Autoblog-Advies: waarin te investeren met anderhalve ton?

Auteur: , 111 Reacties

Voor velen van ons een droomscenario, maar als het eenmaal zover is blijkt het een lastige keuze: je hebt een budget van ongeveer € 150k om in een auto te investeren en mikt op waardevermeerdering. Wat is in dat geval de meest lucratieve optie?

Autoblog-Advies: waarin te investeren met anderhalve ton?

Een fervent AB-lezer mailde ons met bovenstaande vraag. De criteria waar ons advies in elk geval aan moet voldoen zien er als volgt uit:

Huidige autoGeen
Koop/ leaseKoop
Zakelijk/ privePrive
Budget150.000 euro
JaarkilometrageWellicht een paar kilometer per jaar
BrandstofvoorkeurBenzine
Reden aanschaf andere autoInvestering
GezinssamenstellingGeen gezin
Voorkeursmerken/ modellenFerrari, Lamborghini, BMW, Aston Martin, liefst de klassieke modellen.
No-go modellen/ merkenPorsche

De mailer woont en werkt in het buitenland en de auto zou in Nederland (verwarmd) worden gestald, dus de kans dat er veel kilometers op de klok worden gezet is nihil. De belangrijkste overweging om in een auto te investeren -en bijvoorbeeld niet in kunst- is dat je in een auto kunt rijden, maar iedereen mag natuurlijk zelf weten wat-ie met z’n geld doet. In het geval van automotive investeringen hebben we het echter vaak over liefhebbers, zo ook in dit geval.

Dat gezegd hebbende is het lastig om met zekerheid te zeggen welke auto’s serieus in waarde gaan toenemen. Prijzen van luchtgekoelde Porsches (helaas een no-go merk in dit geval) gaan aardig de lucht in, zeker bij modellen als de 993 Carrera RS. Auto’s als de Dino 246 kon je niet al te lang geleden voor betrekkelijk weinig geld meenemen, maar zijn de laatste tijd zo hard in waarde gestegen dat nette exemplaren buiten het budget vallen.

Wellicht minder voor de hand liggend, maar minstens even interessant, is bijvoorbeeld een Peugeot 205 T16 die met een beetje mazzel nog net binnen het budget valt. Van dit rallybommetje zijn slechts 200 straatversies gebouwd, wat de kans op waardestijging natuurlijk doet toenemen. Nog een aanrader uit ongeveer dezelfde categorie is een nette Delta Integrale met weinig kilometers op de klok. Blijven we nog even in de hoek van merken die niet per se je voorkeur hebben, dan kun je voor dit bedrag natuurlijk ook een mooie E-Type op de kop proberen te tikken.

Er is echter ook genoeg moderner spul om uit te kiezen. Hoogstandjes als de BMW M3 CSL [E46] of de Ferrari 360 Challenge Stradale hebben al een behoorlijk iconische status, maar zijn bij uitstek auto’s waarin gereden moet worden. Los daarvan gaat de waarde van deze twee in de toekomst waarschijnlijk stijgen, in het ergste geval koop je met één van deze twee een heerlijk rijdende auto tegen weinig afschrijving.

Uiteraard hebben we ook bij Gosse Kooi van Gina Classics aangeklopt voor deskundig advies. Hij geeft aan dat je met het beschikbare budget nu (nog) een mooie 512 TR of Testarossa op de kop kunt tikken en deze auto’s worden snel meer waard. Hetzelfde geldt voor de 550 Maranello (die zeker klassiekerpotentie heeft) en voor iets minder sexy opties zoals de 308/328.

Wat Aston Martins betreft zal een meer recent model waarschijnlijk niet de gehoopte waardeklapper gaan maken. Uiteraard zijn er van de verschillende types gelimiteerde versies gemaakt (denk V8 Vantage N24). Of er tussen die speciaaltjes auto’s zitten waar liefhebbers in de toekomst grif geld voor gaan neertellen, valt nog te bezien. Klassiekers als de DB4 GT Zagato laten we gezien hun exorbitante waarde even links liggen.

Voor Lamborghini geldt ongeveer hetzelfde. Van de Gallardo zijn hoop bijzondere versies verschenen, waarvan nog moet blijken of ze in de toekomst meer waard worden. Een strakke Murciélago past nog binnen het budget, hetzelfde geldt voor enkele Diablo’s. Een mooie Countach vinden voor € 150 k wordt al een lastige opgave, over de Miura of de 350 GT hoeven we het niet eens meer te hebben.

