• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

I.DE.A ERA Concept in Genève

Auteur: Dennis, gepost 26 februari 2009 om 09:02 – 18 Reacties

Afbeelding I.DE.A ERA Concept in GenèveAfbeelding I.DE.A ERA Concept in GenèveAfbeelding I.DE.A ERA Concept in GenèveAfbeelding I.DE.A ERA Concept in GenèveAfbeelding I.DE.A ERA Concept in GenèveAfbeelding I.DE.A ERA Concept in GenèveAfbeelding I.DE.A ERA Concept in Genève

I.DE.A. ERA Concept
In mei vorig jaar schreven we voor het eerst over de I.DE.A ERA Concept. Het Italiaanse I.DE.A instituut adviseert en assisteert autofabrikanten bij de ontwikkeling van nieuwe modellen. Het bedrijf bestaat 30 jaar en om dat te vieren nemen ze een doorontwikkeling van de ERA Concept mee naar Genève.

De vernieuwde ERA Concept ziet er iets frisser uit dan z’n voorganger, maar met maagdelijk witte lak maakt je al snel een verschil. Het lijnenspel van de auto werd vernieuwd, maar ik geloof niet dat ik erg gecharmeerd ben van z’n pruillipje. Het geeft de auto een ietwat beteuterd (en misschien zelfs een beetje dom) aangezicht. Aanvullende informatie ontbreekt vooralsnog, dus daarvoor zullen we geduld moeten hebben tot begin volgende week. Op dinsdag gaan de deuren van de autosalon open voor de pers en als de tijd het toelaat, pikken we de ERA ook even mee. (via: autoblog.it)

Turin, Italy. February 23, 2009 – After a ten-year absence, I.DE.A. Institute returns to the International Motor Show in Geneva to present ERA, its latest concept car and symbol of an invigorated I.DE.A Institute.

With the final touches now complete, ERA will be unveiled at the 79th International Motor Show in Geneva following its first debut in Turin last May, marking the company’s thirtieth anniversary.

ERA is a two-seater roadster expressing continuity with the past and at the same time symbolising a company on its way to a new future. Brought to life by a creative team of young designers and skilled model and show car builders, ERA represents a new phase for I.DE.A Institute, strengthened by the experience and synergies of its parent company, the Swiss multinational Rieter.

The car features gull-wing doors opening onto a simple yet effective interior with its visible tubular structure. ERA’s shape has been sketched instinctively: its smooth curves, proportions, elegance and personality all come to life from taut yet harmonious lines giving the car its elegant but powerful appearance. ERA is a contemporary interpretation of that classic “Italian Style” that is much appreciated the world over.

The ERA show car and I.DE.A Institute’s presence at the International Motor Show in Geneva are both tangible signs of the new spirit driving the company forward. “With ERA we are looking to the future: this is just the first in a series of models we are creating to reaffirm our design capabilities” – commented Pietro Lardini, Chairman of I.DE.A Institute.

I.DE.A Institute launches a new ERA!

79th International Motor Show in Geneva – Hall 2, Stand 2240

I.DE.A Institute – With a turnover of 40 million Euro and around 400 employees, since 2000 I.DE.A. Institute has been part of the multinational Rieter Group with its headquarters in Winterthur Switzerland, some 15,000 employees worldwide and 2008 sales of per 3.14 billion Swiss Francs.

During the 30 years since its foundation, I.DE.A Institute has become a global company with operations in Europe, Asia and South America.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, concept, geneve-2009

Vorig bericht: « Lotus onthult Omnivore Research Engine
Volgend bericht: Sportonderstel voor de Volvo S80 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert zegt

    26 februari 2009 om 09:06

    Als je hem van de zijkant bekijkt is het net een skibox.

    Vanaf schuinboven ziet ie er wel strak uit, alleen ik mis toch een belangrijk onderdeel: iets van een daklijn or in ieder geval een uitstelping, rolkooi, whatever. Hierdoor lijkt het net een rijdende koelkast

    Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    26 februari 2009 om 09:11

    Ze bestaan 30 jaar en toch nog nooit wat van gehoord….

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    26 februari 2009 om 09:19

    lol idd een skibox, maar dan met lelljike velgen. ach… ieder zijn ding.

    Login om te reageren
  4. DRU zegt

    26 februari 2009 om 09:46

    Wat moet het eigenlijk voorstellen? Nu heeft dat ding toch deuren gekregen. Jammer, want die eerste was echt een bootje. Nu is er niets meer over dan sneue vormgeving..

    Login om te reageren
  5. The_Godfather zegt

    26 februari 2009 om 10:05

    ik vind de voorkant juist wel mooi, met dat pruillipje beetje aston-achtig voor de rest ziet ie er fake uit: Mega velgen, laag koetswerk…

    Login om te reageren
  6. Lotus Omega zegt

    26 februari 2009 om 10:33

    zie je er niet van af die 30 jaar ervaring…:shock:
    wat’n lelijk ding…

    Login om te reageren
  7. San Sebastiano zegt

    26 februari 2009 om 11:26

    Dacht eigenlijk dat ze I.D.E.A. heetten..? Weet iemand of ze de naam onlangs hebben veranderd (puntje weggelaten), of ben ik stiekem dyslectisch?

    Login om te reageren
  8. kowalsk zegt

    26 februari 2009 om 11:33

    Spiegels zouden ‘m goeddoen… Nu is het zo’n vormloze homp auto.

    Login om te reageren
  9. Granturissimo zegt

    26 februari 2009 om 11:52

    Volgens mij is het I.DE.A en staat het voor Istituto de Arte of Automobili o.i.d.

    Altijd goed als iemand probeert de sfeer van een jaren ’50 barchetta in een modern jasje te gieten…autorijden in z’n meest elementaire vorm…
    Benieuwd hoe dit ding er in ’t echt uitziet…

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    26 februari 2009 om 12:44

    Ziet er best grappig uit;)

    Login om te reageren
  11. ///M zegt

    26 februari 2009 om 13:03

    Scirocco+ DB9 :P

    Login om te reageren
  12. Willem zegt

    26 februari 2009 om 14:48

    ahah, aston martin grill ding :P

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    26 februari 2009 om 17:30

    @ SanSebastiano; Officieel is het I.DE.A, maar ze doen het zelfs in hun eigen berichten niet consequent. I.DE.A en IDEA staan door elkaar… :roll: http://www.idea.institute.it/press.html

    @ Granturissimo; Wikipedia zegt: I.DE.A Institute (acronym, Institute of Development in Automotive Engineering).

    Login om te reageren
  14. Lennard zegt

    26 februari 2009 om 19:43

    I.KE.A

    Login om te reageren
  15. Heidekonijn zegt

    26 februari 2009 om 19:52

    Bedenkers van de A-klasse, ontwerpers van de vijf serie van drie generaties geleden, de lancia dedra, en god weet wat nog allemaal. Automotive consultancy, prototyping en techniek.

    Login om te reageren
  16. Granturissimo zegt

    26 februari 2009 om 22:47

    @Citro: dan zou het I.D.A.E. moeten zijn…

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    26 februari 2009 om 22:56

    @ Granturissimo; Goed opgelet. Vreemd inderdaad. Maar dan klopt die van jou ook niet. Wat zou het dan zijn…? Misschien hebben ze het bewust veranderd zodat er een mooi woord uit kwam..?

    Login om te reageren
  18. monk zegt

    28 februari 2009 om 12:39

    nou ja, het ruitje mag iet hoger van mij, maar voor de rest vind ik het een erg mooie auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North