• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda HSV-10 GT racer (SuperGT)

Auteur: autoblogger, gepost 22 december 2009 om 09:58 – 50 Reacties

Honda HSV-10


Zoals we al hadden voorspeld. Dit is de Honda HSV-10, AKA Velocity Sports Honda. De racer doet mee met het Japanse SuperGT kampioenschap.

De officiële specificaties zijn nog niet bekend, maar de auto zal gekwalificeerd worden via de 2010 GT500 regelgeving. Dankzij een uitzondering kan men zonder een straatversie toch meedoen aan de races. Alhoewel er nog steeds geen nieuwe NSX is, heeft Honda het ontwikkelingswerk gebruikt voor deze HSV-10 GT. De racer krijgt een 3.4-liter V8 onder de kap, dat zou goed zijn voor een vermogen van meer dan 500 pk.

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, hsv-10, nsx, Racing

Vorig bericht: « Cadillac Concept teaser [update: XTS]
Volgend bericht: Aston Martin One-77 doet 355 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. fubar zegt

    22 december 2009 om 09:59

    bizar mooi ding,helemaal af zo.

    Login om te reageren
  2. cardesigner@USA zegt

    22 december 2009 om 09:59

    GranTurismo5?

    Login om te reageren
  3. Questor zegt

    22 december 2009 om 09:59

    Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit!

    Login om te reageren
  4. NLBUURMAN zegt

    22 december 2009 om 10:01

    zet de straatversie maar ook daadwerkelijk op de straat aub! mooier dan de GTR van een rivalerend merk

    Login om te reageren
  5. rwnkl zegt

    22 december 2009 om 10:03

    strak staaltje japans design!

    Login om te reageren
  6. jzaero zegt

    22 december 2009 om 10:09

    Geblazen V8? Anders er knap! 500pk uit een 3,4liter grote N/A V8

    Login om te reageren
  7. Florianus zegt

    22 december 2009 om 10:11

    hoe vet is deze! inderdaad, ze zouden een fout maken als ze hier geen straatversie van zouden maken…:D

    Login om te reageren
  8. B3nk0 zegt

    22 december 2009 om 10:13

    3,4L V8!!! Ben best benieuwd hoe schel dat klinkt.

    En hoogtoerig…vast wel.

    Login om te reageren
  9. geitema zegt

    22 december 2009 om 10:16

    zou dit de VTEC v8 zijn?

    dan beukt ie tot de 9 a 10k rpm

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      22 december 2009 om 10:26

      @geitema: dat zo wel heel leuk zijn en dan engineswamp in de ‘petjes’ civic

      Login om te reageren
  10. HDM zegt

    22 december 2009 om 10:22

    Toch snap ik het niet, wel deze racebak ontwikkelen en gebruiken, en geen straatversie plannen…

    Wel een vet ding, zou idd zo in GT5 ook passen. Al is het dan wel weer de zoveelste aziaat, zal waarschijnlijk ook weer als 50 versies beschikbaar komen in dat spel.. ¬¬

    Login om te reageren
  11. sabberjoch zegt

    22 december 2009 om 10:30

    @Bart V
    Een engineswamp? is dat een motormoeras? nog nooit van gehoord. Wat ik wel leuk zou vinden is een Enginswap in een civic. liefst een EK hatch.

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      22 december 2009 om 10:48

      @sabberjoch @awiebo: Sorrie Enginswap dan ;)
      het is nog vroeg he

      Login om te reageren
  12. awiebo zegt

    22 december 2009 om 10:34

    een engin??? nog NOOOIT van gehoord;p;)

    Login om te reageren
  13. cgvdwerf zegt

    22 december 2009 om 10:40

    Ziet er heel gaaf uit.
    Mooie hoeveelheid paardjes uit het 3.4 V8 blok.

    Graag meer foto’s vanuit andere hoeken .

    Login om te reageren
  14. Steffen zegt

    22 december 2009 om 10:59

    Maak er maar Engineswap van…hehe GOEIEMORGUHH!!!

    Login om te reageren
  15. Ramshoek zegt

    22 december 2009 om 11:00

    De 3,4 liter V8 is een echt atmosferisch Race blok.
    Het motor reglement van de Super GT volgt vanaf 2010 het reglement van de LMP2 klasse op LeMans. Tijdens de 24 uurs race moeten die blokken het wel 5000km vol houden. Een seizoennetje Super GT moet dus ook lukken, ondanks die dikke 500pk.
    Trouwens, vanaf 2011 wordt het LMP2 motorreglement het reglement voor LMP1 (waar nu de dikke Audi’s en Peugeots rijden). De kans is dus redelijk aanwezig dat we een of meerdere japanse fabriekanten op LeMans aan de start kunnen zien staan. Temeer omdat het nieuwe reglement ook de nodige ruimte laat voor Hybride aandrijfsystemen.