Kort samengevat kunnen we eigenlijk alleen maar adviseren om voor de auto te gaan waar je echt iets mee hebt. Klassiekers die hun waarde-explosie al achter de rug hebben zijn als investering minder interessant en welke auto’s in de nabije toekomst flink in waarde stijgen is lastig te zeggen. Ga daarom voor die ene supercar waar je van kinds af aan al gek van bent of waar je al jaren van droomt. Suggesties lezen we graag in de comments!

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



111 reacties

De m3csl alleen zou ik me dus echt niet in kunnen houden om maar een paar kilometer per jaar te rijden.
@bouwvakkert: ja bijvoorbeeld, verder kan nog: een z8 uit de states, een 2002 turbo in originele staat (ookal is deze goedkoper) de 2002’tjes in nederland zijn de laatste jaren enorm in prijs gestegen en in duitsland zijn ze nog veel duurder
Idd een Ferrari testarossa, die gaan de komende jaren toch langzaam stijgen in waarde en op zijn tijd zal er vast hier en daar wel 1 sneuvelen. Ook goed voor de restwaarde. Als je tijdens het stallen ook zorgt voor periodiek onderhoud en af en toe keer starten en een rondje om de garage dan zal hij technisch ook in orde blijven!
@jvthof: Is een Testarossa zoveel waard dan? Een aantal jaar geleden zag ik er eentje te koop staan op Interclassics in Maastricht voor 40k.
@berlinetta: Ze zijn afgelopen jaar van vanaf +- 50K naar vanaf +- 70K gegaan. Of die stijging ook doorzet is de vraag.
@jvthof: Langzaam stijgen? Een paar jaar geleden gaf de handel er net 30k voor, nu staan ze niet onder een ton in NL! Ook de 550/575 gaan denk ik weer stijgen, laat staan de Superamerica!
@roberto:
@berlinetta:

Ja langzaam, ze zijn de afgelopen jaren hard gestegen, en die trend zet door maar niet denken dat het een ton per jaar is ;)

Een exemplaar in goede staat kan zeker de komende jaren dubbelen of meer!!

Exemplaar in brummen bij The gallary bijv is een zeer nette!

Daarbij woont de beste man in het buitenland??

Daar zijn ze vaak wat goedkoper nog dan hier! Dus inkopen die hap. Op naam in het buitenland en stallen in NL
@jvthof:

@devragenstellerinkwestie:

Ik investeer wel mee hoor ;) een klein klein gedeelte!!
@jvthof: Volgens mij vergeten er veel de kosten die erbij komen kijken. Stallingskosten, onderhoudskosten, wegenbelasting etc. Als je dit allemaal op gaat tellen is het niet meer zo winstgevend als dat het doet lijken. Als je 50 km per jaar in een auto rijdt is het toch verstandig om de auto te blijven onderhouden. Stilstaan kan erger zijn dan met de auto rijden.
@maxx1: de kosten die erbij komen kijken vallen wel mee. Als je tenminste kan stallen in eigen beheer en je landgoed groot genoeg is om ook de auto buiten even te zetten. Dan kan je hem schorsen van wegenbelasting en daarbij kan hij toch af en toe even gestart worden en naar buiten zolang je hem op de oprit houdt.

Het onderhoud van dan juist erg mee want is alleen zorgen dat je rubbertjes niet uitdrogen en de olie en dergelijke niet te lang “stil staat”. Dus al met al zijn de kosten erg laag!
M3 e30 of m3 e46 csl. Voor de grap een golf 1 gti of delta integrale
DB7?
Ik zou m’n geld (naast klassieke 911’jes) zetten op een hele nette E30 M3 of M1 en misschien wat exclusievere Neue klasse modellen, 2002Tii of de Turbo. De Z1, Z8 en Z3 Coupe zitten de laatste jaren ook in de lift en zaken in ieder geval niet in prijs. En misschien nog een Lancia Fulvia met leuke race/rally geschiedenis. Maarja, dat is de bescheiden mening van een BMW fanboy…
@rickr: M1 ligt al ver boven het budget en de Z8 is op het randje.
Ikzelf zou voor een nette Diablo gaan
Als investering…Dan zou ik het niet doen, ik denk dat die markt in een bubbel zit. Iedereen en iedereen’s oma denkt tegenwoordig dat het een wetmatigheid is dat de waardes van die auto’s alleen maar blijft stijgen. Dat dachten ze 10 jaar geleden ook van huizen…

