• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

H&R Audi R8: Nordschleife in minder dan 8 minuten

Auteur: Wouter, gepost 19 oktober 2007 om 10:23 – 27 Reacties

Audi R8 H&R


Met de wegligging van de Audi R8 is niet zo heel veel mis. Wellicht dat je oma, moeder of vriendin iets meer comfort zou wensen, maar zeker de laatste kan dan met een gerust hart worden ingeruild. Een R8 is zeker geen knalharde stuiterbak waar niet dagelijks mee gereden kan worden. Dat betekent overigens ook dat er onderstelspecialisten zijn die de R8 wellicht een tandje meer hardcore willen maken.

Voor dat doel biedt H&R een sportonderstel aan, waarmee de R8 voor 15 mm dieper komt te liggen en achter maar liefst 30 mm. Dankzij de aanpassingen zou de H&R’s R8 ruim onder de 8 minuten over een rondje Nurburgring Nordschleife doen en zelfs de 70 pk sterkere Ferrari F430 het lastig moeten kunnen maken. Boude uitspraken, maar in ieder geval ziet de R8 er met het onderstel van H&R net weer een tandje strakker uit.

Audi R8 H&R

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De 992 GT3 R rennsport wordt uitgelaten in Maastricht
  • Overheid weigert pro-EV-onderzoek te publiceren
  • 782 pk en de BESTE! Bentley Flying Spur Mulliner #test
  • Een van de dikste SUV’s van dit moment wordt binnenkort goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, h-r, nurburgring, R8

Vorig bericht: « Audi’s iPhone-James-Bond-telefoon-gadget-dinges
Volgend bericht: De totstandkoming van het GTO-design »

Lees Interacties

Reacties

  1. vinox zegt

    19 oktober 2007 om 10:31

    Boeie, eerst zien dan geloven.

    Login om te reageren
  2. drago zegt

    19 oktober 2007 om 10:51

    @vinox
    Ja, precies wat je zegt “eerstzien en dan geloven”.

    Login om te reageren
  3. tt zegt

    19 oktober 2007 om 10:54

    mss toch even melden dat men al een test heeft gedaan in België voor een tv programma op zolder, en daar ging de R8 sneller rond dan de F430 …. en dat zonder dit additionele onderstel.

    Login om te reageren
  4. binkie zegt

    19 oktober 2007 om 11:03

    datende dokters..? ik dacht dat dit een kappersauto was :P

    Login om te reageren
  5. Jan C. zegt

    19 oktober 2007 om 11:09

    Ziet er wel leuk uit, dat tikje lager bij de weg…

    Login om te reageren
  6. PieterA zegt

    19 oktober 2007 om 11:13

    @tt: dat programma kan je met moeite een autoprogramma noemen.

    Login om te reageren
  7. tt zegt

    19 oktober 2007 om 11:28

    @ pieterA : Dat klopt, maar het blijft een feit dat dezelfde rijder, op het zelfde circuit sneller rond ging met de R8 dan de F430. dat heeft verder niets met de kwaliteit van dat programma te maken.

    Of je dan objectief moet zeggen dat ie sneller is, das een ander verhaal. kijk naar topgear, waar de R8 een pak sneller was dan de porsche in een rondje met “the stig” , maar in puur optrekken verliest. Of is dat dan ook geen deftig programma ? daar staat ie in de rankschikking trouwens ook in de buurt van de F430.

    Maar heb zelf al met de R8 gereden en kan je zeggen.. leuk ding :) zeker met de R-tronic erin.

    Login om te reageren
  8. vinox zegt

    19 oktober 2007 om 11:35

    Over welk belgisch programma gaat het mss? En op welke zender? Ik heb al een donkerbruin vermoeden hoor, maar kwil zeker zijn :D

    Login om te reageren
  9. Barry330cd zegt

    19 oktober 2007 om 11:59

    Die quattro aandrijving is mi dus een prachtig hulpmiddel voor de wat minder kundige chauffeur en daar is deze R8 ook echt voor bedoeld. Een prima sportwagen voor alle dagen van de week die door iedereen gereden kan worden. jammer dat hij toch met wat leuke optie’s in de richting van de 190K uitkomt.

    Login om te reageren
  10. Martijn zegt

    19 oktober 2007 om 11:59

    helemaal eens met de stelling: eerst zien dan geloven!!!

