• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iedereen in de Formule1 heeft aids…

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 november 2007 om 17:16 – 39 Reacties

Aids for everyone

…Althans volgens het ANP. In een bericht over de ’terugkeer’ van Michael Schumacher in de Formule1 wordt gesproken over het verbod op bepaalde hulpmiddelen in het volgende seizoen van de F1. Deze worden ‘driver aids’ genoemd, waar ‘driver aides’ misschien wat meer gepast was…

Zijn er nog anderen die meteen aan Jared moesten denken? Als je het zo bekijkt is het niet zo erg, want ‘aids is finally funny‘!

Niemand hoeft trouwens bang te zijn dat Schumi ooit nog competetief mee gaat doen, de testsessie heeft meer een technische achtergrond. Dit is voor de Duitser een mooie gelegenheid om werk en plezier te mixen.
Aids for everyone

Ook interessant!

  • Waarom je nu geen tabaksreclame op de Ferrari's ziet
    Waarom je nu geen tabaksreclame op de Ferrari's ziet
  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1
  • Formule 1 vindt straaljagers écht niet meer kunnen
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Het is wéér feest bij team Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Afdekhoes tegen kijkersfile
Volgend bericht: Ken Block vliegt met Impreza deel II – Update: filmpje »

Lees Interacties

Reacties

  1. lodewijk zegt

    6 november 2007 om 17:21

    South park owneddddd!!
    Het is goed dat ze die driving AIDES eens afschaffen dan zien we nog eens wat vette slides en burning rubber.

    Login om te reageren
  2. Fruitcake zegt

    6 november 2007 om 17:22

    Wil niet lullig doen maar NU heeft het goed:
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=driving+aids&meta=

    :P

    Login om te reageren
  3. Roderik zegt

    6 november 2007 om 17:22

    @ Sir Smokalot
    Ik dacht wel dat het gewoon driving aids (zonder e) was

    Login om te reageren
  4. vinox zegt

    6 november 2007 om 17:22

    Lol @ Jared’s Aides, zalige ep.

    Een formule 1 wagen zonder traction control besturen is vlgs mij toch niet zo simpel, om niet te zeggen zo goed als onmogelijk. Als je ziet hoevaak de TC ingrijpt als ze onboard filmen…

    Login om te reageren
  5. Henne zegt

    6 november 2007 om 17:22

    heheh n’s kijken of ie Kimi en Felipe nog steeds de oren wast en of ie nog een snellere rondetijd er uit kan knallen dan Alonso in Barcelona…

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    6 november 2007 om 17:25

    Nou, dan zou er wat meer spanning in moeten komen. Mss kan het mij dan eindelijk boeien…

    Login om te reageren
  7. Pieter Bayens zegt

    6 november 2007 om 17:26

    Driver aids is gewoon goed hoor ;)
    Aides = werkwoord = helpen/ondersteunen
    Aids = zelfstandignaamwoord = meervoud van aid = hulpmiddelen (en ja, het is ook een ziekte ;))

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    6 november 2007 om 17:27

    @vinox

    Ze deden vroeger toch niet anders?
    In lagere raceklassen doen ze het vaak ook zonder aids.

    Login om te reageren
  9. Boss zegt

    6 november 2007 om 17:28

    Aides, as in meervoud van aid, lijkt me goed. Driver aids kan volgens mij vertaald worden als rijder helpt.

    Login om te reageren
  10. Pieter Bayens zegt

    6 november 2007 om 17:28

    Toevoeging:

    driver aids = Bestuurdershulpmiddelen
    driver aides = Bestuurder helpt… (bijvoorbeeld: driver aides victim, bestuurder helpt slachtoffer).

    Login om te reageren
  11. CasperH zegt

    6 november 2007 om 17:29

    Zelfs de FIA heeft het erover.
    http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/160605-02.html

    Volgens Babelfish kunnen beide varianten overigens. Maar het is inderdaad geen fout van nu.nl, zoals Fruitcake al aantoonde.

    Login om te reageren
  12. smoke zegt

    6 november 2007 om 17:30

    Het kan inderdaaad allebei. Daarom zeg ik ook niet dat ze een fout hebben gemaakt, maar ik had aides iets gepaster gevonden.
    Het schept toch een duidelijk onderscheid.
    Maar neem de post niet te serieus, is gewoon een tussendoortje :)

    Login om te reageren
  13. Tim (de Hummergek) zegt

    6 november 2007 om 17:39

    ‘Everyone has aids! Aids Aids Aids!’

    (http://nl.youtube.com/watch?v=piChUkmYjVI)

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    6 november 2007 om 17:48

    Heerlijk leventje hoor, racen zonder aids….

