• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iemand een Fiesta Cosworth met 550 pk?

Auteur: ricardo, gepost 18 november 2011 om 16:16 – 48 Reacties

Ken Block aproves!

“Bwaap bwaap, BWAAAAAAAP!”, aldus het 2.0-literblok onder de kap van deze Fiesta.

Dit ombouw-project gaat verder waar de meeste tuners niet eens in de buurt durven te komen. Met zijn RS-groene kleur dendert deze Ford zelfs de meest heftige Focus RS’jes en RS500-exemplaren voorbij. Althans, we hebben een sterk vermoeden. Maar wat wil je, met 550 pk in het vooronder dat middels vier wielen naar het asfalt worden gedirigeerd. 550 pk, en dat voor omgerekend 64.000 euro.

Vierwielaandrijving in een Fiesta, hoe krijgt men zulks voor elkaar? Welnu, in Engeland heeft iemand de carrosserie van de Fiesta gecombineerd met de aandrijflijn van een Sierra Cosworth 4X4. Het motorblok komt alleen bij Field Motorsport vandaan en stoempt er, mede dankzij een Garrett GT30-turbo, genoeg pk uit om onder de drie seconden naar de 96 km/u te sprinten. Een topsnelheid wordt niet gegeven.

Achter de 18-inch velgen hangt remspul van AP, het schakelwerk verloopt via een zesbak en het interieur werd gestript van allerhande nutteloze bijdrage, zoals comfort. Het resultaat is behoorlijk episch te noemen. Meer info over de auto bij pistonheads. En dat voor 64k, geen geld indien je van plan bent Ken Block te imiteren.

Met dank aan Luuk voor de tip!

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

cosworth, fiesta, fiesta-rs, Ford, groen, tuning

Vorig bericht: « Mercedes C63 AMG Coupé BS in het geel: €115.430
Volgend bericht: Oorverdovend stil: De Rimac Concept One in beweging »

Lees Interacties

Reacties

  1. 964rs zegt

    18 november 2011 om 16:18

    Gaaf ding hoor! (blijft wel een petjes auto)

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      18 november 2011 om 17:46

      @964rs: Zeker petjesauto, jammer dat het imago zo blijft plakken, met bepaalde auto’s..

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      18 november 2011 om 18:01

      @964rs: Bedankt voor het compliment :p
      Ik rij namelijk zelf met een Ford Fiesta Titanium en ik draag nooit geen petjes… :p

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        18 november 2011 om 20:08

        @Dimglor: ‘nooit geen petjes’ zegt ook wel genoeg hoor…

        Login om te reageren
  2. nickelb zegt

    18 november 2011 om 16:19

    Dit lijkt erg op de rallycross uitvoering. Alleen hebben die nog 100 pk extra. Maar dit voor op de weg is geweldig. Bmw’s audi’s en mercedissen op de autobahn wegdrukken en dan wegrijden alsof het niets is

    Login om te reageren
    • x7phenom zegt

      18 november 2011 om 16:22

      @nickelb: en kever’s natuurlijk ;D

      Login om te reageren
  3. Treff zegt

    18 november 2011 om 16:24

    zet maar voor mijn deur neer … ik test hem wel een paar weken :-)

    Login om te reageren
  4. Kyanite zegt

    18 november 2011 om 16:27

    Deze Fiesta kan helaas niet op Nederlandskenteken…. de Cosworth YB valt niet binnen de huidige emissie-eisen.

    Een iets minder opvallende kleurtje en je hebt de perfecte sleeper!

    Login om te reageren
    • SaabTURBO zegt

      18 november 2011 om 16:35

      @Kyanite: Als deze auto nu op Brits kenteken staat is de rdw verplicht een Nederlands kenteken af te geven. EU-regels.

      Login om te reageren
      • sanki zegt

        18 november 2011 om 20:44

        @SaabTURBO: Lijkt me zeer sterk… In Engeland hebben ze ook bankstellen en bedden met wielen en ja ook die hebben gewoon een kenteken gekregen. Denk maar niet dat dat ook maar kans maakt hier. Dus die zullen zeker herkeuren en als het niet volgens onze regels is heb je pech.