    Login om te reageren
  11. tt zegt

    19 oktober 2007 om 12:04

    @Vinox : het gaat over auto- tv, of hoe noemt dat ding op kanaal Z. Nu in principe is dat zelfs een nodeloos detail, zelfde parcour zelfde rijder, das een eerlijke vergelijking.
    Je kan dan gaan discuteren over de rijkwaliteiten van de rijder, maar die waren dezelfde bij de F430….

    Of dit programma verder een hoog niveau heeft, is in mijn ogen hier irrelevant.

    Login om te reageren
  12. vinox zegt

    19 oktober 2007 om 12:17

    Aaaaaaja, dat retarded proggie! FLEET TV heet het geloof ik, eigenlijk hoofdzakelijk gericht op bedrijven en leasesletjes, met af en toe een sportief uitspattinkje.

    ZEVER-GEZEVER van het saaiste presentatorenteam ter wereld :-)

    Login om te reageren
  13. Hylke zegt

    19 oktober 2007 om 12:22

    BMW M is het ook gelukt om met de X5 onder de 8 minuten te komen.

    Login om te reageren
  14. Juppe zegt

    19 oktober 2007 om 12:23

    @tt, ff volledig oftopic, maar is discuteren een woord in Belgie? In Nederland spel/spreek je dat namelijk anders :) Vraag me dat af omdat ik dat laatst ook op tv hoorde.

    Mooi ding trouwens die R8, maar idd eerst zien dan geloven.

    Login om te reageren
  15. vinox zegt

    19 oktober 2007 om 12:42

    Wij zeggen ook wel “discussiëren” ja, maar discuteren is ook correct dacht ik zo. :-)

    http://vrttaal.net/taaldatabanken_master/taalkwesties/d-dz/tk-d0059.shtml

    Voila zie, weeral iets bijgeleerd ;-)

    Login om te reageren
  16. bmw zegt

    19 oktober 2007 om 12:50

    Het woord “discussiëren” is afgeleid van het woord “discussie”, dus eigenlijk een in het NL uit een zelfstandig naamwoord gecreëerd werkwoord. Het werkwoord “discuteren” daarentegen komt rechtstreeks uit het Frans (discuter). Dus je kiest tussen een gallicistisch werkwoord of een uit een gallicistisch zelfstandig naamwoord afgeleid werkwoord. Aan jou de keuze :-)

    Login om te reageren
  17. Heyhuub zegt

    19 oktober 2007 om 13:41

    http://www.youtube.com/watch?v=eCTb65ufbxg

    Hier word de R8 in 8:04 rond de ring gereden.
    Met dit sportievere onderstel en R-Tronic moet het wel lukken om onder de 8 te komen denk ik.

    Login om te reageren
  18. Sander zegt

    19 oktober 2007 om 15:04

    @ Binkie,

    Jij bedoeld de TT ;)

    Login om te reageren
  19. Juppe zegt

    19 oktober 2007 om 15:34

    @ vinox & bmw
    Ha, dat wist ik niet. Blijkt dus een correct nederlands woord te zijn. Zo leer je nog ’s wat idd. Thanx!

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    19 oktober 2007 om 15:47

    even voor de dromers onder ons, die r-tronic voegt qua tijdsverschil niet veel toe. het sportonderstel echter wel. het probleem bij deze wagen in standaardtrim is dat hij, als je te hard gaat over zijn voorwielen wil glijden. dat is iets wat de wagen erg remt. H&R heeft dit voor het grootste deel verholpen. ik geloof best dat hij even snel of zelfs sneller is dan de ferrari f430. (maar met wat voor manettino-instelling (draaiknopje op stuur om het dif en onderstel te beinvloeden) rijd die dan?)
    de Audi R8 is zeker een echte sportauto maar hij is in het nat op een willekeurig circuit langzamer dan een RS4! die RS4 blijft veel langer neutraal en glijd eerder met alle 4 wielen dan met de neus. het enige waar de R8 sneller is, is als je de bochtexit naderd. de entreespeed is bij de RS4 weer hoger. heel typisch is, is dat de R8 geen typisch middenmotor karakter vertoond!
    met het H&R onderstel zal er wel wat van zijn tijd (8.04min) afkunnen.