De vraagstelling alleen zegt het eigenlijk al, er zitten nu (te) veel speculanten in die markt.
@jaapiyo: kijk, eindelijk iemand die het snapt, heel goed!
@jaapiyo: Bubbel… HET toverwoord dat door iedereen en iedereen’s oma wordt gebruikt.. Wat jij niet wilt, is risico lopen omdat je denkt dat het plafond bereikt is… De persoon in kwestie durft dat risico wel te nemen… Probleem met een bubbel is, is dat je pas weet dat het een bubbel was wanneer hij knapt / leegloopt. Of wist jij 10 jaar geleden al dat 10 jaar later de huizenmarkt in zou storten.
Begrijp me niet verkeerd, De explosief stijgend en absurde hoge prijzen geven aan dat er iets zou “moeten” gebeuren… Maar wanneer het juiste moment is om in te stappen weet je pas wanneer de bubbel is geknapt.

Vind het sowieso een vreemd artikel… Wanneer je een investering van dit kaliber doet en advies vraagt aan autoliefhebbers (keuze door emotie) mag je je afvragen of je überhaupt moet investeren. Zo zou ik ook met 150.000 euro naar een casino kunnen gaan en jullie vragen een getal te kiezen?!

Mijn advies: Koop een mooi gerestaureerde kever met weinig km’s en in een speciale uitvoering (€10.000?) Zet deze in een lekker verwarde stalling en hoop dat je kleinkinderen er wat leuks aan overhouden. Koop voor de overige 140.000 een auto met je hart, gevoel, passie, dromen en kilometers rijplezier! :P
Voor dat budget zou ik op zoek gaan naar een Gallardo Balboni, beperkte oplage en net even wat anders dan alle andere speciale Gallardo’s door z’n achterwielaandrijving.
Ik zou ook voor de CSL gaan. Je weet zeker dat hij in waarde zal gaan stijgen en de onderhoudskosten liggen bij deze auto lager dan bij Ferrari etc.
Oei.. tja er zijn momenteel vele (oudere) exoten die de pan uit rijzen. Ferrari Testarossa’s, 512, 360CS zijn auto’s die momenteel weer als een gek stijgen en ook weinig aangeboden worden. Ook oudere Porsches doen het leuk, maar ook de Vanquish (2001-2006) zijn weer aan het stijgen!

Waar ik mijn geld op in zou zetten? Een Alfa Romeo RZ/SZ, BMW Z8, Ferrari 360CS, of een Porsche 993 Turbo! Ook de E30 M3 of een 190E EVOII doen het leuk :-).
@roberto: De Porsche 993 turbo, 190 evo 2 en de BMW Z8 zijn al explosief gestegen, dus zet daar maar niet je geld op in. De E30 M3 is al schaars aan het worden en dat geldt ook voor de 360CS. Het beste kun je nu een 996 GT3 MK1 kopen of een 996 carrera 40 jarig jubileum of een Turbo / S, 997 GT3 RS MK1, MB 280SE W111 Cabrio, 993 Carrera S. genoeg om te investeren. Porsches blijven het meest waardevast.
@991gt3rs: Ik verwacht dat de 993 Turbo en de Z8 nog wel door zullen stijgen.. Of een 930/964 Turbo, en dan vooral cabriolet! Over de 996 GT3 ben ik met je eens, de Turbo’s zakken nog wel.. of je moet een hagelnieuw exemplaar met <5000 km. hebben, maarja, dan stijgt bijna elke auto wel ;-)

