• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hulp gevraagd! Wat te doen met een gewonnen auto

Auteur: Author, gepost 30 mei 2017 om 09:46 – 122 Reacties

Hulp gevraagd! Wat te doen met een gewonnen auto


Het zal je maar gebeuren: je wint een splinternieuwe auto die je helemaal niet nodig hebt.

Lezer David heeft een geweldig mooi probleem. Hij mag namelijk een Volvo V40 samenstellen met een budget van 34.000 eurootjes, maar heeft zelf al een auto (zakelijk) voor de deur staan. Vrouwlief is voorzien van een Saab en dus is de vraag: wat nu?

De dealer waar de auto kan worden samengesteld bood al 24.000 euro op de auto. David vindt dat bod wat aan de magere kant en daar kunnen we ons alles bij voorstellen, al moet de handelaar er zelf natuurlijk ook wat aan verdienen. Confrère WillemE stelt voor (de kwestie is voorgelegd in onze Vraagbaak) om de Saab te verkopen en lekker in de nieuwe Volvo rond te blazen.

Voordelen: geen aanschafprijs, fabrieksgarantie en als het goed is lagere onderhoudskosten. Daarnaast kan David natuurlijk ook zelf proberen om de Volvo te zijner tijd te verkopen voor meer dan 24.000 euro.

Wat voor advies geef jij David?

Ook interessant!

  • Google Auto werkt briljant in een Volvo
    Google Auto werkt briljant in een Volvo
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Dit is de bestverkochte auto van 2021 (so far) in Nederland
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, gratis, lezersvraag, v40, Volvo

Vorig bericht: « Lekkage: de nieuwe Renault Mégane RS
Volgend bericht: Officieel: Shell brengt brandstof bij je thuis [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. TDI-goeroe zegt

    30 mei 2017 om 09:49

    voor 30k moettie makkelijk te verkopen zijn.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      30 mei 2017 om 10:34

      Typisch Nederlands weer.

      Gisteren had je niets, vandaag heb je een prijs van € 34.000,-. Dealer biedt € 24.000,-. Handel er € 25.000,- uit en binnen één uur ben je ten opzichte van gisteren € 25.000,- rijker.

      Leg mij uit waarom je het onderste uit de kan wil als je gisteren niets had en vandaag binnen één uur € 25.000,- meer kunt hebben zonder enige rompslomp en slapeloze nachten.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        30 mei 2017 om 10:37

        @erik2907: Typisch NLs om je met andermans financien te bemoeien..

        Waarom zou je 4+ ruggen weggeven terwijl dat in enkele dagen zou kunnen verdienen?

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          30 mei 2017 om 10:51

          @lekkaah: iedereen hier bemoeit zich met andermans financiën door hun mening/advies te geven. Ik doe niet anders, alleen ik ga er niet zo subtiel en voorzichtig mee om.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            30 mei 2017 om 11:42

            @erik2907:
            ik niet.
            nooit
            iedereen in mijn omgeving is veel rijker dan ik ben.
            behalve onze accuboer die op het rijtje woont, die rijdt net zo’n oud (10 jaar+) barrel als ik
            en koopt ook noooit een nieuwe auto.

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              30 mei 2017 om 12:45

              @desjonnies: misschien ben jij wel de rijkste en hoef jij je geen zorgen te maken om elke maand weer dat leasebedrag voor die nieuwe auto op te hoesten :-)

              Login om te reageren
            • slickrick zegt

              30 mei 2017 om 22:56

              @desjonnies: jij bent er eentje die rijkdom afleest aan iemands auto…..vooral in Nederland is dat een zeer slechte graadmeter.

              Ken iemand die rijdt in een 10 jaar oude S-Klasse diesel , maar bezit 90 panden in Rotterdam en een zeer goed lopend bedrijf…..zo kan ik nog een aantal opnoemen….bling bling is vaak niet voor de rijke Nederlander

              Login om te reageren
        • vroaaar zegt

          30 mei 2017 om 12:47

          @lekkaah: omdat iedereen weet dat een nieuwe auto minimaal 10% in waarde is gedaald op het moment dat je bij de dealer weg rijdt.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            30 mei 2017 om 13:23

            @vroaaar:
            30% iig.

            Login om te reageren
          • ramshoek zegt

            30 mei 2017 om 17:51

            @vroaaar:
            Het ding is de showroom nog niet uitgereden. Sterker nog, meneer mag het ding configureren voor een waarde van 34 mille. Dus dat is de waarde…

            De grote vraag is natuurlijk wat de marge voor de dealer is op een kar van 34 mille. Is dat werkelijk 10 mille dan snap ik dat de dealer 24k biedt. Maar als de dealer hooguit 4 a 5 mille aan marge schrijft, dan is hij: een beetje ondeugend / ietwat opportunistisch / een oplichter (doorhalen wat niet van toepassing is).

            Login om te reageren
            • dennisdd zegt

              30 mei 2017 om 17:56

              @ramshoek: de marge van een dealer is bij middenklasse auto’s maximaal 5%, maar dat zijn al uitschieters. Eerder 2-3%.
              Op wat exclusievere modellen zoals Porsche is het wel veel meer.

