• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride rijders hebben meer ongelukken en bekeuringen

Auteur: robbie, gepost 17 juli 2009 om 17:07 – 54 Reacties

Toyota Prius kaput


Dus jij dacht dat hybride rijders allemaal van die brave bomen knuffelende, muesli etende, sandalen dragers waren? Think again! Een Amerikaans onderzoek toont namelijk aan dat mensen met een hybride a) 25% meer kilometers rijden b) Vaker boetes krijgen c) Meer aanrijdingen hebben.

Laat je dus geen rad voor de ogen draaien door die vriendelijke baardmansen! Heel leuk natuurlijk dat een Prius 20% zuiniger is dan een … (vul zelf maar iets in), maar als je vervolgens als een dolle gaat rondrijden en/of nutteloze ritjes gaat maken verbruik je natuurlijk nog steeds een heleboel benzine.

Ook wees onderzoek uit dat hybride rijders vaker betrokken zijn bij een ongeluk en dat de reparatie vaak ook nog eens een stuk duurder is dan bij een ‘normale’ auto. Komt dat soms omdat die hybride’s zo stil zijn? Of kunnen bomen knuffelaars gewoon niet rijden? Of zou het soms liggen aan die smalle fietsbanden die er standaard onder zitten?

Verder bleek ook nog dat mensen in een hybride meer verkeersboetes krijgen. Gemiddeld kregen de mensen in het onder per 100.000 mijl 0,23 boete’s bij hybride rijders lag dat op 0,38. Oftewel 65% meer! Het zijn boeven! Schavuiten!

Helemaal krom wordt het als je bedenkt dat hybride rijders vaak korting op hun autoverzekering krijgen. Waarom in godsnaam? Als ik veel rij, vaak bots en bekeuringen krijg gaat mijn premie juist omhoog. Hoog tijd dus dat hybride rijders meer premie gaan betalen dan eigenaren van een ‘normale’ auto.

Lees de complete uitslag van het onderzoek HIERRR!

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, flitsen, Hybride, Verkeer

Vorig bericht: « Amsterdam duurste parkeerstad ter wereld
Volgend bericht: Belgen bieden 275 miljoen euro voor Opel, Antwerpen dicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. yns zegt

    17 juli 2009 om 17:12

    ik zelf als een hybride rijder heb nog niets meegemaakt. boete ,…

    Login om te reageren
  2. timo. zegt

    17 juli 2009 om 17:12

    Misschien dat ze roekelozer rijden omdat ze minder moeten betalen.

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    17 juli 2009 om 17:12

    Opzich simpel te verklaren.

    als je 25% meer rijd (omdat je denkt dat je zuinig rijd en minder geld kwijt ben)

    maakt je logischerwijzer meer kans op ongelukken e.d.

    dat hybride rijders 14% geile hufters zijn is een tweede.

    Login om te reageren
  4. Bas zegt

    17 juli 2009 om 17:14

    Als je meer kilometers rijdt, maak je meer kans op zowel boetes als schades. Als je lang in de auto zit ben je wat minder alert dan wanneer je er net in zit, dus de kans op schade of boete is dan nog groter.
    Dus snap niet wat hier nu zo bijzonder aan is…
    Een muesli etende, klompen dragende hybride-rijder ;-)

    Login om te reageren
  5. Emile_Benz zegt

    17 juli 2009 om 17:15

    Autogek = “boef”/”schavuit” :lol:

    Nja, die auto is behoorlijk stil hè, dus die hoor je als voetganger niet aankomen, en dus mag je languit op de kap gaan liggen…
    :arrow: Is er bekend wat voor ’n verkeersongelukken?

    Login om te reageren
  6. ROFLOLWTFBBQ?!?! zegt

    17 juli 2009 om 17:17

    Jammer dat die dingen niet zo makkelijk fikken als Ferraris en Lamborghinis.

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    17 juli 2009 om 17:18

    Een kuchende man in regenjas vertelde mij ooit eens “Betrouw geen onderzoeken uitgevoerd door een onbekend of onherkende instelling.” ;) Bijna elk onderzoek in the States heeft een commercieel doeleind en is daarom vaak gecompromiseerd. Daarom: ‘een onderzoek’… I don’t buy it.

    Login om te reageren
  8. Emile_Benz zegt

    17 juli 2009 om 17:18

    Autogek = “boef”/”schavuit”

    &

    Bas schrijft:
    17 July 2009 om 17:14

    Een muesli etende, klompen dragende hybride-rijder ;-)

    O, en “Bas” ook…

    Login om te reageren
  9. JanJansen zegt

    17 juli 2009 om 17:19

    Toch niet verrassend voor mensen die niets van auto’s snappen?
    Maar eerlijk = eerlijk, met de komst van een Prius is er wel een groot voordeel;
    die gasten blijven wel herkenbaar!

