• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Amsterdam duurste parkeerstad ter wereld

Auteur: robbie, gepost 17 juli 2009 om 16:09 – 295 Reacties

Rijk genoeg 020

Schrikken we hiervan? Natuurlijk niet! Al jarenlang klaagt iedereen steen en been over de belachlijk hoge parkeertarieven in onze nationale hippiestad hoofdstad. Je betaalt nu al 5 euro per uur en als het aan Groen Links ligt binnenkort zelfs 10 euro per uur. Onderzoeksbureau Colliers International heeft van 140 grote wereldsteden de dagtarieven vergelijken. En Amsterdam steekt er met 50 euro per dag met kop en schouders bovenuit.

De andere 3 steden uit de top 4 (Londen, Oslo, en Tokio) zijn ruim 20 dollar per dag goedkoper. In Amsterdam kost een dagje parkeren namelijk 70 dollar (Amerikaans onderzoek he) en Londen, Oslo, en Tokio zitten iets onder de vijftig dollar.

En dan te bedenken dat eerder dit jaar Amsterdam de prijs van een dagkaart omhoog heeft gegooid naar 60 euro!

Ook de maandtarieven voor ongereserveerde plekken liggen in Amsterdam belachelijk hoog (805 dollar), Londen gaat daar nog overheen met iets minder dan 1.000 dollar. Maar de rest zit op 500 dollar of minder. De resulaten zijn overigens wel enigszins vertekend door de wisselkoersverschillen. Maar gerekend in euro’s is Amsterdam nog steeds de duurste hoofdstad van Europa. Klein gelukje is wel dat ze eindelijk de wielklem hebben afgeschaft.

Tot slot nog een reactie van de gemeente: ”Maar we doen dit om de stad schoon te houden.”

BRAAAAAAAAAAAAK! (via: parool.nl)

Ook interessant!

  • Zo duur is de duurste parkeerplek ter wereld
  • Parkeerwekker tackelt scanauto's
    Parkeerwekker tackelt scanauto's met privacywet
  • De duurste parkeervergunning van Nederland
    De duurste parkeervergunning van Nederland
  • Straatrace met 200 auto's in Amsterdam

Nieuwste artikelen

  • Wordt Volvo het eerste Europese merk met een solid-state batterij?
  • Mate Rimac verklapt: ”We werken aan een betaalbare hot-hatch voor een groot merk”
  • Video: Onoplettende man ziet geparkeerde auto over het hoofd
  • Nein! Duitse politie mag je telefoon afpakken als je Flitsmeister gebruikt
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, parkeren, Verkeer

Vorig bericht: « INDEN-Design schaaft Ferrari F430 bij
Volgend bericht: Hybride rijders hebben meer ongelukken en bekeuringen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gregor zegt

    17 juli 2009 om 16:15

    Wat is dat voor een geld klopperij ik bedoel doen ze er iets bij dat het extra goed maakt ofzo…
    Iedere dief kan erbij en je auto word ook nog eens volgeschijt door duiven, dus ik vind het allemaal een beetje raar.

    Login om te reageren
  2. smeck zegt

    17 juli 2009 om 16:15

    een van de weinige steden waar k alleen met OV heenga, niet zonder reden dus

    Login om te reageren
  3. august zegt

    17 juli 2009 om 16:18

    @Gregor, die 5 uur is middels een subjectieve rekenmethode tot stand gekomen. De ergernis die gepaard gaat met de belachelijk hoge parkeertarieven kost de gemiddelde Nederlander, per uur parkeren, vijf uur van zijn leven. Hoed je, dus!

    Login om te reageren
  4. Chevelle zegt

    17 juli 2009 om 16:18

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    17 juli 2009 om 16:20

    één voordeel. doordat dit een wereldwijd onderzoek is denken rijke plebs:
    amsterdam = duur = hip

    meer hipheid = meer dikke bakken = meer spots voor appeltje = AB.nl content = meer bezoekers = meer omzet = meer ontwikkeling = meer coole content wat van ab.nl af komt

    dus wij als ab.nl bezoekers hebben er voodeel bij. mensen denk niet zo oppervlakkig!!

    OT: ik kom uit het oosten van het oosten dus heb er weinig last van :P

    Login om te reageren
  6. RtB zegt

    17 juli 2009 om 16:24

    Nu is het wachten op reacties van pubertjes zonder rijbewijs die weer gaan klagen over hoe belachelijk het wel niet is. Het is al zo vaak hier besproken dat ik nog maar even samenvat. 1) Er zijn genoeg gratis plekken in A’dam om te parkeren waarna je met de tram of metro binnen 5 min in het centrum bent . 2) Zelfs nu met deze prijzen is het altijd druk, er zijn simpelweg te weinig parkeerplekken en lagere prijzen zouden chaos betekenen. 3) Extra geld voor gemeente A’dam kan nooit kwaad, zijn genoeg bestemmingen voor waar iedereen van kan profiteren (cultuur, natuur, infrastructuur). 4) Iedereen weet dat de beste manier om A’dam te bezoeken de fiets is :) 5) En als je toch in het centrum wilt parkeren, ga dan naar een parkeergarage of zo, iets goedkoper en goed bewaakt. Die paar euro per uur ga je ook niet dood van, anders blijf je maar lekker in Lutjebroek.

    Login om te reageren
  7. august zegt

    17 juli 2009 om 16:25

    Trouwens, @Gregor, het participium perfectum van (vol)schijten wordt doorgaans geschreven als (vol)gescheten.

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    17 juli 2009 om 16:28

    Euhm, in Gent zijn er bepaalde plaatsen waar het ook 5 EUR per uur is…

    Login om te reageren
  9. verrari zegt

    17 juli 2009 om 16:30

    Dan is Londen nog een wereldstad, te begrijpen die hoge tarieven.
    Maar voor een europese B stad als Amsterdamn?
    Het moet toch niet veel gekker worden.

    Login om te reageren
  10. Rian zegt

    17 juli 2009 om 16:31

    @SimonMc
    Maar daar kan je dan wel perfect parkeren in het centrum voor minder geld, denk aan de garage onder de Vrijdagsmarkt.

    Login om te reageren
  11. Kuyl zegt

    17 juli 2009 om 16:31

    Allemaal ff de linkse hippie`s bedanken met hun millieu maffia!

    Login om te reageren
  12. investor zegt

    17 juli 2009 om 16:38

    @RtB, ik kom niet naar Amsterdam vanwege de parkeertarieven, maar ik kom der niet omdat gasten zoals jou, die 3 hoog achter wonen, in een kamertje van 2 bij 2, nog arrogant zijn ook!

    Login om te reageren
  13. Budha zegt

    17 juli 2009 om 16:39

    @RtB

    Waarom moeten specifiek de automobilisten opdraaien voor de linkse hobbyprojectjes van het gemeentebestuur?

    Of wou je soms beweren dat de kosten voor het onderhoud in de pas loopt met de parkeertarieven?

    Login om te reageren
  14. S2000 zegt

    17 juli 2009 om 16:49

    Ik vind dat er onderscheid gemaakt moet gaan worden:
    < 110 g CO2 uitstoot bijna gratis parkeren
    Daarboven euro 100,- per dag !

    Lijkt me een hele goede zaak om het juiste voorbeeld te geven (en ik ben niet links maar behoorlijk rechts….)

    Login om te reageren
  15. Sorcerer zegt

    17 juli 2009 om 16:50

    Jullie vergeten nog te melden dat Amsterdam er een hele nieuwe betaald parkeren-ring bij krijgt bij de bedrijventerreinen (bijv. Amstel), vanaf september. Vroegah hoefde je daar niet te betalen. Nu wel. En dat terwijl het net weer wat rustiger begon te worden de laatste tijd.

    Login om te reageren
  16. timo. zegt

    17 juli 2009 om 16:50

    Ik ben blij dat ik nooit in de buurt van Amsterdam kom.

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    17 juli 2009 om 16:50

    zit te denken: hier in het oosten is een boete voor geen parkeerbon 50,-
    kun je net zo goed je kar er neer zetten heb je ook nog een aantal % kans dat je geen boete krijgt. kom je er mooi van af ;)

    Login om te reageren
  18. Mercbenz zegt

    17 juli 2009 om 16:53

    @S2000

    Behoorlijk rechts t.o.v. communistisch???

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    17 juli 2009 om 17:05

    Links is niet meer wat het vroeger was.

    Login om te reageren
  20. timo. zegt

    17 juli 2009 om 17:05

    @S2000
    Eerder 120 gram, dat is ook hetgene wat nieuwe auto’s in 2012 nog mogen uitstoten. http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/28/autos-in-2012-nog-maar-120-gram-co2-uitstoot-per-km

    Login om te reageren
  21. august zegt

    17 juli 2009 om 17:09

    Vroeger, toen links nog was waar je duim rechts zat.

    Login om te reageren
  22. Jan zegt

    17 juli 2009 om 17:12

    Ik betaal niet eens meer in Amsterdam, een dag kost bij 45 euro en een boete 47 euro. Neem ik liever een risico en een dag geen boete scheelt al weer.

    Login om te reageren
  23. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 17:12

    @S2000:

    Begin jij nou niet roepen dat je rechts bent, jij bent juist 1 van de hippie’s op autoblog. Gisteren zat je ook al te zeiken over elektrische auto’s, en dat verbrandingsmotoren vies zijn. Ga terug naar je bos, en geniet daar lekker van het groen.

    P.S, ik hoop dat ze een hotel bouwen op de plek waar jij in het bos gaat zitten.

    Login om te reageren
  24. iemand? zegt

    17 juli 2009 om 17:23

    @RtB
    wat heb jij ooit tegen lutjebroek?
    en die prijzen zijn ook belachelijk hoog maar ik ga toch nooit naar a’dam vind het helemaal niks daaro

    Login om te reageren
  25. JPM zegt

    17 juli 2009 om 17:25

    “De resulaten zijn overigens wel enigszins vertekend door de wisselkoersverschillen. Maar gerekend in euro’s is Amsterdam nog steeds de duurste hoofdstad van Europa”

    Wauw wat slim robbie! Er wordt door het onderzoek van euro naar dollar gerekend en jij komt erachter dat als je terug rekent naar euro’s dat A’dam nog steeds de duurste is! Goedzo! ;)

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 17:27

    typisch nederlands ..

    amsterdam een wereldstad vinden !! !! !!

    Login om te reageren
  27. Aad zegt

    17 juli 2009 om 17:29

    In 1 woord pervers, net zoals het boetebeleid in Nederland. Vroeger ging je nog wel eens naar Amsterdam voor de gezelligheid maar die is inmiddels allang verdwenen. Linkse yuppen en ander grachtengordeltuig maken er nu de dienst uit en dus is het over en uit met de lol. Jammer. Tijd voor een revolutie zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 17:31

    amsterdam een wereldstad vinden is typisch nederlands ..

    Login om te reageren
  29. Oelewappert zegt

    17 juli 2009 om 17:36

    Boeien, ik heb een parkeergarage onder mijn appartement.

    Login om te reageren
  30. Bob zegt

    17 juli 2009 om 17:37

    En zowaar … Lincoln steelt mijn gedachten weer eens vandaag.

    Login om te reageren
  31. NLX zegt

    17 juli 2009 om 17:38

    @ lincoln

    klopt, daarom vind ik alleen Rotterdam een wereldstad

    Login om te reageren
  32. Sorcerer zegt

    17 juli 2009 om 17:38

    Laue: parkeerboete in grote steden is duurder, wordt gezien als naheffingsopslag stedelijke belasting.