              Login om te reageren
              • Erik zegt

                30 mei 2017 om 22:11

                @dennisdd: Dacia zelfs 0%

              • stgp zegt

                30 mei 2017 om 22:18

                @dennisdd: nee joh, ik denk dat jij de marge bedoeld als de auto gekocht wordt door fleetowner of dealer. Bijvoorbeeld; dealermarge is 12% maar afgesproken is dat alle Fleetowners 7% krijgen…dat is je 5%. Maar deze auto heeft volledige marge, tussen 10 en 15% van netto cat.prijs

            • vroaaar zegt

              30 mei 2017 om 18:33

              @ramshoek: om ‘m (als particulier) te verkopen, zul je ‘m toch eerst de showroom uit moeten rijden…

              Login om te reageren
      • esprit84 zegt

        30 mei 2017 om 10:43

        @erik2907:

        Is een van de zogenaamde menselijke valkuilen. Dus niet typisch Nederlanders.
        Laten ze mooi zien in de BBC Horizon docu. Stukje begint hier: https://youtu.be/7Ha34Vu1zZo?t=2248

        Login om te reageren
      • jvthof zegt

        30 mei 2017 om 10:53

        Je moet sowieso 29% kansspelbelasting betalen over de waarde van de auto. Daarom bied de dealer ook “maar” 24k. ( 34k * 0.79 = € 24.140) dat is wat je namelijk het netto gewonnen bedrag of de netto gewonnen waarde van de auto, de rest betaal je zelf bij.

        Dus indien mogelijk zou ik de auto/productieslot nog voor het samenstellen aan de dealer verkopen…

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          30 mei 2017 om 11:07

          @jvthof: het verhaal vertelt niet of het hier gaat om een netto gewonnen prijs (na aftrek van de kansspelbelasting blijft €34.000,- over of een bruto prijs waardoor jouw berekening theoretisch klopt.

          Overigens is het 34k x 0,71 en niet 0,79.

          Login om te reageren
          • jvthof zegt

            30 mei 2017 om 12:15

            @erik2907: klopt, typfoutje ;)

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              30 mei 2017 om 12:17

              @jvthof: :-))

              Login om te reageren
      • probono zegt

        30 mei 2017 om 11:43

        @erik2907: tsjaa, zo beredeneert klinkt het bijna logisch. Maar waarom zou je in hemelsnaam duizenden euro’s weggooien op deze manier? Als je hier een paar uurtjes energie in steekt krijg je meer voor die auto. Daar werk je, zelfs met een heel fraai salaris niet tegenop. Daarbij, wat jij lastig en vervelend vind om te doen/te regelen doet een ander mogelijk zonder moeite.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          30 mei 2017 om 11:50

          @probono: prima als je hier wat uren insteekt hoor, dat is aan de winnaar van de prijs hoeveel moeite hij doet.

          Maar, iets wat je niet had kun je ook niet weggooien. Je kunt hooguit proberen het maximale uit je prijs te halen die je gekregen hebt door de aankoop van een lot. Voor mij persoonlijk zou ik al tevreden zijn met de dealerprijs en van die € 24.000,- genieten.

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        30 mei 2017 om 13:01

        @erik2907: omdat we in nederland zitten..

        Login om te reageren
      • ponnie zegt

        30 mei 2017 om 13:45

        @erik2907: Dit streven naar middelmatigheid wat jij aanraadt is juist typisch Nederlands.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          30 mei 2017 om 19:35

          @ponnie: ik raad totaal geen middelmatigheid aan, de boodschap is, neem dat geld aan van de dealer wat je vandaag wordt aangeboden, het geld waarvan je ‘gisteren’ nog niet eens wist dat het zou komen aanwaaien. Ben je in een uur klaar met incasseren en je bankrekening is snel gegroeid met € 24.000,-.

          Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    30 mei 2017 om 09:53

    Ik zou idd de meest verkoopbare auto samenstellen. Als dan de dealer niet in het midden wilt gaan zitten (29K) zou ik hem zelf gaan verkopen of eerst een paar jaar in gaan rijden en dan verkopen.

    Login om te reageren
    • inbedrijf zegt

      30 mei 2017 om 19:32

      @cloverleaf: raar midden heb jij…. ;-) ik denk als je beter gaat onderhandelen met de dealer je er max 27000 voor gaat krijgen. Zelf een splinternieuwe auto verkopen op marktplaats of AutoScout24 gaat wordt lastig en kost veel tijd en dom gezeur. waarom blijft de Saab eigenlijk?

      Login om te reageren
  3. thearchitect zegt

    30 mei 2017 om 09:54

    Ik zou de prijs te koop zetten.
    Het is makkelijker de prijs te verkopen voor 30K dan de door jezelf geconfigureerde auto.
    Maar stel iemand wil een nieuwe V40 aanschaffen, kan hij hiermee een mooie deal doen.

    Login om te reageren
    • naamloos3 zegt

      30 mei 2017 om 10:24

      @thearchitect: Meestal staat er in de voorwaarden de prijs persoonlijk is. Anders is dit ws de beste keuze.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        30 mei 2017 om 10:34

        @naamloos3: Als dat zo is moet je gewoon aan de koper vragen hoe hij ‘m wil hebben, en met dat lijstje naar de dealer lopen.

        Login om te reageren
      • ettie zegt

        30 mei 2017 om 10:40

        @naamloos3: hij kan de auto zelf configureren naar wens van de koper van de prijs. Op het moment dat de auto geleverd is neemt de koper van de prijs de auto over voor 30k, heeft ‘ie m precies zoals die wil hebben.

