• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!

Auteur: ricardo, gepost 6 september 2013 om 10:16 – 42 Reacties

Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!Afbeelding Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!


Renault heeft de Mégane uitgerust met het nieuwe familiegezicht van het Franse merk. Een poging om meer eenheid tussen de Mégane Hatchback, Estate en Coupé te creëren. Dus roept u maarrr: is deze facelift voor de best verkochte auto van 2012 een verbetering?

Nosejob

Facelift nummero twee voor deze generatie Mégane laat een groter ‘gat’ zien tussen de motorkap en de voorbumper, dat bij het huidige model niet onderbroken wordt door een donker vlak. ook het Renault-logo is een stuk groter uitgevoerd en hij kreeg een set nieuw vormgegeven koplampen toegestopt. Voor de R.S. en de GT hebben ze koplampen met zogenaamde zwarte oogleden boven de lichtpitten.

Verder gooit Renault de Mégane vol met het multimediasysteem R-Link. Het is nog niet bekend of de rest van het interieur ook een opfrisbeurt krijgt, terwijl dat best nodig is.

Nu & straks

Om de verschillen te spotten: een vergelijking tussen de huidige Mégane Coupé en het faceliftmodel dat vanaf begin 2014 bij de dealers staat.

Renault Mégane MY2013
Renault Mégane MY2014

Op de IAA in Frankfurt maakt Renault meer details over de Mégane MY2014 bekend.

Ook interessant!

  • Laurens van den Acker over de nieuwe Renault Mégane E-Tech
    Laurens van den Acker over de nieuwe Renault Mégane E-Tech
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Nieuwe elektrische Mégane
    Nieuwe elektrische Mégane is helemaal officieel!
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2013, megane, Renault

Vorig bericht: « Icona Vulcano (€3 miljoen) krijgt Europese primeur
Volgend bericht: Dus toch: de Bugatti Galibier is dood »

Lees Interacties

Reacties

  1. toroloco zegt

    6 september 2013 om 10:23

    Wil mijn huidige wagen wel inruilen voor een Megane RS.

    Login om te reageren
  2. Polo90 zegt

    6 september 2013 om 10:25

    De reden dat ze de achterkant niet laten zien is waarschijnlijk omdat hij exact hetzelfde is als de oude … Hadden ze toch iets uitgebreider mogen faceliften hoor!

    Login om te reageren
    • screamer zegt

      6 september 2013 om 10:40

      @Polo90: daarom heet het ook een facelift en geen asslift ;)

      Login om te reageren
      • Polo90 zegt

        6 september 2013 om 10:50

        @screamer: haha goeie

        Login om te reageren
      • replicant zegt

        6 september 2013 om 13:00

        @screamer: hahaha!

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 september 2013 om 10:43

      @Polo90: Heeft waarschijnlijk een financiële reden: de neus zit op alle varianten, dus daar worden de matrijzen 4x zo vaak van gebruikt. Die zijn dus veel eerder versleten dan de matrijzen voor de “kont”-varianten. Zonde om die laatstgenoemden weg te flikkeren als ze nog goed zijn.

      Login om te reageren
      • Polo90 zegt

        6 september 2013 om 10:50

        @Jochempie: Ah, daar heb je een goed punt! Had ik niet aan gedacht!

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 september 2013 om 11:11

          @Polo90: Zo gaat het er vaak wel aan toe, het blijven natuurlijk ook bedrijven die geld moeten verdienen, wat de designers ook willen.

          Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 september 2013 om 11:13

          @Polo90: Nog iets grappigs, de reden dat de Renault Captur te krijgen is in een two-tone kleurstelling is niet omdat de designers dat gaaf leek, maar omdat Renault een nieuwe spuitstraat in de fabriek in Vallalodid, Spanje had geïnstalleerd waar ze de mogelijkheden van wilden proberen.

          Login om te reageren
          • Polo90 zegt

            6 september 2013 om 11:20

            @Jochempie: whahahaha veel te bizar!

            Login om te reageren
  3. derkvankappel zegt

    6 september 2013 om 10:26

    Ziet er veel beter uit, eindelijk wat meer ‘smoel’!

    Login om te reageren
  4. Carreza zegt

    6 september 2013 om 10:27

    Ik vond het huidige front van de Mégane altijd wat anoniem, dus wat mij betreft een verbetering.

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    6 september 2013 om 10:31

    Mooie facelift. Maakt hem een stuk scherper. Vind het ‘Coupe’ model leuk om te zien.

    Login om te reageren
  6. tjemp zegt

    6 september 2013 om 10:34

    Ik vind het persoonlijk wel jammer dat er standaard geen verschil zit in het nieuwe smoelwerk tussen de 5d en coupe.

    Login om te reageren
  7. oxje zegt

    6 september 2013 om 10:37

    5-deurs RS please! :)

    Login om te reageren
    • carspotter-rietdijk zegt

      7 september 2013 om 07:08

      @oxje: komt er helaas niet

      Login om te reageren
  8. danni zegt

    6 september 2013 om 10:42

    Die neus was tot nu toe het grote zwakke punt. Voor mij reden er geen te kopen. Nu smoelt ie tenminste. Hopen dat ze niet te veel aan de achterkant van de achterkant van de estate veranderd hebben. Die was al mooi.
    (alles natuurlijk mijn bescheiden mening.)

    Eens kijken of ze nog een doorontwikkelde of nieuwe motor hebben, Dan wordt het helemaal een sterke aanbieding.

    Login om te reageren
  9. str8six zegt

    6 september 2013 om 10:44

    Tja, het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om dat lelijke ding er mooier uit te laten zien. Maar ik vind t nog steeds niks eigenlijk.