    Als je echt zuinig wilt rijden neem je een Polo Bluemotion met 99g/km CO2 waarbij je niet elke 10 jr een kuub accu’s naar het milieupunt hoeft te brengen.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 17:21

    de nederlandsche overheid heeft daarin een nieuw wetsvoorstel ..

    hybride rijders krijgen vrijstelling van boetes ..
    geen meldplicht voor ongevallen ..

    om de (typisch nederlandse) statistieken “zuiver” te houden ..

    Login om te reageren
  11. NLX zegt

    17 juli 2009 om 17:35

    wat is de samenhang tussen deze “statistieken”, hmmmm,

    a) 25% meer kilometers rijden b) Vaker boetes krijgen c) Meer aanrijdingen hebben.

    Login om te reageren
  12. the_real_stig zegt

    17 juli 2009 om 17:38

    wel grappig. omdat ze meer bekeuringen krijgen verspillen ze dus meer papier en bomen en dat voor van die treehuggers!! heb vandaag nog eentje met een prius langs de autosnelweg zien wildplassen en dat zijn dan zogezegd de mensen die het meest op de natuur letten!! :o

    Login om te reageren
  13. Headhunterz zegt

    17 juli 2009 om 17:39

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  14. Bob zegt

    17 juli 2009 om 17:40

    @NLX:

    1. Ze geven dus geen suf om de wereld
    2. Ze zijn aggressief
    3. Kunnen niet rijden

    In dat geval zijn ze dus niets beter als de rest

    Login om te reageren
  15. Sorcerer zegt

    17 juli 2009 om 17:46

    @robbie: korting op wegenbelasting ja, maar opv erzekering?

    Verder inderdaad: meer kilometers = meer aanrijdingen, logisch.
    En kilometervreter = snellere rijder meestal = meer boetes per km, ook logisch.

    Login om te reageren
  16. NLX zegt

    17 juli 2009 om 17:47

    Ja of dat meer rijden betekent dat je ook langer op de weg zit en dus meer boetes en aanrijdingen krijgt. Vooral het niet specifiek noemen van de getallen van de laatste 2 statistieken maakt dit verraderlijk. Waarschijnlijk is de hoeveelheid bekeuringen en aanrijdingen statistisch gezien per km het zelfde, maar goed dit is in een anti-hybride onderzoek, dus presenteer je de resultaten op zo’n manier dat het in jouw voordeel is

    Login om te reageren
  17. Sorcerer zegt

    17 juli 2009 om 17:47

    JanJansen: prius-accu’s worden gerecycled geloof ik. Alleen bij een ongeval is zo’n accukit nog problematisch, als de cellen stuk gaan enzo…

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    17 juli 2009 om 18:03

    @NLX, er staat een linkje naar het complete onderzoek, leef je uit zou ik zeggen. En daarbij: 25% meer kilometers / 65% meer bekeuringen.

    @Sorcerer, in Amerika krijgen ze dus wel korting op hun verzekering.

    Login om te reageren
  19. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 18:11

    He mannen (Emile Benz en dergelijke ;) ),

    Ten eerste staat dat ze meer aanrijdingen hebben. Niet dat hun de schuld daarvan hebben. Ik heb het ook zo vaak dan men denkt hem er even voor te kunnen gooien omdat men denk dat de Prius langzaam zou zijn.

    Dan rijdt men 25% meer in AMERIKA. Dit kan ook komen omdat met de hoge olieprijzen van de laatste jaren Priusrijders verder komen op de dure benzine dan een auto die 1 op 5 rijdt. Deze auto’s waren op een gegevenmoment 50% minder gaan rijden door de hoge benzzineprijs in de USA.

    Dan bekeuringen: Ze kunnen natuurlijk asociaal rijden. Maar de politie kan ook de pik hebben op Priusen. Klinkt natuurlijk weer absurt, maar de politie in Amerika ( zelf gewoond) zijn echte rednecks. En deze vinden al die “hippies” niets. Dus kan de “hippieauto” vaker gecontroleerd worden dan de gemiddelde amerikaanse bak.

    Zo, kom maar op met jullie commentaar. LOL. Maar dit zijn mijn ideeen over hoe de “feiten” van dit onderzoek ook zouden kunnen ontstaan.

    Login om te reageren
  20. j zegt

    17 juli 2009 om 18:38

    Eigenlijk moeten mensen die in een hybride rijden een gevangenis straf krijgen !

