• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Civic Type R spyshots

Auteur: Wouter, gepost 20 mei 2006 om 17:00 – 13 Reacties

Honda Civic Type R spyshot


Op Worldcarfans zijn spyshots verschenen van een driedeurs Honda Civic. Waarschijnlijk is dit de Civic Type R, die Honda al in Geneve als concept had getoond.

Uiteraard zal de Type R zijn naam alle eer aan doen. De minimale motorisering is de welbekende 2.0 liter VTEC motor met 200 pk, maar het zou ons ook niet verbazen als de Type R nog wat extra paardjes onder de motorkap krijgt. Die 200 pk is overigens ook al goed voor aansprekende prestaties (6,5s naar de 100 en 240 km/u), maar meer pk’s is natuurlijk altijd beter.

De driedeurs Civic zal ook met andere motoren verkrijgbaar worden, in benzine met de 83 pk 1.4 liter en 140 pk 1.8 liter VTEC en de 2.2 i-CDTI diesel met 140 pk.Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit
  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, spyshot

Vorig bericht: « Met je Q7 naar het WK: de oranje Abt AS7
Volgend bericht: 9ff Cayman CR42 »

Lees Interacties

Reacties

  1. andy zegt

    20 mei 2006 om 17:56

    Mooooii, ziet er beter uit als de vier deurs

    Login om te reageren
  2. 22jarige zegt

    20 mei 2006 om 19:00

    Ligt het aan mij ? ik zie niet wat hier 3 deurs aan is, lijkt meer een testwagen van de orginele, afgezien van de spoiler of hij word dus gewoon 4 deurs of dit is gewoon nep type-r

    http://img316.imageshack.us/my.php?image=civic9nv.jpg

    Login om te reageren
  3. Pieliej zegt

    20 mei 2006 om 19:06

    hmm, ik vind het aardig raar, ik heb namelijk al zo’n civic type-r zien rijden bij mij in de stad, nouja, dan zou die wel gewoon de badges enzo hebben vervangen 8-S

    Login om te reageren
  4. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    20 mei 2006 om 19:06

    Als je naar het raampje achter de B-stijl kijkt, zie je dat die verschilt. En ook de B-stijl is anders.

    Login om te reageren
  5. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    20 mei 2006 om 19:08

    O ja en de grill is ook duidelijk anders.

    Login om te reageren
  6. Benny zegt

    20 mei 2006 om 19:26

    Volgens mij zijn de ramen op de bovenste foto gewoon niet zwart gemaakt bij gele model namelijk wel, kijk maar eens goed.

    Login om te reageren
  7. milan zegt

    20 mei 2006 om 21:32

    ik vind sonde, de grill van de gewo0n civic is veel mooier

    Login om te reageren
  8. JeffreyG zegt

    20 mei 2006 om 22:55

    tja hij ziet er lekker uit
    en hoop dat hij weer lekker vel word :)

    Login om te reageren
  9. smaakversterker zegt

    21 mei 2006 om 05:19

    Deze keer is het een flop, een zwaardere koetswerk met een gelijke motor als de vorige generatie, dat kan niet goed zijn… FLOP

    Login om te reageren
  10. RiotGurl zegt

    28 juli 2006 om 19:09

    *sluit haar aan bij de reactie van smaakversterker* En bovendien is het uiterlijk niets…. Het lijkt net een mislukte schildpad op steroïden.
    Sorry hoor maar vind de voorgaande versie toch beter. Geef mij dan maar die 200 pk’tjes in echte pk’s, wil ik nog liever mee gezien worden dan een schildpad met 200 pk

    Login om te reageren
  11. Anoniem zegt

    29 augustus 2006 om 11:59

    Die wordt evenveel succesvol als de vorige:))

    Login om te reageren
  12. Bart van Oene zegt

    11 oktober 2006 om 15:59

    Zoveel ontwikkeling en weer 200 PK………….
    En de rest, zoals gewicht…….
    Hoofdzakelijk een andere carosserie met wat andere toeters en bellen eraan.
    Dat valt me oprecht tegen van een merk als Honda terwijl ik al 25 jaar Honda rij.
    Honda kijk naar Audi en Seat en snel ook, dan worden jullie misschien net op tijd wakker in het land van de rijzende zon.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    11 oktober 2006 om 16:06

    @Bart van Oene
    De motor is wel degelijk heel ingrijpend verbeterd. Alleen lag de nadruk volledig op de “Driveaillity” Dus meer koppel bij lagere toeren en een betere koppelkromme, betere response.. vandaar dat ondanks hetzelfde gewicht en dezelfde hoeveelheid pk’s deze toch sneller is….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North