    Login om te reageren
  10. smartass zegt

    6 september 2013 om 10:53

    De GT en de RS zien er goed uit zeg, mooie wielen ook onder de RS.
    De RS in het blauw van de GT graag, hoeft geen strik om, ik neem hem zo wel mee.

    Login om te reageren
    • woot zegt

      6 september 2013 om 11:14

      @smartass: Die wielen zaten ook al onder de huidige. In ieder geval wel onder de RS Trophy.

      Login om te reageren
  11. bsxc2 zegt

    6 september 2013 om 10:57

    Niet geslaagd vind ik, de huidige (Mégane Coupé) heeft zoveel karakter voor een Renault. De nieuwe wordt zelfs erg anoniem.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      6 september 2013 om 13:13

      @bsxc2:
      je bedoelt ‘Duits’ ?

      Login om te reageren
  12. ej20g zegt

    6 september 2013 om 11:01

    Nee, ik vind het geen verbetering. De huidige Mégane vind ik vooral erg mooi van de voorkant door de lijn die via de bumper van koplamp naar koplamp loopt. Het logo vind ik bij de nieuwe ook veel te opvallend.

    Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    6 september 2013 om 11:04

    Een geslaagde facelift! Dat zie je niet vaak…

    Login om te reageren
    • slippie101 zegt

      6 september 2013 om 14:45

      @baasbas: nee haha, maar de e klasse facelift vind ik ook goed geslaagd!

      Login om te reageren
  14. potver7 zegt

    6 september 2013 om 11:12

    Heb de oude neus altijd maar matig gevonden (rommelig, geen ‘logische’ lijnen), deze nieuwe is echt stukken beter!

    Login om te reageren
  15. glashelder zegt

    6 september 2013 om 11:15

    Gewoon goed gelukt die voorkanten van Renault tegenwoordig.

    Wie is de ontwerper?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 september 2013 om 11:26

      @glashelder: Dat is vrij bekend, wie de huidige ontwerpchef is bij Renault..

      Login om te reageren
  16. Praeses zegt

    6 september 2013 om 11:56

    Wat grappig, ik vind dat ie nu qua neus lijkt op de originele Megane uit 1996.
    Zeker op die foto bovenaan van een afstandje.

    Wel een vooruitgang, het sluit ook weer meer aan bij bijvoorbeeld de Clio.

    Login om te reageren
  17. mpwpeter zegt

    6 september 2013 om 12:01

    Ziet er weer up-to-date uit! Als ze nu ook dat gevoelloze stuur uit de gewone versies aanpakken, is het misschien het overwegen waard. Nu gekozen voor wat anders, omdat de Megane een dweil is…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 september 2013 om 12:14

      @mpwpeter: een dweil zegtie… Je stapte uit een GT3 RS voor je achter het stuur kroop van de Mégane?

      Login om te reageren
      • mpwpeter zegt

        6 september 2013 om 12:24

        @baasbas: Zoals gezegd, de standaardversies…

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          6 september 2013 om 16:50

          @mpwpeter: dat zag ik, ik heb het niet over de Mégane RS, of zelfs een gt-line… Je kan een hoop commentaar hebben op de gewone ‘brood en boter’ Mégane. De achterlijke cruise control, de radiobediening zoals alleen een fransoos dat kan verzinnen, dat de automatische stand van de ruitenwissers te dom is om met motregen om te gaan, dat de ASR veel te vroeg ingrijpt of dat het elektrische dak niet dicht gaat als je de auto afsluit…. Maar een dweil… Ben benieuwd naar je referentiekader?

          Login om te reageren
          • mpwpeter zegt

            6 september 2013 om 16:59

            @baasbas: Vanuit de Clio III Phase 1 wilden we naar een Mégane III Estate. In vergelijk totaal gevoelloos in het stuur. Uiteindelijk Astra H Cosmo station gekocht, voor het zelfde geld een meer solide auto met veel meer gevoel in het stuur.

            Maar smaken en voorkeuren verschillen…

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              9 september 2013 om 12:51

              @mpwpeter: kan niet 100% vergelijken, maar toch: ik heb pas de laatste Clio gereden en heb een jaar een Astra J bestuurd.

              Onder “dweil” versta ik in de context van auto’s een willekeurige amerikaan uit de jaren 70, om wat te noemen. De Astra stuurt minder direct dan de Mégane en onderstuur trad veel eerder op. Sowieso meer roll ook.Maar dan nog: ik zou zelfs die nog niet aanduiden als dweil…

              Login om te reageren
  18. gezondverstand zegt

    6 september 2013 om 12:13

    Gelukkig niet als bij de Clio van die hoge lampen. Ziet er zo sullig uit.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    6 september 2013 om 13:03

    En interieur? Want kan ook wel een upgrade gebruiken.

    Login om te reageren
  20. expert zegt

    6 september 2013 om 13:20

    Blijft lelijk, zonde van je geld die Franse auto’s.

    Login om te reageren
  21. Pordon zegt

    6 september 2013 om 13:31

    Hmmm vind de vorige neus leuker. Had echt een karakter. nu is het weer een typische 13 in een dozijn auto geworden.

    Login om te reageren
  22. proost zegt

    6 september 2013 om 13:46

    die rs heeft in het donker langs voor iets weg van een impreza

    mooie facelift, ik kocht net een 5deurs hatchback maar die miste toch qua design wel wat met de 3deurs

    Login om te reageren
  23. barrrry zegt

    6 september 2013 om 15:34

    Komt deze ook weer met space shuttle sounds??

    Wat een troep!

    Login om te reageren
  24. damion123 zegt

    6 september 2013 om 15:43

    Ik moet toch zeggen dat ze het dit keer prima hebben gedaan met die mooie scherpe koplampen !!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North