        Login om te reageren
        • thearchitect zegt

          30 mei 2017 om 10:46

          @ettie: precies :)

          Login om te reageren
  4. spykerboy zegt

    30 mei 2017 om 10:01

    ik zou de prijs door verkopen, is makkelijker waarsschijnlijk dan de auto zelf, de koper kan dan de auto immers zelf nog samenstellen!

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    30 mei 2017 om 10:02

    Stel de auto samen. Beetje leuk kleurtje, velgjes eronder, mooi interieur en een fatsoenlijke motor. Het is ‘maar’ een Volvo V40, zo’n beetje de leaseslet van Nederland en erg praktisch is de auto toch niet. De dealer geeft je er 24K voor. Dat is voor jou natuurlijk snel geld. Je kan proberen een paar duizend euro bij te krijgen maar ik denk niet dat je dat gaat lukken.

    Wat ik persoonlijk zou gaan doen is de auto afnemen en hem direct gebruiken als inruilauto voor een nieuwere auto. Een leuk speeltje voor erbij of als vervanger van de SAAB van je vrouw. Lever de Volvo en de SAAB in en je kan een prachtig leuk ding kopen. Een leuke oldtimer of een snelle sedan.

    Al met al denk ik dat je geen probleem hebt maar dat je die voor jezelf creëert.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      30 mei 2017 om 10:14

      @viezefreddyw: Ik weet niet of dit werkt, maar dit lijkt mij wel een leuke uitvoering;

      http://www.volvocars.com/nl/ontdek/samenstellen/car-configurator#/summary/525/211-6NLGCC-90-x-nl-239507996-NLG-246958726-x-0246958809-0246958879-0246958880-0246958841-0246958869-0246958801-0246958786-0246958787-0246958794-0246958795-0246958798-0246958800-0246958835-0246958843-0246958846-0246958876-0246958877-0246958885-0246958897-0249137677-0249243100-1246958784-1246958804-1246958873-1246958898-1246958903-1246958913-1247699530

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        30 mei 2017 om 11:11

        @viezefreddyw: en nog even de extra achterspoiler erbij, past nog in het budget en geeft de auto toch die extra sportieve look!

        Login om te reageren
      • E550 zegt

        30 mei 2017 om 12:20

        @viezefreddyw: lijken wel aftermarket velgen, zo groot.

        Ik zou alleen nog even leer kiezen.

        Login om te reageren
    • justinautoblog zegt

      30 mei 2017 om 10:42

      @viezefreddyw: leaseslet, die had ik nog niet gehoord :)

      Login om te reageren
  6. v60polestar zegt

    30 mei 2017 om 10:05

    Aan mij geven!

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      30 mei 2017 om 10:38

      @v60polestar: te klein voor je naam

      Login om te reageren
  7. dijan zegt

    30 mei 2017 om 10:07

    Als je de Volvo zelf te koop zet kom je met de inruil van de koper te zitten. Daarbij komt als de koper geen inruil heeft ook bij de dealer 7 a 8 % korting krijgt . Word de nieuwe eigenaar altijd 2 de eigenaar!

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    30 mei 2017 om 10:09

    Ergens op een donkere parkeerplaats neerzetten, paar dagen wachten en dan kun je als het goed is de nieuwwaarde bij de verzekering claimen…

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      30 mei 2017 om 10:46

      @Rick-dos: Ik dacht dat dat vooral bij VW en Audi zo werkt? Ligt Volvo tegenwoordig ook zo goed in de markt?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        30 mei 2017 om 11:01

        @karhengst: Alles wat mogelijk gratis geld oplevert ligt goed in de markt. ;)

        Login om te reageren
  9. tkoote zegt

    30 mei 2017 om 10:09

    Heb een keer een auto mogen winnen, heb toen mn eigen auto geschorst van kenteken en er een jaar in rondgeblazen. De prijs die ik daarna voor de auto kreeg was hetzelfde als wanneer ik m gelijk had ingeleverd, dus een jaar onwijze lol gehad met een leuk zakcentje achteraf.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      31 mei 2017 om 00:16

      @tkoote: Maar je moet toch ook kansspelbelasting betalen?

      Login om te reageren
      • tkoote zegt

        31 mei 2017 om 07:27

        @granlusso: In mijn geval was dit al verrekend met de “weggevende” partij. Zal in dit geval ook wel zo zijn als ze een specifiek bedrag noemen om de auto van samen te stellen.

        Login om te reageren
  10. mashell zegt

    30 mei 2017 om 10:10

    Die dealer die 10.000 onder waarde gaat zitten is er wel eentje van het type “handelaar” zeg, totaal geen liefde voor het product.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      30 mei 2017 om 10:25

      @mashell: Je bent natuurlijk ook al lang op de hoogte dat de dealer BTW moet afdragen, moet inruilen, mensen aan het werk moet houden, enz.
      Een beetje “handelaar” doet het uiteindelijk om er iets aan over te houden. Niet om iemand zijn geld te geven.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        30 mei 2017 om 10:54

        @pa045: die btw is gewoon betaald als de auto naar de winnaar gaat hoor. Die prijs is persoonlijk dus de auto moet waarschijnlijk eerst op naam van de winnaar. Daarna direct door naar de dealer btw vrij.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          30 mei 2017 om 13:02

          @lekbak: als ondernemer betaal je gewoon weer btw bij verkoop. Dat us bij een autobedrijf niet anders.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            30 mei 2017 om 13:11

            @pa045: er word maar één keer btw betaalt over het product en dat is als het nieuw is. Ondernemer of niet dat maakt geen flikker uit. Wel moet er btw afgedragen worden over de marge maar dat is natuurlijk lang zoveel niet.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              30 mei 2017 om 15:16

              @lekbak: And if you don’t know, now you know:
              http://www.autobelastingen.nl/informatie/64/globalisatieregeling

              Het runnen van een “handelaars” autobedrijf komt meer bij kijken als de mensen weten. Daarom niet altijd zomaar iets roepen!

