• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda IndyCar heeft meer vleugels dan Wibi Soerjadi

Auteur: Dizono, gepost 11 maart 2015 om 15:57 – 23 Reacties

Afbeelding Honda IndyCar heeft meer vleugels dan Wibi SoerjadiAfbeelding Honda IndyCar heeft meer vleugels dan Wibi SoerjadiAfbeelding Honda IndyCar heeft meer vleugels dan Wibi SoerjadiAfbeelding Honda IndyCar heeft meer vleugels dan Wibi Soerjadi

Honda Aerokit
Omdat meer spoilers is meer beter.

Was het jaren terug voor de ongetrainde kijker nog wel eens lastig om een IndyCar te onderscheiden van een Formule 1-wagen, sinds 2012 is het gestandaardiseerde ontwerp van de IndyCars stevig op de schop gegaan. Het resultaat: een auto die aan de voorkant een open wheel racer is, maar waarvan de achterwielen deels worden beschermd door bodywork om zo het inhaken van wielen en daarmee het keihard crashen in de betonnen muur rond het circuit te voorkomen. Huh, maar daarvoor keken we toch juist naar IndyCar?

Aerokits
Voor dit seizoen is het fabrikanten toegestaan doormiddel van aerokits het gestandaardiseerde design van de IndyCars wat aan te passen. Enige weken geleden presenteerde Chevrolet al haar aerokit voor het 2015 seizoen, een set spoilers waar de producers van The Fast and the Furious-reeks met afgunst naar hebben zitten kijken. Het kan echter nog gekker.

Chevy Aerokit

Daar waar men in de Formule 1 juist probeert het aantal aerodynamische hulpmiddelen iets te beperken, komt Honda met een aerokit die precies het tegenovergestelde doet. Ok, de voorspoiler lijkt behoorlijk op wat ze dit seizoen ook in de Formule 1 gaan gebruiken, maar dan wel op z’n Amerikaans: bigger is better. Overigens is deze aerokit, net als die van Chevy, niet bedoeld voor de ovals. Meer dan de helft van de races wordt verreden op ‘normale’ circuits of stratencircuits en voor dat soort races hebben de wagens wat meer downforce nodig dan op de ovals waar vooral topsnelheid telt.

Ook interessant!

  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Honda's blijven steken
    Honda's blijven steken in 2002, frappant

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, indycar, Racing, verenigde-staten

Vorig bericht: « Autoblog-Advies: waarin te investeren met anderhalve ton?
Volgend bericht: BMW gaat deze heerlijke 3.0 CSL eren met een speciale Z4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2015 om 15:58

    Stiekem best wel dik!

    Login om te reageren
  2. jonaswindey zegt

    11 maart 2015 om 16:07

    Lijkt wel op een miereneter.

    Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    11 maart 2015 om 16:09

    Beetje vreemd maar wel dik!

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    11 maart 2015 om 16:15

    Wat ik er van begrepen heb is dat dit de optelsom is van alle aerodynamica die gebruikt kan worden. De auto’s zullen uiteindelijk dus met een selectie van al die spoilers aan de start verschijnen en dus niet met die ze hele kermisattractie

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    11 maart 2015 om 16:16

    Zou je dit allemaal op de auto zetten dan kom je waarschijnlijk niet boven 125mph uit.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      11 maart 2015 om 21:54

      @w0o0dy:Dan was de noord-zuidlijn zo klaar geweest.

      Login om te reageren
  6. Robbert89 zegt

    11 maart 2015 om 16:17

    Huh, maar daarvoor keken we toch juist naar IndyCar?

    Je weet wel dat die “dichte” wielkasten zijn ingevoerd nadat Dan Wheldon dodelijk verongelukt is door een dergelijk ongeval?

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    11 maart 2015 om 16:22

    Jammer dat er geen CR-X meer gebouwd word waar ik al deze spoilers smaakvol op kan monteren!

    Ok, het is wat overdreven, maar deze wagens zien er zo wel beter uit dan huidige F1 auto’s met hun pielemuizenneuzen. (Vroegah was alles beter, vooral de F1)

    Login om te reageren
  8. purepet9000 zegt

    11 maart 2015 om 16:26

    Wat een vergelijking, kon er wel om lachen.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    11 maart 2015 om 16:40

    Wie rijden er voor Honda? Batman en Robin?

    Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    11 maart 2015 om 17:10

    Binnenkort ook verkrijgbaar voor uw civic

    Login om te reageren
  11. Lennaert zegt

    11 maart 2015 om 17:16

    Doe mij maar F1. Amerikanen hebben geen gevoel voor open wheel racing.

    Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      11 maart 2015 om 17:37

      @lennaert: nee in de f1 zit tegenwoordig veel gevoel.

      Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      11 maart 2015 om 20:31

      @Lennaert: Je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben bang dat tegenwoordig de indy cars sneller zijn dan de F1 wagens rond de meeste cirquits.
      Er zat een paar jaar geleden al niet veel verschil meer tussen, nu met de tragere v6jes en gebrek aan vleugels gok ik dat F1 toch echt niet meer het snelst is.

      Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    11 maart 2015 om 17:20

    Je hebt nu eenmaal spoilers boven spoilers.

    Login om te reageren
  13. donvincenzo zegt

    11 maart 2015 om 17:21

    Blijft Amerika dus: veel is lekker, groot is mooi en meer is beter.

    Login om te reageren
  14. biohazardracer zegt

    11 maart 2015 om 18:12

    Too much!!!!!

    Login om te reageren
  15. Mika_Hakkinen zegt

    11 maart 2015 om 18:26

    Beeeeeeeeeeeeeeeeeetje overdreven. Less is more toch?

    Login om te reageren
  16. philipf zegt

    11 maart 2015 om 20:23

    Nee doe maar normaal. Dan doe je al gek genoeg

    Login om te reageren
  17. toniominestrone zegt

    11 maart 2015 om 21:14

    En ik de huidig F1 bolides maar lelijk vinden, er is toch nog een overtreffende trap.

    Login om te reageren
  18. MaartenD zegt

    11 maart 2015 om 22:27

    Holy moly wat lelijk

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    12 maart 2015 om 00:29

    Hoop niet dat het zo gaat worden als in de F1. Dat een fabrikant veel betere pakketten aanbiedt dan de andere en dus alles makkelijk wint.

    Login om te reageren
  20. rotarypowah zegt

    12 maart 2015 om 08:48

    Honda haalt duidelijk inspiratie uit haar klantenkring in de leeftijd van 16 tot 24.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North