Kennis van mij heeft een (Japanse) Mercedes-Benz E55 AMG uit 2002, met maar 25000 km! Ziet er ook echt als nieuw uit! Ben benieuwd of dat deze nog wel stijgen! Overigens is hij ook in bezit van een 930 Turbo Cabrio wat denk ik ook nog wel zal stijgen.
@roberto: Er staat in het artikel tenslotte niets over Porsches!
Een E46 M3 GTR lijkt mij ook een goeie investering
@maik96: Die zijn al explosief gestegen en die vind je nergens
@991gt3rs: nooit explosief gestegen: ze zijn simpelweg niet op de markt. Er schijnt er een bij BMW in de garage te staan in München, eentje in Dubai en er gaan geruchten over nog een paar exemplaren welke nooit geverifieerd zijn. Voor de goede orde, BMW Motorsport heeft 13 BMW’s M8 gebouwd (proto’s, meeste zijn vernietigd). Dus als er een E46 GT-R op een veiling komt, zal het wel een gevalletje zijn: ‘wat de gek ervoor geeft’.
Ferrari dino.
@rudyv: het is alleen geen ferrari, en die koop je nu vanaf 300.000. Dus dat gaat hem niet worden
Ik zou persoonlijk voor 150k een F-type R nemen, vanwege de looks en de sound
@petrolpower: en dan? Afschrijven als een malle en 50 jaar moeten wachten?
@meneer: ik bedoel dit niet als investering hoor
@petrolpower: Lees het artikel eerst dan.
@petrolpower: in dat geval geef ik je 100% gelijk!
Ik ga geen advies geven aan investeerders. Autoliefhebbers help ik graag op weg. Als zo’n ding staat te verstoffen gun ik je het niet. Dan ga je maar postzegels sparen. Vind ik dan.
@E34M5Touring: Helemaal mee eens!
@E34M5Touring: als je een beetje hebt gelezen wat er in het artikel stond, is deze beste rijke meneer ook een autoliefhebber en zal die af en toe ook wel es een blokje om doen.
@sr20det: Wellicht een paar kilometer per jaar staat er. Dan laat je hem lopen zodat ie soepel blijft. Ergo, investeerder. Wat hij ook koopt staat de komende tijd in een schuur. Vind ik zonde. Mijn mening. Net als de vorige comment. Als je lekker wilt beleggen zijn er beter advieskanalen dan Autoblog.
@E34M5Touring: Helemaal met je eens, hier ga ik ook niet aan meewerken. Investeerders verzieken de hele markt! De echte liefhebber met een beetje geld kan straks geen enkele iconische auto meer betalen.

Als de beste man nou een lijstje had gegeven met zijn droomauto’s (als hij die al heeft…), en had gevraagd welke het beste is, leukste rijdt en eventueel ook nog een goede investering is, dan was het een ander verhaal geweest. Nu lijkt het alleen maar om de centen te gaan.
@E34M5Touring: True that!
@sydney: Ik moet nog langs je broer. T’is me vorige week in de rug geschoten. Inmiddels weer een beetje mobiel. Staat voor vrijdag op de planning. Ik bel hem van te voren nog even.
@E34M5Touring: Het is maar goed dat sommige mensen zeldzame auto’s in een schuur zetten, anders blijft er geen enkele over….
Moet ik een investeringsobject zoeken, zou ik vooral naar klassiekers kijken. Auto’s als de Maserati 3500GT, Maserati Bora, Jaguar XK120, Jaguar E-Type Series I, Mercedes 190SL, Mercedes 280SL, Porsche 911 993 Turbo, Porsche 911 Speedster, Ferrari Testarossa, 512TR, 512M, Corvette C1 & C2, etc… Auto’s die erg duur zijn in onderhoud, maar zeker in waarde gaan toenemen.
Sowieso is het met iedere belegging verstandig om te spreiden. Dus beter 3 auto’s van 50k dan een van 150k. Zelf zou ik gaan voor auto’s die nu goedkoop zijn maar wel heritage hebben. Bijvoorbeeld een QP4, 911 996, Ferrari 360 Modena, Jaguar XK, Golf 1 GTI, 106 Rallye.
Heel simpel. BMW Z8. Die prijzen stijgen als een malle. Is een veel leukere en minder risicovolle belegging dan van aandelen op de beurs!
@bmwalpina: precies!
@bmwalpina: maar geen merk of type waar over 20 jaar half rijk China of India er 1 van wil hebben. Dus als investering kom je toch uit op 1 met Ferrari en daarna de rest van de klassieke merken uit Europa
@thierryvth: jawel een z8 is echt een collectors item. Ook in China. Die kopen alles hè. En er zijn een hele boel bmw fanboys ook daar.
Een Lambo LM002. Zeldzaam, bijna niet te rijden ivm kosten maar wel een verhaal en enorme herkenbaarheid.
Als je er niet in wilt rijden en alleen maar wegzet, koop dan een schilderij of. Kun je nog in je eigen huis ophangen ook, zodat je er daadwerkelijk wat aan hebt.
Auto’s horen te rijden. Of ze nou 150.000, 1.000.000 of 30 miljoen waard zijn.
Drank en hoeren lijkt me persoonlijk het beste.
@Donstil: Sure… een goeie fles cognac of whisky kun je nog als zinvolle belegging doen, maar de gemiddelde hoer neemt met het verstrijken der jaren toch wel in waarde af. En bovendien nemen die de benen als ze een paar weken ongebruikt geparkeerd staan.
Dodge Viper RT10 uit 1992, slechts een handvol van gemaakt, nieuwprijs was rond de $45k en er staan enkele te koop voor 45-50K, het moet dan wel echt het model uit 1992 zijn