    Login om te reageren
  21. GOD zegt

    17 juli 2009 om 18:41

    dat is bullshit dat je meer kans hebt op een boete of schade omdat je 25% meer rijdt.
    ik reed al lang voordat de Prius uitkwam en heb nog nooit een boete gehad en rij bijna altijd harder dan de rest van het verkeer.
    ik heb ook nog nooit een ongeluk veroorzaakt.
    die gasten zijn gewoon dom en kunnen niet rijden.

    Login om te reageren
  22. Dev zegt

    17 juli 2009 om 18:51

    Vast al die Amerikaanse tieners die door pappie en mammie opgescheept worden met een prius als eerste auto. Die vouwen em gelijk om een boom :p.;

    Login om te reageren
  23. CX9Owner zegt

    17 juli 2009 om 19:02

    ze zullen vast nog nooit een snelheids boeten hebben gehad

    Login om te reageren
  24. arjens zegt

    17 juli 2009 om 19:06

    Trouwens die nieuwe Toyota Prius is een vooruit gang, mijn buurman heeft er nu een. Zwart, leuke velgen, cognac interieur. Ik had niet gedacht dat het nog een mooie auto kon zijn. Echt niet verkeerd.

    Maar duhh, dat ze meer boetes krijgen, als er ook meer mensen mee gaan rijden. Maar ook omdat deze auto’s als warme broodjes de deut uitvliegen mbt zakelijke rijders..

    Maar mooie cbs achtige statistieken…

    Login om te reageren
  25. MacReady zegt

    17 juli 2009 om 19:29

    @JanJansen

    De Polo is veel kleiner en trager dan bijvoorbeeld de meest recente Prius, waarmee Autovisie ruim 1:36 klokte. De accu’s gaan een autoleven mee en worden voor 95% gerecycled. Over 10 is een groot deel van die Polo’s ook al gerecycled… Let wel, ik ben geen fan van de hybrides, maar durf wel de voordelen te onderkennen.

    Login om te reageren
  26. MacReady zegt

    17 juli 2009 om 19:30

    10 jaar*

    Login om te reageren
  27. mats89 zegt

    17 juli 2009 om 19:36

    Als we eens het linkje volgen naar de onderzoeksresultaten, kan je duidelijk lezen dat de boetes per 100.000 miles is. Het argument dat hybride rijders meer rijden en dus meer kans op een boete hebben, is onzin.

    Het feit dat hybride rijders meer ongelukken maken wordt ook verklaard in het onderzoek, ik citeer:
    “To further assess the risk represented by hybrid vehicles, Quality Planning looked at the demographic profile of their owners and found that they are frequently women, typically older, more affluent, and often live in cities.”

    Login om te reageren
  28. Willem zegt

    17 juli 2009 om 19:49

    die aanrijdingen, dat klopt volledig, hoe stiller, hoe gevaarlijker, de dwazen

    Login om te reageren
  29. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 19:52

    @ Williem: Ga toch fietsen, Oh die zij n ook stil en luxe merken auto’s ook. Dus die zijn ook gevaarlijke dwazen. Ga eerst even de feiten na voor je wat schrijft. De Prius rijdt niet zo vaak alleen op de electromotor hoor.

    Login om te reageren
  30. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 19:53

    En wat je van de meeste auto’s hoor is hun bandengeluid. En de laatste keer dat ik keek had een prius ook nog banden. Nog wel 4 ook.

    Login om te reageren
  31. arjens zegt

    17 juli 2009 om 19:53

    @willem, das onzin. Daar heb je een paar ogen voor gekregen. Fietsers kunnen ook erg stil zijn. Wat je ook doet in het verkeer, je zal altijd moeten opletten wat er om je heen gebeurt. Of start jij je auto, rij je dan ook, zonder blikken en blozen gewoon weg???

    Login om te reageren
  32. Tombnolz zegt

    17 juli 2009 om 21:20

    Volgens mij zijn het vooral slechte chauffeurs die zichzelf een Prius aandoen.

    Login om te reageren
  33. Jaap zegt

    17 juli 2009 om 21:40

    Dus toch maar een M3?
    http://www.topgear.com/us/videos/more/thirsty-prius/

    Login om te reageren
  34. mb zegt

    17 juli 2009 om 21:46

    Was al bekend een milieubewuste auto compenseren met aso rijgedrag.

    Login om te reageren
  35. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:08

    @ Jaap: Pffffffff, en jij rijdt al je kilometers op je topsnelheid? Hou toch op met dingen omhoog halen die van TopGear komen mensen. TopGear heeft niets met een informatief autoprogamma te maken.

