• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Elantra N-Line met 203 pk is best dik

Auteur: willeme, gepost 13 augustus 2020 om 15:03 – 14 Reacties

De Hyundai Elantra N-Line mag van ons zo op de inrit.

Kennen jullie de Hundai Lantra nog? Het idee achter de auto was simpel, doch effectief. De auto bood Vectra geld voor een Astra prijs. Qua uitrusting had Hyundai vaak leuke pakketjes in de aanbieding, waardoor men ineens de beschikking had over exotische items als centrale deurvergrendeling (met bliep!), elektrisch bedienbare ramen en zelfs airconditioning.

Hyundai Lantra (J1) ’90

Elantra

De Lantra werd omgedoopt naar Elantra in 1998. De reden was vrij simpel, daarvoor mocht Hyundai de naam niet gebruiken van Lotus, omdat het te veel op Elan leek. In de tussentijd had zusterbedrijf Kia de rechten gekocht van de Elan (er was ook een Kia Elan) en kon Hyundai de naam Elantra ook in Europa gebruiken. Van de Lantra zijn er in Nederland dik 25.000 (!) verkocht, van de Elantra krap 4.000. Het waren zonder uitzondering rijdende tosti’s: ze deden wat ze moesten doen en niet meer dan dat.

Hyundai Lantra (J2) ’95

Dik

Maar nu is er dus een nieuwe Hyundai Elantra N-Line en warempel, stiekem is dat best een dik ding geworden. Een soort Mozzeralla-Tomaat-Parmaham tosti. De nieuwe Elantra is een fastback-achtige sedan met een lange bips. In technisch opzicht lijkt de auto nog het meest op de Hyundai i30. In standaardvorm hebben we deze al eens de revue laten passeren, nu is het tijd voor de Hyundai Elantra N-Line.

Hyundai Elantra N-Line

Natuurlijk, N-Line is niets meer dan een sportpakketje, maar op de Elantra toont het enorm goed. De neus is indrukwekkend en herkenbaar. Of je ‘m fraai vind is persoonlijk, maar het resultaat mag er zijn. De spiegels zijn nu zwart, net als de grille, skirts en onderkant van de achterbumper. In het interieur zien we dikke sportstoelen, een lederen sportstuurwiel en nog wat klein grut, inclusief de nodige badges.

Niet alleen show

Het is echter niet alleen maar show. Hij of zij die een Hyundai Elantra N-Line koopt, krijgt de 1.6 T-GDI motor. Deze levert 203 pk aan vermogen en 265 Nm aan koppel. Die waarden zijn niet bijzonder indrukwekkend, maar wel voldoende om een beetje lol te kunnen hebben.

Keuze

Klanten van de Hyundai Elantra N-Line kunnen kiezen uit een handbak met zes verzetten of een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Verder staat de N-Line op 18 inch wielen en een sportonderstel. Bijzonder voor ‘zomaar’ een sportpakket: de remmen aan de voorzijde zijn groter. Kortom, een iets sportievere variant met een paar leuke hardware tweaks, terwijl je bij de concurrentie moet kiezen uit 150 pk of meteen het dubbele (hallo Audi S3!), is dit precies een goede middenweg.

  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line
  • Hyundai Elantra N-Line

Dan het vervelende nieuws: de Hyundai Elantra N-Line komt niet naar Nederland. De reden is simpel, de Elantra wordt op dit moment niet geleverd in ons kikkerlandje.

Ook interessant!

  • Video: Elantra N met spoiler blijft binnen de lijntjes
  • Elantra N Teaser
    Elantra N krijgt grote velgen, brute spoiler en dikke uitlaat
  • Hyundai Elantra N
    Hyundai Elantra N is helemaal officieel (met handbak!)
  • Video: Elantra N met 280 pk haalt dikke BMW in

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

elantra, Hyundai, n-line

Vorig bericht: « Duitse milieuorganisatie vindt de Mercedes GLS een rukauto
Volgend bericht: AB Video: rijden met de nieuwe Range Rover Sport P400 zes-in-lijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    13 augustus 2020 om 15:23

    Misschien moet ik deze in het echt zien, want zo vanaf de foto’s lijkt het of de auto een enorm zwaarlijvig achtersteven heeft. Ik vermoed dat dit door die scherpe vouw in de flank komt.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      13 augustus 2020 om 17:11

      @RRRobert: dacht net het zelfde, de achterlichten doen er niet goed aan die lijnen op foto

      Login om te reageren
  2. hiostu zegt

    13 augustus 2020 om 15:27

    Mmm nee sorry, kan hem niet echt mooi vinden.

    Login om te reageren
  3. eklasse zegt

    13 augustus 2020 om 15:53

    Deze Elantra doet pijn aan mijn ogen terwijl de i30 fastback wel mooi is. Geforceerd design en knullig dashboard. Missen we niks aan.

    Login om te reageren
  4. knapzuur zegt

    13 augustus 2020 om 16:07

    Wel 2 deuren te veel voor het ontwerp..

    Login om te reageren
    • deeberton zegt

      13 augustus 2020 om 16:37

      volgens mij krijg je anders echt een achterlijke lange lap auto achter de voordeuren.

      Login om te reageren
  5. banderas zegt

    13 augustus 2020 om 16:33

    Die drive mode knop is wel heel overdreven groot en misplaatst. Alsof je dat non stop gebruikt.

    Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    13 augustus 2020 om 18:45

    Ik zou het embleem aan de voorzijde er afhalen en geen Volvo V40/60 velgen er onder zetten. Zo van voren gezien wel stoer, maar opzij en achterkant, hmmm, ik weet niet, misschien in het echt eerst zien.

    Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    13 augustus 2020 om 19:08

    Op de inrit? In de oprit toch? ;)

    Afsluitende zin: “de Hyundai Elantra N-Line komt niet naar Nederland. De reden is simpel, de Elantra wordt op dit moment niet geleverd in ons kikkerlandje.” Bril-jan-te cirkelredenering! Die neem ik mee!

    Dat-ie niet naar NL komt is inderdaad erg jammer. Leuke eigenzinnige wagen.

    Login om te reageren
  8. vopo zegt

    13 augustus 2020 om 19:50

    Smaken verschillen gelukkig, maar vind het een lelijk ding.

    Login om te reageren
  9. michaelb zegt

    13 augustus 2020 om 21:29

    Ook niet helemaal mijn ding. Beetje Prius gehalte

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      13 augustus 2020 om 23:28

      Beetje veel idd, en net als die auto werkelijk niet om aan te gluren.

      Login om te reageren
  10. Poulusma zegt

    13 augustus 2020 om 22:58

    Holy …. dat ding lijkt op een Prius.
    En dat is niet bepaald een compliment ?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 augustus 2020 om 09:16

      @poulusma: alsof de Prius ontwerpers en het team van Honda een gezamenlijk klusje hebben opgepakt…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North