijnen in de zijkant van deze Honda doen mij denken aan de Lister Storm. Laten we hopen dat er binnenkort meer van dit soort spul op de circuits van Europa te zien zijn.
Mooi ding… hup produceren die hap!
als je op de foto klikt en dan naar de randen in de deur kijkt… is dat nou gephotoshopped?
@Harry Nak: Brede wielkasten misschien? :)
Als je de foto groter klikt lijkt het wel of deze Honda met een hippe walvis-wrap is bekleed! :) Ziet er zo oneffen en zacht uit!
Dit is gewoon een race-blok mensen!!! En 500 pk uit een 3,4 ltr V8 is vrij normaal voor dit soort blokken!!!
P.S. De 458 van Ferrari heeft een 4,5 ltr V8 met 570 pk en das gewoon een straatauto!!! Kun je nagaan als ze daar wat race-nokken/kleppen/ontsteking in leggen!!! Dan heb je ook wel een pktje of 650!!!
@Doekse:
Je vergeet at ze in de racerij al sinds jaar en dag gebruik maken van restrictors. Dit blok levert dan ook een stamp meer vermogen zonder de restrictor….
Back to the Eighties met deze Hoekige Hoenda.
hey dat ziet er goed uit kom er ook een straatversie dat zou leuk zijn :D
de straat versie zal alleen wat minder plat en breed zijn
@MrZap76: nee ik bedoel de nep-rimpels op de deur zelf. Die glans en schaduw combo lijkt een afbeelding op de deur geplakt, toch?
ps: het is hoe dan ook een prachtbak!!!
Die Jappen kunnen er wat van!
Heerlijk ding!
al meer plaatjes?…
Gewoon WOOOOOOOOOOOW
Ze hadden ons beter de straatversie kunnen geven!
Raar ding.
Knap van honda!
alleen aub em zo nie op straat sturen,die achterspoiler is er over,serieus.
tof een v-tec type-R v8 esi,lsi,vti,EK9 alles in1?? hehe
joetoept efkes tik “just a little for cillinder’
grtz
Die voorkant lijkt op de Saleen S5S Raptor Concept…
Leuk dat ze ons nog even laten zien wat we gemist hebben door het cancellen van de NSX. :cry:
Wow, prachtige machine :)
Hier meer foto’s
http://www.kansenzyuku.com/circuitdiary/diary.cgi?no=129
Owjah en een paar filmpjes ;)
http://www.youtube.com/watch?v=P3Rj4h1uAS0
http://www.youtube.com/watch?v=qR53vodYk40
http://www.youtube.com/watch?v=W5NdwaT93tg
Haha, wou die filmpjes net posten maar ik zie dat je me voor was… :P
Fantastische sound, alsof ze bij Honda hun F1-motor rechtstreeks hierin gelepeld hebben.
Nog meer muziek…..
http://www.youtube.com/watch?v=lCqY-vAX4EA&feature=player_embedded#