              Login om te reageren
              • pa045 zegt

                30 mei 2017 om 15:17

                @pa045: Komt meer bij kijken DAN de mensen weten. Voor de mensen die mij willen verbeteren.

              • lekbak zegt

                30 mei 2017 om 15:24

                @pa045: dat zeg ik toch ook.

                Waarom dan toch weer dit bericht? Al de tweede “professional” (ga ik ff vanuit) vandaag die bevestigt wat ik zeg maar met een toon alsof die mij verbetert.

              • pa045 zegt

                30 mei 2017 om 15:54

                @lekbak:
                Waar zeg jij dat dan? Jij zegt dat er 1 keer BTW wordt betaald en that’s it.
                Helaas werkt dit bij onze belastingdienst niet zo.
                Of je begrijpt het nog steeds niet, of je hebt een manier van uitleggen die jij alleen maar zelf begrijpt.

              • lekbak zegt

                30 mei 2017 om 16:27

                @pa045: de reactie van mij waar jij op reageert met je link staat heel duidelijk dat je maar één keer btw betaalt over een product. Maar ook dat je wel btw moet betalen over de marge.

                Wellicht moet je het bij jezelf zoeken omdat je er overheen hebt gelezen.

              • pa045 zegt

                30 mei 2017 om 18:08

                @lekbak: juist ja. Over de marge. Dus wanneer die 5000 is voor de dealer, dan moet die daar nog btw over betalen. Zijn toch extra kosten? Net als de kosten voor pand enz. En voor deze gaat de dealer ook niet meer de nieuwprijs meer krijgen.
                Conclusie: mijn eerste antwoord staat alles reeds correct in en is van toepassing. Kan je lang over l.ullen maar kan je niet meer omheen.

              • bmwtouring2 zegt

                30 mei 2017 om 20:22

                @pa045:
                Marge, dat is toch de vrouw van Homer Simpson?

              • lekbak zegt

                30 mei 2017 om 22:39

                @pa045: hou nou toch verdomme op met dom lullen joh. Als je het zo goed weet dat weet je heel goed dat marge gewoon de juiste term is. Maar of jij hebt er echt de ballen verstand van, en zo lijkt het ook weer niet. Of jij wilt zo graag gelijk hebben dat je doet alsof ik denk dat marge gelijk is aan winst. Jij betrekt nu allemaal kosten erbij die geen ene flikker met btw of marge te maken hebben. Omdat je zo graag gelijk wilt hebben.

                Maar linksom of rechtsom word er één keer btw betaalt over een product, en dat is bij nieuwkoop. Daarna alleen nog over de marge.

              • pa045 zegt

                31 mei 2017 om 00:02

                @lekbak: wie lult hier dom? Mijn reactie was op jouw uitspraak dat de dealer, euh handelaar, 10000 onder nieuwprijs biedt.
                Ik vertel dat hier kosten bij komen voor een dealer. Daarom is die 24000 reëel.
                Daar is het om begonnen. En ja. Daar moet hij ook BTW over betalen. Maar dat gaat er bij jou niet in.
                Jij bent degene die maar persé gelijk wil krijgen.
                Begin niet met vloeken wanneer je deze niet krijgt. Is best onvolwassen..

              • lekbak zegt

                31 mei 2017 om 08:16

                @pa045: leer lezen en verzin geen dingen die ik niet gezegd heb. Ik heb geen woord gezegd over dat hij te laag bied of iets dergelijks. Jij begint over btw. Alsof dat een groot deel van zijn kosten zijn, terwijl dat dus echt niet zo is. Daar corrigeer ik je op en dan haal jij opeens allemaal andere dingen erbij. Heb ik nooit gezegd dus hou op met verzinnen en ga lezen wat ik wel zeg. Dan kom je er eindelijk achter dat deze hele discussie zinloos is omdat het heel duidelijk in mijn eerste reactie stond.

    • Jochempie zegt

      30 mei 2017 om 10:38

      @mashell: Nee, natuurlijk niet. Hij verdient z’n boterham er toch aan? Dat gaat voor.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 mei 2017 om 12:36

        @jochempie: een nieuwe auto schrijft snel af. Maar geen 10.000 nog voordat deze afgeleverd is. Deze dealer probeert er gewoon een slaatje uit slaan,dat is geen eerlijke handel.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          30 mei 2017 om 12:58

          @mashell: Het staat hem toch vrij om een bod te doen? Ik zie het probleem niet zo.. Voor emoties is geen plek in handel. Iedereen probeert in de basis altijd ergens een slaatje uit te slaan.. Je hoeft niet als vijanden uit elkaar te gaan als je het bod niet accepteert.