    Login om te reageren
  33. Bob zegt

    17 juli 2009 om 17:45

    @NLX … de meeste mensen hebben nog nooit van Rotterdam gehoord als je buiten Europa bent … dus .. die stad valt ook af. Een van de eisen van een Wereldstad is dat er meer dan een miljoen mensen wonen.

    Login om te reageren
  34. NLX zegt

    17 juli 2009 om 17:48

    O okee sorry ik wist niet dat iemand een lijst heeft samengesteld over waar een wereldstad aan moet voldoen

    Login om te reageren
  35. Joske zegt

    17 juli 2009 om 18:04

    Amsterdam kom ik uit princiepe al niet.. zouden ook eens meer mensen moeten doen.. Zeker weten dat je dan nog maar 1 euro per uur betaald als alle winkels dreigen failiet tegaan…

    We hebben het zelf in de hand.

    Login om te reageren
  36. robbie zegt

    17 juli 2009 om 18:11

    @JPM, jij bent ook niet snugger he! “duurste hoofdstad van Europa” Alleen in Europa gebruiken we de euro, dus daar kan je het 1 op 1 vergelijken. Met andere landen hou je toch altijd wisselkoersverschillen.

    De uitspraak: Amsterdam = duurste ter wereld zou je dus in twijfel kunnen trekken ivm wisselkoers verschillen.

    Amsterdam = duurste van Europa = waar.

    Begrijpend lezen blijft moeilijk :D

    Login om te reageren
  37. lemster zegt

    17 juli 2009 om 18:29

    Met twee wielen minder kan je gelukkig gratis staan ;)

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 18:30

    @NLX ..
    in amsterdam wonen iets van 750.000 mensen en een zwik kunstschatten van toen amsterdam WEL een wereldstad was ..
    nu alleen bekent bij touristen en junkies ..

    rotterdam is een (enorme) havenstad dus per definitie een wereldstad ..

    Login om te reageren
  39. Hardleers zegt

    17 juli 2009 om 18:31

    Het is belachelijk en blijft belachelijk. Helemaal nu ze in noord ook nog eens besloten hebben om rondom het winkelcentrum alles betalen te maken (goed vooruit, er staan nieuwe parkeergarages, dat is te begrijpen). Maar dat is meteen aanleiding om ongeveer compleet noord ook betaald parkeren te maken “omdat mensen anders hun auto daar neer gaan zetten”. Reken dan gewoon een klein tarief om te parkeren (0,20 p/u) en mensen betalen dat huis wel. Nu kan ik godverdomme als ik mijn vriendin wil opzoeken tig euro’s per dag ophoesten of voor evenzoveel euro’s in een stinkende zweterig kuttreinen bus gaan zitten om anderhalf uur te reizen waar ik anders 20 minuten over doe. Jofel tyfusbestuur in die stad.

    Login om te reageren
  40. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 18:39

    @ lincoln: Als je Rotterdam wilt profileren als de wereldstad van Nederland, is jouw visie op Nederland aardig verneukt. Dan neem ik toch veel liever Amsterdam als voorbeeld, veel historie, en een veel leukere gemeenschap.

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 18:51

    @KamerOlifant ..
    doe eens lezen en denken tegelijk ..
    en dan tot de conclusie komen dat je beter nix had kunnen schrijven ..

    Login om te reageren
  42. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 18:53

    Heb ik gedaan, kom ik nog steeds tot de conclusie dat Rotterdam geen wereldstad is, ondanks de haven.

    Login om te reageren
  43. pomoek zegt

    17 juli 2009 om 18:53

    Ja genoeg geneuzel over Rot of Am. Nu weer even naar de kwestie. Amsterdam kent genoeg alternatieven om rond te reizen. Dus auto aan de ring parkeren en met de tram. Makkelijk en sneller. Een paar weken geleden was ik op zondag in A-dam. auto neergezet vlakbij waar ik wezen moest. GRATIZ! Restaurant opzoeken, stukje rijden, parkeren: GRATIZ! Dus op zondag is A’dam de goedkoopste wereldstad? Of had je die parkeertarieven gemiddeld?

    Login om te reageren
  44. arnold zegt

    17 juli 2009 om 18:53

    @lincoln typisch nederlands?? ik denk dat dat typisch amsterdams is of zo zijn van mij mogen ze hem kado hebben ik hoef niet naar die grote steden.
    en die tarieven zijn gewoon belachelijk.

    Login om te reageren
  45. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 19:06

    @Kamerolifant .. “handel en bedrijvigheid” ..
    400 jaar geleden was amsterdam het centrum van de aarde ..
    300 jaar geleden ook nog wel .. maar met een hoop concurentie ..

    tis omdat touristen willen zien hoe rijk de rijkste der aarde 400 jaar geleden rijk konden zijn ..
    anders had ALLES al in de Hermitage gehangen ..

    nu is het een gesubsidieert adult-entertainment park ..

    Login om te reageren
  46. arjens zegt

    17 juli 2009 om 19:09

    Wie in hemelsnaam gaat met de auto naar het centrum van Amsterdam???

    Login om te reageren
  47. robbie zegt

    17 juli 2009 om 19:18

    @lincoln, tegenwoordig is 010 toch het centrum van handel en bedrijvigheid :D

    Login om te reageren
  48. Pjotr zegt

    17 juli 2009 om 19:25

    @arjens: ik, als ik bv. naar Paradiso ga. Als het een beetje lang optreden is, is het altijd spannend of je de trein kan halen…

    Login om te reageren
  49. arjens zegt

    17 juli 2009 om 19:41

    @Pjotr Oke ’s nachts kan je nog gratis parkeren. Maar na een bepaald tijdstip is het OV bagger, en een nachbus naar een afgelegen parkeer terrein is nu ook nou niet een optie, ;) dat is een reden, daar zal ik ook last van hebben. Maar even een dagje Amsterdam (voor mij geen optie, ik heb niks met Amsterdam), je bent bijna gek als je dan met je auto naar de stad gaat. je hebt legio oplossingen om te parkeren wat stukken goedkoper is en heel veel stress scheelt.

    Login om te reageren
  50. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 19:45

    Ik denk dat Monaco nog steeds de duurste is hoor. ;)

    Login om te reageren
  51. Mo zegt

    17 juli 2009 om 20:12

    Ach ja, je hebt transferia toch. Voor die ene keer dat je in die smerige stad moet zijn.

    Login om te reageren
  52. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 20:36

    @lincoln:

    En welke westerse wereldstad is dat tegenwoordig niet?

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 20:44

    @KamerOlifant ..
    doe eerst maar effe een defintie van “wereldstad” in jouw visie ..
    anders komen we nergens ..

    vergane glorie / emotie / gezelligheid zijn niet echt mijn maatstaven ..

    Login om te reageren
  54. bozewolf zegt

    17 juli 2009 om 20:51

    En nu met z’n allen de koppies bij elkaar steken en lekker tegen “links” aanschoppen. Want dat is wel het makkelijkst. Het is de schuld van “links”, ZIJ maken ONS kapot.

    Ik hoor de deurbel. Dat zal de express bezorger zijn met mijn bestelling polariserend waterstofperoxide. Net op tijd.

    Login om te reageren
  55. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 20:51

    Mijn definitie van een wereldstad is onder andere of de rest van de wereld het kent. Op commerciëel/industriëel/financiëel gebied is Amsterdam misschien geen wereldstad, maar Rotterdam heeft dan ook een masseltje met die haven.

    En ik vind dat geschiedenis er mee te maken mag hebben, en dan heb ik wat Amsterdam betreft toch wel een sterk punt te pakken, lijkt mij, gezien je reactie over 400 jaar geleden.

    En als Amsterdam zo vreselijk toeristisch was, waarom staan de snelwegen daar dan nog steeds propvol? En waarom zitten er dan zoveel bedrijven?

    Login om te reageren
  56. Kyanite zegt

    17 juli 2009 om 21:00

    @Autogek
    Monaco is absoluut niet de duurste, vorig jaar geparkeerd in de parkeergarage downtown Monaco voor iets van 2,75 euro/uur. Even buiten het centrum kost het zelfs helemaal niets…

    Login om te reageren
  57. NLX zegt

    17 juli 2009 om 21:02

    @ Kamerolifant

    mazzeltje met die haven? denk je dat die uit de lucht is komen vallen?

    Login om te reageren
  58. bozewolf zegt

    17 juli 2009 om 21:05

    Noch Amsterdam noch Rotterdam is een wereldstad. Rotterdam telt economisch mee, maar is geen flikker te doen. En de enige reden dat de gemiddelde Yank uit Jerkwater, USA ooit heeft gehoord van Amsterdam is omdat ze denken dat er alleen maar hoeren en wietkwekers wonen.

    Login om te reageren
  59. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 21:05

    NLX:

    Is dat mogelijk?

    Login om te reageren
  60. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 21:06

    @Kyanite: Ik heb even op internet zitten kijken. En je heb gelijkzeg. Dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht duur land met vette zakken vol geld, dus parkeren kost ook bakken. Maar het is daar inderdaad goed te betalen. Thanks voor de reactie/tip. ;)

    Login om te reageren
  61. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:11

    @bozewolf Amsterdam is zeker een wereldstad, Amsterdam is een stad met de meeste nationaliteiten ter wereld. Veel mulitnationals zetelen er. Schiphol in de buurt, Schiphol telt internationaal zeker mee. Je hoeft niet altijd een wereldstad te zijn, omdat je geen miljoen of meer inwoners hebt. Trouwens kijk maar diverse onderzoeken naar wereldsteden, Daar doet Amsterdam altijd mee. Rotterdam, in mindere maten. Rotterdam moet het inderdaad van zijn haven hebben en architectuur.

    Login om te reageren
  62. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 21:12

    @ RtB
    Tuurlijk joh.
    Ik zit in R’dam , ff naar de hoofdstad met de fiets…
    Doe ik ff…

    Login om te reageren
  63. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 21:22

    hallo .. anno 2009 heeft een “wereldstad” toch minstens zoveel inwoners als nederland alleen al ..
    en zijn er geen sluitings tijden voor horeca ..
    en kan je zondagochtend een bakkie koffie bestellen ..
    en heeft de bevolking een multicultirele inslag ..

    amsterdam is dus heel ver van “wereldstad” ..

    Login om te reageren
  64. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 21:23

    @ arjens
    wat dacht je van de evenementen ?
    Behalve dat homo gebeure zitten bijna alle grote evenementen in Rotterdam.
    Ik denk dat Rotterdam het moet hebben van de haven , evenementen , architectuur en er zal vast wel nog iets zijn wat we over het hoofd zien

    Login om te reageren
  65. NLX zegt

    17 juli 2009 om 21:23

    @ KamerOlifant

    Noem het dan ook geen mazzeltje

    Login om te reageren
  66. Cedric zegt

    17 juli 2009 om 21:25

    @ Vla:

    Sterker nog: rechts=links

    Login om te reageren
  67. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:29

    @AriM6 je hebt helemaal gelijk, dat is zeker zo, Rotterdam stikt van de evenmenten. Dat doen ze daar erg goed! Daar kunnen veel steden een voorbeeld aan nemen!

    @lincoln, kennelijk heb je andere eisen aan een wereldstad. Maar er wordt niet gekeken naar inwoners maar naar faciliteiten, prijzen, economische waarde en inderdaad uitgaans gelegenheden en ik kan nog even door gaan met de opsomming. Maar noem jij Amsterdam niet multicultureel?? Dan is er iets mis met je… En op zondag morgen kan je in amsterdam een bakkie bestellen en in Rotterdam kan je om zondag om 06:00 gewoon naar de AH.