    Is het leven tenminste weer een uitdaging….

    Login om te reageren
  15. Frasker zegt

    6 november 2007 om 17:48

    Ik vind dat Shumi alles mag doen met zijn werk. Zolang hij maar bij Ferrari blijft. Niet bij McLaren ofzoiets!

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    6 november 2007 om 17:53

    Het lijkt mij voor de coureur ook wel veel leuker eigenlijk.
    Het grootste voordeel is dat je gelijk ziet wie er een echte coureur is.

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    6 november 2007 om 17:54

    ik vind het echt naar voor ze .. maar diep in mijn hart wist ik het wel ..
    ze lopen langs de pitspoezen zonder ze aan te kijken ..
    ze spuiten champgne over elkaar ..
    altijd die rare pakkies aan ..
    knuffellen met elkaar ..

    maar aan de andere kant ..
    ze hadden gewoon een kondoompie kunnen gebruiken ..
    eigen schuld .. dikke geslachts-ziekte dan maar …..

    Login om te reageren
  18. Squadra Corse zegt

    6 november 2007 om 18:07

    Ik denk dat Schumacher van grote waarden kan zijn voor Ferrari,

    Zijn technische know how is zeer groot en kwa ontwikkeling van de straat modellen praat meneer Schumacher een aardig woordje mee.

    Ik heb diep respect voor deze jongen die altijd heel gewoon heeft gedaan zeker prive heb ik nooit rare dingen gehoord, hij doneerde ooit 1 miljoen euro aan de Duitsers in de overstroomde gebieden.

    Voor de Formule1 zal Ferrari veel data en know how krijgen van Schumacher omdat hij technisch heel erg goed is en een auto echt kan ontwikkelen reken erop dat Ferrari in 2008 sterk voor de dag zal komen en dat er buiten Schumacher nog heel veel knappe koppen rond lopen.

    Denk erom dat Ross Brawn mogelijk terug keert bij Ferrari en als deze samen met Schumacher de ontwikkeling kan gaan doen en de mensen die er nu al zitten krijg je echt een dream team!!!!!!

    Hopelijk kan voor 2008 de Ferrari vlag weer in Top,

    Groeten

    Login om te reageren
  19. vinox zegt

    6 november 2007 om 18:18

    @ mx5-owner: toen waren ze ook nog niet zo snel als nu ;-) Maar het is waar, tegenwoordig zijn er auto’s waarmee men racet die iets minder snel zijn, maar daarom niet makkelijker te besturen.

    Ik hoop in elk geval wél dat het erdoor komt, om eerder genoemde reden, het zorgt zeker voor meer spanning en spektakel.

    Login om te reageren
  20. Coolguy zegt

    6 november 2007 om 18:20

    Het is wel degelijk driver aids en niet aides zoals autoblog het stelt.

    Login om te reageren
  21. opperleegaert zegt

    6 november 2007 om 18:45

    om ff over iets anders dan aidz te zeveren, het moet competitief zijn ;)

    Login om te reageren
  22. Tom zegt

    6 november 2007 om 18:58

    wie zouden we hier nu met zen allen moeten uitlachen :P

    Login om te reageren
  23. vla zegt

    6 november 2007 om 19:19

    ohnee! iedereen heeft aids behalve ik! gelukkig heb ik geen ziektes ofzo

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    6 november 2007 om 19:26

    maar jij bent dan weer belg .. ook niet echt gezond !!!!

    Login om te reageren
  25. vla zegt

    6 november 2007 om 19:29

    @ Lincoln
    en ik ben er godvernondemiljaar trots op!

    Login om te reageren
  26. RA999 zegt

    6 november 2007 om 19:43

    Dus geen sex meer voor de race? :)

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    6 november 2007 om 19:50

    @vleaminck .. tuurlijk man .. want zeg nou eerlijk ..
    wel belg en geen aids .. dat wil toch iedereen .. (smiley MET knipoog)

    Login om te reageren
  28. Job zegt

    6 november 2007 om 20:11

    Naar mijn weten is “driver aids” een correcte spelling, dus eigenlijk is de redactie van Autoblog een beetje noobistisch bezig… Beter nadenken voordat jullie iets nieuws plaatsen hier;)

    http://66.102.9.104/search?q=cache:9dfb0UI3PWkJ:en.wikipedia.org/wiki/Formula_One+driver+aids+%22http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One%22&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

    Ook op wikipedia wordt het zo geschreven (ik neem aan door een engelstalig iemand)

