• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

H&R rommelt wat aan de Audi A5 en S5

Auteur: Dennis, gepost 28 juli 2007 om 12:28 – 37 Reacties

Audi S5 H&R


Op zich ben ik het eens met de stelling dat alles altijd beter kan, maar het hoeft niet altijd beter, soms zijn dingen goed genoeg. Dat laatste zijn tuners het zelden mee eens. Het maakt niet uit wat voor auto een fabrikant op de markt zet, het is nooit goed genoeg. Dit geldt volgens tuner H&R ook voor de Audi A5 en S5.

H&R ging met de vering van de auto aan de slag en verlaagde de A5/S5 25 tot 35 millimeter. De aanpassingen maakte de auto ook ietsjes lichter en dit alles bij elkaar zorgt volgens de heren voor een veeeeeeel betere wegligging en rij-eigenschappen dan de standaard uitvoering. Om de ietwat overbodige tuning nog enige inhoud te geven werd de auto op 18 of 19 inch lichtmetaal gezet. Het zal wel…

Audi S5 H&R

Audi S5 H&R

From now on, the Audi A5 and S5, the new powerful and elegant coupes, can even be made more dynamic by H&R’s attractive suspension packages. The H&R spring kit not only further enhances the sporty look, but the lowering by 35 millimeters also results in improved driving dynamics. A spring kit is available for the S-line packages as well. Here, the ground clearance is reduced by about 25 millimeters as compared to the standard model.

Hence, the 18 and 19 inch rims perfectly fill out the wheel arches and complete the elegant side view. The chassis nevertheless does not become uncomfortable, but rather ensures excellent road contact.

For still more agile handling, the suspension specialists from Lennestadt have developed a monotube coil over which can be equipped with H&R’s upgraded sports stabilizers. Therewith, the A5 becomes even more dynamic and feels like a smallersized sports car.

The A5 now makes winding roads seem straight – a fact that will nearly take your breath away.

In addition to this, H&R’s TRAK+ aluminium wheel spacers reduce over- and understeering tendencies and give great optics. A weight saving of up to 70 percent as compared to conventional steel wheel spacers helps to keep down the unsprung mass.

H&R thus offers the perfect supplements to Audi’s new chassis concept and enhances the look of the sporty, elegant A5.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
  • Maserati op de schopstoel? De geruchten worden hardnekkiger
  • Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
    Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
  • Zoveel miljoen euro heeft Robert Doornbos voor zijn huis in Amsterdam gekregen
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, h-r, s5, tuning

Vorig bericht: « Column nu: De Tomaso returns
Volgend bericht: Spyker oprichter Muller verkocht weer aandelen [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    28 juli 2007 om 12:34

    Is dit een computeranimatie?

    Login om te reageren
  2. Basta zegt

    28 juli 2007 om 12:34

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  3. Joker zegt

    28 juli 2007 om 12:38

    het enige dat ik me dan afvraag is waarom audi dit niet zelf doet als de wegligging er zoveel beter van wordt:O

    beetje slechte kleur trouwens….

    lijkt alsof ie zo uit een computer rollt…

    gelukkig een HD printer anders hadden we er vlekken opzitten:P

    Login om te reageren
  4. Stefan Schuilenburg zegt

    28 juli 2007 om 12:38

    Mooi strak, en niet overdreven. Precies zoals het een goed tuner betaamt.

    Login om te reageren
  5. Kennie zegt

    28 juli 2007 om 12:40

    Mooi getuned.
    De oorspronkelijke vorm blijft behouden. En in’t zwart komt de A5 het mooist uit.
    Velgen zijn ook goed gekozen.

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    28 juli 2007 om 12:47

    Ik heb een zilvergrijze A5 zien rijden en vond het eigenlijk maar een saai gebakkie….Deze daarintegen !!!

    Ziet er goed uit hoor.

    Login om te reageren
  7. Summer Sky zegt

    28 juli 2007 om 12:52

    Zo! Ik vind de A5 t.o.v. de Nuvolari een gemiste kans, maar dit exemplaar maakt dan weer iets goed…top

    Login om te reageren
  8. cl600 zegt

    28 juli 2007 om 13:10

    ”H&R rommelt wat aan de audi A5 en S5”

    je haalt de woorden zo uit me mond…dit is idd prutswerk

    Login om te reageren
  9. Enrico zegt

    28 juli 2007 om 13:27

    wat een lelijke spiegels!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  10. Rvh zegt

    28 juli 2007 om 13:30

    @ Joker ik denk dat audi dat niet doet omdat dan ook het comfort veel slechter word.

    Login om te reageren
  11. Supreem zegt

    28 juli 2007 om 13:33

    Dit lijkt mij toch gewoon een render van een standaard S5 te zijn; optisch is er niet al te veel aan veranderd.

    Ik denk dat de mensen van H&R over genoeg expertise beschikken om de S5 beter op de baan te zetten. Het is alleen jammer dat de bijgevoegde prentjes afkomstig lijken te zijn van iemand die net zijn eerste stapjes in Adobe Photoshop heeft gezet.

    Login om te reageren
  12. TomRS6 zegt

    28 juli 2007 om 13:59

    Overduidelijk een slechte Photoshop..

    Login om te reageren
  13. S3rvo zegt

    28 juli 2007 om 14:58

    ze hebben het over gewichtsbesparing, als die s5 ook het magneticride systeem heeft dan weet ik voldoende. Waarom nog een verlagingsset kopen?

    Login om te reageren
  14. BennyB zegt

    28 juli 2007 om 14:59

    @ Enrico die spiegels hebben niets met H&R te maken, is gewoon standaard S5

    Tunen omvat heel wat meer dan enkel het optische. H&R is nu eenmaal bezig met vering en andere afstellingen van de rijeigenschappen. Willen we dan dat ze er wat tupperware op gaan plakken zoals iedereen?