Wellicht een corvette c2 stingray, met split window, kan ook een goede mogelijkheid zijn
BMW Z8 wordt hierboven al genoemd en lijkt mij ook een goede!
Honda nsx, vooral de eerste modellen en toyota gt2000 zou eventueel ook wel kunnen
Ik zou een DeTomaso of een Jensen overwegen. Prachtige auto’s, aardig in die prijsgroep in nette staat en beide merken lijken weer in business te willen gaan. Meer naamsbekendheid is altijd goed voor de waarde.
Jaguar XKE is een logische investering, de Mercedes 190 SL eveneens. XK140 kan ook de moeite waard zijn. Maar echt veel verder zie ik ze niet stijgen.

De VW Sambabus daarentegen is telkens populairder en er worden telkens hogere prijzen voor geboden. Wellicht de Ferrari 355, een mooie zonder airbag met handbak is misschien wel de laatste echt fraaie Ferrari. Testarossa’s zie ik zelf biet zo ver door stijgen, ze rijden een stuk klassieker, terwijl de 355 nog altijd een fantastisch rij ijzer is.

M3 CSL zou ik mijn geld op zetten: die gaan bizar veel opleveren, want het is een van de allerlaatste echte schitterende BMW’s (de E90 en E60 waren niet mooi). Zeldzaam ook. Als je het aandurft: haal voor 150k een NSX-R uit 2002-2004. Die gaan ook, internationaal, veel geld opleveren (in Nederland denken ze dat het een verbouwde CR-X is).
Misschien een Ferrari F430 Scuderia.
Zijn momenteel nog steeds aardig aan de prijs en ik denk, als je echt verder in de toekomst kijkt, dat de waarden van die auto alleen maar kan gaan stijgen.
Daarnaast is het in mijn ogen nog steeds een mooi model en al helemaal een fantastische rijdersauto met een mooi geluid.
Ik zou gaan voor een Spyker uit de inboedel veiling die ooit eens gaat plaatsvinden. Exclusiviteit gegarandeerd.
Met €150.000 een investering doen in een auto? Ik denk dat nog altijd dat een auto de slechtste investering is die je kunt doen. Met heel veel geluk heb je een auto die wel flink in waarde stijgt, maar dan zit je al gauw boven dit budget.