    Login om te reageren
  29. skinnybmw zegt

    6 november 2007 om 20:49

    Southpark + Team America rock! I have aids! Hahaahaha

    Login om te reageren
  30. Coolguy zegt

    6 november 2007 om 21:00

    In Gran Turismo staat toch ook Driver AIDS geschreven :x

    Login om te reageren
  31. thom zegt

    6 november 2007 om 23:25

    Persoonlijk vind ik F1 de ultieme wedstrijd tussen de verschillende auto merken die willen laten zien wat ze in huis hebben. Ik denk niet dat het erom gaat dat de auto’s gelijk zijn, dat is volgens mij ook nog niet voorgekomen. Ik vind het niet erg als een merk dat 10x meer uitgeeft meer wint en zeker niet gek dat een team dat een boete krijgt die hoger is dan de waarde van een concurrent sneller is. Waarom geven bepaalde merken vaak veel geld uit om in een of verschillende autosport klassen mee te doen dat is echt niet alleen omdat ze het zo leuk vinden om te winnen ik denk dat imago erg belangrijk is. Kij bvb naar het WTCC Chevrolet die het opneemt tegen de gevestigde orde, de hier o zo gelievde BMW ’s die de oortjes gewassen worden door veredelde deawoo ’s en TDi’tjes. Ook de rallysport heeft te maken met dit probleem, ik kan niet zeggen dat de groep B klasse rallyauto’s ideaal waren ivm de veiligheid maar de wrc’s zijn in bepaalde opzichten toch duidelijk achteruit gegaan en volgens mij gaan de nog absoluut brute wrc’s plaats maken voor een beschaafdere super 2000 achtige klasse in mijn ogen ook weer een achteruitgang, 207 en punto’s ipv evo’s en impreza’s. Soms moeten er in deze topklasses in de auto/motor veranderingen worden door gevoerd bvb turbo’s uit de formule 1, 4 takt in moto gp e.d. Hopen dat er in de toekomst autosportklasse blijven waar er haast onmogelijke prestaties uit de auto’s of motoren worden gehaald. Want zeg nou zelf bij met die oude v10’s vergeleken zijn die A1GP motor’s echt pruttelblokjes, echter geeft ferrari in de a1gp wel hoop :)

    Login om te reageren
  32. thom zegt

    6 november 2007 om 23:32

    En ik denk dat er nu niet te veel aids zijn. Opzich is het zonder TC mischien wel beter de v8 is al een stuk handelbaarder dan de v10 bij die was het denk wel echt nodig gezien het feit dat ze nu vaker volgas en ook sneller uit de bocht kunnen accelereren omdat ze niet te veel vermogen hebben. Veel rijders vonden ook dat de auto’s te veel vermogen hadden.

    Login om te reageren
  33. S. Gonzales zegt

    7 november 2007 om 09:32

    Ik zeg weg die electronische virussen…………..en weer gewoon echt ouderwets racen !

    Login om te reageren
  34. mashell zegt

    7 november 2007 om 13:25

    Al die mensen hebben die vinden dat de electronische hulpmiddelen uit de F1 moeten hebben het niet begrepen. De F1 is een constructeurskampioenshap, waarin de strijd is wie de beste auto kan bouwen. Hier moet de hoogste stand van techniek zijn en die moet ook doorsijpelen naar productie auto’s. Coureurs dienen louter en alleen om de auto’s rond te rijden en een beetje voor de show. Maar het gaat om de techniek. Wil je coureurs zien vechten? Dan moet je cup races als de clio cup gaan kijken.

    Login om te reageren
  35. Vamos zegt

    7 november 2007 om 17:50

    De (gratis krant) De Metro heeft het natuurlijk perfect overgenomen…
    bladzijde 26, de Metro van 7-11-2007…
    (kan het niet zo 123 inscannen)

    Login om te reageren
  36. Fitti zegt

    8 november 2007 om 10:53

    Ik ben VOLLEDIG akkoord met S.Gonzales….

    Terug naar de V12 ! Zonder al teveel electronica, zonder TC en al dienen zever! Gewoon trappen!!!

    Login om te reageren
  37. autoblogger zegt

    8 november 2007 om 11:07

    @Vamos: bedoel je dat Metro het nieuws over Schumacher heeft geplaatst?
    Of dat ze de woordspeling hebben overgenomen? Ik zie iets pagina 27?
    Link: http://www.metropoint.com/ftp/20071107_MetroHolland.pdf

    Login om te reageren
  38. Turbopaultje zegt

    14 november 2007 om 10:47

    Schoemel en niet competitief meedoen……………..

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/63920

    Login om te reageren
  39. Turbopaultje zegt

    22 november 2007 om 11:26

    en dus gaat ie nog maar een paar rondjes knallen…………

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/64084

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North