    Login om te reageren
  68. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 21:30

    amsterdam geen wereldstad… tja,
    de meeste toeristen kijken verbaasd op als je ze uitlegd dat de rest van nederland niet bij amsterdam hoort.

    amsterdam is bekend over de hele wereld, de rest van nederland niet, dat weten de mensen onder ons die vaker reizen.

    Login om te reageren
  69. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 21:33

    @ arjens
    ja idd.
    Morgen heb je er weer eentje , Free Gaming of zoiets.

    En je moet lincoln nooit serieus nemen.
    Die lult maar wat.. :P

    Login om te reageren
  70. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:34

    @sebastianchubasco Inderdaad, dat had ik in Mexico met die gekke Texanen. Je blijft uitleggen dat Amsterdam niet een land is maar de hoofdstad van Nederland. Dat valt mij echt op!

    En vergeet niet dat New York van origine ook Nieuw Amsterdam heeft geheten ;)

    Login om te reageren
  71. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:34

    @AriM6 Hahaha, ik wil nog wel eens happen…..

    Login om te reageren
  72. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 21:35

    “de stad schoon houden” en dan op mirakeleuze wijze de veel vervuilerende scooters maar even vergeten ..
    maar ach .. dat scootervolk hebben hun scooter nodig om plastic schoenen (gympies) in de stad te kopen ..

    tevens het enige wat amsterdam te bieden heeft .. plastic gympies ..

    fatsoenlijk shoppen doet vrouwlief gelukkig in maastricht of haarlem ..
    steden waar ik graag parkeerbelasting betaal ..

    Login om te reageren
  73. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 21:37

    @ arjens
    Maar bij 1 ding heeft ie wel een punt.
    Je hebt geen supermarkten die 24/7 open zijn, zoals in NY bijvoorbeeld.
    Ik denk dat een wereldstad als A’dam en misschien ook R’dam dat soort winkels wel moet hebben.

    Login om te reageren
  74. Jaap zegt

    17 juli 2009 om 21:39

    Wat doet Amsterdam met het geld? Ze steken het in hun eigen incompetente organisatie… Ik rijd er met een grote boog omheen. Stom dorp.

    Login om te reageren
  75. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 21:41

    @arjens
    precies!…, verder kijken dan je neus lang is en wat de boer niet kent dat eet hij niet, …dwarrelen voorbij… :)

    Login om te reageren
  76. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:42

    @lincoln Kijk nu ben ik het met je eens!!! Haarlem is vaker verkozen tot beste winkelstad van het land. En Maastricht, daar kan je ook heerlijk je gang gaan. Is alleen een pokke end met de auto.
    Amsterdam heeft nog al te lijden onder afval en ze moeten weer een in het oog springende winkelstraat maken. De Kalvertstraat is een farce. Een schim van vroeger. Damrak is een drama. Daar zullen ze toch echt een “schoon” veeg actie moeten gaan houden. En de hoerenbuurt, de wallen moet zijn indentiteit behouden. Ga er nu geen gereguleerde buurt van maken. Want je tast de ziel van een zeer beroemde en opmerkelijke ouderwetse buurt aan! Als dat verdwijnt, zal dat eeuwen zonde zijn!

    Login om te reageren
  77. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 21:42

    @AriM6: Die heb je wel in Amsterdam, alleen zijn dat geen gigantische exemplaren, maar dat zijn die in NY vast ook niet.

    Login om te reageren
  78. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:43

    @sebastianchubasco Blijft een Nederlandse website he ;)

    Login om te reageren
  79. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 21:44

    @AriM6
    en dat komt omdat nederland nog best wel gelovig is, met die evangelisten in de politiek als gevolg. in zuid-duitsland is het nog erger, daar zijn de autowasseretten ’s zondags niet open… omdat dat niet mag van de kerk… je mag op zondag je auto niet wassen in de wasserette… het moet niet gekker worden…

    Login om te reageren
  80. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:45

    @AriM6 Ja oke, de nachtwinkels ed.. die zijn er wel. Maar AH heeft nu in Rotterdam toch ook een 24X7 winkel. In 2008 geopend. Of is ie inmiddels weer aangepast of gesloten? Maar er zal inderdaad ’s nachts meer mogen worden toegelaten. Maar ja, dat ga je met dit kabinet echt niet krijgen.

    Login om te reageren
  81. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 21:46

    @arjens ..
    singapore / hong kong / new york zijn multicultureel ..
    amsterdam is een bij elkaar geraapt zooitje losers ..

    daar zit een enorm verschil ..
    kom je nog wel achter als je je vleugels gaat spreiden ..

    Login om te reageren
  82. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 21:49

    @ Kamerolifant
    Ja A’dam en R’dam hebben ze wel maar dan echt kleine winkeltjes.
    Volgens mij NY wel grote supermarkten die altijd open zijn.
    Volgens mij Wall Mart, die zijn toch 24/7 open ?

    Login om te reageren
  83. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 21:52

    @lincoln
    zooo en jij komt wel eens in singapore / hong kong / new york ..?

    dan weet je dat ze daar heel anders denken over amsterdam dan wat jij nu zegt… ik betwijfel of je wel eens voorbij je graniums of tuindeur komt…

    Login om te reageren
  84. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 21:54

    @ Arjens
    Ik heb geen idee of er een AH 24/7 open is in R’dam.
    Niks van gehoord eigenlijk.
    En ja , als ze R’dam en A’dam bij de echte wereldsteden willen laten horen dan moeten ze ook kleine dingen zoals winkels die 24/7 open zijn toelaten.

    @ sebastianchubasco
    Dat vind ik altijd zo’n onzin.
    Geloof en politiek moet je gescheiden houden.
    Je kan niet echt een multi culturele stad/land zijn als je alles volens de richtlijnen van de bijbel doet.
    Dat werkt gewoon niet

    Login om te reageren
  85. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 21:55

    @AriM6 ..
    nix van dat alles .. ik had het over een ordinair bakkie koffie om 10 uur zondag s,morgens in onze “internationaal georienteerde wereldstad” ..

    kom je bij de MacD of de shell pomp uit ..
    regelrecht belachelijk ..

    Login om te reageren
  86. arjens zegt

    17 juli 2009 om 21:56

    @lincoln, heb je een probleem met Amsterdam? Het is ook niet mijn stad. Maar je vergeet 1 ding, Amsterdam heeft 175 nationaliteiten, dat is niet mis. Dat haalt Hong Kong, NY, Singapore niet. Maar dat zijn feiten, je mag het interpreteren, zoals jij het wilt.

    Login om te reageren
  87. bozewolf zegt

    17 juli 2009 om 21:57

    Laten we nou even eerlijk zijn, haal de hoeren en de koffieshops weg en hoeveel wereldwijd appeal heeft Amsterdam dan nog?

    Precies. Niet veel.

    Al die toeristen komen niet voor ’n grachtenpand, de Schreierstoren en een lesje over de VOC, hoor…

    Login om te reageren
  88. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:00

    @sebassie ..
    schreef ik hierboven al ergens ..
    “leuk voor touristen of junkies” ..
    krijg dan ook alleen maar vragen over prostitutie en mariuhuana ..
    en NOOIT over de gouden eeuw of Rembrandt ..

    weet je meteen wat amsterdam waard is ..

    (leuk dat je je mengt in deze discussie .. maar lees dan ook alle comments) ..

    Login om te reageren
  89. NLX zegt

    17 juli 2009 om 22:00

    @ lincoln

    je bent m’n idool, mag ik je handtekening?

    Login om te reageren
  90. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 22:01

    @arjens
    in newyork is het multiculti gebeuren ook wijd verbreid… dat zit heel dicht tegen het amsterdamse aan. naar mijn bescheiden mening zelf eroverheen. daar heeft iedere eigen subcultuur zijn eigen wijkje, hoe klein ook…

    Login om te reageren
  91. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:01

    Er is geen AH in Rotterdam 24/7 open. In Amerika hen je inderdaad vele supergrote supermarkten ( soort AH XL)die 24/7 open zijn. Vele dingen zijn daar 24/7 open. Fitnescentra’s, Mac’s BK’s enz.

    Maar ik vind niet dat dat nu speciaal betekend dat dat dan grote wereldsteden zijn.

    Leukste die ik trouwens ooit gehoort heb van een Amerikaan is: Amsterdam is de hoofdstad van Brussel. ;)

    Login om te reageren
  92. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:03

    @ lincoln
    jij wilt me zeggen dat je in A’dam om 10 uur geen bakje koffie kan gaan drinken ?
    Dat lijkt me heeel erg sterk.

    Login om te reageren
  93. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 22:06

    @lincoln
    je hebt me niet echt omvergeblazen met je weerwoord, :)

    ik denk echt dat je op te weinig plekken komt als je zulke kortzichtige ideeen erop na te houdt.

    relax… ouwe…

    Login om te reageren
  94. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:08

    @ Autogek
    Natuurlijk betekent dat niet dat het meteen een wereldstad is , maar je moet dat soort dingen wel hebben als wereldstad.
    Juist dat soort kleine dingen als 24/7 zaakjes maken een wereldstad tot wat ze zijn.
    Het gaat niet persee om dat ene ding zoals nu de supermarkten.
    Al die kleine dingen samen maken een wereldstad.

    Login om te reageren
  95. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:09

    @ sebastianchubasco
    ik vind eigenlijk van wel, wat heeft A’dam nou te bieden behalve de seks en de drugs ?

    Login om te reageren
  96. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:10

    @Autogek AH wilde dat als proef doen (24X7, alleen met officiele feestdagen dicht), maar volgens mij is het nooit wat geworden… ja en je kan er over discussieren of alles 24 uur op moet zijn. een supermarkt zal wel handig zijn, maar goed.

    die van brussel is nieuw voor mij.. :)

    @sebastianchubasco het zal mij niks verbazen, vooral omdat deze cijfers tellingen zijn en met een inwonersaantal, zonder illegalen, van 750 – 800 k inwoners is het makkelijker dan het 10 voudige.. ny meer dan 8 miljoen.

    Login om te reageren
  97. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:10

    @arjens .. nope ..
    veel rondgehangen en veel gezopen en veel gelachen in die stad ..
    maar regelgeving heeft elke vorm van anarchie gereguleerd ..
    en is er mee gaan participeren .. geen echte feesten meer dus ..

    en al zet je 3 miljard nationaliteiten bij elkaar ..
    een bij elkaar geraapt zooitje is een bij elkaar geraapt zooitje ..

    Login om te reageren
  98. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:11

    Maar bij iedereen is de definitie van een wereldstad anders. Vergeet niet dat NL niet voor niks op de lijst van belastingparadijzen heeft gestaan ;)

    Login om te reageren
  99. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:12

    @ AriM6: Wilde al zeggen. Ik ken Boise Idaho en daar hebben ze een aantal 24/7 winkels en sportcentra’s. En je heb nog nooit zo’n gat gezien. ;)

    Maar ik kom wel op veel plekken in de wereld en vind dat Amsterdam meer tot wereldstad vernoemt mag worden dan Rotterdam. He, en dat zegt een rasechte Rottedammer dan he’. :)

    Maar geef Lincoln ook gelijk. Ga maar een fatsoenlijk bak koffie zoeken zo vroeg in Amsterdam op zondag. Nada dus.

    Login om te reageren
  100. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:12

    @ arjens
    dat was een foutje, als Nl op die lijst gestaan heeft dan was het geen belasting paradijs voor de inwoners , maar voor de topambtenaren die dingen zoals een focking zonnenbril declareren

    Login om te reageren
  101. liljeezy zegt

    17 juli 2009 om 22:13

    In monaco kost het maar 13 euro per dag!