    Login om te reageren
  21. Porsche zegt

    19 oktober 2007 om 17:29

    Verspil je tijd er niet mee

    Login om te reageren
  22. Jurgen zegt

    19 oktober 2007 om 18:49

    Jeffrey van Hooydonck doet de testen op circuit voor FLEET-TV. Ik zou hem toch niet onderschatten hoor..
    http://www.jeffreyvanhooydonk.com/palmares.htm

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    20 oktober 2007 om 00:45

    Hoe kan dat nou?!? Deze auto hoort toch sneller te gaan dan de RS4!!
    RS4: 7:58s — 156.652 km/h — Audi RS4 4.2 V8 FSI, 420 PS/ 1650kg
    R8: 8:04 — 153.223 km/h — Audi R8, 420 PS/1595 kg

    the R8 didn´t break through the magic 8 mins. barreer even with its optionla Pirelli P Zero Corsa tyres, the high traction and the save handling. The steering could be more precise with less understeer, it suffers from the more comfortable than sporty suspension. The optional ceramic disk brake shows an outstanding performance.

    Met de optionele carbon Remmen samen met de Speciale banden nog steeds niet gelukt! De standaard M3 was zelfs sneller 8:03 — 153.519 km/h — BMW M3, 420 PS/1608 kg,

    Ik ben benieuwd wat SportAuto met de nieuwe M3 neer gaat zetten, al hellemaal met de nieuwe CSL!!

    Login om te reageren
  24. Vorsprung zegt

    21 oktober 2007 om 14:33

    Wat nou CSL / M Series van BMW?

    Oké iedereen weet dat BMW zeer sportief is, goede motoren bouwd en een sublieme wegligging heeft, maar waar zijn ze nou in de motorsport?

    Geen LeMans, Geen DTM en al helemaal geen Rally !!

    Oké F1, maar daar doen ze ook al jaren voor spek en bonen mee….

    Login om te reageren
  25. Vorsprung zegt

    21 oktober 2007 om 14:35

    P.S.: Ook wel eens aan de bestuurder gedacht of de atmosfeer waarin de tijd is neergezet?

    Login om te reageren
  26. Josje zegt

    28 oktober 2007 om 20:56

    @ Vorsprung
    volgens mij moet jij je huiswerk eens doen voordat je zo’n post neerzet
    BMW nergens in de motorsport? spek en bonen in de F1?!
    ze zijn dit jaar 2e geworden in het constructeurskampioenschap!
    boven het team wat vorig jaar de titel pakte….

    Login om te reageren
  27. tdj zegt

    26 november 2007 om 23:29

    Bij top gear ging de R8 ook wel aardig:

    Koenigsegg CCX (with Top Gear spoiler) 1.17.6
    Pagani Zonda F 1.18.4
    Maserati MC12 1.18.9
    Ferrari Enzo 1.19.0
    Ariel Atom 1.19.5
    Lamborghini LP640 1.19.8
    Porsche Carerra GT 1.19.8
    Koenigsegg CCX 1.20.4
    Ascari KZ1 1.20.7
    Mercedes McLaren SLR 1.20.9
    Ferrari 599GTB 1.21.2
    Ford GT 1.21.9
    Ferrari 360 CS 1.22.3
    Porsche GT3 RS 1.22.3
    Corvette Z06 1.22.4
    Noble M15 1.22.5
    Murcielago 1.23.7
    Zonda 1.23.8
    Koenigsegg 1.23.9
    Aston Martin DBS 1.23.93
    Prodrive P2 1.24.3
    Audi R8 1.24.4
    TVR Sagaris 1.24.6
    Mitsubishi Evo FQ400 1.24.8
    TVR Tuscan 1.24.8
    Noble M400 1.25.0
    Lotus Exige S 1.25.1
    Lamborghini Gallardo Spyder 1.25.7
    Lamborghini Gallardo 1.25.8
    BMW Z4 M 1.26.0
    Porsche Cayman 1.26.2
    Porsche 911 Carrera 2S 1.26.2
    Brabus Biturbo Roadster 1.26.2
    Lotus Exige 1.26.4
    Chevrolet Corvette 1.26.8
    Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9
    Aston Martin Vanquish S 1.27.1
    Aston Martin DB9 1.27.1
    Porsche 911 GT3 1.27.2
    TVR 350C 1.27.5
    BMW M3 CSL 1.28.0

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North