        Login om te reageren
        • lastbiltekniker zegt

          18 november 2011 om 23:39

          @sanki: Ook die bankstellen en bedden moeten volgens de EU regels gewoon een NL kenteken krijgen (mits ze zijn goed gekeurd volgens het begrip motorvoertuig). Ik woon in Zweden en hier kun je (onder begeleiding en goedkeuring van een keurmeester) bijna alles zelf bouwen en op kenteken krijgen.

          Login om te reageren
  5. resulutionNL zegt

    18 november 2011 om 16:31

    Alleen die luchtfilter al…

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      18 november 2011 om 17:44

      @VWTouran75: *Dat

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        18 november 2011 om 20:16

        @euro95: ? Die toch :D

        Login om te reageren
  6. The360box zegt

    18 november 2011 om 16:31

    Eigenlijk wel een goede deal, vierwielaandrijving is toch gangster.

    Login om te reageren
  7. st33fie zegt

    18 november 2011 om 16:34

    @xbox haha gangster ik ben het er wel mee eens

    Login om te reageren
  8. Ram-G-maN zegt

    18 november 2011 om 16:35

    Ik wil een battle tussen een Fiesta Cosworth en een Jukebox-R! :twisted:

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      18 november 2011 om 16:38

      @AutomotiveDesigner: *Juke-R
      *Damn you autocorrect!*

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 november 2011 om 17:48

        @AutomotiveDesigner: :lol: … 0-60mph = 0-96,56km/h…die britten zouden eigenlijk een autocorrect moeten hebben ;-)

        Login om te reageren
  9. BJ zegt

    18 november 2011 om 16:46

    Coolish! Hulde voor dit soort hobby projecten!

    Login om te reageren
  10. atakan zegt

    18 november 2011 om 16:56

    Oke, ik weet al wat ik voor kerst wil..

    Login om te reageren
  11. stannl43 zegt

    18 november 2011 om 17:01

    Doe mij die maar. :)

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    18 november 2011 om 17:03

    WTF :P nu we toch bezig zijn schroef het op tot 580 pk net zoveel als een RS6 Avant :P

    Login om te reageren
  13. mout zegt

    18 november 2011 om 17:07

    Waar laat je 11 cm verschil in wielbasis?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      18 november 2011 om 17:42

      @mout: oudijzerbak? :lol:

      Login om te reageren
  14. Northwestern zegt

    18 november 2011 om 17:14

    Nu nog een Hoonigan sticker erop.

    Login om te reageren
  15. mrcabdrivert zegt

    18 november 2011 om 17:15

    Stuur zit aan de verkeerde kant..

    Login om te reageren
  16. nickelb zegt

    18 november 2011 om 17:24

    Staat op een engelse ford ka site ook een figuur die precies hetzelfde doet met een oude ka. 300kg lichter als deze.

    Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    18 november 2011 om 17:38

    Engeland, nog steeds HET mekka voor de autogek.
    Kleine bouwvallige schuurtjes waaar echte mannen de meest inventieve zaken in elkaar knutselen.

    Login om te reageren
  18. spotu2 zegt

    18 november 2011 om 17:40

    2 liter motor, 550 pk. Dat is nog eens straf :-D

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      18 november 2011 om 17:44

      @spotu2: + minder gewicht, idd! Wat een straf.

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    18 november 2011 om 17:48

    Zet maar gauw die motor weer terug in die Sierra , dat was wel een mannen auto.

    Login om te reageren
  20. maxx1 zegt

    18 november 2011 om 17:59

    volgens mij is er in deze versie nog veel meer vermogen uit te halen. kijk hoeveel ruimte er nog over is voorin

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      18 november 2011 om 18:19

      @maxx1: denk niet dat de motor dat nog aan kan

      Login om te reageren
      • Kyanite zegt

        18 november 2011 om 19:59

        @Stopwearingpants:
        De Cosworth YB kan nog veel meer vermogen aan zonder uit elkaar te klappen. Er zijn er diverse met meer dan 600 PK.. uit een 2-liter.

