• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iemand betaalde bizar veel geld voor deze Peugeot 205 GTI

Auteur: machielvdd, gepost 2 mei 2022 om 17:02 – 30 Reacties

En nee, we zijn niet aan het overdrijven met deze titel.

Een Peugeot 205 GTI is een van de leukste kleine scheurijzertjes die er te vinden zijn. Een lichtgewicht hot hatch waarmee je enorm veel lol per euro kreeg. Al moeten we zeggen dat die ratio door de jaren heen behoorlijk verslechterd is. Niet omdat een 205 GTI minder leuk is geworden, maar omdat de prijzen de pan uit rijzen.

Vorige week was het toppunt, want toen werd een 205 GTI geveild voor een ronduit bizar bedrag. De verwachtingen waren al hooggespannen, want de veilingmeesters van Aguttes rekenden vooraf op €45.000 tot €65.000. Dat is heul veel geld voor een 205’je.

Wat bleek? De auto bracht uiteindelijk €82.960 op. Dat lees je goed: ruim €80.000 voor een Peugeot 205 GTI. Gekkenwerk. Hiermee is het de duurste Peugeot 205 GTI ooit geveild.

Duurste Peugeot 205 GTI
Duurste Peugeot 205 GTI
Duurste Peugeot 205 GTI
Duurste Peugeot 205 GTI

Je vraag je natuurlijk af: wat maakt maakt dit specifieke exemplaar zo ontzettend duur? Nou, om te beginnen in deze auto van een oud vrouwtje geweest. Zij reed er nauwelijks in en haar verre neef die de auto erfde al helemaal niet. Zodoende staat er nog maar 6.928 km op de teller.

Leuk, een Peugeot 205 GTI met 6.928 km, maar 80 mille lijkt nog steeds een beetje overdreven. Het gaat echter ook om een gewild vroeg exemplaar uit ’87. Deze heeft een iets ander interieur dan de latere versies, met een tweespaaks stuur. Verder schijnt de auto ook in fabrieksnieuwe staat te zijn, met uiteraard de documentatie en alles erbij.

Kortom: dit is dus dé Peugeot 205 GTI die je wilt hebben. Wat natuurlijk niet wegneemt dat €82.960 een krankzinnig bedrag is voor een Peugeot 205 GTI. Of hadden we dat al gezegd?

Er zijn wel een paar auto’s te bedenken die leuker/mooier/sneller/beter zijn dan een 205 GTI als je ruim 80k mag uitgeven. Maar dat zal de koper van deze auto waarschijnlijk een worst zijn. Hij of zij is duidelijk groot fan van de Peugeot 205 GTI. Of er ook daadwerkelijk rijplezier mee beleefd gaat worden is nog maar de vraag. We vrezen van niet.

Foto’s: Aguttes

Ook interessant!

  • Junkyardrace XIII: problemen met de 206 GTI
    Junkyardrace XIII: problemen met de 206 GTI
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

205, Peugeot, veiling

Vorig bericht: « Alpine A110S met Aerokit – rijtest en video
Volgend bericht: Deze Brabus heeft niet één, maar twee V8’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    2 mei 2022 om 17:23

    Het is zéker een uniek bakkie.
    Maar ‘complete’ onderhoudshistorie? We bedoelen hier zeker de afleveringsnota …. :)

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      2 mei 2022 om 18:38

      Een auto die veel stilstaat heeft juist goed onderhoud nodig. Anders droogt alles uit en worden vloeistoffen oud.

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        2 mei 2022 om 20:16

        @sportabgasanlage: regelmatig er mee rijden helpt dan meer dan ‘onderhoud’..

        Login om te reageren
  2. Jan zegt

    2 mei 2022 om 17:40

    Hahahaha😂

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    2 mei 2022 om 17:45

    De mijne was van begin 1988, dus ook nog 130 peekaa, maar al met driespaaksstuur. En draaiknoppen voor de bediening van de verwarming. Plus iets andere hendels voor richtingaanwijzer en ruitenwisserbediening. Staat allemaal toch net effe wat beter. Verder wel hetzelfde interieur. Het tweespaaks stuur zat bij dat bouwjaar alleen nog in de 1,6.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      2 mei 2022 om 19:01

      Ik had een Griffe, kan zijn dat dit oude interieur meer opbrengt maar ik vond dat in de Griffe stukken mooier in ieder geval.

      Login om te reageren
      • geelbarrel zegt

        2 mei 2022 om 19:45

        @griffendahl: met ABS dus

        Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      3 mei 2022 om 11:38

      Had en 1.9 cabrio, mer dit interieur.

      Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    2 mei 2022 om 17:46

    Onderhouds historie met die km stand… je bedoeld denk ik de aflever stempel in het service boekje?

    maar 80K voor een oud frans gebakje… voor hetzelfde geld koop je een Gallardo, F430, 612 scaglietti, 997 turbo’s of zelfs een GT3…. ik had het wel geweten, absoluut niet een Frans merk dus :)

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      2 mei 2022 om 20:15

      @petroldrinker: Hier kom je er wel minder van tegen in Monaco. Ahhahaha

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    2 mei 2022 om 18:15

    Wat zien die gele koplampen en mistlampen er tof uit hè, zo op een zwarte auto. Jammer dat zoiets kenmerkend ook vrijwel is uitgestorven.

    Login om te reageren
  6. Variomatic zegt

    2 mei 2022 om 18:30

    Z.e.e.p.b.e.l.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      2 mei 2022 om 19:25

      @variomatic: niet voor de verkopende partij zo te lezen.

      Login om te reageren
  7. raceface zegt

    2 mei 2022 om 18:37

    Iedereen vergeet blijkbaar dat olie en vloeistoffen ook vervangen moeten worden naar tijdsinterval en zijn dus zeker niet alleen naarmate er kilometers op de auto worden gezet. Of dachten de meeste dat de olie uit 1984 er nog in zit? Dus ja er zal wel degelijk een onderhoudshistorie (bekend) zijn.

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      2 mei 2022 om 18:38

      @raceface: excuus 1987*

      Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      2 mei 2022 om 19:05

      Ik wilde hetzelfde reageren…
      Kennelijk zijn het geen autobezitters, want dan hadden ze wel geweten dat het onderhoudsinterval niet alleen kilometer-gebonden is, maar ook tijdsafhankelijk is (= jaarlijks).
      En dan hebben we het nog niet eens over eventuele tussentijdse reparaties…

      Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      2 mei 2022 om 20:16

      @raceface: nah, als dat ding bij een constante temperatuur binnen gestald stond hoef je echt niet ieder jaar de olie te verversen. Je hebt dan amper condensopbouw in je blok. Om de vier jaar of zo zou ik het dan doen..

      Login om te reageren
  8. hanse1one zegt

    2 mei 2022 om 18:37

    @machielvvd bedank voor de tip 😉

    Login om te reageren
  9. rikv99 zegt

    2 mei 2022 om 20:14

    Ik snap nooit waarom dit soort absurde bedragen voor dit soort auto’s betalen. Voor 30k kan je toch een qua staat even goeie 205GTI laten/zelf bouwen?

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      2 mei 2022 om 20:22

      @rikv99: puur en alleen in de hoop dat ie meer rendement oplevert dan je geld op een spaarrekening zetten. De enige reden waarom auto’s, whiskey, wijnen, postzegels en weet ik al niet wat na jaren extreem lage rentes zo absurd in waarde zijn ‘gestegen’.. maar die zeepbel gaat zeker een keer knappen. Wel is het zo dat alleen het segment dat haast fabrieksnieuw is en zulke lage km standen heeft het goed doet op dit vlak, die worden eindeloos rondgepompt voor het rendement zonder dat er in wordt gereden.

      Login om te reageren
  10. mashell zegt

    2 mei 2022 om 20:20

    Zonder zo’n 205 GTI is je verzameling gewoon niet compleet.

    Login om te reageren
  11. raoufff zegt

    2 mei 2022 om 20:25

    Hij kan nog €60.000 meer waard worden als je em fabrieksnieuw laat maken door onze Rikkert!!

    Login om te reageren
    • Van Epschoten zegt

      3 mei 2022 om 23:48

      @raoufff: zolang hij er maar niet mee gaat rijden.

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    2 mei 2022 om 20:47

    Oké, prijs is absurd, maar laat ik een andere vraag stellen: Wat zou je er wel voor willen betalen?

    Ik persoonlijk denk dat ik max rond de €15.000 voor zou willen betalen, maar dan betaal ik meer voor het jeugdsentiment en het iconische dan dat ik de auto het echt waard vind.

    Login om te reageren
  13. mynameisjeroen zegt

    2 mei 2022 om 22:15

    Ik heb mijn 205 1.9 CTI ooit weggedaan voor €1000,- …

    Login om te reageren
  14. mats106rallye zegt

    2 mei 2022 om 22:57

    Bizar. Laten we hopen dat de Rallye ook die kant op gaat, iemand die 80k bied voor de mijne met 284k gelopen😏?!

    Login om te reageren
    • Van Epschoten zegt

      3 mei 2022 om 23:50

      @mats106rallye: maak er roebels van en we komen in de buurt

      Login om te reageren
  15. degrotemuis zegt

    3 mei 2022 om 07:01

    Wow, wat een geld zeg! Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe eigenaar hier ook echt mee gaat rijden, klinkt als puur een investeringsobject. Zonde! De 205 GTI blijft gewoon een leuke en spannende hot hatch, waarin je hoort te rijden.

    Login om te reageren
  16. wimof zegt

    3 mei 2022 om 08:49

    Het lijkt wel een tulpenbol.

    Login om te reageren
  17. dree16v zegt

    3 mei 2022 om 10:31

    80k voor een Peugeot, dan heb je ze niet alle 24 in het kratje…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North