    Login om te reageren
  36. Kyanite zegt

    18 juli 2009 om 02:12

    Ben toch benieuwd of auto-accu’s echt gerecycled worden. Normale batterijen belanden namelijk in grote opslagbakken en daar gebeurt verder niets mee…. dus ik twijfel er sterk aan of dat met auto-accu’s ook niet gebeurt.

    Het idee hybride is leuk, alleen de uitwerking klopt nog niet. Vervuilender om de auto te maken, voornamelijk de accu’s. Vervuilender om die dingen weer te slopen, weer die accu’s. Ik betwijfel ook ten zeerste of deze auto’s in de praktijk nou echt veel zuiniger zijn als een gemiddelde moderne diesel.

    Login om te reageren
  37. MacReady zegt

    18 juli 2009 om 03:15

    Kyanite schrijft:

    Ja, Toyota heeft een procedé ontwikkeld om ze grotendeels te recyclen en zamelt zelf de accu’s weer in als de auto aan z’n einde is (er rijden hybride taxi’s rond vele tonnen op de klok).
    Daarnaast beweert niemand dat ze zuiniger zijn dan de gemiddelde diesel, dat is sowieso appels met peren. Echter, de nieuwste Prius rijdt zonder moeite 1:20 en dan zit je wel op diesel niveau. Met wat meer aandacht is 1:25 of beter ook mogelijk (zie AV redacteur die inclusief file 1:36 scoorde).

    Login om te reageren
  38. Autogek zegt

    18 juli 2009 om 09:38

    @Kyanite: De Accu’s in de Prius zijn totaal andere accu’s dan in andere auto’s liggen. De accu’s zijn volledig recyclebaar.

    De Prius is net zo zuinig zo niet zuiniger dan de diesels. Maar per liter diesel geef je meer CO2 af dan per liter benzine. Daarnaast vervuilt een diesel ( ook met roetfilter) naast CO2 ook meer andere stoffen dan de Prius. Daarom is de Prius toch schoner dan een diesel. ;)

    Login om te reageren
  39. binkie zegt

    18 juli 2009 om 11:32

    Veel Priussen stuk dus.. Mooi bericht :)

    Login om te reageren
  40. krijn zegt

    18 juli 2009 om 11:52

    Hybride heeft voor mij nog steeds geen toekomst. Het wordt milieuvriendelijk genoemd, maar het is gewoon minder milieu onvriendelijk als een normale benzine of diesel auto. De toekomst is voor mij en compleet andere brandstof en als groot voorbeeld zie ik de Honda FCX Clarity. Een echte auto, maar dan op waterstof. zodra Waterstof op een milieuvriendelijke manier kan worden verkregen (nu dus nog niet) is dat de toekomst! Dan weg met hybrides!

    Login om te reageren
  41. Kyanite zegt

    18 juli 2009 om 13:08

    @MacReady & Autoblogger
    Van die andere accu’s voor de Prius wist ik niet, vind de Prius namelijk hondslelijk dus nooit heel veel aandacht aanbesteed.

    Ben toch benieuwd wat voor andere stoffen dieselmotoren uitstoten ten opzichte van benzinemotoren, en of dat deze stoffen nou echt zo veel ‘viezer’ zijn als van een benzinemotor. Volgens mij is namelijk heel de hetze tegen diesel nog een overblijfsel uit het verleden toen de dieselmotoren nog niet zo verfijnd waren als de huidige motoren.

    @Krijn
    Met electrolyse is vrij simpel om waterstof te onttrekken uit ‘normaal’ water, maar goed hier is ook weer energie voor nodig om dat te doen. Uiteindelijk heb je dus gelijk dat het nog niet milieuvriendelijk is om dit voor elkaar te krijgen.

    Login om te reageren
  42. Laus zegt

    18 juli 2009 om 13:26

    allemaal koudwatervrees. Stap zelf eens in zo’n ding.

    Staatsrechtelijk gesubsidieerd of niet, het geeft een goed gevoel EN je bent een dief van je eigen portmonnee als je het niet doet.
    Simpel.

    Login om te reageren
  43. ilse zegt

    18 juli 2009 om 13:30

    hoe zit het eigenlijk met die grote accu’s die er inzitten. Als die kapot of op zijn.. wat gebeurd daarmee dan? En zie die wel eens milieuvriendelijk geproduceerd of belasten zij het milieu meer dan de CO2 uitstoot van een normale benzine auto?