    PS. Honda heeft voor de Super GT geen nieuwe motor hoeven bouwen. In de ALMS rijdt zustermerk Acura al een paar jaar in LMP2, dus het torretje is al klaar en ‘ingereden’.

    Login om te reageren
  16. Ramshoek zegt

    22 december 2009 om 11:03

    Nog een ‘ps’.
    De ITR – de organisatie achter de DTM – denkt er over na het regelement van de Super GT’s over te nemen. Mogelijk zie we deze Honda en andere Super GT bolides vanaf 2011 of 2012 aan de start in de DTM. En mogelijk zien we een Mercedes, Audi of wellicht een BMW racewagen aan de start in de Super GT.
    Laat maar komen !

    Login om te reageren
    • rwd zegt

      22 december 2009 om 13:50

      @Ramshoek: Dat zou heel mooi zijn, ik hoop dat je gelijk hebt ;-)

      Login om te reageren
  17. JH zegt

    22 december 2009 om 11:06

    Mmmm een 3.4L V8 met 500 racepk’s; zou toch betekenen dat een 1.7L 4-cilinder VTEC de huidige 2L VTEC (met 200-225pk) aflossen kan :)

    Login om te reageren
  18. Kevski-Style zegt

    22 december 2009 om 11:09

    @autoblogger:

    Regelgeving is simpel te omzeilen. Alle auto’s die meedoen zijn namelijk sillouettes. het is een totaal ander frmae dan een NSX was, of een Toyota Supra en Skyline. De V8 waar jullie het over hebben is als ik me niet vergis de indy V8 maar dan zonder turbo’s. Verder werd er in de toyota Supra aan het begin met het Celica 2.0 turbobok gereden.
    Het komt er dus op neer dat het alleen om een andere kunststof carroserie gaat die over het al bekende honda NSX frame. Niks nieuwe auto dus….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 december 2009 om 11:32

      @Kevski-Style& HDM: deze racewagen gebruikt het chassis en veel van de productie-versie van de opvolger van de Nsx. Dit mag omdat de productieversie klaar was en gekeurd kon worden. Een productielijn opzetten, overal een type goedkeuring, garantie en dealer ondersteuning… een productieversie kost nogal wat werk en geld. Dus voorlopig komt die niet.

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        22 december 2009 om 12:26

        @w0o0dy:

        Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat niet waar is. Heel simpel. de V8 Word als sinds 2006 of 7 in de Honda NSX gebruikt in de GT500. Het chassis heeft nagenoeg dezelfde afmetingen als de NSX GT500, die toch wel erg sterk afwijken van de straat NSX. De Auto in kwestie is namelijk bijna 2 meter breed en ongeveer 110 hoog. Laat staan als je gaat kijken waar de motor zich bevind, de versnellingsbak, de ophanging enz.
        Niets voor niets wil DTM de auto’s naar europa halen. Die auto’s hebben namelijk ook bijna niets gemeen met de sraatauto waar ze op gebaseerd zijn. Met de Super GT auto’s is dat niet anders….

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          22 december 2009 om 12:38

          @Kevski-Style: motor voorin achter de vooras dus nee, dit is GEEN oud nsx chassis met een nieuwe body.

          Login om te reageren
          • Kevski-Style zegt

            22 december 2009 om 15:14

            @w0o0dy:

            Ah kijk, dan wordt het al een ander verhaal! Blijft echter wel zo dat dit niet het chassis is van de straatauto. net zo min als dat het de motor is die gebruikt zou worden….

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              22 december 2009 om 15:24

              @Kevski-Style: het is wel gebaseerd op dat nieuwe chassis, maar in JGT mag redelijk veel dus zal er flink aan verbouwd en verbeterd zijn (denk bijvoorbeeld aan 3x zo stijf icm de rolkooi en grote delen die makkelijk van de auto gehaald kunnen worden zoals ook in de DTM).

              Voor de productie-auto stond een V10 in de planning en die zal waarschijnlijk nooit de productiefase halen :cry: maar wellicht dat Honda toch op het verhaal terugkomt…
              En als ze dat niet doen kan Audi misschien weer goede sier maken met het blok in de volgende v10 RS6 ;-) of zo.

              Login om te reageren
  19. Wits zegt

    22 december 2009 om 11:16

    Super GT is altijd al een mooie klasse geweest met mooie wagens. De oplopende lijnen in de zijkant van deze Honda doen mij denken aan de Lister Storm. Laten we hopen dat er binnenkort meer van dit soort spul op de circuits van Europa te zien zijn.