    Login om te reageren
  102. JPM zegt

    17 juli 2009 om 22:13

    Arjens heeft gelijk, Amsterdam is wel degelijk een wereldstad. Het was in 2006 volgens mij de stad waarin wereldwijd de meeste culturen vertegenwoordigd waren. Natuurlijk stelt het qua inwoners niet veel voor. Maar dat is ook geen maatstaaf, China is het land met de meeste steden die meer dan 1 miljoen inwoners hebben. Noem er eens een naast de 4 bekende? Dat heeft niets met wereldstad te maken. Een wereldstad is een stad die wereldwijd bekend is en waar culturen van over de hele wereld vertegenwoordigd zijn. Ik heb in NY, Toronto en London gewoond en dat zijn allen steden waar rond de 10 miljoen mensen wonen en toch voel ik me soms kleiner en meer toerist in Amsterdam.
    Het zegt trouwens genoeg dat een Amerikaans onderzoek Amsterdam gewoon tot een wereldstad rekent.

    Login om te reageren
  103. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:14

    @ Autogek
    In R’dam is dat geen probleem.
    Dus het leek me sterk dat dat in A’dam niet kan.
    Ik heb me vaak afgevraagd waarom A’dam nou een echte wereldstad is en R’dam nou net niet of helemaal niet… ?

    Login om te reageren
  104. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 22:15

    @Lincoln:

    Dus dan vind je Rotterdam beter? Daar vindt je alleen maar geweld en buitenlanders. Domme redenaties.

    Login om te reageren
  105. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:15

    @ Arjans: dat was voor bedrijven. Iedereen weet toch dat bedrijven in Nederland overgesubsidieerd worden. En maar klagen dat ze het slecht hebben. Moeten ze ook nog Parkeergeld in Amsterdam betalen ook. Oh nee, dat kunnen ze ook weer afschrijven als kosten. :?

    Login om te reageren
  106. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:16

    @lincoln het is wel erg achteruit gegaan. dat ben ik met je eens.. vroeger was het nog wat, maar zoals je al zegt. door regelgeving is de stad behoorlijk verkracht. voor 03:30 binnen zijn, anders kom je op vrijdag of zaterdag nergens meer binnen. Wie heeft dat nu bedacht…. en is het veiliger geworden?? volgens de cijfers vast wel. maar ik heb aan de deur gestaan. Maar wel het eea mee gemaakt. NL, en dat geef ik je na, is het land v.d. brave Hendrik aan het worden (CDA land).. Dat is wel eens anders geweest.. jaren 70/80.. ik noem maar wat…

    Login om te reageren
  107. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:17

    @ AriM6: waar drink jij dan in Rotterdam om 10 uur ‘sochtends op zondag fatsoenlijk koffie? Wil ik wel weten. ;)

    Login om te reageren
  108. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:19

    @KamerOlifant ..
    ik vind amsterdam een veel fijnere stad ..
    rotterdam kom ik vrijwel nooit ..

    maar het is gewoon GEEN wereldstad ..

    Login om te reageren
  109. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:19

    @ KamerOlifant
    Net horen we nog dat Amsterdam heel erg multi cultureel is en jij komt met je in Rotterdam zitten meer buitenlanders.

    En over het geweld , als je geweld zoekt dan moet je niet in Rotterdam zijn.
    Maar in NY, dat is een veel grotere stad dan R’dam en het geweld is daar stukke erger.

    Dus ik neem aan dat je ook niks te zoeken hebt in NY…

    Login om te reageren
  110. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:19

    @ AriM6: Wij hebben wel regelmatig internationale gasten. En in Rotterdam valt gewoon niet genoeg te doen en te zien. Tuurlijk kan ik een paar dingen opnoemen. Maar in Amsterdam wel 1000 dingen. En dan heb ik het niet over de hoeren of drugs.

    Login om te reageren
  111. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:19

    @AriM6 het heeft met bepaalde belastingvoordelen en geldstromen te maken. Heeeel veel mulitinationals hebben een postbusadres in NL, dan hebben ze recht op belastingvoordeel op hun geldstromen. ik heb er verder geen verstand van. Maar er stroomt elke dag heeeeel veel geld door dit land ;)

    Login om te reageren
  112. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:20

    @ Autogek
    Saint-Tropez , Coolsingel ;)

    Login om te reageren
  113. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:21

    @ Autogek
    Je zegt dat je er 1000 in Amsterdam kan opnoemen.
    Noem er 10 behalve de seks en de drugs.

    Login om te reageren
  114. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:21

    @AriM6: gaan we daar eens kijken. ;)

    Login om te reageren
  115. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:22

    @AriM6 Doe mij dan maar Bataviaplein in Lelystad..

    Login om te reageren
  116. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 22:24

    @AriM6:
    Rotterdam heeft misschien minder nationaliteiten, maar in verhouding meer buitenlanders. Als het tenminste waar is dat daar 60% (!) buitenlands is. En dat cijfer zegt voorderest niks over het aantal nationaliteiten.

    @Lincoln:

    Dat is dan jouw interpretatie van Amsterdam, maar die is wel fout. Wees juist blij dat zo’n klein tyfus land als NL nog op de wereldkaart staat, of tenminste onze hoofdstad.

    Login om te reageren
  117. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:25

    @ Autogek
    ga maar kijken.
    Als je 30 juli in de stad loopt dan hoor je muziek.
    Dat komt van Saint-Tropez, aangezien er dan een feest is.
    Mijn broer organiseert het, dus ga er maar een kijkje nemen

    Login om te reageren
  118. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 22:26

    @ariM6

    amsterdam en nederland wordt door de rest van de wereld gezien als een van de weinige plekjes waar politieke vrijheid heerst en waar minderheden niet per definitie gediscrimineerd worden. daarom komen er hier zoveel mensen op af. en die komen cht niet allemaal de toerist uithangen, nee die willen amsterdam ervaren en blijven soms maanden, ook wel backpackers genoemt en een miljoenindustrie

    de meesten hier lopen te miereneuken over wat ze zelf graag willen aan hoeren, drugs en vrij parkeren maar vergeet niet dat voor velen nederland en amsterdam een inspiratiebron is. iets wat in hun eigen land niet bestaat… het gevoel van vrijheid.

    neem singapore wat hierboven aangehaald is, daar krijg je 20 stokslagen als je gesnapt wordt terwijl je een kauwgumpje op straat spuwt. het is een schone stad, het is een redelijk multiculturele stad, maar als het om regelgeving gaat een idiote en gevaarlijke stad.

    het is lachen natuurlijk om je gal te spugen over allerlei kleinere zaken als openingstijden en je bakkie koffie, maar je moet er niet in gaan geloven want dan hou je jezelf wel heel klein…

    Login om te reageren
  119. Rick dos zegt

    17 juli 2009 om 22:26

    Oh mijn gut, mensen….

    Als Amsterdam geen wereldstad is waarom is NY of Londen dat wel dan?

    Omdat je er geweest bent op een zondagochtend?

    Mensen, zomerliefde is geen échte liefde…

    Login om te reageren
  120. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:28

    @KamerOlifant ..
    een interpretatie is NOOIT fout ..
    en dat het op de wereldkaart staat is omdat nederlanders 400 jaar geleden trots konden zijn ..
    en het 400 jaar geleden de beste kaartenmakers waren ..

    Login om te reageren
  121. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:30

    @ AriM6: Je heb al 400 musea’s, rondvaart, gezellig winkelen (Rotterdam is niet gezellig), beter uitgaansleven, lekker gezellig wandelen in mooie omgeving Parken/grachten). De hele stad ademt gewoon meer sfeer uit. Komt natuurlijk omdat Rotterdam platgegooid is in de oorlog. Maar wat ze ervoor terug hebben gezet geeft absoluut geen sfeer.

    Dan de inwoners. Klinkt rasistisch, maar echt niet zo bedoelt. Als je in Rotterdam door het stadscentrum loopt heb je gewoon veel hangjeugd van voornamelijk buitenlandse afkomst. Dat geeft een onveilig gevoel. In Amsterdam zijn er natuurlijk ook buitenlanders. maar die houden zich niet allemaal op in het “toeristische” centrum. Wat de stad een veiliger gevoel geeft. Zelf vernomen van vrienden en kennisen uit het buitenland.

    Login om te reageren
  122. KamerOlifant zegt

    17 juli 2009 om 22:32

    Een interpretatie kan altijd fout zijn.

    Nederland heeft misschien een bekrompen regering, maar sebastianchubasco zegt net ook iets waar we ook trots op mogen zijn, en wat mede bijdraagt aan het feit dat Amsterdam zeker een wereldstad is.

    En jij baseert je interpretatie op dingen die lowlife’s in Amerika zeggen, de lutsers van de maatschappij daar, die inderdaad denken dat Amsterdam 1 groot redlight district is met hoertjes op elke hoek.

    Login om te reageren
  123. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:33

    @ sebastianchubasco
    Absoluut , in NL mag je veel.
    Het is dan ook fijn dat je in Nederland niet 20 stokslagen krijgt omdat je een stukkie kauwgom op de grond spuugt.
    Maar dat is in veel Europese landen zo, politieke vrijheid.
    Niet alleen in NL.
    Het is wel leuk voor ze dat ze Nederland een leuk land vinden en het jammer vinden dat ze geen politieke vrijheid in hun eigen land hebben , maar daar tegenover staat dat je voor alles wat je doet moet betalen.
    Kijk naar dingen zoals de Lotto, als je meer dan €450 wint dan moet je 29% (!) inleveren.
    Mensen hier in Nederland zeiken om dat soort dingen omdat politieke vrijheid hier als vanzelf sprekend beschouwen word.

    Maar door de regels van de overheid komen dingen zoals de EuroMillions niet in NL, alleen omdat je die belastingen in NL hebt.

    Login om te reageren
  124. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:35

    backpackers die voor maanden blijven ..
    dat noemen we “junkies” ..

    dat zijn luitjes die in een “wereldstad” niet welkom zijn ..
    maar in een “bij elkaar geraapt zootje losers” een aanwinst ..

    Login om te reageren
  125. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:39

    @KamerOlifant ..
    jouw ronduit debiele insinuaties kunnen dan wel weer fout zijn ..

    Login om te reageren
  126. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 22:39

    @ Autogek
    hmm ok, ik heb dat eigenlijk nooit echt ervaren.
    Toen ik in A’dam rondliep vond ik het niet heel anders dan in R’dam behalve dat het in A’dam veel en veel ouder is.
    Voor mij is A’dam niet veel meer dan R’dam
    Aangezien ik niet van musea hou.
    gezellig wandelen doe ik al in geen tijden meer.
    omdat ik er simpelweg geen tijd meer voor heb.
    Ik denk voor stedelingen zoals ik de verschillen en overeenkomsten van de steden moeilijk kunnnen zien , aangezien we het druk hebben en niet weten wat de steden te bieden hebben.

    Login om te reageren
  127. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 22:40

    @ArieM6
    ik ben het helemaal met je eens. niks meer niks minder. zo vrij is nederland misschien helemaal niet. maar er is nog wel respect voor de rechten van de mens. ik geloof ook daarom dat het hier mogelijk is om cannabis te kopen of een pornoshop in te duiken, ook in meerdere landen van europa. maar ga je verder dan dat, forget it…

    Login om te reageren
  128. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:42

    @AriM6 Èn dan heeft Nederland een middel hoog particulier belastingsklimaat, voor bedrijven is hetnatuurlijk weer allemaal anders. We hebben hier vrijheid van meningsuiting. Meer dan in NY. Daar is het meer een farce. Ik vind wel dat de overheid hier zijn vingers teveel drukt op, dingen die goed voor ons zijn. Zoals het voorbeeld met uitgaan, krakersbeleid, drugsbeleid, de hoerenbuurt. het wordt steeds meer naar de hand van onze gelovige partij vrienden gezet. Dat is erg jammer, het tast toch de status van de stad aan. terwijl men maar modjes maar de echte zaken aanpakken. Maar je kan er over blijven ouwehoeren, maar zo heeft elke stad wel wat. En het paradijs, dat moet nog worden uitgevonden, al heb ik er wel mijn ideeen over.