    Login om te reageren
  44. GuideDog zegt

    18 juli 2009 om 14:20

    vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk zo’n prius aan het stopcontact hangen s’nachts. Heb vaak het idee dat mensen een prius kopen vanwege de financiele voordelen die ze ermee krijgen. Er rijden mij op de snelweg verdomd vaak priussen voorbij met 150 en je kan me niet wijsmaken dat je dan zo’n ding rijdt voor het milieu, want ik dnek dat ze dan toch meer uitstoten dan een ‘normale ‘auto als je gaat gassen, vanwege het grote rewicht en kleine motor

    Login om te reageren
  45. Autogek zegt

    18 juli 2009 om 15:15

    @GuideDog: Je kan een Prius helemaal niet met een stekker opladen.

    @Ilse: De Priusaccu’s zijn volledig te recyclen. Daarnaast wordt een Prius in 1 van de schoonste autofabrieken van de wereld gemaakt. Ze wekker hun eigen stroom op en recyclen hun eigen productieafval. Dan wordt de Pris ook nog gedeeltelijk van gerecycled matriaal gemaakt en 95% van de totale Prius is wordt weer gerecycled. Dus tijdens het leven van een Prius van begin tot einde is de Prius de schoonste auto voor het milieu. ;)

    @Krijn: Waterstofauto’s krijgen zeker in de toekomst een grote speler worden. Maar dan heb je het over 20 a 30 jaar. Nu kost en vervuilt de productie van waterstof nog steeds veel meer dan dat het oplevert. En tot die tijd worden hybrides en electrische auto’s steeds belangrijker.

    Login om te reageren
  46. ilse zegt

    18 juli 2009 om 16:38

    de prius heeft wel een nieuw leuk snufje: een solar roof. Een schuif/kantel raam met zonnepanelen!

    Login om te reageren
  47. Autogek zegt

    18 juli 2009 om 17:31

    Dat bestond al in de Audi-prijslijst als optie. ;)

    Login om te reageren
  48. XTR zegt

    18 juli 2009 om 21:56

    ik ben benieuwd hoeveel voetgangers per jaar door zo’n aso-anti-CO2-14%-bak worden geschept…

    vorig jaar was is bijna het haasje, toen ik op het parkeerterrein bij de locale AH door een muts bijna van m’n sokken werd gereden; stapvoets maken die elektrische witkarren bijna geen geluid, en daar let je onbewust toch op in het verkeer…

    Login om te reageren
  49. Autogek zegt

    18 juli 2009 om 23:27

    Ga lekker de Prius de schuld geven terwijl jij dus niet eens keek waar je liep.

    Niet naar Bassie en Adriaan gekeken? Die zongen nog: “Kijk links en rechts en nog een keer als je oversteken moet. Kijk links en rechts en nog een keer, want dan doe je et pas goed”.

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    20 juli 2009 om 10:45

    Aaah, geweldig dat de Prius-rijders weer eens worden aangepakt.
    Maar jammer voor de Insight-rijders, want die is wel mooi.

    Login om te reageren
  51. Prius zegt

    20 juli 2009 om 14:30

    De enige hybrides die bij naam worden genoemd zijn de Toyota Highlander en de Ford Escape. Lekker relevant onderzoek voor Nederland.

    Login om te reageren
  52. HyperTeHK zegt

    22 juli 2009 om 21:21

    Gelukkig maar komen al die belastingkortingen via de onzinnige boetes weer terug.

    :end Sarcasm mode

    Login om te reageren
  53. Tanio zegt

    6 augustus 2009 om 13:48

    Omdat de Prius een, in alle opzichten, zeer goede auto is (in Australie rijdt een Prius als taxi, inmiddels 550.000 km met alleen regulier onderhoud. Bij 500.00 pas de accu vervangen!) is de inruilwaarde ook hoog. Dan zal de kritiek van de “Priushaters” wel verstommen als ze ontdekken dat ze voor hun herriebak bij inruil bijna niets terug krijgen. Bovendien zal leaserijder in de toekomst wel door zijn baas worden gedwongen een hybride te accepteren. Je kun natuurlijk ook een andere baas kiezen.

    Login om te reageren
  54. manjid zegt

    25 december 2009 om 11:42

    Ik heb een prius om de volgende redenen:
    leasebak 14% bijtelling ipv 24%
    vrijgesteld van BPM scheelt dus 7500 euro of meer
    Voor jan model is de lease bak 120 euro per jaar inclusief benzine.
    Ikzelf vindt de Prius niet mooi maar het is gewoon een kosten baten vraag.
    Trouwens als in het buitenland ben (waar ik wel de benzine moet betalen) dan betaal ik minder vanwege het zuinig rijden 1 liter 20 km (bij 125 km/hr).
    Men kan de bestuurders of de auto niet moge maar ga niet
    de ideologische etikette ophangen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North