Verder vind ik het echt frappant dat deze man wel €150.000 heeft, maar nog niet eens een auto om in te rijden?
@Lucb: niet in Nederland. Wel lezen. ;)
@e1000bmw523i: Volgens mij heb ik het goed gelezen en heeft deze man duidelijk geen auto. Er staat nergens dat hij een auto heeft en ook niet dat hij er geen in Nederland heeft, maar dan wel in het buitenland.
Precies,De Tomaso,Jensen Interceptor,Oude Alfa’s maar een gebruikte Maserati GT zie ik over 30 jaar ook flink geld waard net als een V-8 of V-12 Aston Martin.Over 30 jaar rijdt iedereen met een klein turboblokje en is een dikke V8 of V12 super gewild natuurlijk.
En een MB CLK63 AMG Black?
@tvklarenbosch: nee die schrijft de komende 20jaar nog af.
Testarossa zal zeker geen verkeerde investering zijn aangezien het belang bij dit model voor ferrari zijn geschiedenis
M3CSL, met weinig km, compleet origineel en vervolgens geen km in rijden en je hebt een goeie te pakken.
Een Dinky Toy model stijgt ook…
M3 CSL. LEGENDE!!!!
Wouw geweldige situatie! Ik zou voor een dikke oldtimer gaan denk ik!
Ik zou dan wel een 612 scaglietti nemen want die veroudert toch…
@mercedesbenz63: kijk wij zijn het met elkaar eens!
Noem me een saaie lul, maar ik zou voor een heerlijke 612 gaan. In het zwart met de juiste veelspaaks velgen en licht interieur. In mijn optiek alles wat je van een auto kan wensen. Comfort, goede rij eigenschappen, ingetogen schoonheid en een prachtig klinkende v12. Kunnen nog 4 mensen in als het echt moet.
150K? Ik ga voor een 280 SE 3.5 cabrio lekker cruisen :)
Een BMW z8 deze stijgen nu aardig
Misschien is het slim om wat meer te kijken naar de Aziatische markt. Daar zit ook genoeg lekker klassiek spul tussen en de Aziatische economie zit in de groei..
Er zijn toch genoeg klassieke Silvia’s of Gtr’s?
Ik zou stiekem eens kijken naar een Bentley Brooklands :o
Mercedes 280Sl roadster? Nu ongeveer 100K a 120K.

Anders een Lambo Diablo. (Liefst als limited edition als dat nog kan binnen het budget)
Koop wat je leuk vind, dan is het niet fout. Wat andere denken hoeft jou niet aan te spreken. Kijk bij een paar dealers. Ik zou het zelf echt niet weten
Wat ben je dan voor een autoliefhebber als je maar paar km’s per jaar gaat rijden. Koop dan niks en laat anderen van genieten die er wel mee gaan rijden
Volgens mij stijgt een auto in waarde door veel vraag en weinig aanbod. Het moet dus een auto zijn die op het moment van cashen gezocht is. Dus over hoeveel tijd moet de investering renderen?

De vraag naar bepaalde youngtimers zal toenemen met name doordat mensen hun droomwagen van vroeger gaan kopen. Dus wat nu bij de jeugd boven het bed hangt wordt over 30 jaar veel waard (skylanders dus).

Dus alles van voor 1980 valt af zodra de generatie die toen jong waren er een hebben of niet meer hoeven. Dus wat hing in de jaren 80 – 90 boven het bed? Ik tip de al genoemde viper, 360 cs, Testarossa (niet de 512tr), delta integrale, maserati 3200 van de 1e generatie vanwege de achterlichten en de corrado vr6. De laatste is bijna uitgestorven in youngtimer staat.
@siemi: op zich een leuke theorie, maar ik denk dat er meer 50ers zijn met geld in de zak dan 30ers…
Misschien niet een supercar. Maar mijn oude baas heeft onlangs een nieuwe Land Rover Defender aangeschaft ( vlak voor het einde van de levensloop van dat model ) en heeft daarbij zijn 5 jaar super goed onderhouden Defender met 2.000 winst verkocht. Weet niet hoe hij het gedaan heeft, maar wellicht ook wel interessant als je wat minder te besteden hebt dan 150k :) Zeker aangezien dit de laatste echte Defender modellen zijn.
@JamesBond007: Probleem bij de Defenders is dat ze op geel kenteken nieuw onbetaalbaar zijn geworden sinds de invoering van de CO2-taks. 295g/km…
Ik zeg sowieso ferrari maar zou dan kiezen voor een 308 of 328. Ala magnum pi
Waarom 1 auto? Ik zou een selectie van auto`s doen die op dit moment redelijk goedkoop zijn, maar uit eindelijk behoorlijk zullen stijgen (mits in goede staat)