    Login om te reageren
  129. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 22:42

    @lincoln
    ;) kom je er weer onderuit met leuke grappen, doe mij die handtekening ook…

    Login om te reageren
  130. arjens zegt

    17 juli 2009 om 22:43

    Moeten nog even doorgaan om bovenaan de lijst van: “Hete discussies deze week”, te komen te staan!

    Login om te reageren
  131. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:44

    @ AriM6: Moet je toch eens onthaasten en gezellig een dagje wandelen in Amsterdam of Rotterdam. Je werkt om te leven. Je leeft niet om te werken. Lekker een dagje gezellig slenteren zonder doel kan heerlijk relaxend zijn.

    Login om te reageren
  132. Autogek zegt

    17 juli 2009 om 22:50

    @ AriM6: Saint-Tropez , Coolsingel is pas om 11 uur open. Heb ik om 10 uur nog geen koffie. LOL. Wel heel erg “beautyfull people” hoor. Daar hoor ik al een aantal jaar niet meer tussen. ;)

    Login om te reageren
  133. NLX zegt

    17 juli 2009 om 22:55

    wie is er sowieso in staat om op zondag voor 12 uur z’n bed uit te rollen

    Login om te reageren
  134. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 22:55

    @sebassie ..
    had hier laatst gasten uit Indonesie .. (yogyakarta .. middel grote stad) ..
    echt geen enorm rijke ondernemers ..
    shoppen in amsterdam ..
    pc hooft straat .. de creme de la creme van onze wereldstad ..
    geloof dat er inmiddels ook een wibra zit ..

    ze dachten dat nederland een rijk land was ..
    met goederen die daar niet bestonden ..

    Login om te reageren
  135. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 23:00

    @lincoln
    heb je ze het labeltje laten lezen? :) made in indonesia…

    Login om te reageren
  136. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:01

    @NLX Touche..

    @lincoln, daarom heeft Amsterdam op dit vlak weer een make over nodig. De Kalverstraat dient weer in oude glorie te worden hersteld. Meer zaken als Manson de Bonneterie, het moet weer cachet gaan krijgen. Nu is het gewoon een goedkope ogende winkelsstraat geworden. Totaal geen uitstraling. Zonde..
    En de PC, tja, heeft dat ooit glans gehad??? Op winkel gebied is Amsterdam zeker geen wereldstad. Maar ik heb het idee dat dit weer laag op de prio lijst staat van de overheid. Eerst de wallen maar ontmantelen….

    Login om te reageren
  137. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 23:03

    @sebassie ..
    toevallig zitten ze in die industrie/handel ..
    dus keken ze de ogen uit naar die labels er naast ..

    waar het prijsje op staat ..

    Login om te reageren
  138. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:05

    @ Autogek
    ik dacht toch echt dat ze 10 uur open waren maar maakt niet uit.
    Ja valt wel mee hoor, er komen erg veel mensen rond de 20 a 25 jaar.
    Het is een erg mooie tent, 1.5 milj euro in gestoken en het ziet er erg fraai uit.

    Probeer de Olijventuin, Nieuwe Binnenweg

    En ja ik doe vrij weinig, maar als ik de stad in ga dan boeit het me vrij weinig wie er om me heen lopen of wat er gebeurt.
    Maar ik ga ook altijd naar de stad omdat ik iets nodig heb of omdat ik een cadeau ofzo zoek en dat k hoop dat ik iets leuk vind.
    Het is nooit zo dat ik voor mijn plezier door de koopgoot heen loop.

    Login om te reageren
  139. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 23:09

    @lincoln
    haha, ik zie ze al… zij dus rekenen… zo dat gaat vaak over de kop…

    Login om te reageren
  140. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:10

    @ sebastianchubasco
    op winkelgebied weet ik niet hoe het in A’dam zit , maar in R’dam is het ook niet al te best.
    In het centrum heb je de coolsingel , de lijnbaan , straten die wel bekend zijn en je kan er zo’n beetje alles vinden.
    Maar daar buiten…
    Neem bijv de Binnenweg.
    Is de langste winkelstraat van Nederland en was de mooiste van Nederland.
    Er was een tijd dat je veel op de Binnenweg kon vinden en dat het er heel erg leefden.
    Nu staan veel panden leeg en de gemeente komt naar mijn mening te laat om de straat te redden.
    Ze willen er 60 milj in pompen , maar of het zal werken is nog maar de vraag.
    Dan heb je de Middelandstraat en de Kruiskade nog.
    Leuke winkelstraten, maar winkels die er echt toe doen zijn er niet.
    Alleen de Schiedamseweg is goed bezig.
    Het leeft er , er komen grote winkels en daardoor draaien kleine winkels zoals sigarenboeren stukke beter.

    Login om te reageren
  141. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:17

    @AriM6 Ik heb vroeger in de detailhandel gezeten, amar ik zag toch bepaalde labales in Rotterdam, die ik niet in Amsterdam kon vinden. Ik noem Dona Karan. Dat soort zooi. Ik zag het en flikkerde van verbazing om. Ja maar uberhaupt winkelaanbod in NL is vrij behouden. Maar ja, past bij onze cultuur. Ga naar Antwerpen en zie daar dan… Als je kleding wil kopen… Maar het winkelbeeld van NL veranderd, omdat al die grote franchiseboeren het winkelbeeld aan het overnemen zijn.

    Login om te reageren
  142. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 23:19

    @ArieM6
    winkelen in amsterdam is klote want je breekt je nek over de kruiwagens… ik heb ook een hekel aan de kledingwinkels die in de stad staan en die allemaal min of meer hetzelfde assortiment hebben. ik koop dan ook geen kleding. doet mijn vriendin wel…
    wat ik wel veel doe is buiten eten en drinken…, overdag, ’s avonds… genoeg leuke plekken en lekker eten in amsterdam… aanrader is en westerpark. mooie vrouwen…, biertje erbij….

    Login om te reageren
  143. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 23:23

    @arjens
    er is niet veel waarover we het niet eens kunnen zijn, lijkt het… ;)

    Login om te reageren
  144. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:28

    @sebastianchubasco Inderdaad, hahaha. Het idee van Westerpark is ook oke! ;)

    Login om te reageren
  145. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 23:31

    o.k. jongens .. we zijn er uit ..

    effe centjes bij elkaar leggen en we kopen die stad ..
    flikkeren het voltallige bestuur buiten de stads grenzen ..
    en maken er een wereld stad van ..

    @AriM6 .. jij doet veiligheid ..
    @arjens .. jij doet leefbaarheid ..
    @sebassie .. jij zorgt dat die stinkhippies hier meer geld uitgeven dan halen ..
    @lincoln .. jij voor de zondagmorgen koffie ..

    en we hebben een wereldstad ..

    Login om te reageren
  146. sebastianchubasco zegt

    17 juli 2009 om 23:33

    en dan autoblog omdopen tot amstelblog… ;)

    Login om te reageren
  147. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:33

    @ Arjens
    Ik ben opgegroeid op de binnenweg.
    Mijn ouders hadden er een winkel.
    Veel mensen kennen mij daar en hebben mij zien opgroeien.
    Ik heb het van de beste winkelstraat van NL naar een doodnormale straat zien verranderen zoals het nu is.
    Vroeger kon je dr alles vinden , nu is het alleen maar een lange winkelstraat met veel leegstaande panden.

    @ sebastianchubasco
    Ooh in R’dam ook hoor.
    Centraal Station word gebouwd, wat een gedoe is dat zeg.
    Het is een grote rotzooi en R’dam is op dit moment 1 grote bouwput

    Ooh en arjens , om te genieten van een drankje , het weer en de mooie vrouwen hebben wij de coolsingel, korte lijnbaan en hofplein voor.
    Dus keuze genoeg

    Login om te reageren
  148. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:35

    @lincoln Mooi, wanneer gaan we beginnen!!!

    @sebastianchubasco Kan ik hieruit opmaken dat je moderator wordt van de website? ;)

    Ehmm heren, maar we kunnen de stad ook nog een eigen naam geven???

    Login om te reageren
  149. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:35

    @ Lincoln
    Prima, goed plan.
    Alleen 1 probleem.
    Waar ga je de miljarden vandaan halen ?

    Login om te reageren
  150. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:36

    @ arjens
    een naam…
    das een goeie…

    Login om te reageren
  151. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 23:36

    @sebassie ..
    als we nu beginnen met de parkeer plaatsen absurd duur maken ..
    kunnen we van dat geld @autoblog kopen ..

    Login om te reageren
  152. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:37

    @ lincoln
    parkeer absurd duur maken ?
    De gemeentes zijn je al voor..

    Login om te reageren
  153. lincoln zegt

    17 juli 2009 om 23:39

    @AriM6 ..
    ik was in de veronderstelling dat iemand met een nickname waar M6 in verstopt zit wel een soort van spaar centjes zou hebben .. toch ??

    Login om te reageren
  154. NLX zegt

    17 juli 2009 om 23:40

    hmm

    Login om te reageren
  155. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:41

    @AriM6 O maar binnenkort ben ik toch te vinden in Rotterdam, ik moest verplicht met iemand mee naar een festival.. Tot een tijd terug was ik redelijk vaak in Rotterdam te vinden. En ja, alleen op het gebied bij het station na, geen problemen, ik heb me er altijd goed vermaakt..
    Maar zonde van De Binnenstraat, ik heb het idee dat het een van de velen straten is waar het gebeurt. Eeuwen Zonde!! Ik zag ook iets terug uit Den Haag. Kalverstraat Amsterdam (verloederd en dan als nog de duurste M2 prijs) eva.. Maar wat doe je er tegen???

    Login om te reageren
  156. NLX zegt

    17 juli 2009 om 23:41

    dan maar zo

    http://www.youtube.com/watch?v=NZKkdJ9v94I

    Login om te reageren
  157. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:41

    @ lincoln
    ik heb wel spaarcentjes.
    Maar wij hebben miljarden nodig en mijn spaarcentjes komen niet eens in de buurt van 1 miljard.
    Laat staan meerdere

    Login om te reageren
  158. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:42

    @AriM6 Zie voor een deel het antwoord van lincoln. Maar je hebt hier veel geldstromen, zoals ik al zei. Als we er eentje nu onderscheppen???

    Login om te reageren
  159. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:45

    @ Arjens
    Ja in R’dam kun je je vermaken.
    En we kunnen er vrij weinig tegen doen.
    De gemeente probeert het nu te redden.
    Ze trekken 60 milj uit om de binnenweg op te knappen.
    Waaronder subsidie voor de eigenaren van de panden.
    Iedereen heeft aanschrijvingen gekregen met wat er allemaal moet gebeuren aan je pand.
    En dat ben je verplicht als eigenaar om te doen.
    Ze willen alle panden opfrissen , de straten maken en het er allemaal wat leuker eruit te laten zien.
    Ze willen alle zaken die ong het zelfde aanbieden bij elkaar hebben.
    Dus dan zou de AH en de Aldi bijv naast elkaar staan.
    Dus ik ben benieuwd of het zal werken

    Login om te reageren
  160. arjens zegt

    17 juli 2009 om 23:50

    @AriM6 Oke, dus je moet dan verplicht investeren? Op zich prima dat de gemeente een budget er voor heeft gereserveerd. Bij ons gebruiken ze 2/3 van het bedrag om het stadshuis op te knappen. terwijl het centrum een grote puinzooi is. Met recht lelijkste centrum van alle provinicie hoodfsteden. Dan kan je al bijna raden, waar ik woon. maar hoe sta je er zelf dan tegen over?

