• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie: BMW 1M Cabrio

Auteur: CasperH, gepost 25 mei 2011 om 09:03 – 22 Reacties

BMW 1M Cabriolet


Er gaan geruchten over een cabriolet uitvoering van de BMW 1M, dus we dachten: die laten we even in elkaar knutselen door onze photosjoppert.

Het gerucht over een 1M cabrio zingt al tijden rond maar de geluiden worden weer wat hardnekkiger: er zou een zeer beperkte oplage van deze open trapbak op de markt komen. De voornaamste reden voor de groeiende geruchtenstroom is een interview met een engineer op BMW M’s eigen site. Deze site wordt volledig gevoed door BMW zelf, ook de “journalist” heeft het blauw-witte logo boven zijn loonstrook staan. De vraag is dan ook, waarom stelt die man deze vraag, ook nog eens in de afsluitende vraag van het interview? En waarom wordt het antwoord gepubliceerd? Het antwoord is namelijk opmerkelijk:

“Would it be possible to produce a BMW 1 Series M Cabriolet?
It would indeed be possible, but no such plans exist at present. “

Schijnbaar is er dus wel degelijk onderzoek gedaan naar een 1M cabrio en is dat onderzoek belangrijk genoeg om er iets over te zeggen. Wij wachten nog even af, maar de aanname in de wandelgangen is inmiddels dat in 2012 een BMW 1M cabrio bij de dealer staat om de Audi TT RS Roadster kapodtstuk te maken. Dikke kans dat hij er dan zoals hierboven uitziet. Autoblog Top Tip: bijna evenveel fun en een minder schreeuwerig uiterlijk zijn nu al te vinden bij uw lokale dealert in de vorm van de 135i cabrio. Dat u het even weet.

Met dank aan Bart ten Hoeve voor de impressie!

Ook interessant!

  • BMW 1M prijzen
    BMW 1M prijzen gaan door het dak?
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

1m, BMW, Cabrio, photoshop

Vorig bericht: « Prior Design Mercedes E-klasse Coupé
Volgend bericht: Trucker blaast zichzelf letterlijk op »

Lees Interacties

Reacties

  1. vale46 zegt

    25 mei 2011 om 09:16

    Waar gaan ze dat dak dan steken?
    Als ze het in de koffer steken is er geen ruimte meer voor iets anders!
    Ofwel offeren ze de “achterbank” op & krijg je nog een beetje kofferruimte.
    De coupe versie van de 1 serie kan me nog steeds niet overtuigen, zelfs is deze cabrio-versie.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      25 mei 2011 om 09:18

      @vale46: misschien is op dezelfde plek als bij de normale 1cabrio een idee ;)

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        25 mei 2011 om 09:41

        @Donstil: Ds juist, die bestaat al. Dom van me!
        Toch vind ik het een 3 serie die een vrachtwagen in de kont heeft gehad, ik blijf erbij.

        Login om te reageren
        • Jimmy zegt

          25 mei 2011 om 11:03

          @vale46: Het blijft inderdaad een gedrocht.

          Login om te reageren
  2. bmw135i zegt

    25 mei 2011 om 09:30

    Spiegel aan rechterzijde klopt niet, en het navi scherm is gespiegeld ;)

    Login om te reageren
    • bmwalpina zegt

      25 mei 2011 om 09:56

      @bmw135i: is waarschijnlijk een foto gebruikt met de rijtest van de 1m coupé

      Login om te reageren
  3. GOD zegt

    25 mei 2011 om 10:11

    Wat nog veel interessanter is, is dat BMW overweegt om een R8 concurrent te bouwen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      25 mei 2011 om 11:39

      @GOD: je doelt op de i8 waar we al ontelbare artikelen over hebben geschreven?

      Login om te reageren
  4. Tommy2 zegt

    25 mei 2011 om 11:10

    Nicee! Mooier dan de coupé, en vaak is het andersom. Maar dat zegt meer over de ‘coupé’ dan over de cabrio in dit geval. :P

    Login om te reageren
  5. avsdesign zegt

    25 mei 2011 om 11:48

    Gewoon niet doen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      25 mei 2011 om 20:58

      @avsdesign: Jawel joh, gaaf toch. Een Z3M van jaren geleden is nu ook een collectors item.

      Login om te reageren
  6. bempi zegt

    25 mei 2011 om 12:06

    Een cabrio versie op de 1M is niet bepaald mooi, maar ik denk wel dat BMW op alle fronten aan de potentiële kopers willen verdienen. en je het minder CO2 uitstoot omdat het dak lichter is.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      25 mei 2011 om 12:12

      @bempi: het dak lichter? denk dat hij iets zwaarder zal worden omdat de constructie van het klapdak behoorlijk wat zal wegen. Bovendien zal er ook aan de stijfheid van de auto wat wegvallen zonder dak dus dat zal ook opgevangen moeten worden ergens anders wat ook weer voor extra gewicht zal zorgen.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        25 mei 2011 om 12:41

        @Pordon:

        Het dak oppervlak is niet bepaald groot bij een 1M versie. Ik denk dat het wel mee valt qua gewicht.

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          25 mei 2011 om 13:29

          @bempi:

          BMW 135i Coupé E82 (2007): 1560 kg
          BMW 135i Cabrio E88 (2007): 1675 kg

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            25 mei 2011 om 13:41

            @Tommy2: Danku, nu hoef ik het niet meer op te zoeken.

            Login om te reageren
          • bempi zegt

            25 mei 2011 om 15:02

            Ik vind dat wel meevallen.

            BMW 135i coupé rijklaar gewicht 1430 kg
            BMW 135i cabrio rijklaar gewicht 1565 kg

            http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp?type=4144718&m=BMW%201-coupe%20135i%20high%20executive

            Login om te reageren
    • Freude_am_Fahren zegt

      25 mei 2011 om 22:42

      @bempi: Voor zover ik weet is een cabrio aerodynamisch gezien minder goed dan een coupé. Veel meer turbulentie enzo. Dit brengt zeker een hoger verbruik met zich mee. (je raam open doen zort ook al voor een hoger verbruik hé)

      Login om te reageren
  7. resulutionNL zegt

    25 mei 2011 om 15:30

    http://auto.marktplaats.nl/bmw/450646478-bmw-1m-coupe-uniek-1e-in-nederland-nieuw-m1-340pk.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=43330
    Die is hem wel heel erg snel zat!

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      25 mei 2011 om 15:53

      @VWTouran75: Ze verkopen hem gewoon met winst, ze vragen een ton voor een auto die nieuw 80K kost. Tenzij er voor 20K opties op zitten, maar dat lijkt me sterk…

      PS: je kunt beter de link rechts van het artikel op MP gebruiken: http://link.marktplaats.nl/450646478?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=43330 ;)

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        25 mei 2011 om 20:53

        @Tommy2: Wou het net zeggen, wat een gekken, bam en hoppa, 20 mille er boven op. En dit is de eerste? Dan wil ik een officiële verklaring er bij van BMW Nederland waarin dit aangetoond wordt. Trouwens dat wil ik niet.. zondegeld… koop wel nummertje zoveel.. over een paar jaar.. ;)

        Login om te reageren
    • technopatat zegt

      6 juni 2011 om 18:07

      @VWTouran75: ik zeg: fake–> want bouwjaar 2009?

      en een zeer speciale kleur, zeer speciale auto, … precies een 15jarige die z’n papa’s auto toont aan vriendjes… en de m3 is toch sneller rond de ns? enkel rond de tragere bochtige tracks waar pk’s niet veel uitmaken is de 1///m sneller….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North