          Net alsof je zelf nooit iets bij een webshop bestelt die de minste marge op het product gaat vangen..

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 mei 2017 om 13:33

      @mashell:
      Liefde voor het product hebben mensen die in schuurtje wonen en de mooiste creaties bouwen of restaureren
      A la Alwin Hietbrink met Ferrari’s doet, in zijn eentje in zijn schuur, verlegen introvertmaar ow zulk onmogelijk mooi werk leveren, een ballerina met plaatwerk die man.
      Of die Limburger die voor tout-Holland in tranen uitbarstte omdat hij van Pa niet met de (echte) Bugatti mocht rijden.
      De Volvo dealer wordt keihard in de hoek gezet door Volvo : Hij heeft per jaar zoveel hokken weg te zetten, hij heeft maar op een triple-A locatie te zitten en hij heeft maar het pand, de werkplaats tot aan de suikerzakjes toe aan de huisstijl van Volvo te voldoen, Owee !
      Er is verdraaid weinig ruimte voor liefde, zelfs de oude 245 Stationwagen mag’ie niet meer als servicewagen gebruiken omdat Volvo huisstijl mannetjes niets met Volvo hebben, alleen met het uitdragen (doordrammen) van een soort militaire uniformiteit . Ze hadden net zo goed voor Akzo Lidl of Samsung kunnen werken die mannetjes. Oude auto’s vinden ze vast eng !

      Login om te reageren
      • danielj zegt

        30 mei 2017 om 20:53

        @desjonnies: Bedoel je daar alleen Volvo dealers mee? Of in het algemeen?

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      30 mei 2017 om 14:04

      @mashell: de dealer houdt rekening met 29% kansspelbelasting.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        31 mei 2017 om 07:58

        @bassx: die belasting is voor de winnaar, niet voor de dealer.

        Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    30 mei 2017 om 10:11

    De eerste die 30K bied, de auto lekker laten samen stellen. Lekker cash uit laten betalen, in bad gaan zitten, en ‘make it rain’ doen met al je geld xD

    Login om te reageren
  12. cars4all zegt

    30 mei 2017 om 10:14

    Handelaar aanschieten

    Login om te reageren
    • cars4all zegt

      30 mei 2017 om 10:46

      @cars4all: Laat maar… Ik had het even fout gelezen…

      Login om te reageren
  13. vespinie zegt

    30 mei 2017 om 10:15

    Gewoon een paar dealers benaderen.zal er vast 1 rond de tafel zitten met potentiele klanten voor een v40. Paar k onder de nieiwprijs gaan zitten en door. Eventueel adverteren op Marktplaats. Telefoon nummer uitzetten en alleen reageren op serieuse biedingen en of mails. Er zullen voor 80% gelukzoekers reageren maar das vlot te filteren. Uiteraard de volvo geen km s laten maken.

    Login om te reageren
  14. robert110 zegt

    30 mei 2017 om 10:16

    Misschien kan je er een familielid of goede vriend mee blij maken?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      30 mei 2017 om 13:09

      @robert110: Dan wint iemand anders dus die prijs die een behoorlijk bedrag vertegenwoordigt? Dan ben je een aardige weldoener..

      Login om te reageren
  15. ko4n zegt

    30 mei 2017 om 10:18

    Netjes samemstellen en op autoscout dumpen

    Login om te reageren
  16. defl8 zegt

    30 mei 2017 om 10:22

    Even flink leuren, marktplaats/autotrader adv plaatsen. Wat dealers een mailtje sturen. Als je een aspirant koper hebt die ook nog via jou de configuratie kan bepalen dan kan je best nog wat meer vragen dan die 24k.
    Ik vind de oplossing van @tkoote ook een mooie, klein beetje van genieten is ook niet verkeerd. Ik zou misschien zelfs die Saab permanent verkopen. Anders is het zo ‘miljoenen winnen en in je huurflat blijven wonen’.

    Login om te reageren
  17. madmarky zegt

    30 mei 2017 om 10:23

    Als David de 29% kansspelbelasting mag ophoesten voor een auto van 34K snap ik het bod van 24K van de dealer wel. Waarom denk je dat er zo weinig BMW cabrio’s van de postcodeloterij rondrijden die mensen ‘gewonnen’ hebben?
    Mocht de dealer de kansspelbelasting voor eigen rekening nemen dan zou ik de meest verkoopbare auto samenstellen en deze vervolgens zelf verkopen. Niet teveel beknibbelen op uiterlijk want iedereen kijkt toch eerst naar de foto’s. Configureer een benzine (met diesels word je al doodgegooid) met op z’n minst een set strakke velgen.

    Login om te reageren
  18. rulefollower zegt

    30 mei 2017 om 10:25

    volgens mij bepaalt de wet dat je ook de helft in contanten mag vragen.

    Login om te reageren
  19. tom200sx zegt

    30 mei 2017 om 10:29

    Vergeet niet dat je er belasting over moet gaan betalen uiteindelijk een groot deel van het gewonnen bedrag(waarde auto) is gewoon een inkomst

    Login om te reageren
  20. geenidee1975 zegt

    30 mei 2017 om 10:34

    Er moet bijna 10K kansspelbelasting betaald worden. Dus dat bod van 24K is in dit geval meer dan uitstekend als de dealer die kansspelbelasting voor zijn rekening neemt. Als David zelf de auto gaat rijden, moet hij 10K betalen. Dure prijs.