    Login om te reageren
  161. EnzoR zegt

    17 juli 2009 om 23:58

    Veels te duur dohh.. maar ik woon er zelf dus heb er geen last van. Zo groot is Adam nou ook weer niet. Pak de Tram/Bus/Metro of de fiets :D

    Login om te reageren
  162. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:58

    @ Arjens
    Yep je bent verplicht om te investeren, maar je krijgt wel ong 60 % subsidie en je krijgt een lening bij een bank met een lage rente voor het geval als je het geld niet hebt.

    Login om te reageren
  163. AriM6 zegt

    17 juli 2009 om 23:59

    @ EnzoR
    En hoe wil je precies met de fiets vanaf R’dam naar A’dam gaan ?

    Login om te reageren
  164. NLX zegt

    18 juli 2009 om 00:05

    Met de trein?

    Login om te reageren
  165. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:06

    dat kan , maar dat noemde hij niet op :P

    Login om te reageren
  166. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:08

    @AriM6 Ja die subsidie en leningen zijn meestal niet misselijk. Maar waarschijnlijk ga je dan in zee met een partij die door de plaatselijke overheid is aangwezen? Ja je krijgt natuurlijk wel een bepaalde uitstraling en sfeer na de verbouwingen, daar valt wat voor te zeggen. Alleen het verplichte stukje, dat moet je dan aanstaan.

    Login om te reageren
  167. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:10

    @ arjens
    daar doen weinig mensen moeilijk over , bijna alle eigenaren van de panden die staan ook zelf in de winkel.
    Dus die zijn allang blij dat er eindelijk iets gedaan word.

    Login om te reageren
  168. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 00:10

    @lincoln, ArieM6 en arjens

    1 ding… parkeren wordt gratis voor auto’s van voor 1988, kan ik mijn bakkie voor noppes kwijt…

    Login om te reageren
  169. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:11

    en het goede nieuws is ..
    nog maar 20 comments ..
    en we staan boven aan de “hete prietpraat lijst”

    gefeliciteerd ..

    Login om te reageren
  170. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:11

    @ arjens
    ja je gaat in zee met architecten en banken die door de gemeentes zelf zijn aangewezen.
    Maar dat hoeft niet.
    Ze raden het wel aan, vooral de architecten.
    Die weten precies waar er wat meer subsidie te krijgen valt.

    Login om te reageren
  171. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:12

    @sebastianchubasco, lincoln, ArieM6, hoe zit het dan met parkeren van mijn dikke Prius uit 2002??? :)

    Login om te reageren
  172. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:13

    @ lincoln
    ja en als AB ons dan ook nog een prijs van 20 miljard geeft dan kunnen we dat plan van je gaan uitvoeren.

    Login om te reageren
  173. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:14

    @AriM6 Nou beter toch, dan hopen dat de buurt weer zijn cachet terug krijgt. Zelf kan ik er niet over oordelen (neem het aan, uit jou woorden). Binnenweg zegt mij, nu na dit ab artikel weer wat meer. Maar echt bekend ben ik er niet.

    Login om te reageren
  174. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:14

    @ arjens
    €20.000 per dag.
    Net zoals in dat stadje in zuid-Duitsland

    Login om te reageren
  175. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:16

    @AriM6 Lekker dan…. Heeft wel mooie 15 inch velgen, veranderd dat neit iets??

    Login om te reageren
  176. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:16

    @ Arjens
    De Binnenweg was groots, nu is het niks bijzonders.
    Hopelijk word het allemaal beter na de verbouwingen

    Login om te reageren
  177. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:17

    nix daarvan ..
    wij betalen gewoon de hoofdprijs voor parkeren ..
    corrupte zelfingenomen bestuurders zijn de doodsteek voor een fatsoenlijke samenleving ..

    Login om te reageren
  178. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:17

    @ arjens
    ja , dat als je niet betaald dat we wielklemmen laten maken speciaal voor jouw prius :P

    Login om te reageren
  179. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 00:18

    @arjens
    we kunnen wel een uitzondering maken… eentje… :)

    Login om te reageren
  180. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 00:19

    ok, geen uitzondering… maar wel gewoon declareren…. :)

    Login om te reageren
  181. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:19

    @AriM6 Je hebt er een zaak? Dan kan je het zien als een igoede investering. Prijzen zullen dan aardig gaan stijgen, plus als de straat weer aardig wordt aangekleed, komen er weer meer mensen.

    Login om te reageren
  182. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:20

    @ arjens en sebastianchubasco
    ok vooruit dan , 1 uitzondering,
    Maar alleen omdat je in dat milieuvriendelijk hok rijd.
    Anders had je gewoon de hoofdprijs moeten betalen zoals lincoln dat mooi zegt.

    Login om te reageren
  183. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:21

    @ sebastianchubasco
    ja wat is het nou ?
    maken we een uitzondering voor de milieubewuste arjens of moet hij de jackpot betalen.

    @ arjens
    nee niet ik , maar mijn ouders.

    Login om te reageren
  184. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 00:21

    uitzondering én stiekem declareren… heb je een schaapjes binnen een jaar op het droge….

    Login om te reageren
  185. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:23

    ook nog een verlengde versie, voor al mijn kinderen… Ahh, niet eens een kleine uitzondering…

    Login om te reageren
  186. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:23

    @ sebastianchubasco
    ok mooi , ik zal alvast mijn M6 bestellen :P

    @ arjens
    hoor je dat, je bent een uitzondering.

    Login om te reageren
  187. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:24

    Maar hoe gaat die stad nu heten?

    Login om te reageren
  188. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:25

    @ arjens
    Flinke prius

    Nog een paar en we staan bovenaan in de “heetste onzinverhalen van deze week” dinges…

    Login om te reageren
  189. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:26

    @sebastianchubasco ja… triest he, toyota prius en wonen in lelystad ;), daar krijg je vanzelf wel medelijden mee en ga je voor zo iemand wel een uitzondering maken.

    Haha een uitzondering, dat zei mijn moeder ook al….

    Login om te reageren
  190. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:27

    nix geen uitzonderingen ..
    daar heb je regelgeving voor nodig ..
    en regelgeving heeft ALTIJD een discriminatore uitwerking ..

    dat heeft een gezonde samenleving niet nodig ..

    Login om te reageren
  191. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:28

    @AriM6 Ja behoorlijke, van 0 – 100 in 34 seconde. Gelijk bij de start doet de benzine motor mee, anders komt ie niet van zijn plaats. laat staan als ik ook nog pasagiers mee heb. Rijdt 1 op 10. En dan nog 14% bijtelling ;)

    Login om te reageren
  192. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:28

    @ arjens
    je moeder zei ook al dat je een uitzondering was ?
    ik denk dat ik dat verhaal maar even oversla als je het niet erg vind

    Login om te reageren
  193. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:30

    @lincoln Hahaha nu wordt ik vanacht nog een par keer grinnekend wakker….
    maar je hebt gelijk. Maar je deot naast zondagmorgen koffie ook handhaving?

    Staan we al bovenaan?

    Login om te reageren
  194. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:32

    @ lincoln
    gun die jongen nou een uitzondering, hij rijd een prius, woont in lelystad en leeft nog bij zijn ouders.
    Dus gun hem nou 1 keertje in zijn leven een meevallertje.

    @ arjens
    34 seconden ?
    das niet niks.
    Wats de topsnelheid ?

    Login om te reageren
  195. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:32

    @ arjens
    we staan al dik bovenaan.
    we zitten nu op 194.
    En het record van de week was 187

    Login om te reageren
  196. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 00:33

    we noemen het gewoon ARJENCITY…

    Login om te reageren
  197. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:35

    ja hoor .. we zijn nog gayer dan die masterbati gays ..
    met hun zielige 184 comments ..

    gefeliciteerd jongens ..

    Login om te reageren
  198. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:35

    @AriM6 Ja dank je voor de medeleven.. En je vergeet dat ik een aanslag van de belastingdienst heb gehad. En mijn kat is dood.

    Nou de topsnelheid is, genoeg voor de rechterbaan…

    hahaha bovenaan. en geen **ban, moet niet gekker worden…

    Login om te reageren
  199. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:36

    of SebAri JenColn City.
    Rare naam , weet ik

    Login om te reageren
  200. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:37

    @sebastianchubasco Hmm das een idee. Als ik nog bier in huis had, zou ik er een biertje op drinken!

    Bucklerdam? Is dat niet wat???

    Login om te reageren
  201. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:38

    @AriM6 rare naam. Leuk als je een buitenlandse toerist gaat uitleggen dat Amsterdam van naam is veranderd.. En hoe de stad nu heet!

    Login om te reageren
  202. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:38

    @ lincoln
    Thanks

    @ arjens
    Ach ja , het rijd he , das het belangrijkste.
    Dat ding rijd toch wel he ? :P

    Nogmaals @ lincoln
    Zie je wel , arjens rijd een prius , woont in lelystad , woont bij zijn ouder , zijn kat is dood, hij heeft een aanslag van Al Quida maar net overleeft.
    Dus gun hem dit keer een meevallertje

    Login om te reageren
  203. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:40

    Correctie : Al Qaida

    Login om te reageren
  204. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:41

    welnee .. amsterdam is een schitterende naam ..
    en is wereldberoemd (pos/neg) ..
    alleen nog effe een wereldstad van maken ..

    zodat 24/7 kan ontbijten ..

    Login om te reageren
  205. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:42

    @AriM6 Officieel of onofficeel?

    ja die aanslag, verschrikkelijk. Zal de foto van mijn auto laten zien.

    Login om te reageren
  206. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:42

    @ lincoln
    aangezien het bekend staat als de seks en drugsparadijs (heaven) is het denk ik niet zo fijn als je daarvan een wereldstad van gaat maken.
    Dus kies een andere naam of neem een andere stad.

    Login om te reageren
  207. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:43

    )

    Login om te reageren
  208. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:43

    Waarom niet Lelystad?

    Login om te reageren
  209. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:44

    @ Arjens
    alles wat ik zeg is officieel en mijn daden zijn legaal.. 9 van de 10.000 dan :P

    Login om te reageren
  210. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:44

    @ arjens
    omdat R’dam beter is :P
    beter geschikt om er een wereldstad van te maken :P

    Login om te reageren
  211. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 00:45

    Ik ga trouwens pitten , veel plezier jullie verder,
    Ik lees het morgen wel..

    Login om te reageren
  212. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:46

    @AriM6 Hahahaha, mooi gemiddelde. hahaha hmm nog niet eens 1 promile.
    maar wat is legaal ;)
    Er zit een kenteken van een Peugeot 205 op.

    Login om te reageren
  213. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:47

    Ah joh begon net zo gezellig te worden!

    Login om te reageren
  214. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:47

    Nou slaap lekker!

    Login om te reageren
  215. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 00:48

    de R van r’dam zit al in amsteRdam…

    ik ga ook pitten want dit slaat nergens meer op :)

    Login om te reageren
  216. Citrofiel zegt

    18 juli 2009 om 00:48

    Ik zet deze pagina bij mijn favorieten, en ga deze onzinnige conversatie nog eens helemaal doorlezen. Lachen, gieren, brullen! :mrgreen:

    Login om te reageren
  217. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:51

    @ariM6 ..
    waarom ?? @arjens is wel capabel om midden in de nacht een fantasie stad in elkaar te knutsellen !!

    als ik in zijn positie was had ik nu aan het werk geweest ..
    en een kat bij de buren geleend ..

    van medelijden is nog nooit iemand gelukkig geworden ..

