Wat. Een. Dikke. Hot. Hot. Hatch.
Hyundai manoeuvreert momenteel met een dikke middelvinger door hot hatch-land. De i30 N was al een verrassende nieuwkomer in het druk bevochten segment en het merk doet er nu een schepje bovenop, met de i30 N ‘N Option’.
Aan de hand van officiële N-accessoires kun je een i30 N flink aanpakken. De mogelijkheden gaan behoorlijk ver, zo laat deze show car in Parijs zien. Voor het exterieur en interieur zijn er 25 verschillende individualiseringsopties beschikbaar. Geen harde plastics, maar het echte spul. Denk aan een carbon achterspoiler, een carbon motorkap of sportieve kuipstoelen. Ook is het mogelijk om de i30 N met semi-slicks te krijgen en zijn er velgen in een formaat tot 20-inch.
Het interieur is een combinatie van carbon en alcantara. Schrijf ik nog steeds een artikel over een Hyundai? Al dat lekkers gaat ongetwijfeld een bom duiten kosten, maar de hot hatch liefhebber heeft weer wat om voor te sparen.
Wat dik zeg, lekker bezig Hyundai!
@lambowambo: Blijft een Hyundai imho. Hoe goed ze ook zijn. Ik heb niets met niet europeese auto’s. Zal wel een bias zijn en onterecht wellicht, maar voor mij is het gewoon geen serieuze optie.
@airc: Ik ben ook erg gericht op Europese merken, maar ere wie eer toekomt. Dit is gewoon een dik apparaat. Ziet eruit alsof het rechtstreeks uit de WRC vandaan komt.
@lambowambo: Klopt, en dat ontken ik ook niet. Hij is ongetwijfeld erg goed!
@airc: liever dit dan een golf gti…
@peug206: op tfsi-en
@gasskaas: sterk en orgineel hoor.
@peug206: vond ik zelf ook.
Dan te bedenken dat ze 20 jaar geleden de Pony en de Excel produceerde. Tijden veranderen, binnenkort de benchmark, in plaats van Golf-klasse de i30-klasse.
@monsieurleloure: Jij zult ook geen moment laten om VW een schop te geven,he? Word erg van hetzelfde ,wij weten nu wel dat je VAG haat. Maar de Golfklasse blijft voorlopig nog wel bestaan .
@dijan: Huh? Het segment waar de Golf in opereert is volgens mij al jaren de Focus-klasse :)
@Jochempie: neenee, je bedoelt toch echt de Kadett-klasse! ??
@dijan: golfklasse? Dat noemen ze nu toch lupo?
@dijan: ik heb een hekel aan VW. Mensen kun je haten, een merk niet.
nu nog een paar pk erbij en een ander logo op de kap en klaar
Wat een dikke creatie! Helaasch waarschijnlijk niet te betalen in NL..
Heerlijke auto voor mensen die niet bang zijn voor wat men van ze vindt. Zet maar voor de deur!
Tja, stiekem gewoon heel erg dik, hoe zit het eigenlijk met het vermogen? Want met zo’n dik uiterlijk is 250pk eigenlijk een beetje lafjes.
@dutchdriftking: De performance uitvoering heeft 275, de niet-performance 250 maar die leveren ze in principe al niet in NL.
Een i30N performance met net de kop eraf staat hier bovenaan mijn lijstje, nieuw zijn ze gewoon te duur voor Nederland (15.000,- meer dan omliggende landen) maargoed dat is een Golf GTI performance voor mij ook dus niet Hyundai’s schuld.
De mallen van de Golf 6 stonden zeker op Ebay?
En alle underdog NL’ers gaan los!
Helemaal geslaagd! Wat nou Golf. Doe gewoon lekker deze i30!
Maar even een klein puntje van kritiek, geliefd AB panel. Moeten jullie niet subjectief blijven en geen persoonlijke mening ventileren?
@bmwfreak038: Nee, het is een blog.
@papkar: daar zit ook weer wat in.
Dikker dan een Clubsport nee, wellicht de volgende ronde.