    Als de loterij-organisatie de kansspelbelasting betaalt (bijv. Staatsloterij) en je prijs netto is, dan bied ik bij deze 28K en wil ik ‘m samen met David configureren.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 mei 2017 om 10:57

      @geenidee1975: als je serieus bent zou ik ff een mail sturen naar [email protected] die kunnen wel contact opnemen met de winnaar.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      30 mei 2017 om 13:11

      @geenidee1975: Is dat nog een ding, dat er loterijen zijn prijzen bruto uitkeren? Daar jaag je klanten mee weg, toch? Beter een iets goedkoper prijsje waar de belasting al voor is afgedragen, dan een duurdere prijs met een nare verrassing.. Een prijs is een prijs.. Meestal ziet de speler niet in dat hij een Touareg had kunnen winnen als hij kans maakt op een Golf..

      Login om te reageren
      • ronnys zegt

        30 mei 2017 om 14:32

        @jochempie: Aan de andere kant kan je de zaken nog veel mooier voordoen. Dikke prijs op de voorkant zetten. En vervolgens voor veel minder de auto zelf weer innemen onder het mom dan hoef je de belasting ook niet te betalen. Dan ben je dus veel goedkoper uit!

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          30 mei 2017 om 23:41

          @ronnys: Je snapt dat die dealer er geen reet mee te maken heeft, behalve dat ‘ie de auto mag bestellen en uitleveren?

          Login om te reageren
      • madmarky zegt

        30 mei 2017 om 14:57

        @jochempie: Voor zover ik weer keert alleen de staatsloterij hun prijzen netto uit (het is immers de staat, broekzak->vestzak). Voor andere loterijen maakt de kansspelbelasting ook niet zoveel uit, mensen kopen immers loten om de prijzen die je kunt winnen. Dat er kansspelbelasting overheen komt is alleen iets waar de winnaars van grotere prijzen last van hebben en waar de rest niet bij stil staat. Zet het als organisatie in de kleine lettertjes en klaar.

        Login om te reageren
  21. gregorius zegt

    30 mei 2017 om 10:44

    Ik ben een beetje aan het lezen (even rustig uurtje op werk) en ik zie 2 belangrijke dingen: staat er in het contract dat je dat ding gelijk mag doorverkopen, of moet je m een jaar houden oid.
    Daarnaast: ik hoop dat je geen kansspelbelasting moet betalen. Als jij dat niet hoeft te dokken, dan neemt de organisator van die prijs het voor haar rekenening (is dat Volvo zelf, of een 2e partij).
    Op zich handig om daar ook nog even naar te kijken: stel dat je die 24k zou nemen, is dat dan voor of na kansspelbelasting.

    Ook is het belangrijk om te kijken hoelang je de beslissing mag uitstellen. Als het nog even mag uitstellen zou ik nu op alle advertentie websites zetten dat je een een ‘zelf samen te stellen’ V40 verkoopt. Als dat niet lukt, haal m dan op en kijk of je er wat actiepakketjes op kan krijgen en dan gelijk in de verkoop. Meer dan 24k moet dan ook wel lukken.

    Login om te reageren
  22. pomoek zegt

    30 mei 2017 om 10:56

    Wat een zalig probleem. Stel het ding samen in de maximaal samen te stellen samenstelling en zet ‘m dan voor 10k te koop. De koper koopt een auto voor een bizar goede deal, de dealer heeft een auto verkocht en jij hebt een leuk verhaal en je houdt er 10k aan over.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      30 mei 2017 om 13:53

      @pomoek: maar dan komt de belastingdienst om de hoek kijken ;)

      Login om te reageren
  23. fordje zegt

    30 mei 2017 om 11:13

    Helaas moet hij zelf de 29 procent winst belasting betalen. Buurvrouw heeft afgelopen pasen de postcode BMW gewonnen ter waarde van 32.500 euro ook zij moest daar belasting over betalen, uiteindelijk koos ze niet voor die auto dus na aftrek belasting rond de 23.000 over daar heeft ze een andere auto mee gekocht.

    Login om te reageren
  24. rutger97 zegt

    30 mei 2017 om 11:20

    Geen kleine lettertjes dat je verplicht 2jaar in bezit moet houden ofzo? Dan lekker laten leveren en de Saab wegdoen. Mogelijk is de verzekering te duur. Dan zal ik m maar in de verkoop doen. Alles wat je krijgt is winst toch!

    Login om te reageren
  25. elemento zegt

    30 mei 2017 om 11:27

    Idd een auto samenstellen die snel verkoopbaar is. En niet mee rijden. Gelijk 0 km doorverkopen…ipv 34.000 betalen mensem wel 28 a 30 k

    Login om te reageren
  26. desjonnies zegt

    30 mei 2017 om 11:34

    Waarom niet gewoonhouden en BLIJ zijn.
    Trap die SAAB eruit en vrouwlief heeft een fantastische leuke auto voor de komende 10 – 12 jaar.
    Uit het verhaal maak ik op dat deze mensen niet voor een ander (show) leven, de andere kant is je doet bewust? mee aan een loterij, wint deze Volvo, dan de prijs niet wegscijten.

