• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Icona Vulcano (€3 miljoen) krijgt Europese primeur

Auteur: ricardo, gepost 6 september 2013 om 08:48 – 22 Reacties

Icona Vulcano (€3 miljoen) krijgt Europese primeur


Van een productiemodel is nog geen sprake, maar de heren van Icona zijn wel op ieder exclusief autofeestje te vinden om orders binnen te slepen. Momenteel staan ze in het Londense Syon Park voor het Salon Prive Concours d’Elegance, een verzameling van oud geld, nieuw geld, en kleine bedrijven met grote supercarwensen.

Het in 2010 opgerichte Icona heeft zijn wortels in China liggen, maar designtechnisch komt het natuurlijk beter uit als je auto’s in Italië worden ontworpen. Dat is dan ook waar Samuel Chuffart, een voormalige designer bij Nissan en Bertone, de Vulcano heeft getekend. Bekt net iets lekkerder.

Icona klopt zichzelf verder op de borst door te pas en te onpas Ferrari’s ex-aandrijflijnchef Claudio Lombardi er aan de haren bij te slepen, die verantwoordelijk is voor de motorisering. Volgens de laatste technische details die ons ter ore zijn gekomen krijgt het topmodel, de Vulcano H-Turismo, een totaalvermogen van 950 pk door een 6.0-liter V12 te combineren met een bortselloze elektromotor op de achteras. Hij krijgt een zogenaamde Zero Emission Mode waarin hij volledig een stukje elektrisch kan rijden, maar de gewonnen energie kan ook als boost worden ingezet.

De Vulcano H-Competizione is de tweede variant en beschikt over zes cilinders minder; een 3,8-liter V6 die samen met de eerder genoemde elektromotor aan de 870 pk zou moeten komen. Ook deze krachtbron is gekoppeld aan een zestraps automaat.

Nog steeds niet overtuigd dat u voor deze tweedeurs hybride supercar van een totaal onbekend merk 3 miljoen euro moet neerleggen? Wellicht overtuigen de livefoto’s vanuit Syon Park. KLIK!

En nee, het is nog steeds niet bekend wanneer deze auto op de markt komt. Als dat al gaat gebeuren…

Ook interessant!

  • Europese autoverkoop in mineur
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video - RUF Slantnose convertible krijgt een wasbeurt

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, icona, salon-prive

Vorig bericht: « Dit is de SUV van Jaguar [C-X17 concept]
Volgend bericht: Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste! »

Lees Interacties

Reacties

  1. smartass zegt

    6 september 2013 om 09:08

    Op zich best een leuke auto hoor maar als je hier 3 miljoen voor gaat betalen ben je het noorden goed kwijt.

    Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      6 september 2013 om 09:12

      @smartass: Ben je tenminste wel premiejum

      Maar als je t daarvoor doet heb je iets te compenseren, hummer-stijl zeg maar..

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    6 september 2013 om 09:09

    Een prachtige kar, echt een fraai, samenhangend ontwerp zonder teveel frutsels om de auto geforceerd interessanter te maken. Zo hoort een kleine partij een supercar vorm te geven!

    Overigens… 6.0 V12… AMG? En 3.8 V6… Nissan GT-R?

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    6 september 2013 om 09:19

    Best een mooie manier om 3 miljoen te verliezen.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    6 september 2013 om 09:19

    Dat is wel heel veel geld!

    Login om te reageren
  5. 72bug zegt

    6 september 2013 om 09:34

    Grootste oorzaak van het falen van dergelijke projecten is naar mijn mening het absurd hoge vermogen dat er in gestopt wordt. Waarom beginnen met 950 pk?

    Bouw eerst maar eens een auto die er 400 aankan, en gebruik dit als basis voor verdere vermogensstijging.

    9 op de 10 van dit soort projecten draaien uiteindelijk op niks uit.

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      6 september 2013 om 09:52

      @72bug: tja maar klanten die zich dit kunnen veroorloven nemen waarschijnlijk geen genoegen met ‘minder’. Als je 3 miljoen neerteld dan mag je ook wel wat verwachten.

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        6 september 2013 om 09:55

        @mightymike:
        Ze kunnen natuurlijk ook gewoon een realistischer prijs vragen als ze hem met 400pk zouden bouwen. Dat geeft je de kans om naamsbekendheid op te bouwen.
        Dit ding mag simpelweg niet meer kosten dan 3 ton. Met deze specs en prijs neemt geen hond ze serieus.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          6 september 2013 om 10:07

          @smartass: maar nu hoevenze er maar een paar te verkopen om de ontwikkelprijs er uit te halen en die bedrijven gokken er altijd op dat er wel een aantal sjeiks zijn die betalen puur omdat het ding apart is en het ze niet kan schelen dat het ding niet rijd

          Login om te reageren
  6. socawarrior zegt

    6 september 2013 om 09:49

    @72bug

    Het begint ook niet bij 950pk (dat is het topmodel). Het ”instappertje” begint bij 870pk.

    Maar ik ben het wel met je eens, veel pk betekent niet per definitie een betere auto of meer rijplezier.

    Maarja, voor die 3 miljoen(!!) euro die ze vragen moeten ze toch met wat ”flasy” specs komen.

    Login om te reageren
  7. toroloco zegt

    6 september 2013 om 09:51

    aan de redactie: ‘bortselloze elektromotor’ moet borstelloze elektromotor zijn!

    Login om te reageren
  8. lemster zegt

    6 september 2013 om 10:05

    Doe me toch maar gewoon het origineel. De V12 Berlinetta. En dat zeg ik met een gezonde afkeer voor het merk Ferrari.

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      6 september 2013 om 13:17

      @lemster: f12berlinetta? Enzo draait zich om in zijn graf anders

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        7 september 2013 om 17:39

        @MLTB: That’s how much I care about Ferrari. Nee je hebt gelijk en ik schaam me ook erg. Blackoutje denk ik.

        Login om te reageren
  9. a3aan zegt

    6 september 2013 om 10:11

    Laat maar failliet gaan.

    Login om te reageren
  10. yerrie zegt

    6 september 2013 om 13:06

    ik zie op de achtergrond een paar mensen staan bij een auto met vleugeldeur zo te zien en een kontje dat lijkt op een moderne Alfa GTV, iemand die weet welke auto dat is ?

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      6 september 2013 om 14:20

      @yerrie:
      Ik vermoed de Ford Evo S. zeker weten doe ik het niet maar die staat daar ook in dezelfde kleur.

      Login om te reageren
      • yerrie zegt

        6 september 2013 om 15:42

        @smartass: dat zal ik is ff googlen

        Login om te reageren
      • yerrie zegt

        6 september 2013 om 15:44

        @smartass: volgens mij heb je dat goed gezien, ziet er goed uit dat ding maar dat gaat natuurlijk nooit zo gemaakt worden

        Login om te reageren
  11. Frankypanky zegt

    6 september 2013 om 13:16

    @Lemster zei het al..3 miljoen voor een Ferrari Berlinetta? Wat roken ze daar in China? Dat moet echt STERK spul zijn, damn!

    Login om te reageren
  12. idzard_kruizinga zegt

    6 september 2013 om 13:48

    lijkt van de voor kant wel vedacht veel op een f12 berlineta

    Login om te reageren
  13. mezos zegt

    9 september 2013 om 09:17

    De proporties zijn niet goed naar mijn mening. En je kan meer en betere supercars kopen voor 3 miljoen euro.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North