        Login om te reageren
        • mbevo zegt

          18 november 2011 om 22:27

          @Kyanite: En het loopt maar 500km erg hard en dan kan je het blok uit elkaar trekken en vernieuwen;)

          Login om te reageren
          • e36italia zegt

            19 november 2011 om 08:11

            @mbevo: het blok zelf: valt wel mee… maar als je met een beetje agressieve ALS rijd dan gaat de turbo idd 500km mee (toen ze nog groep-A goedgekeurd waren gingen de turbo’s maar 700km mee tussen de revisies)

            Login om te reageren
          • Kyanite zegt

            19 november 2011 om 10:27

            @mbevo:
            Klopt, maar het blok zelf, het niet bewegende deel, kan zonder probleem die hoge vermogens aan. Ook mild getunede (goed woord?) blokken hebben meer aandacht nodig dan zwaar getunede blokken.
            De oude Fiesta RS Turbo (1990-1992) had een 1.6 CVH-blok (940kg, 130pk) die standaard bij ongeveer 130.00km gereviseerd moest worden. Hoe het met de levensverwachting van moderne benzine turbo-motoren zit durf ik niet te zeggen.

            Login om te reageren
            • Kyanite zegt

              19 november 2011 om 13:20

              @Kyanite:
              “Ook mild getunede (goed woord?) blokken hebben meer aandacht nodig dan zwaar getunede blokken.” Correctie: “mild getunede blokken hebben ook meer aandacht nodig dan standaard blokken, dus een zwaar getuned blok heeft sowieso meer aandacht nodig.”.

              Login om te reageren
  21. theblackdude zegt

    18 november 2011 om 18:23

    jammer dat ford geen sportmodel vd fiesta uitbrent. zou wat zijn.

    Login om te reageren
  22. KaCh1ng zegt

    18 november 2011 om 18:38

    in mijn ogen kan een fiesta niet speciaal zijn, iedereen heeft ze … in genk toch tenminste

    Login om te reageren
  23. sebasjuhh zegt

    18 november 2011 om 18:51

    OMG EPIC! Lol, wat een luchtfilter en turbo btw, ik gok zo op 80mm.

    Login om te reageren
  24. Saabmoetblijven zegt

    18 november 2011 om 18:55

    hahahahahaha, doet me denken aan forza 3

    Login om te reageren
  25. mortsel2640 zegt

    18 november 2011 om 19:04

    Sorry maar dit is toch een ultieme sleeper( jonhystyle) wie verwacht nu in een f*cking fieste 550 paarde Crazy shit!!

    Login om te reageren
  26. anakiet zegt

    18 november 2011 om 19:10

    Blijft een schattig wagentje zo’n fiesta. Ik steek liever 64K in een hele dikke Sierra. Maar respect voor het ombouwen van dit gebakje tot schattig monstertje.

    Login om te reageren
  27. anakiet zegt

    18 november 2011 om 19:15

    Zo iets. En ja er kan nog meer vermogen uit zo’n blok gehaald worden.

    http://www.youtube.com/watch?v=fuezKg44Txg&feature=related

    Hoewel deze iets duurder zal zijn dan 64K, tenminste dat denk ik ;)

    Login om te reageren
  28. terazino zegt

    18 november 2011 om 19:57

    filmpje!!!

    Login om te reageren
  29. spylegion zegt

    20 november 2011 om 01:11

    Ik ben dan natuurlijk een oude lul (volgens mijn vriendinnetjes)
    Maarrrr; dwars kunnen gaan én een geil geluid producerend is toch echt belangrijker dan absolute pk’s???
    Vooral dat geluid.. Ook bij die vriendinnetjes.. Dat is mijn selectie.. Sorry.. Ok… En hoe ze bereden kunnen worden…
    Pfff..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North