    Login om te reageren
  20. 911GT2 zegt

    22 december 2009 om 11:18

    Mooi ding… hup produceren die hap!

    Login om te reageren
  21. Harry Nak zegt

    22 december 2009 om 11:27

    als je op de foto klikt en dan naar de randen in de deur kijkt… is dat nou gephotoshopped?

    Login om te reageren
    • MrZap76 zegt

      22 december 2009 om 11:39

      @Harry Nak: Brede wielkasten misschien? :)

      Login om te reageren
  22. anonieme reageerder zegt

    22 december 2009 om 11:44

    Als je de foto groter klikt lijkt het wel of deze Honda met een hippe walvis-wrap is bekleed! :) Ziet er zo oneffen en zacht uit!

    Login om te reageren
  23. Doekse zegt

    22 december 2009 om 12:35

    Dit is gewoon een race-blok mensen!!! En 500 pk uit een 3,4 ltr V8 is vrij normaal voor dit soort blokken!!!

    P.S. De 458 van Ferrari heeft een 4,5 ltr V8 met 570 pk en das gewoon een straatauto!!! Kun je nagaan als ze daar wat race-nokken/kleppen/ontsteking in leggen!!! Dan heb je ook wel een pktje of 650!!!

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      22 december 2009 om 15:15

      @Doekse:

      Je vergeet at ze in de racerij al sinds jaar en dag gebruik maken van restrictors. Dit blok levert dan ook een stamp meer vermogen zonder de restrictor….

      Login om te reageren
  24. kemp zegt

    22 december 2009 om 12:41

    Back to the Eighties met deze Hoekige Hoenda.

    Login om te reageren
  25. bpc zegt

    22 december 2009 om 14:16

    hey dat ziet er goed uit kom er ook een straatversie dat zou leuk zijn :D

    Login om te reageren
  26. MrZap76 zegt

    22 december 2009 om 14:32

    de straat versie zal alleen wat minder plat en breed zijn

    Login om te reageren
  27. Harry Nak zegt

    22 december 2009 om 14:55

    @MrZap76: nee ik bedoel de nep-rimpels op de deur zelf. Die glans en schaduw combo lijkt een afbeelding op de deur geplakt, toch?

    ps: het is hoe dan ook een prachtbak!!!

    Login om te reageren
  28. vale46 zegt

    22 december 2009 om 15:56

    Die Jappen kunnen er wat van!
    Heerlijk ding!

    Login om te reageren
  29. saba zegt

    22 december 2009 om 16:32

    al meer plaatjes?…

    Login om te reageren
  30. Drift idiot zegt

    22 december 2009 om 17:42

    Gewoon WOOOOOOOOOOOW

    Login om te reageren
  31. Mr. Dj M. zegt

    22 december 2009 om 17:47

    Ze hadden ons beter de straatversie kunnen geven!

    Login om te reageren
  32. Jochempie zegt

    22 december 2009 om 18:08

    Raar ding.

    Login om te reageren
  33. Fr€d€r!k zegt

    22 december 2009 om 18:33

    Knap van honda!
    alleen aub em zo nie op straat sturen,die achterspoiler is er over,serieus.
    tof een v-tec type-R v8 esi,lsi,vti,EK9 alles in1?? hehe
    joetoept efkes tik “just a little for cillinder’
    grtz

    Login om te reageren
  34. Robin zegt

    22 december 2009 om 21:02

    Die voorkant lijkt op de Saleen S5S Raptor Concept…

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    23 december 2009 om 00:26

    Leuk dat ze ons nog even laten zien wat we gemist hebben door het cancellen van de NSX. :cry:

    Login om te reageren
  36. Davidov zegt

    23 december 2009 om 12:07

    Wow, prachtige machine :)

    Login om te reageren
  37. NSX zegt

    25 december 2009 om 10:24

    Hier meer foto’s
    http://www.kansenzyuku.com/circuitdiary/diary.cgi?no=129

    Login om te reageren
  38. NSX zegt

    25 december 2009 om 10:26

    Owjah en een paar filmpjes ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=P3Rj4h1uAS0

    http://www.youtube.com/watch?v=qR53vodYk40

    http://www.youtube.com/watch?v=W5NdwaT93tg

    Login om te reageren
  39. Svensson zegt

    25 december 2009 om 13:51

    Haha, wou die filmpjes net posten maar ik zie dat je me voor was… :P

    Fantastische sound, alsof ze bij Honda hun F1-motor rechtstreeks hierin gelepeld hebben.

    Login om te reageren
  40. booli zegt

    28 december 2009 om 17:50

    Nog meer muziek…..
    http://www.youtube.com/watch?v=lCqY-vAX4EA&feature=player_embedded#

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North