    Dat de wegligging zoveel beter wordt is wel logisch. Audi zal zelf namalijk de ideale verhouding zoeken tussen comfort en wegligging. H&R legt gewoon meer de nadruk op wegligging. Ze zeggen het zelf, het wordt niet oncomfortabel. Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het even comfortabel is als de standaard S5…

    Login om te reageren
  15. robbe zegt

    28 juli 2007 om 15:52

    waarom heeft een audi nog betere wegliging nodig?

    Login om te reageren
  16. Apache zegt

    28 juli 2007 om 15:58

    @ Summer Sky, Joker, Janus en robbe

    Omdat Audi zuigt.

    – Apache

    Login om te reageren
  17. Supreem zegt

    28 juli 2007 om 16:07

    @ robbe

    waarom niet?

    Login om te reageren
  18. MurcieBoy zegt

    28 juli 2007 om 16:09

    wel raar dat ze er nooit de nadelen erbij zetten he?! :P

    Login om te reageren
  19. jela zegt

    28 juli 2007 om 16:32

    Wat een contrast! Nuja, het is een zwarte S5 (of A5, volgens mij ongeveer hetzelfde) dus het kan niet erg slecht zijn.

    Login om te reageren
  20. jasper zegt

    28 juli 2007 om 16:54

    in natuurlijk het nieuwe wit (=zwart)

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    28 juli 2007 om 17:35

    The A5 now makes winding roads seem straight
    Dat wordt dus gigantisch saai!

    Trouwens: de auto wordt niet lichter. De door H&R gebruikte spacers zijn van alu, en die zijn xx% lichter dan de ‘gewone’ stalen exemplaren. De auto wordt dus door die spacers en de grotere velgen waarschijnlijk gewoon zwaarder. Maar who cares?

    Ik vind ‘m optisch trouwens wel fraai. Voor een Audi dan… ;)

    Login om te reageren
  22. Justfendi zegt

    28 juli 2007 om 20:50

    Velgen maken de auto dıkker dan dıe werkelıjk ıs

    Login om te reageren
  23. mark zegt

    28 juli 2007 om 22:00

    proper

    Zo hoort hij te zijn, geen lelijke overdreven aanpassingen zoals deze, die er chaotisch bij is.

    Die beemerjohny’s toch

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    28 juli 2007 om 22:59

    Dit is tuning zoals ik ze wil, de wagen perfectioniseren en niet verpesten :D

    Login om te reageren
  25. RobTWo zegt

    28 juli 2007 om 23:19

    Uit welke Need for Speed komt die Audi?

    Login om te reageren
  26. audi_fanaat zegt

    28 juli 2007 om 23:29

    je kunt zeggen wat je wil maar ik vind dit een schoonheid zet hem maar bij mij in de garage.

    Login om te reageren
  27. Rob USA zegt

    29 juli 2007 om 11:56

    Mooi in zwart. Zwart het nieuwe wit las ik al eerder hier :) idd wit is alleen mooi in zonnige landen !!! Niet in NL dus !! En ik vind hem precies 3x mooier als de 3 coupe.Is hij ook niet iets groter ??

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    29 juli 2007 om 12:41

    LOL! :lol:

    Als iemand die idolaat is van Amerikaanse auto´s dit zegt:

    “En ik vind hem precies 3x mooier als de 3 coupe.”

    Dan weet je dat als je een beetje smaak hebt, voor de 3 serie coupé moet gaan. :) :P

    Login om te reageren
  29. Rob USA zegt

    29 juli 2007 om 18:43

    @ Rick Dos LOL ja ik zie van de duitse auto’s de audi’s het liefst, ondanks dat er
    idd weinig verschil in de modellen zit . Op de mb cls en 6 cabrio na dan.

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    30 juli 2007 om 01:17

    De auto is in zijn geheel standaard. Zelfs de velgen. Het enige verschil is dat die wat lager ligt.

    Login om te reageren
  31. Jurgen zegt

    30 juli 2007 om 01:38

    Als ze hem nou een chipkuurtje hadden gegeven of een leukere turbo, maar dit ?
    Dit kan ik zelf ook in overleg met Koni BV.

    Login om te reageren
  32. westerstraat15 zegt

    30 juli 2007 om 08:29

    @ dennis & CL600

    Dit is nou juist een perfect voorbeeld van een goed geslaagd voorbeeld, vanwaar jullie cynisme? ? ? ?

    Login om te reageren
  33. Windhoos zegt

    30 juli 2007 om 23:00

    CSL schrijft,

    30 July 2007 om 1:17
    De auto is in zijn geheel standaard. Zelfs de velgen. Het enige verschil is dat die wat lager ligt.

    ——————————————————————————–

    idd, en een paar kilo’tjes lichter (waarschijnlijk niet eens het opnoemen waard). Beetje nutteloos allemaal als je het mij vraagt…..

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    30 juli 2007 om 23:02

    Hij word er trouwens ook niet veel mooier op, imho veel te laag zo

    Login om te reageren
  35. audi_fanaat zegt

    9 augustus 2007 om 23:49

    ik vind hem supper mooi je mag zeggen wat je wil.
    ben er verliefd op sjongen wat een juweeltje.

    Login om te reageren
  36. Windhoos zegt

    13 augustus 2007 om 21:19

    @audi_fanaat, ik vind hem ook wel mooi hoor, maar dan wel een paar cm hoger. Standaard is hij imo namelijk elegant en toch sportief, maar na deze verlaging vind ik het eigenlijk maar een pauperbak…..

    Login om te reageren
  37. resul zegt

    29 augustus 2007 om 17:09

    Een auto hoort in het orgineel mooi te zijn!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North