    Eerder die dealert een koekie of his own dough geven door te zeuren voor extra accessoires omdat je toch niets inruilt

    Login om te reageren
  27. rufctr01 zegt

    30 mei 2017 om 11:34

    De Saab en de Volvo verkopen en iets leukers voor moeders de vrouw aanschaffen.

    Login om te reageren
  28. w0ut zegt

    30 mei 2017 om 11:38

    De officiele prijs en de uiteindelijke prijs zijn nooit hetzelfde. Alle merken/concessies geven extra kortingen of condities.

    Die 34K uit de configurator, ga je dus nooit pakken voor die wagen omdat eenmaal een klant in de Volvo garage staat hij waarschijnlijk 7% tot 10% korting krijgt. Dan zit je aan 31K. Vermits je ém als particulier verkoopt moet je nog een paar duizend zakken. Dan lijkt me 28K toch een absoluut maximum wat je kan halen voor je prijs.

    Login om te reageren
  29. w0ut zegt

    30 mei 2017 om 11:53

    Tip: Om je 34.000 te halen kan je je prijs verkopen aan een iemand (kleine zelfstandige) met zwart geld. Het zwart geld wordt wit ‘gewonnen’ geld. De overdacht is cash only natuurlijk. En de prijs mag dan nog niet op jou naam staan. Jou winst gaat het verschil zijn tussen nieuwprijs en de prijs die je er werkelijk voor kan halen.

    Login om te reageren
    • w0ut zegt

      30 mei 2017 om 11:56

      @w0ut: Blijkbaar is er NL nog een kansspelbelasting. Dat hebben we in B niet.

      Login om te reageren
  30. probono zegt

    30 mei 2017 om 12:00

    Voor de dealer spandoekje plaatsen met de aanbieding ‘volvo v40 te koop, van 34k voor 29k, splinternieuw’ . (regelgeving rondom kansspelbelasting daargelaten, geen idee hoe dit zit). Oh ja, de dealer te vriend houden door de de auto bij hem samen te stellen, met gebak voor het personeel. ?

    Login om te reageren
  31. roadtrip zegt

    30 mei 2017 om 12:02

    Je moet het natuurlijk ook vanuit de dealer bekijken. Stel dat de BPM 5.300 is, dealermarge (incl. bonus) 20%. Dan is de dealer standaard inkoop 34.000-((34.000-5.300)*20%) = 28.260. Op nieuwe auto’s is er meestal nog een ondersteuning/actie vanuit de importeur van toepassing. Stel die op 1.000, dan zakt de prijs voor de dealer naar 27.260. Dat maakt toch een heel ander verschil naar 24.000 dan de hier genoemde 10.000.

    (overigens zijn de marges en ondersteuningen bij Volvo mij niet bekend, het gaat mij om het principe dat dealerinkoop niet hetzelfde is als catalogusprijs)

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 mei 2017 om 12:33

      @roadtrip:
      20% marge op een nieuwe auto?
      Waar dan ?
      Wie dan?

      Login om te reageren
      • roadtrip zegt

        30 mei 2017 om 13:56

        @desjonnies: Inclusief alle doelstellings-bonussen is dat niet zo gek hoor

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 mei 2017 om 13:51

      @roadtrip: maar de marktwaarde van de wagen is gewoon €34.000. De loterij betaalt €34.000 aan de dealer voor een auto met de waarde van €34.000 (daar zit die dealermarge gewoon al in). Dat bod van €24.000 is dus gewoon geen serieus en fatsoenlijk bod.

      Login om te reageren
      • roadtrip zegt

        30 mei 2017 om 13:55

        @mashell: Tuurlijk betaalt de loterij niet de volle mep aan de dealer…..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          30 mei 2017 om 16:42

          @roadtrip: tuurlijk wel. Zo’n lotterij koopt gewoon een auto. Die gaan niet lopen onderhandelen als een leasemaatschappij en zelfs niet als een particulier, dat is niet hun business.

          Login om te reageren
  32. willemjann zegt

    30 mei 2017 om 12:11

    Lekker in de Volvo gaan rijden, en de Saab schorsen!

    Login om te reageren
  33. desjonnies zegt

    30 mei 2017 om 12:25

    Ik ben zo BLIJ
    zo BLIJ
    Ik heb een Volvo gewonnen in de loterij
    Daarom ben ik BLIJ
    zo BLIJ
    Dat mijn vrouw straks niet meer in een barrel RIJ
    En die Volvo die is van haar en MIJ
    En omdat ik nu voor nix en noppes RIJ
    Geen PL-lletje ow man wat voel ik me VRIJ

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      30 mei 2017 om 13:36

      @desjonnies: Deze is zo sterk!

      Login om te reageren
  34. Calimero zegt

    30 mei 2017 om 12:47

    De helft van de waarde belastingvrij contant laten uitbetalen.
    Geen gedoe met de auto weer doorverkopen, niet meteen belast worden e.d.
    Dus “koop” de boel af voor 15.000-17.000 euro en klaar.

    Login om te reageren
  35. desjonnies zegt

    30 mei 2017 om 13:41

    Eureka :
    De Autoblog Junkyard race; je kunt aantonen dat de wagen minder dan € 500 heeft gekost en het publiek zal je eeuwig dankbaar zijn.
    Je collega coureurs die wel met barrels rijden zullen hun uiterste best doen je te rammen en het publiek zalop de banken staan. Je ben gewoon HELD .

