Renault Mégane facelift: dit is de nieuwste!

Auteur: , 42 Reacties

Renault heeft de Mégane uitgerust met het nieuwe familiegezicht van het Franse merk. Een poging om meer eenheid tussen de Mégane Hatchback, Estate en Coupé te creëren. Dus roept u maarrr: is deze facelift voor de best verkochte auto van 2012 een verbetering?

Nosejob

Facelift nummero twee voor deze generatie Mégane laat een groter ‘gat’ zien tussen de motorkap en de voorbumper, dat bij het huidige model niet onderbroken wordt door een donker vlak. ook het Renault-logo is een stuk groter uitgevoerd en hij kreeg een set nieuw vormgegeven koplampen toegestopt. Voor de R.S. en de GT hebben ze koplampen met zogenaamde zwarte oogleden boven de lichtpitten.

Verder gooit Renault de Mégane vol met het multimediasysteem R-Link. Het is nog niet bekend of de rest van het interieur ook een opfrisbeurt krijgt, terwijl dat best nodig is.

Nu & straks

Om de verschillen te spotten: een vergelijking tussen de huidige Mégane Coupé en het faceliftmodel dat vanaf begin 2014 bij de dealers staat.

Renault Mégane MY2013
Renault Mégane MY2014

Op de IAA in Frankfurt maakt Renault meer details over de Mégane MY2014 bekend.



42 reacties

Wil mijn huidige wagen wel inruilen voor een Megane RS.
De reden dat ze de achterkant niet laten zien is waarschijnlijk omdat hij exact hetzelfde is als de oude … Hadden ze toch iets uitgebreider mogen faceliften hoor!
@Polo90: daarom heet het ook een facelift en geen asslift ;)
@screamer: haha goeie
@screamer: hahaha!
@Polo90: Heeft waarschijnlijk een financiële reden: de neus zit op alle varianten, dus daar worden de matrijzen 4x zo vaak van gebruikt. Die zijn dus veel eerder versleten dan de matrijzen voor de “kont”-varianten. Zonde om die laatstgenoemden weg te flikkeren als ze nog goed zijn.
@Jochempie: Ah, daar heb je een goed punt! Had ik niet aan gedacht!
@Polo90: Zo gaat het er vaak wel aan toe, het blijven natuurlijk ook bedrijven die geld moeten verdienen, wat de designers ook willen.
@Polo90: Nog iets grappigs, de reden dat de Renault Captur te krijgen is in een two-tone kleurstelling is niet omdat de designers dat gaaf leek, maar omdat Renault een nieuwe spuitstraat in de fabriek in Vallalodid, Spanje had geïnstalleerd waar ze de mogelijkheden van wilden proberen.
@Jochempie: whahahaha veel te bizar!
Ziet er veel beter uit, eindelijk wat meer ‘smoel’!
Ik vond het huidige front van de Mégane altijd wat anoniem, dus wat mij betreft een verbetering.
Mooie facelift. Maakt hem een stuk scherper. Vind het ‘Coupe’ model leuk om te zien.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat er standaard geen verschil zit in het nieuwe smoelwerk tussen de 5d en coupe.
5-deurs RS please! :)
@oxje: komt er helaas niet
Die neus was tot nu toe het grote zwakke punt. Voor mij reden er geen te kopen. Nu smoelt ie tenminste. Hopen dat ze niet te veel aan de achterkant van de achterkant van de estate veranderd hebben. Die was al mooi.
(alles natuurlijk mijn bescheiden mening.)

Eens kijken of ze nog een doorontwikkelde of nieuwe motor hebben, Dan wordt het helemaal een sterke aanbieding.
Tja, het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om dat lelijke ding er mooier uit te laten zien. Maar ik vind t nog steeds niks eigenlijk.
De GT en de RS zien er goed uit zeg, mooie wielen ook onder de RS.
De RS in het blauw van de GT graag, hoeft geen strik om, ik neem hem zo wel mee.
@smartass: Die wielen zaten ook al onder de huidige. In ieder geval wel onder de RS Trophy.
Niet geslaagd vind ik, de huidige (Mégane Coupé) heeft zoveel karakter voor een Renault. De nieuwe wordt zelfs erg anoniem.
@bsxc2:
je bedoelt ‘Duits’ ?
Nee, ik vind het geen verbetering. De huidige Mégane vind ik vooral erg mooi van de voorkant door de lijn die via de bumper van koplamp naar koplamp loopt. Het logo vind ik bij de nieuwe ook veel te opvallend.
Een geslaagde facelift! Dat zie je niet vaak…
@baasbas: nee haha, maar de e klasse facelift vind ik ook goed geslaagd!
Heb de oude neus altijd maar matig gevonden (rommelig, geen ‘logische’ lijnen), deze nieuwe is echt stukken beter!
Gewoon goed gelukt die voorkanten van Renault tegenwoordig.

Wie is de ontwerper?
@glashelder: Dat is vrij bekend, wie de huidige ontwerpchef is bij Renault..
Wat grappig, ik vind dat ie nu qua neus lijkt op de originele Megane uit 1996.
Zeker op die foto bovenaan van een afstandje.

Wel een vooruitgang, het sluit ook weer meer aan bij bijvoorbeeld de Clio.
Ziet er weer up-to-date uit! Als ze nu ook dat gevoelloze stuur uit de gewone versies aanpakken, is het misschien het overwegen waard. Nu gekozen voor wat anders, omdat de Megane een dweil is…
@mpwpeter: een dweil zegtie… Je stapte uit een GT3 RS voor je achter het stuur kroop van de Mégane?
@baasbas: Zoals gezegd, de standaardversies…
@mpwpeter: dat zag ik, ik heb het niet over de Mégane RS, of zelfs een gt-line… Je kan een hoop commentaar hebben op de gewone ‘brood en boter’ Mégane. De achterlijke cruise control, de radiobediening zoals alleen een fransoos dat kan verzinnen, dat de automatische stand van de ruitenwissers te dom is om met motregen om te gaan, dat de ASR veel te vroeg ingrijpt of dat het elektrische dak niet dicht gaat als je de auto afsluit…. Maar een dweil… Ben benieuwd naar je referentiekader?
@baasbas: Vanuit de Clio III Phase 1 wilden we naar een Mégane III Estate. In vergelijk totaal gevoelloos in het stuur. Uiteindelijk Astra H Cosmo station gekocht, voor het zelfde geld een meer solide auto met veel meer gevoel in het stuur.

Maar smaken en voorkeuren verschillen…
@mpwpeter: kan niet 100% vergelijken, maar toch: ik heb pas de laatste Clio gereden en heb een jaar een Astra J bestuurd.

Onder “dweil” versta ik in de context van auto’s een willekeurige amerikaan uit de jaren 70, om wat te noemen. De Astra stuurt minder direct dan de Mégane en onderstuur trad veel eerder op. Sowieso meer roll ook.Maar dan nog: ik zou zelfs die nog niet aanduiden als dweil…
Gelukkig niet als bij de Clio van die hoge lampen. Ziet er zo sullig uit.
En interieur? Want kan ook wel een upgrade gebruiken.
Blijft lelijk, zonde van je geld die Franse auto’s.
Hmmm vind de vorige neus leuker. Had echt een karakter. nu is het weer een typische 13 in een dozijn auto geworden.
die rs heeft in het donker langs voor iets weg van een impreza

mooie facelift, ik kocht net een 5deurs hatchback maar die miste toch qua design wel wat met de 3deurs
Komt deze ook weer met space shuttle sounds??

Wat een troep!
Ik moet toch zeggen dat ze het dit keer prima hebben gedaan met die mooie scherpe koplampen !!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).