– M5 E39/E60
– M3 E36/E46/E92
– RS4 B5/B7
– Golf 3 VR6 Synchro/Golf 4 R32 DSG
– Audi S2
– C63AMG
– Clio Williams
– Audi TT MK1
– Focus RS MK1/MK2

allemaal auto`s die gaan stijgen. Waarom op 1 paard wedden?
@dutchdriftking: ik denk dat de c36 en c43 ook erg in waarde gaan stijgen.
maar je hebt wel een goed punt, koop een half wagenpark, verdeel je dagelijkse kilometers over de autos, en dan om de paar jaar, als er een flink in waarde is gestegen, verkopen en weer een andere investeringsauto terug kopen :)
Je wagenpark wordt steeds leuker en meer waard, plus je kan er nog eens in rijden ook.
@g40freak: Precies, C36 en C43 zijn al behoorlijk prijzig, ik weet niet of die nog door stijgen……
@dutchdriftking: is ook gewoon een slap excuus om die twee ook aan te schaffen er een paar jaar mee te rijden :)
ff die 150k bij elkaar sparen
@dutchdriftking: Die RS4 is niet zo heel gek, branden toch steeds af dus wordt het aanbid kleiner!
Z3 M Coupe, e30 M3, 190 evolution, 996 turbo (want nu erg goedkoop), thema 8.32, renault 5 turbo, 205 1.9 gti, 156/147 GTA,… Volgens mij kom je een heel eind met anderhalve ton
De CLK DTM
Tijdje geleden iets van Bas van Putten hierover in NRC, maar dan voor een veel lager budget: http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/mei/03/verdien-geld-met-oude-autos-1373061

Daarin werden genoemd: Mercedes SL R129, Audi RS2 Avant, BMW 850 CSI, BMW M5 E39, Porsche 968
BMW E36 M3 GT
Alpina B8
@griffendahl: Idd de E36 M3 GT, schiet ook als een gek omhoog de laatste 5 jaar.
Weet nog wel in de tijd van bmwclub2003 dat iemand een had, compleet gerestaureerd hebben ze die.
Maar toen nog kunnen aanschaffen voor relatief erg weinig.
Misschien een BMW 1M coupé maar dan moet je er wel een kunnen vinden en geduld hebben tot het een klassieker wordt, want dat, geloof me, wordt het wel.
911 993, de beste investering volgens mij.
Jaguar e-type roadster series 1
Nou ik weet t wel!
Een auto koop je niet als investering. Een auto koop je omdat je er verliefd op bent geworden, en hij je die kick geeft. Of als geslachtsorgaanverlengend materiaal natuurlijk! Je zet je liefde niet in een garage, nee, je rijdt haar tot de limiet, en zorgt goed voor haar. Dan zal je zien dat iemand verliefd wordt op jouw auto, en je de hoofdprijs betaald. Het gaat om emotie, en niet om cijfertjes!
Nog wat suggesties: Ferrari F355 Berlinetta, Audi RS5 pre-facelift, Mercedes-Benz SLS AMG, Jaguar F-type, Audi R8 V8, BMW M5 last gen en ten slotte een Spyker
Ik weet nog een pareltje, een M-coupe! Voor 1,5 ton kan je de Z3 en Z4 variant bezitten. iig een 6-in-lijn zonder turbo’s.
Koop er 3!
Lancia delta integrale
BMW e30 m3
Mercedes 190 EVO
Voor 150k koop ik me 5 leuke wagens ipv 1 wagen. Eer dat ik aan wagens van150k begin te kopen ga ik waarschijnlijk al voor 300k wagens staan hebben.
Logisch. Die M3 csl is echt heel mooi!
Mijn 912 uit ’68 en 911 uit ’81 zijn ongeveer 3x over de kop gegaan qua waarde in 2/3 jaar. Leuk, maar de rest is ook meegestegen. Iets erbij kopen wordt zo steeds moeilijker. Ik zoek specifiek op EU/RoW auto’s, wil geen US import maar er iets niets tot weinig fatsoenlijks te vinden (pre 993).

Mijn droomauto is nog altijd de 360CS, maar die is zo hard aan het stijgen dat ik daar eigenlijk net te laat mee ben. Niet om te investeren, maar gewoon echt om te hebben.

Kom nu regelmatig (bijna wekelijks) bij Classic Park in Boxtel, en er wordt serieus veel verkocht. Vooral afgelopen maandag was er weer veel nieuw spul.
Een spyker!
Voor 1,5 ton koop 2 BMW 1M’s, om zo nieuw en ongebruikt te laten en één om te rijden. De eerste is net zo snel meer waard als een CSL!
Bij targetcars in eindhoven staat nog een leuke testarossa
porsche 356?
@mauritsh: Komt er nog een follow-up artikeltje? Een mooie samenvatting en evt nog een reactie van de mogelijke investeerder?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).