    Login om te reageren
  36. nielsniels zegt

    30 mei 2017 om 13:48

    Mijn schoonouders hebben in 2005 een auto gewonnen. Mijn vriendin is er later in gaan rijden en een maand geleden hebben wij de auto verkocht. Wij hebben er dus bijna 12 jaar in gereden.

    De belangrijkste vraag die jullie jezelf moeten stellen, die ik nergens teruglees:
    Zou je vrouw graag in de Volvo rond willen gaan rijden? (Of vind ze de Saab ook best voor de komende jaren?)
    Ja: Lekker samenstellen zoals jullie dat willen, veel plezier er van hebben.
    Nee: Uitzoeken of je er financieel het beste uit kan komen. (ik denk dat je dat nu aan het doen bent)

    Login om te reageren
  37. blo3to3t zegt

    30 mei 2017 om 13:56

    Je laat iemand die in de markt is voor zo’n Volvo voor dat budget wat uitzoeken, jij rekent af bij de dealer en de nieuwe eigenaar rekent met jou af..

    Simpel toch?

    Login om te reageren
  38. bassx zegt

    30 mei 2017 om 14:05

    Je rijdt voor 10k in een spiksplinternieuwe Volvo. Je moet het wel hebben natuurlijk.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      30 mei 2017 om 15:04

      @bassx: Het is maar hoe je het bekijkt, de dealer wil 24 geven of jij moet 10 betalen, volgens mij heb je dan nog steeds 34 betaald om in een nieuwe auto te mogen rijden terwijl je toch al een fijne Saab voor de deur hebt staan. Ik zou deze gauw weg doen eventueel voor een paar duizend een andere auto halen en met de rest iets anders leuks doen.

      Login om te reageren
  39. swenr zegt

    30 mei 2017 om 14:54

    Stel de auto redelijk normaal samen, clima, navi en wat er verder nog in past qua prijs en biedt deze dan via auto1.com (oftewel ikwilvanmijnautoaf.nl).
    Zie ik hem daar voorbij komen, bied ik waarschijnlijk(namens mijn bedrijf) al ca €26.000,- en ik gok dat ik dan niet eens de hoogste bieder ben.
    Of toch overwegen of de Saab de deur uit kan om plaats te maken voor de Volvo.

    Login om te reageren
  40. saxoke zegt

    30 mei 2017 om 17:22

    diejn ouwe ketel van ne Saab weg doen en de Volvo houden.
    kameraad van me heeft een jaar lang een DS3 gewonnen bij een wedstrijd van Citroën NL. Hij heeft toen de auto van zn vrouw (C1) verkocht en een jaar “gratis” gereden met de DS3. Na da jaar kocht ie een nieuwe C3 erbij.

    Login om te reageren
  41. focusrs1 zegt

    30 mei 2017 om 17:41

    Die saab er gewoon op inruilen kun je hem meer opties geven 34K is niet veel vandaag de dag!

    Login om te reageren
  42. ruben83 zegt

    30 mei 2017 om 20:21

    Ik zou er gewoon heel blij mee zijn en het niet als een luxeprobleem. Denk dan dat je de mazzel hebt dat je al twee autos hebt en verkoop de Saab. Vast wel iemand in je omgeving die je er voor een lichter prijsje erg blij mee kan maken. Maar dat is aan ieder zelf natuurlijk. Maar in iedergeval een mooie nieuwe auto gewoon.

    Login om te reageren
  43. ruud1954 zegt

    30 mei 2017 om 20:26

    Als die dealer een “vent” is gaan ze samen om de tafel zitten en zorgen ervoor dat de eerstvolgende klant voor een V40 zijn auto kan kopen tegen een gereduceerde prijs en beiden verdelen de winst.
    Ik heb eens de auto die een half jaar oud was geërfd van mijn overleden vader en ben toen naar de dealer gegaan waar hij gekocht was. We hadden afgesproken dat hij hem voor mij zou verkopen en ik een vaste prijs zou krijgen. Het bedrag hadden we nog niet vastgesteld. De volgende dag belde hij me op en zei dat hij een gegadigde had. Hij zei toen: regel het maar met de koper. Ik hoef hier niets aan te verdienen. Zo kan het ook.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      31 mei 2017 om 11:24

      @ruud1954: Ja netjes hoor, maar nogal andere omstandigheden natuurlijk.

      Login om te reageren
      • ruud1954 zegt

        31 mei 2017 om 12:51

        @piebepost: Uiteraard. Maar wat ik ermee wil zeggen is: waar een wil is is een weg. En de wil is er dus niet bij die dealer. Jammer.

        Login om te reageren
  44. crashingduke zegt

    31 mei 2017 om 08:39

    Hou er rekening mee, dat de belastingdienst je aanslaat voor de waarde van de prijs (34.000) en niet voor het bedrag dat je er op marktplaats voor krijgt. Als je ‘m bij de dealer achterlaat, moet je zorgen dat de auto niet eerst op jouw naam staat. Als je het precies wilt weten, bel de belastingdienst. Ze zijn over het algemeen heel behulpzaam, ook als het in hun nadeel is.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      31 mei 2017 om 12:52

      @crashingduke: Top opmerking !!!

      Login om te reageren
  45. tjorque zegt

    2 juni 2017 om 21:02

    Verkoop hem met de belofte dat de koper hem mag configureren en kijk hoe ver je geraakt (laat ze bieden).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North