    Login om te reageren
  218. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:51

    @sebastianchubasco Ja slaap lekker, ik zie mijn volgende slachtoffer al..
    Ik ga ff verder met mijn contactadvertentie..

    Login om te reageren
  219. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:54

    @lincoln Moet je nagaan, dat ik ook daadwerkelijk aan het werk ben, maar geen ene hol heb uitgevoerd :) Gek..
    En met de medelijden, ach het valt wel mee. Verlengde Prius??

    Maar de naam wordt dus Amsterdam? Komt bekend voor! Heinekendam??

    Login om te reageren
  220. arjens zegt

    18 juli 2009 om 00:56

    Maar Citrofiel, het verhaal is toch niet offtopic, hoop ik??

    Login om te reageren
  221. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 00:58

    @arjens .. nou .. werkse dan maar .. want ik ga ook effe al slapende inspiratie opdoen .. morgen hebben we een nieuwe naam + slogan voor de stad ..

    Login om te reageren
  222. arjens zegt

    18 juli 2009 om 01:01

    @lincoln, mooi ik ben benieuwd, ik ga ff een ontslag brief schrijven. Dat ik nog in het bestuur van een stad zal komen…. Slaapze!
    ik lees het morgen wel!

    Login om te reageren
  223. Citrofiel zegt

    18 juli 2009 om 01:04

    @ arjens; Natuurlijk niet! Het gaat toch over Amsterdam? Dan is het helemaal ontopic! :D

    Login om te reageren
  224. arjens zegt

    18 juli 2009 om 01:13

    @Citrofiel Inderdaad, gaat over Amsterdam en wat wij er mee zullen doen mbt de parkeerprijzen. Dus volledig ontopic. Was al bang….

    Login om te reageren
  225. Amsterdammertje zegt

    18 juli 2009 om 10:56

    Dit is toch te gek voor woorden.
    1) parkeer 5 euro per uur
    2) drinken bij een kroeg gemiddeld 4 euro
    3) btw 19%

    als je naar amsterdam gaat neem je 150 euro mee 100 euro gaat naar de amsterdamse gemeent 50 voor jouw om mee te genieten

    Dit is fucking belachelijk

    Is het geen tijd voor revolutie net als hoe het in Frankrijk in zijn werk gaat?

    Ik vind amsterdam echt een kut plaats om te wonen omdat je hard core genaait wordt door de gemeente

    Login om te reageren
  226. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 juli 2009 om 11:03

    Terecht natuurlijk.
    de minste beschikbare ruimte van alle ‘wereldsteden’, dus de hoogste grondprijs per m2, dus de hoogste parkeerkosten…

    Simpel sommetje

    Login om te reageren
  227. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 11:30

    @ Lincoln, Arjens, Sebassie & AriM6: Jullie vergeten 1 ding… Wie doet ruimtelijke ordening?
    Enne, je hebt voor e.e.a. wel toestemming van de landelijke overheid nodig… Die bepaalt hoever de geldkraan opengaat voor jullie “wereldstad”…

    Login om te reageren
  228. arjens zegt

    18 juli 2009 om 12:36

    @Emile_Benz is dat nodig dan? Dan doe jij het toch? En de landelike overheid gaan we uitkopen. Opeens is het overheidstekort drastisch gedaald :)

    Login om te reageren
  229. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 13:11

    @ Emile_Benz
    Toestemming ?
    Niet nodig joh, ze moeten allang blij zijn dat er iets gebeurd in dit kikkerlandje.
    en ik doe ruimtelijke ordening wel, doe jij de veiligheid dan maar

    @ lincoln
    Nou… Zoals je ziet is arjens wij blij dat we medelijden met hem hebben.
    Zou iedereen zijn denk ik als je daardoor geen €20.000 per dag aan parkeergeld moet betalen.

    @Citrofiel
    Idd, het gaat over A’dam
    Dus we blijven on topic, alhoewel het niet meer over het parkeer gedoe gaat.

    Login om te reageren
  230. arjens zegt

    18 juli 2009 om 13:15

    En wat voor slogan gebruiken we voor de stad?

    …… voor wie er niet graag wil parkeren!

    Login om te reageren
  231. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 13:18

    @ arjens
    geen idee.
    Waarom gebruiken we de naam Amsterdam nog ?
    Er is toch wel een stoerdere naam dan dat…?

    Login om te reageren
  232. arjens zegt

    18 juli 2009 om 13:27

    @AriM6 Oke. Maar SebAriJenColn City vond ik ook oke. Een naam met een achterliggende gedachte en eens niet naar een rivier vernoemd.
    Ik zie in al die toeristische boekjes de foenetische uitspraak al staan in al die verschillende talen :)

    Login om te reageren
  233. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 13:33

    @ arjens: o ja…Heel slim… :twisted:
    @ AriM6: ah, tuurlijk, veiligheid is iets wat je aan de professional (ik dus) over moet laten…

    Wat de naam van de stad betreft: Ik mis iets… :?
    Slogan: “[stadsnaam]: Stad van de wereld”

    Login om te reageren
  234. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 13:36

    Kan ik trouwens ’n S65AMG als dienstwagen krijgen? Of moet er ’t goede voorbeeld gegeven worden en moet ’t ’n hybride zijn? In dat geval: ’n S400 hybrid als dienstwagen?

    Login om te reageren
  235. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 13:39

    sin-city .. met hoeren drugs en starbucks 24/7 ..
    + terugkeer van bankgeheim ..
    alle ondernemers 10% van inkomsten afstaan (wil iedereen betalen) ..
    alle inwoners moeten een bijdrage leveren aan de stad (1 dag vrijwilligerswerk per week) ..
    verplicht je straat schoonhouden ..
    engelse taal machtig zijn ..

    en je hebt een machtiger bolwerk als zwitserland ..

    Login om te reageren
  236. arjens zegt

    18 juli 2009 om 13:43

    @Emile_Benz slogan wordt Sin City: Stad van de wereld,, Als verantwoordelijke veiligheidszaken heb je wel een uitdaging.

    @lincoln Ehmm, oke!!! En ook een leuker bolwerk dan Zwisterland! Ben om!

    @Emile_Benz, we hebben nog een Maserati Quatreporte over!

    Login om te reageren
  237. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 14:06

    @ lincoln: that’s the way we like it! :D
    @ arjens: Nee, ajb geen Quattroporte…die is zo gay… En daar kun je je in de veiligheidsbusiness echt niet mee vertonen… Nee, moet toch echt ’n Mercedes (Guard) zijn…

    Login om te reageren
  238. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 14:11

    Mag ik bij dezen ook verzoeken om ’n groot geldbedrag ten behoeve van extra politiemensen en parkeerwachten…

    Zit wel niet in mijn portefeuille, maar we moeten de OV-maatschappijen verplichten om milieuvriendelijke middelen te gebruiken…dit om geloofwaardig over te komen naar de bevolking en om het parkeerbeleid te rechtvaardigen…

    Login om te reageren
  239. arjens zegt

    18 juli 2009 om 14:13

    @Emile_Benz
    Hahaha, je had hem door…..
    kijk wel ff in de ruimte met inbeslag genomen auto’s…

    Login om te reageren
  240. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 14:24

    omdat alle bewoners investeren in hun stad is er geen politie nodig ..
    bewoners worden aandeelhouders met bijkomstige belangen ..

    en dat is stabiliteit ..

    en openbaar vervoer is uiteraard gratis (enkel een fooienpot) ..
    wel zo prettig voor touristen en makkelijk voor inwoners ..

    Login om te reageren
  241. arjens zegt

    18 juli 2009 om 14:33

    @lincoln Hmmm de stad is een voorbeeld voor velen…

    @Emile_Benz

    deze staat er nog.

    )

    Login om te reageren
  242. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 14:34

    @ lincoln: die politie zal er wel nodig zijn…wat te denken van al die mensen die niet in deze stad wonen, maar er wel ff komen om de toeristen te beroven, overvallen te plegen etc. ’n Wereldstad heeft ’n efficiënt functionerend politioneel apparaat nodig!

    Login om te reageren
  243. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 14:34

    @ arjens: dat is wel ok. Ga wel ff die velgen vervangen…

    Login om te reageren
  244. arjens zegt

    18 juli 2009 om 14:37

    @Emile_Benz Zal wel ff een Nederlands kenteken aanvragen. Als je wordt gepakt buiten de stad met russische kentekenplaten, geeft weer zo’n gezeik..

    Login om te reageren
  245. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 14:42

    @ arjens: Zeg ik gewoon dat hij van m’n Russische oom is…

    Login om te reageren
  246. arjens zegt

    18 juli 2009 om 14:49

    @Emile_Benz Prima joh, vind ik prima.. Maar de kofferbak is nooit open gedaan. Dus ik weet niet wat je tegen zal komen.

    Login om te reageren
  247. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 14:51

    @ Emile
    flikker er gewoon een nederlands kenteken op joh.
    Niemand die iets merkt.
    Een dienstwagen..
    Ff denken, een M6 Cabrio dan maar ? :P

    Login om te reageren
  248. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 14:52

    @ arjens
    hopelijk zit er wat lekkers in, dan heeft Emile weer wat te doen vanavond :P

    Login om te reageren
  249. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 14:52

    zoals ik al zei .. inwoners zijn gebaat bij stabiliteit ..
    dat is zoiets als dat luitjes die komen “halen” zich niet echt thuis zullen voelen ..
    en misschien wel ongewenst ..
    laten we er van uit gaan dat de inwoners wel raad weten met dat soort lui ..
    moeten de bestuurders zich maar niet mee bemoeien ..

    Login om te reageren
  250. arjens zegt

    18 juli 2009 om 14:56

    Zelf regulerend, dat lijkt mij een prachtig woord.

    @AriM6 Inderdaad, is zijn weekend ook weer oke!
    Ehmm een dienstwagen. Ik ga mijn auto maar op marktplaats zetten. Ik wil wel een VW Routan ;) hahahaha….
    Maar denk er nog ff overna.

    Login om te reageren
  251. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 15:05

    @ lincoln: is ook weer zo…
    @ arjens & AriM6: ik heb ff de kofferbak opengedaan… Ik zie hier uzi’s en Kalashnikovs liggen… Dat houdt ’t tuig wel buiten onze stad… Ook trouwens ’n aantal zakken vol met wit poeder… Wie ging ook alweer over economie?

    Login om te reageren
  252. arjens zegt

    18 juli 2009 om 15:08

    @Emile_Benz Wat moet je nu met bakkersmeel???

    Login om te reageren
  253. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 15:08

    Wacht als de veiligheidsman gooi ik ’t zelf op de markt…en koop er ’n aantal dienstwagens voor…
    ff ’n lijstje met de wagens die we willen, please. :)

    Login om te reageren
  254. arjens zegt

    18 juli 2009 om 15:11

    Dacia, Toyota Prius, VW Fox.. O enne een VW Transporter zo’n 9 persoonsbus. Buwjaar 1999 – 2002. Wat nog meer…

    Login om te reageren
  255. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 15:13

    Mercedes-Benz S600 Pullman Guard voor officiële gelegenheden. En voor mezelf nog ’n spierwitte S400 hybrid…

    Login om te reageren
  256. arjens zegt

    18 juli 2009 om 15:23

    Fout maar ook beveiligd, ik vind et toch wel wat hebben…

    En natuurlijk

    Login om te reageren
  257. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 15:29

    ik zie het al .. ik koop die stad wel in mijn eentje ..
    bestuurders die alleen in eigenbelang denken heeft nederland al in overvloed ..

    met een auto van de zaak uitzoeken voor dat je een zaak hebt creeer je noooooit een wereld stad ..

    Login om te reageren
  258. arjens zegt

    18 juli 2009 om 15:34

    Nou o, ik maak wel gebruik van het gratis openbaar vervoeren trek de advertentie van mijn prius terug.

    Login om te reageren
  259. arjens zegt

    18 juli 2009 om 15:34

    Moet ik dan mijn neven functie als bestuurslid van Rochdale opgeven?

    Login om te reageren
  260. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 15:41

    je ziet maar wat je doet ..
    maar zadel andere mensen niet op met jouw hebzucht ..

    ja jongens .. allemaal terug van zomer reces .. we hebben een bestuurlijke crisis ..

    Login om te reageren
  261. six-trey zegt

    18 juli 2009 om 15:49

    260 comments :roll: you have officialy no life ;)
    @lincoln en soortgenoten
    vergeet niet, arguing on the internet is like running for the special olympics no matter if you win or lose your still retarted :D
    dus ik ga mij niet in de discussie voegen, screw you guys i’m going home!

    Login om te reageren
  262. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 15:52

    @ lincoln: bestuurders van ’n wereldstad hebben allemaal ’n auto van de zaak…
    Hoe duurder, des te beter… Daarmee laat je zien hoe goed je stad wel niet is (visistekaartje voor je stad)…

    Login om te reageren
  263. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 15:53

    @ six-trey: you lowlife…

    Login om te reageren
  264. six-trey zegt

    18 juli 2009 om 15:57

    @Emile_Benz
    its autoblog or porn :P

    Login om te reageren
  265. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 16:00

    @ six-trey: houd jij jezelf dan maar lekker zoet met p0rno… Ik kom zonder ook aan m’n trekken…

    Login om te reageren
  266. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 16:03

    @Emily Benz ..
    status is een vorm van armoede ..
    marketeers noemen die armoede “premium” ..
    laten zien hoe goed het gaat kunnen alleen de inwoners ..
    want die zijn de stad ..

    bestuurders zijn veredelde steuntrekkers ..

    Login om te reageren
  267. six-trey zegt

    18 juli 2009 om 16:05

    was sarcasme ;)

    Login om te reageren
  268. AMG Powerrr zegt

    18 juli 2009 om 16:06

    het boeit me niet echt. Ik ga toch nooit naar Amsterdam.

    Login om te reageren
  269. arjens zegt

    18 juli 2009 om 16:08

    Wie gaat er sportzaken doen? Ik zal wel een race over een staretn circuit willen. Met 200 door het centrum heen.

    Login om te reageren
  270. arjens zegt

    18 juli 2009 om 16:09

    @AMG Powerrr Alles is anders geworden..

    Login om te reageren
  271. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 16:14

    @ lincoln: dan bestaat er dus NERGENS ’n wereldstad…

    Login om te reageren
  272. arjens zegt

    18 juli 2009 om 16:19

    Zijn we dan weer aan het begin vand discussie? Dan zal dit verhaal totaal iets van 540 posts gan hebben? de geschiedenis herhaalt zich….

    Login om te reageren
  273. Emile_Benz zegt

    18 juli 2009 om 16:27

    @ arjens: Ja…en ik denk dat ’t lincoln daarom te doen was…

    Login om te reageren
  274. rvo zegt

    18 juli 2009 om 17:17

    echte amsterdammers maakt het weinig uit. die hebben al een parkeervergunning en doen toch alles met het OV.

    Login om te reageren
  275. arjens zegt

    18 juli 2009 om 18:32

    @Emile_Benz valt reuze mee. maar hij heeft wel een punt. Ik ben deels zeker met hem eens.

    Login om te reageren
  276. AriM6 zegt

    18 juli 2009 om 19:34

    Dus wacht..
    Lincoln wil het alleen doen , soort van dictator achtig ding.

    Emile_Benz is het niet met Lincoln eens
    Ook vind hij als je naar de punten die lincoln opnoemt er geen wereldsteden zijn.

    Arjens vind dat lincoln wel op sommige gebieden gelijk heeft.

    Six-trey vind dat wij geen leven hebben terwijl hij moet kiezen tussen AB en porno.

    En ik krijg geen M6.

    Dus met andere woorden , we zijn 200 comments verder en onze conclusie is dat er geen wereldsteden in NL zijn.
    En dat zeiden ze 200 comments geleden al.
    Dus met andere woorden , we zijn geen ene f*ck verder.

    Login om te reageren
  277. lincoln zegt

    18 juli 2009 om 19:49

    @AriM6 ..
    op een uiterst vermakelijk babbeltje na ..
    zijn we inderdaad niet echt opgeschoten ..
    en dat is in bestuurderskringen heel normaal hoor ..

    maar eerlijk is eerlijk .. het was me een bijzonder genoegen ..

    Login om te reageren
  278. sebastianchubasco zegt

    18 juli 2009 om 21:15

    amster-gay-parking-city… misschien… geen goeie naam?!

    Login om te reageren
  279. C6_R zegt

    18 juli 2009 om 22:07

    Zo wordt “onze” “hoofdstad” in het buitenland gepromoot:

    http://us.holland.com/everyonesgay/

    Login om te reageren
  280. Hupke zegt

    19 juli 2009 om 14:12

    Nu wil ik niets verkeerd zeggen over de hoofdstad van men noorderburen. Maa

    Login om te reageren
  281. Hupke zegt

    19 juli 2009 om 14:14

    Nu wil ik niets verkeerd zeggen over de hoofdstad van men noorderburen. Maar een stad die voor de helft leeft op hoeren, drugs en zwartwerkers. Aan de andere kant havens, dokken en scheepswerven heeft die pokke vervuilend zijn. Zal nu zichzelf gaan redden door nogal schone auto’s te bannen.

    Auto’s bannen kan (echt niet) maar gee dan tenminste een eerlijke reden.

    Login om te reageren
  282. AriM6 zegt

    19 juli 2009 om 15:15

    @ Hupke
    Van mij mag je alles zeggen over de hoofdstad
    Leef je uit zou ik zeggen..

    @ lincoln
    Het was idd wel leuk, maar ik denk dat dit het ook zo’n beetje was.
    Het leek me leuk als we de 300 comments zouden halen , maar dat zit er niet echt meer in.

    @ C6_R
    Ja, das niks nieuws.. :P

    Login om te reageren
  283. mashell zegt

    19 juli 2009 om 15:37

    Het is niet duur, het is gewoon “premium”. Ik verbaas me telkens weer over de enorme hoeveelheid auto’s in de binnenstad van Amsterdam. Het is dus duidelijk nog niet te duur, en waarom is er nog geen “Congestion Charge” achtig iets?

    Amsterdam is een van de mooiste steden van Nederland met een prima openbaar vervoer en een sterke fietscultuur. Maar wat moeten al die auto’s aan die grachten? Binnenstad Amsterdam autovrij! Als het ergens kan en zin heeft dan is het daar.
    Extra bonus: geen auto’s dus ook geen Taxi’s. Dus die Amterdamse taxichauffeurs kunnen agressie straks kwijt op de pedalen van hun TukTuk’s, nemen ze ook geen onnodige omwegen meer en rijden graag kleine stukjes…

    Login om te reageren
  284. arjens zegt

    19 juli 2009 om 18:27

    @sebastianchubasco Goede naam, alleen toegang met een Maserati Quatreporte? Toeristen maar afvragen wat die showroom met alleen maar Quatreportes op het Damrak doet..

    Login om te reageren
  285. AriM6 zegt

    19 juli 2009 om 21:33

    Dus zo te zien vinden jullie die Maserati ook al een gaycar ?
    Slaat echt nergens op…

    Login om te reageren
  286. arjens zegt

    19 juli 2009 om 21:53

    @AriM6 Weet je, ik vind de Maserati de mooiste auto in zijn klasse. Deze auto heeft een voorkeur, voor mij boven een s klasse. En dat onderzoek, ik veeg er mijn kont mee af. Want een k*t onderzoek. Waar krijg je zo, een onderzoek van de gem blanke man, met rijtjeshuis, modaal inkomen, voetbalt in het zesde, is ongelukkig getrouwd, met 2,3 kind, wat hij dan de mooiste, praktische zterdag ochtend boodschappen auto vind? Waar is die tijd, dat er gewoon wordt gekeken naar een auto, zonder dat men gelijk maar alles in hokjes stopt?? Walgelijk.. En wie ben ik dan??? Iemand met een prius.. Nee hoor. Een startende ondernemer, die geen keuze kan maken mbt aanschaf auto. Waarvan bijna de helft van ooms en Neven homo is. En die hebben toevallig geen voorkeur voor een Maserati.

    Login om te reageren
  287. lincoln zegt

    19 juli 2009 om 22:05

    ik vind elke auto metaal/plastic/bedrading/rubber ..
    kan er niet echt een sexe aan geven ..

    daar ben ik niet slim genoeg voor .. anderen gelukkig wel ..

    Login om te reageren
  288. arjens zegt

    19 juli 2009 om 22:07

    @lincoln wederom touche!

    Login om te reageren
  289. AriM6 zegt

    19 juli 2009 om 22:54

    @ arjens
    Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom een auto nou wel gay of niet gay is.
    Naar mijn mening zijn homo’s gewoon normale mensen , sommige ertussen zijn een beetje raar maar dat heb je altijd, ook bij hetero’s.
    Ook vind ik dat er geen echte gaycars zijn omdat de homo’s het mooi vinden.
    Dus dat zou inhouden dat als homo’s de Veyron mooi zouden vinden dan zou de snelste wagen ter wereld de een gaycar zijn.
    Slaat nergens op..

    Login om te reageren
  290. AriM6 zegt

    20 juli 2009 om 23:49

    @ lincoln
    ik ben daar blijkbaar ook niet slim genoeg voor.

    Login om te reageren
  291. Password:JDM zegt

    23 juli 2009 om 11:05

    Ik ben in 2007 naar amsterdam geweest,dag uitstapje (naar waar laat ik in het midden :lol:)
    de dag erna was ik in antwerpen,de parking was in antwerpen duurder of bij jullie. en ik ben nen belg??
    zo wil ik maar zeggen,er klopt hier iets niet??

    Login om te reageren
  292. AriM6 zegt

    23 juli 2009 om 15:54

    @ Password:JDM
    Hangt er vanaf waar je geparkeerd hebt.
    Alleen in het centrum is het 5 euro per uur.
    In parkeergarages en buiten hartje centrum is het goedkoper.
    In R’dam is dat ook zo, alleen dan kost het centrum ongeveer 3.50 per uur.

    Login om te reageren
  293. Wilco zegt

    24 juli 2009 om 13:27

    Wie gaat er dan ook nog wonen? Domme stad vind ik het. Ze hebben allures dat ze gelijk zijn aan bv Parijs, maar dat is echt niet zo.

    Ik heb al zovaak gezegd dat ik niks met Amsterdam heb. Gelukkig kom ik er ook zelden. Kom ik er wel dan zorg ik dat ik de auto niet meeneem.

    Login om te reageren
  294. Valerie zegt

    4 augustus 2009 om 14:34

    Ik woon zelf al erg lang in Amsterdam, en heb gelukkig een garage. Het is echt heel duur aan het worden, maar dat is een trend die je elders ook ziet, in andere steden, misschien tijd voor alternatieve parkeergelegenheden, zoals bij Schiphol. Handig voor als je op reis gaat: http://www.smartparkingschiphol.com dan betaal je iig niet teveel!

    Wel blijven komen allemaal naar Amsterdam!

    Login om te reageren
  295. Michiel zegt

    6 oktober 2009 om 13:29

    Hierbij handige site voor goedkoop lang parkeren bij Schiphol: http://www.lang-parkeren-schiphol.nl/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North